Minä laskeskelen senttejä kaupassa ja mitä tekee mies
Meillä on nyt vajaa 300€ loppukuuksi ruoka- ym. kuluja varten viidelle hengelle eli tiukkaa tulee tekemään. Mä syön itse tosi vähän että lapsille jäisi ruokaa.
Nämä 300€ on mun tilillä ja mies pyysi eilen illalla mua siirtämään 30 hänen tililleen jotta voi pelata jotain veikkauksen sivuilla. Mä vedin herneen nokkaan että miten voi syytää sinne rahaa kun ollaan niin tiukilla tällä hetkellä. Mies hermostui ja alkoi uhkailemaan että jos en siirrä niin käyttöön tulee omat rahat. Mä pistän oikeasti KAIKKI mun rahat lasten ja miesten juttuihin, en KOSKAAN osta itselleni mitään. Kuljen mun siskon vanhissa vaatteissa jne. Tuntuu epäreilulta että alkaa uhkailemaan noin. Mun mielestä perhe on perhe eikä ole mitään järkeä alkaa laskemaan minkä rahan edestä kukakin syö tms.
Siirsin sen rahan jonkunlaisen sovun ylläpitämiseksi mutten pystynyt olemaan hiljaa ja avauduin tuosta ettei toinen voi tuhlailla samaan aikaan kun toinen yrittää nipistää kaikesta mahdollisesta ja ettei meillä ole kohta rahaa edes ruokaan. Mies sanoi että jos me ei tulla toimeen niin pitää varmaan erota. Sanoin että jos on tuota mieltä niin "so long". En jää suremaan kiristävää ja välinpitämätöntä miestä. Ei kuulemma ollut tosissaan.
Tänä aamuna tuli suukottelemaan niinkuin ei mitään. Olisin voinut vetää turpaan. Sanoin etten aio pätkääkään varoa mun sanomisia jonkun erolla uhkailemisen takia. Kumpi meistä oli kohtuuton teidän mielestä vai oliko kumpikaan?
(Meidän taloudellista tilannetta en jaksa muuten alkaa puimaan. Tämä on väliaikaista ja uskon että menee pian parempaan päin.)
Kommentit (56)
No mies tietysti. Täytyy olla aikalailla yksinkertainen puusilmä taikka sitten olla täysin itsekeskeinen jos pelaa vaikka ei perheellä ole rahaa ruokaa.
Miehesi on idiootti, tai sitten sillä on peliongelma.
nainen = palvelija
t. muhammad al-azar im-ibdullahu
Tietääkö mies missä mennään tällä hetkellä taloudellisesti.
Miehessä vika. Että vielä pitää pelata. Oletko työssä?
Te tarvitsette nyt yhteisen taloustilin, minne kumpikin siirtää sen verran rahaa, että laskut ja muut pakolliset menot saadaan maksettua.
Ylijäämällä, jos sitä jää, kumpikin tekee mitä tahtoo.
Teillä ei näköjään toimi absoluuttisesti yhteiset rahat.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:06"]
Tietääkö mies missä mennään tällä hetkellä taloudellisesti.
[/quote]
Tietää kyllä tasan tarkkaan.
ap
Iske miehen käteen avioerolappu ja pyydä allekirjoitusta. Silloin on pakko puhua asia alusta loppuun. Tuollainen uhkailu ei ole mistään kotoisin, mutta ei se lopu niin kauan kun annat miehen uhkailemalla saada tahtonsa läpi.
Selittäisikö jokin luontainen ominaisuus sen, että naisilla on enemmän taipumusta uhrautua perheen eteen kärsimällä itse, kun mies sitten taas osaa olla itsekäskin. Sinäkin oikein korostat omaa alistettua asemaasi, kuinka sinä et KOSKAAN, KAIKESSA laitat perheen ITSESI edelle ja kuinka SINÄ kuljet siskosi vanhoissa vaatteissa.
Siis ymmärsinkö oikein, että AP antoi miehen pelata 10 % perheen vähistä ruokarahoista? WTF?!?
Mies taitaa olla perheessä siivellä eläjä, joka ei osaa tai halua ottaa vastuuta. Mitä jos AP pistäisit sen ukkosi vastuuseen loppukuun ruokataloudesta eli sekä ruokien ostamisesta että laittamisesta. Ehkä herää todellisuuteen siinä vaiheessa, kun lapsille ei ole mitään syötävää. Ja jos ei herää, niin on todellakin aika heittää se ukko pellolle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:21"]
Miehelläsi on peliriippuvuus.
[/quote]
Täsmälleen samaa mieltä. Ei tuollaista käytökselle muuta selitystä ole. Kärsii vierotusoireista ja siksi äksyilee sinulle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:18"]
Iske miehen käteen avioerolappu ja pyydä allekirjoitusta. Silloin on pakko puhua asia alusta loppuun. Tuollainen uhkailu ei ole mistään kotoisin, mutta ei se lopu niin kauan kun annat miehen uhkailemalla saada tahtonsa läpi.
[/quote]
Suosittelen lämpimästi eroa. Silloin sinulla on omat tulot, oma tili ja taloudellinen vastuu perheestäisi. Silloin sinulla on yksinmääräämisoikeus määritellä perheenne rahan käyttöä.
11. Mikä logiikka tuossa nyt on? Eikös avioerolapun heiluttaminen ole uhkailua pahimmasta päästä (ellet sitten tarkoittanut, että ap:n pitäisi oikeasti erota)? Ja miten niin sitten on pakko puhua asiat alusta loppuun? Eikä ole. Laittaa vaan nimen alle.
Minusta avioerolappu kaivetaan esille siinä vaiheessa, kun puhumiset on puhuttu eikä mikään auttanut. Siinä vaiheessa kun liitto on oikeasti allekirjoitusta vaille finaalissa. Muutoin kyseessä on henkinen manipulointi ja kiristys pahimmasta päästä!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:24"]
Selittäisikö jokin luontainen ominaisuus sen, että naisilla on enemmän taipumusta uhrautua perheen eteen kärsimällä itse, kun mies sitten taas osaa olla itsekäskin. Sinäkin oikein korostat omaa alistettua asemaasi, kuinka sinä et KOSKAAN, KAIKESSA laitat perheen ITSESI edelle ja kuinka SINÄ kuljet siskosi vanhoissa vaatteissa.
[/quote]
Korostan ehkä mutta tottahan se on. Mies ei näe omaa napaansa pitemmälle. Peliriippuvuus on aivan varmasti. Siitähän se niin häkeltyikin kun kysyin eilen kuinka paljon laittaa kuussa rahaa veikkauksen pohjattomaan kaivoon. Sen jälkeen se sitä eroa alkoikin puhumaan.
ap
Kuka hullu muutenkaan pelaa mitään rahapelejä?!
Luuletko oikeasti eläväsi hyvän elämän tuollaisen rinnalla?
Mulla samanlainen mies. Tai vielä pahempi. Saattaa ostaa itselleen kaljaa ja tupakkaa 30€:lla siinä vaiheessa, kun on tyyliin 50€ jäljellä kaikkeen loppukuuksi. Eikä edes näe siinä mitään outoa tai väärää, hän nyt vaan "tarvitsee" niitä niin tottakai hän ostaa niin kauan kuin rahaa on! Viis siitä, että seuraava viikko syödään jotain pakkasesta löytyvää ja minä laskeskelen kaupassa jokaista senttiä että mitä on varaa ostaa.
Veikkaan, että sinun miehelläsi ei ole realistista käsitystä siitä, kuinka paljon rahaa perheen ruokiin ym. kuluihin menee, saattoi ajatella että joku 30 on pikkuraha.
Avioerolla uhkailu on mielestäni lapsellista ja tyhmää, tekee vain haittaa, ellei ole oikeasti siinä pisteessä, että on itse valmis eroamaan.
Meillä tämä on mennyt niin, että olen vuosien myötä oppinut "pärjäämään" miehelle, esim. tarvittaessa valehtelen sujuvasti että ei ole rahaa penniäkään vaikka oikeasti olisi. Miehen tilipäivänä maksan pinon laskuja ja jätän hänen tilille vain vähän "kuukausirahaa". Jos en tee tätä heti tilipäivänä vaan esim. muutaman päivän päästä, on saattanut jo ostaa esim. jotain hifi-laitteita niin ettei riitä enää laskuihin. Välillä on ollut taloudellisesti tiukempaa (äitiysvapaat, kotihoidon tuella ollessa) ja silloin tämä aina nousee pintaan. Silloinhan jos rahaa on, ei siitä ole tarvis taistella.
Mies ei näe omaa napaansa pidemmälle ja silti olet hänen kanssaan perustanut perheen. Mutta aivan varmasti hän oli niin ihana ja vastuuntuntoinen, kun tapasitte. Mutta mentyänne naimisiin hänestä tuli peliriippuvainen, joka nyt silkkaa pahuttaa uhkailee, sinua kilttiä ja ahkeraa naista.
Niin siis meillä on omat tilit mutta kuluja maksellaan sen mukaan kummalla sattuu rahaa niihin olemaan. Omat tilit mutta yhteiset rahat.
ap