Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla useampi pieni lapsi, mitä jos miehesi lähtisi 2 viikoksi kurssille?

Vierailija
14.01.2013 |

Mitä jos miehelle tarjottaisiin mahdollisuutta lähteä työn puolesta ulkomaille muutaman viikon kurssille, kesken ei siis kotiin tulisi ja tuo olisi sellainen lisäkoulutus että saa mennä jos haluaa muttei mitään velvoitetta? Mies olisi mielellään lähdössä, ehkä jo sen "vapaa-ajankin" takia mitä iltoihin ja viikonloppuun jää. Miten suhtautuisit? Itse olisit sitten täyssidottuna lapsiin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miehenikin suhtautui, kun minä lähdin. Hoiti lapset, joista vain yksi oli hänen biologinen lapsensa.

Mutta mulla onkin ihana mies:)

Vierailija
2/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me pärjättäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ainakaan mitään ongelmaa olisi pärjätä arjen ja lasten kanssa.

Vierailija
4/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi EI voisi, en keksi yhtään syytä...

Vierailija
5/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista se on.

Vierailija
6/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin v-tuttaisi. Toinen voisi notkua illat vapaasti ja vielä sen viikonlopunkin, minulta jäisi kaikki omat harrastukset ja pitäisi tehdä kaikki kotona.

Vierailija
7/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi iloisena ja pirteänä takaisin. Saisi kokemuksia, lepoa ja parhaassa tapauksessa voisi vaikka nauttiakin.

Meillä mies on aina ollut työmatkoilla, yleensä kolme päivää max. peräkkäin. Lapsilla vuoden ikäeroa.

Vierailija
8/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei menisi? Tuosta kurssista ei varmasti olisi työpaikalla haittaa, päinvastoin. Ikinä ei tiedä missä firmassa tulee yt:t, joten kaikki millä voi osoittaa olevansa firman edun puolella ja parantaa omaa ammattitaitoaan voi olla hyödyksi tiukan paikan tullen.

Vierailija
9/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

useastikin, kursseilla, työmatkoilla ja lomallakin pari viikkoa. Ei paha. keksi itelles ohjelmaa, käykää tapaamassa kaukana asuvia ystäviä tai sukulaisia viikonloppuna. Nopeesti menee.

Vierailija
10/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olisin kotiäitinä niin lähtisin ainakin osaks aikaa mummolaan 'täyshoitoon'

Vierailija
11/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin v-tuttaisi. Toinen voisi notkua illat vapaasti ja vielä sen viikonlopunkin, minulta jäisi kaikki omat harrastukset ja pitäisi tehdä kaikki kotona.

sinunkin vuorosi tulisi. Joustamalla saa yleenäs joustoa. Voi ainakin vedota, että mies on palvelun velkaa. ;)

Vierailija
12/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin miehet on ulkomailla töissä jatkuvasti.

Mutta: en tykkäis. Oma ex -äijä ulkomailla duunissa koko ajan, petti, eli omaa elämää, joten enää toisella kierroksella en kattelis mitään kursseja sun muuta paskaa.

Mut jos luotat mieheesi ja hän on muuten osallistuva isä niin voithan harkita, vaikka pakoonhan noi äijät yleensä lapsiperhearkea lähtee ulkomaille tai työmatkoille.Ja ymmärrän, että sinua ärsyttää se.

Vierailija
13/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaisi. Minäkin olin konferenssimatkalla yli viikon, kun lapset olivat 3- ja 4-v. Kaksi viikkoa olin kurssilla, kun lapset olivat 4- ja 5-vuotiaat. Mies oli ekan kerran reilun viikon poissa, kun kuopus oli 6 kk ja esikoinen 1-v.

Tosin se aina tehdään, jos toinen on useamman yön poissa, että koira menee vastaavaksi ajaksi hoitoon. Yksin on raskasta lenkittää koira 3 kertaa päivässä, jos lapset pitää aina ottaa mukaan.

Vierailija
14/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin miehet on ulkomailla töissä jatkuvasti.

Mutta: en tykkäis. Oma ex -äijä ulkomailla duunissa koko ajan, petti, eli omaa elämää, joten enää toisella kierroksella en kattelis mitään kursseja sun muuta paskaa.

Mut jos luotat mieheesi ja hän on muuten osallistuva isä niin voithan harkita, vaikka pakoonhan noi äijät yleensä lapsiperhearkea lähtee ulkomaille tai työmatkoille.Ja ymmärrän, että sinua ärsyttää se.

Lähde pakoo ulkomaille, se että sellainen sika on sun kohdalle sattunu ei tarkoita sitä että se olisi yleinen syy!

Vierailija
15/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies normaalisti on iltaisin niin paljon lasten kanssa, kun minä käyn harrastuksissa, että passaisi hyvin. Mies harrastaa metsästystä ja on muutenkin syksyisin useita viikonloppuja poissa, joten eipä se paljoa asiaa muuttaisi.

Minusta on mukavaa olla lasten kanssa keskenään. Nyt kun ovat 4- ja 2-vuotiaat, niin vielä mukavampaa. Silloin kun pienempi oli vielä vauva tai konttausikäinen, oli vähän hankalampaa, mutta ei se silti niin hankalaa ollut, että olisi pitänyt toisen menemisiä jarrutella.

Vierailija
16/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan silti. Kun lapset oli pieniä (vanhempi alle 3, nuorempi 1,5) miehellä oli paljon työmatkoja, ja silloin mä olin osan aikaa omien vanhempieni luona. Anoppi tuli sitten jonakin päivänä ulkoilemaan lasten kanssa tms. että mä kävin vaikka kaupassa yksin. Ja muistan, että kävin lasten kanssa melkein joka ilta saunassa tai uimahallissa, niin ne sippasi sänkyihinsä pikavauhtia ja nukkuivat yön kuin tukit :) Kun nuorempi oli sen puoltoista, niin molemmat lapset nukkuivat jo ihan hyvin, ja sitten oli helppo olla kotona. Siis mä olin kotona lasten kanssa. En tiedä olisiko ollut helpompaa vai vaikeampaa viedä päiväkotiin, käydä töissä ja hoitaa illalla ruoat ja kotityöt.

Meillä lapset oli siis aika huonoja nukkujia ihan pieninä ja kaiken hoitaminen yksin kahden viikon ajan olisi ollut tosi väsyttävää, mutta onneksi sain apua, ja mies pystyi hyvillä mielin lähtemään matkoille. Olisi siis varmaan joutunut muutenkin lähtemään.

Vierailija
17/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät sujuisivat kyllä jotenkuten, mutta meillä on paljon yöherätyksiä, kaikki kolme lasta (4v, 3v ja 1v) heräilevät öisin jokainen useamman kerran. Yöt on siis työläitä, vaikka hoidamme heräämiset puoliksi, koska niitä tulee yhteensä ehkä 10 yössä. Olen aivan rättiväsynyt jo silloin, kun mies on työmatkoilla pari yötä. Kaksi viikkoa kuulostaa tosi hirveältä.

Vierailija
18/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi hyvin lähteä.

Vierailija
19/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sellaisessa työssä,että hän on säännöllisesti ulkomailla. Tälläiset jaksot on kotielämässä asennoitumis- ja järjestelykysymyksia. Väsyttävämpäähän se on yksin hoitaa kaikki,mutta niinhän yksinhuoltajat tekevät koko ajan.

Vierailija
20/29 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin lasten kanssa keskenään viikot ja parhaillaan kaksikin putkeen kun mies teki reissuhommaa. Vauva oli 2kk ikäinen kun mies aloitti reissuamisen. Siihen päälle vielä 4 ja 5 vuotiaat.

Hyvin pärjättiin se puoli vuotta :)

Eli ehdottomasti lähtisi.