Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työkaveri ei sano hei lähtiessään töistä ennen minua

Vierailija
05.06.2013 |

Tämä on mielestäni vähän outo ongelma. Minulla on uusi työkaveri, jonka kanssa teemme siis samaa työtä ja istumme vierekkäisillä paikoilla. Tämä työkaveri lähtee yleensä ennen minua töistä, eikä ole näinä muutamana päivänä sanonut lainkaan hei lähtiessään. Olen vain ihmetellyt, että lähtikö hän vessaan vai minne. Eipä ole sitten takaisin tullut, joten oletan, että kotiin lähti. Onko tällainen ihan normaalia? Työskentelemme isossa avokonttorissa, jos se jotenkin asiaan vaikuttaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nyt on moukkia, sille ei voi mitään.

Vierailija
2/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole töissä tapana sanoa mitään kun lähdetään töistä. Töihn tullessa morjestellaan kun nähdään ensimmäisen kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 15:59"]

Töihin tullessa morjestellaan kun nähdään ensimmäisen kerran.

[/quote]

Ensimmäisen kerran? Joka aamu? Olette varmaan dementikkoja tai jotain...

Vierailija
4/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sano kukaan mitään kun tulee ja lähtee töihin isoon avokonttoriin. Häiritsisikin se jos joka aamu ja ilta 30 ihmistä toisiaan moikkailisivat. Useimmat istuu kuulokkeet päässä hiljaa koodaamassa eikä edes huomaa niitä toisia, tai ainakin yrittää olla huomaamatta. 

Vierailija
5/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuda kailota perään HEI HEI ;) aina kun joku poistuu paikaltaan...

Vierailija
6/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella juntti

Vierailija
7/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vieruskaverin hyviin tapoihin kuuluu sanoa hei, kun lähtee pois töistä. Etenkin jos tehdään vielä samaa työtä eikä olla aivan vieraalta osastolta. Sellaisiakin vieruskavereita kun isossa avokonttorissa voi olla. Tarkoituksen aei titysti ole kailottaa koko konttorille vaan siinä lähinnä olevalle/oleville.Käytöstavat raukalta puuttuvat tai sitten on sairaan ujo.

Vierailija
8/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kehittynyt tässä vuosien varrella sellainen tapa, että huikkaan lähtiessä heit samassa huoneessa työskenteleville ja yleensä, tosin ei aina, myös toisessa huoneessa oleville, tämän huoneen ohi kävelen ulos mennessäni.

Sen sijaan kolmas huone, jossa myös istuu tiimimme jäseniä, on ihan vieressä mutta toisella puolella kuin se ovi josta lähden ulos, joten heitä moikkaan vaan tosi harvoin, lähinnä ennen pidempiä juhlapyhiä, lomia tms. Olen miettinyt olenko juntti, mutta jotenkin tuo on vaan mennyt noin ja nyt en osaa enää muuttaakaan tapojani monen vuoden jälkeen. 

Mutta siis ap:lle vaan että voihan kyse olla ihan noin yksinkertaisesta jutusta kuin että ei tullut ensimmäisenä päivänä hermostuksissaan sanoneeksi ja nyt ei osaa jotenkin enää aloittaa tapaa. Sano sinä ensi kerran kun lähdet ennen häntä moido oikein reippaasti. :) 

Vierailija
9/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tarkentaa, että tämä uusi työkaveri on siis tosiaan ainut työkaverini samassa tilassa.

Vierailija
10/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että ei sano hei viereiselle kaverille, mutta voi olla että hänellä on vaikea elämäntilanne, voi olla stressiä tai ahdistusta, ei varmaankaan haluaisi olle epäsosiaalinen, ei sitä koskaan tiedä mikä on toisen käytöksen taustalla

Vierailija
11/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti lahjaton moukka. Tulee mieleen yksi entinen kollega (sellainen lähemmäs 60v elämäänsä pettynyt harppu) valitti, että minä en tervehdi kun lähden töistä. Meillä oli iso avokonttori jossa monet tekivät töitä ja tarvitsivat keskittymistä, joten tapana ei ollut huudella heitä. Vastasin sitten hänelle, että eihän hän itsekään hyvästele kun lähtee. Vastaus oli :Ei minun tarvitsekaan, minä vain rekisteröin hyvästeletkö sinä. Ilmeisesti ajatteli, että koska hän on vanhempi hänen ei enää tarvitse käyttäytyä. Tollo mikä tollo

Vierailija
12/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks vähän saman tyyppinen työkaveri... Koko ajan katoaa työpisteeltään jonnekin (ei kerro minne, ei kerro edes milloin menee syömään) ja saattaa olla pitkiäkin aikoja poissa... Istuu vain tuppisuuna eikä tervehdi tullessa eikä lähtiessä :) Onneksi olen hänen kanssaan vain pari kertaa viikossa ja muillakin on vissiin samoja ongelmia hänen kanssaan. Kyse ei edes ole mistään uudesta työntekijästä, jota ujostuttaisi vaan yhdestä yksikkömme konkarista, joka on kuulemma ollut iät ja ajat tuollainen mörökölli.

Vierailija
13/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylät, haluatte vaan kellottaa toisten menemisiä.

Vierailija
14/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa outoa. Meillä tervehditään ja hyvästellään, ihan normaalia hyvätapaista käytöstä ihmisten kesken

Vierailija
15/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini jäi pitkälle lomalle. Huikkasin ovelta, että hyvää lomaa ja jnee.. Tietokone on oveen päin ja hän ei milliäkään niskaansa kääntänyt puoleeni vaan toljotti konetta ja sanoi kiitos. Mitä pitäs ajatella?

Vierailija
16/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapakulttuureja on erilaisia, ihan näin samankin maan sisällä. Ehkä hänen edellisessä työpaikassaan ei ollut tapana moikkailla lähtiessä? Voihan sen ajatella häiritsevän toisen työntekoa. Tai jos työkaveri liikkuu julkisilla, voi huomata hyvinkin yllättäen, että nyt on pantava pillit nopeasti pussiin, jotta ehtii sopivaan bussiin.

Joka tapauksessa aapee, jos haluat että teille syntyy hyvästelykulttuuri, niin paras tapa on aloittaa sellainen itse.

Vierailija
17/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvänen aika...olin ihan unohtanut että Suomessa voi tosiaan olla tälläistä. Olen asunut ulkomailla yli 10 vuotta ja jos täällä missä tahansa työpaikassa käyttäydyttäisiin näin niin olisi varmaan jo pidetty kriisikokouksia työpaikan huonosta ilmapiiristä.

Vierailija
18/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olinvuosi sitten vähän aikaa  töissä firmassa, jossa tasan yhdellä oli tapana sanoa heipat lähtiessään, huomenta sentään sanoi jokainen. Ei johtnut minusta, eivät sanoneet toisilleenkaan. 

Vierailija
19/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suomalaisuutta. Olen nyt kuukauden ollut suomessa töissä kolmen vuoden ulkomailla olon jälkeen. Oikeesti täytyy ihmetellä tätä tapaa ettei suomessa tervehditä läheskään niin usein kuin esim Ruotsissa ja Norjassa. 

Vierailija
20/20 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:22"]

Tapakulttuureja on erilaisia, ihan näin samankin maan sisällä. Ehkä hänen edellisessä työpaikassaan ei ollut tapana moikkailla lähtiessä? Voihan sen ajatella häiritsevän toisen työntekoa. Tai jos työkaveri liikkuu julkisilla, voi huomata hyvinkin yllättäen, että nyt on pantava pillit nopeasti pussiin, jotta ehtii sopivaan bussiin.

Joka tapauksessa aapee, jos haluat että teille syntyy hyvästelykulttuuri, niin paras tapa on aloittaa sellainen itse.

[/quote]

Voi helvata mitä urpoja! "hyvästelykulttuuri" huhhuh...