Miten kaikki on aina ihan ruskettuneita jo kesän alussa?
Mä oon aina ihan kalkkilaivan kapteeni vielä heinäkuunkin alussa. Aurinko ei tartu helposti.
Käyttääkö monet jotain tekorusketusta? Minkälaista?
Oon laittanut joskus jotain itseruskettavaa mutta lopputulos oli järkyttävän näköinen.
Kommentit (30)
Mulle tarttuu aurinko todella helposti, pihaa laittaessa ja venettä kunnostaessa on väkisinkin ruskettunut.
ainakin minä ja kaikki tuntemani ihmiset olivat ainakin lauantaina aivan VALKOISIA, kun tapasin heitä yo juhlissa, joten et ole ihan yksin. sitäpaitsi vaalea hipiä on kauniimpi kuin ruskettunut.
Nytkin on ollut pari kolme viikkoa pelkkää aurinkoa ja lämmintä, ne jotka ovat viettäneet aikaa ulkohommissa ovat ruskeita, muut tietysti ei. Minä kalkkilaivan kapteeni, olen sen vähän mitä olen helteeltä pystynyt ollut myös pihalla, ja pikkuisen on jo tarttunut päivetystä, mutta sitä ei muut huomaa, kun minä päivettyneenä on sama kuin muut talvenvalkoisena.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 11:59"]
ainakin minä ja kaikki tuntemani ihmiset olivat ainakin lauantaina aivan VALKOISIA, kun tapasin heitä yo juhlissa, joten et ole ihan yksin. sitäpaitsi vaalea hipiä on kauniimpi kuin ruskettunut.
[/quote]
niin kaunista vaaleutta:
Mä käytän itseruskettavia. Sumutetta naamaan ja voidetta sääriin. Käsivarsiin tarttuu hiukan väriä ulkona. En koskaan ota aurinkoa.
Rusketu helposti ja rynnistän ulos heti kun vain aurinko paistaa. Inhoan niin talvea, etten ulkoile silloin ollenkaan. Välillä "otan" aurinkoa, mutta enimmäkseen vain puuhailen pihatöitä.
Purkit ja solarium arkut vaikuttaa olevan suosittuja. Itse juuri kiroan, kun aurinko jätti niin moukkamaiset rusketusraidat rinnuksille ikkunanpesusta. Kannattaa varoa mitä toivoo :D
Oma ihonikaan ei ota väriä kovin paljoa, mutta ulkohommissa kun on ollut niin kyllä näkyy rajat käsivarsissa ja kaula-aukossa. Hetkeäkään en ole aurinkoa ottanut rusketustarkoituksessa.
Aasiassa kaikki hankkii vaalennusvoiteita, koska on köyhän juntin merkki olla ruskettunut. Suomessa ja Ruotsissa mennään toiseen suuntaan ja etenkin Englannissa, missä porukka hommaa niitä ruiskukaappeja kotiin :)
Kuulostaa oikein terveelliseltä vaihtoehdolta nämä vaalennusvoiteetkin...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 12:10"]Aasiassa kaikki hankkii vaalennusvoiteita, koska on köyhän juntin merkki olla ruskettunut. Suomessa ja Ruotsissa mennään toiseen suuntaan ja etenkin Englannissa, missä porukka hommaa niitä ruiskukaappeja kotiin :)[/quote]
Valitettavasti muhun tarttuu aurinko liian helposti. Tykkäisin olla ihan vaalea, mutta kun joudun töissäkin olemaan ulkona, niin ei vaan onnistu vaaleana pysyminen.
Egyptistä tultiin kahden viikon reissulta huhtikuun alussa, kun on ollut säännöllisesti epäsäännöllisesti ulkona, sillä on vieläkin vaikutusta. Veneellä vietetään aikaa, myös siellä aurinko tarttuu.
Ei tulisi mieleenkään vartavasten paahtaa. Tasainen satunnaistetun auringon antama rusketus on paras.
Aa. Onhan siinä ero ottaako aurinkoa ihan varta vasten vai säännöllisen epäsäännöllisesti ja satunnaisesti. Jälkimmäisellä tavalla lopputulos on kauniimpi.
Osa vaan ruskettuu hyvin helposti. Minä olen hyvin tummatukkainen ja iholtanikin sellainen oliivibeige talvellakin, ja rusketun kyllä ihan ensipäivinä kevään auringossa pronssinruskeaksi. Itse asiassa joskus yritän vähän sitä jopa vältellä, koska minusta tulee tosi ulkomaalaisen, jonkun arabin, näköinen kun rusketun paljon, mutta eipä sille mitään voi, taas olen tumma jo...
vasen jalka ja vasen ruskettunut, oikea puoli valkoinen. missä vika?
monet käyttävät itseruskettavia tai meikkivoiteita. Lopputulos on ok näköinen, jos niitä osaa käyttää. Niiden turvallisuudesta en kyllä menisi takuuseen sen enempää kuin auringonkaan.
Itse en edes yritä ruskettua millään keinolla.