Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

It-ammattilaismieheni kyttää surffailuani

Vierailija
04.06.2013 |

Nettisurffailu ja kirjoittelu keskustelupalstoilla on ollut minulle vuosikausia henkireikä, ainoa väylä jakaa yksityisimpiäkin ajatuksiani ja päästää höyryjä ulos. Se on anonyymiä eikä vaadi avautumista kenellekään tutulle, tiedätte varmaan syitä omalta kohdaltanne.

Minulla on ollut erittäin raskas ja hajottava parisuhde (ainakin minulle) ja se on kestänyt todella kauan, mutta emme ole koskaan päätyneet eroamaan, syystä tai toisesta. Jokin aika sitten, kun olin jo pitkään kärsinyt tunnekylmyydestä omaa miestäni kohtaan, hairahduin viestittelemään yhden miehen kanssa vähän aikaa (no, oikeastaan pidin sitä oikeutettuna mahdollisuutena tutustua uuteen ihmiseen ja miettiä omaa suhdettani sen kautta) Jostain käsittämättömästä syystä mieheni alkoi juuri silloin penkoa tietokonettani ja luonnollisesti seuraukset olivat katastrofaaliset. En ole koskaan pettänyt miestäni fyysisesti, mutta tunnetasolla ihastumisia on ehtinyt olla tänä aikana.

Mies ei halunnut erota, on vain kiristänyt liekaansa. Hän on ilmeisesti jatkanut tietokoneeni stalkkaamista, koska ihan äskettäin taas läväytti eteeni jonkun viestin, jonka olin johonkin kirjoittanut. Tuntuu, että olen menettänyt kaiken yksityisyyteni. Kirjoittaisin päiväkirjaa (tai vaikka runoja tai novellejakin), mutten uskalla, koska olen varma, että hän penkoo tavaroitani ja lukee ne, ja onkin myöntänyt ettei pystyisi välttämättä olemaan lukematta sellaista = penkoo tavaroitani ilmeisesti. Nyt ahdistaa, koska en uskalla edes surffailla missään, jonka voisi ajatella yhtään epäkorrektiksi tai josta mies voisi saada aiheen johonkin kriisiin. Vituttaa suoraan sanoen rankasti, suorastaan itkettää ja ahdistaa, kun ei ole enää mitään väylää purkaa omia tunteitani, jotka eivät todellakaan kuulu miehelleni eivätkä kellekään muullekaan. Eli olen kuin vankilassa, jossa vain ajatukseni ovat yksityisiä, kaikki muu on vapaata riistaa.

Ajatuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viritä miehellesi ansa. Eli avaa toinen sähköpostiosoite tai facebook-profiili jollain keksityllä miehen nimellä. Sitten kirjoitat jostain toiselta koneelta (esim kirjastolta) tällä keksityllä profiililla itsellesi salaperäisen viestin. Jos miehesi saa tuon viestin tietoonsa, on hän jollain tapaa loukannut sinun viestisalaisuuttasi. Tämän jälkeen menet tutkituttamaan koneesi, teet asiasta rikosilmoituksen (ja täydellisessä maailmassa otat eron).

Vierailija
22/25 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista vastauksistanne! Paljon hyviä ajatuksia. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kokemusta on vastaavasta. Kamalaa se oli. Tuntui todellakin siltä, että vain ajatukset olivat yksityisiä, ja muuten eli vankilassa, jossa oli jatkuvasti tilivelvollinen. Eihän tuollainen parisuhde terve ole ja vakoilu jättää pysyvät jäljet.

Lisäksi tuollainen vakoilu on laitonta - tietoturvarikos, viestintäsalaisuuden loukkaaminen. Sen voisit miehellesi mainita.

Vierailija
24/25 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot: vaikka täällä av-palstalla on niin paljon negatiivista juttua, niin tällaiset ketjut ovat mielestäni tosi hyvä juttu. Muistan itse tuossa tilanteessa miettineeni, olenko tosiaan jotenkin kiero, kun haluan yksityisyyttä ja minua ahdisti miehen kyttääminen. Ehkä tämä ketju avaa jonkun muunkin silmät huomaamaan, että jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja hyvässä parisuhteessa kunniotetaan sitä puolin ja toisin, eikä se tarkoita mitään epärehellisyyttä tai toisen selän takana vehtaamista.

16

Vierailija
25/25 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin rikosilmoituksen ja hankkisin itselleni tabletin, kuten joku muukin ehdotti. Ja eroaisin. Tuo on törkeää mieheltä.