Veden tasauslasku 3 kuukaudelta 133 € yhdeltä henkilöltä
Maksan vuokran yhteydessä vesiennakkoa 20 € joka kuukausi yksiöstä. Tasauslasku tulee 3 kk välein, ja se on enimmillään ollut 159 €. Joskus on ollut 60 €. Miten voi yhdellä henkilöllä olla noin suuri ero tasauslaskussa 3 kk ajalta!?! Huoltomies on käynyt asuntoni tarkastamassa, eikä löytynyt mitään vuotoa tai puutetta, joka olisi selittänyt tuon laskun suuruuden. Muut asukkaat, joilta kysyin, olivat äimistyneitä, ja osa heistä saa jopa palautusta! Siinä huoltomiehen näyttämässä lapussa vielä luki: "Vesimittari on tarkastettu jos asukas kysyy."
Voiko tämä tosiaan olla mahdollista, että yksin asuvilla ihmisillä on niin suuri ero vedenkulutuksessa, että osa saa ennakkomaksujen jälkeen palautusta, ja osalle tulee yli 100 euron tasauslasku. Tämä vaan tuntuu uskomattomalta. Kait moni normi ihminen käy pesulla päivittäin, laittaa astiat koneeseen tai tiskaa, pesee pyykit, siivoaa. Minulla on oma pyykinpesukone, mutta vaikea uskoa että se yksistään selittäisi noin suuren eron.
Muilla vastaavia kokemuksia aiheesta?
Kommentit (44)
Nelihenkinen perhe omakotitalossa Riihimäellä. Lapsista toinen teinityttö = piiitkiä suihkuja.
Vuosikulutus noin 115 kuutiota --> noin satasen vesilasku kolmen kuukauden välein.
Jos AP asuu kaukolämpötalossa niin silloin tietysti on veden hintakin kalliimpi todennäköisesti.
Kuulostaa tosi kovalle toi tasauslasku, mutta pitäisi tietää kulutus ja veden hinta ennen kuin voi sanoa muuta.
Meillä 3kk vesilasku 50-60e. 4 hengen perhe ja hevoset.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi kovalle toi tasauslasku, mutta pitäisi tietää kulutus ja veden hinta ennen kuin voi sanoa muuta.
Et sitten lukenut ketjua ennen vastaamista, aloittajahan laittoi tänne sekä viimeisimmän laskun kulutuksen että kuutiohinnat.
Asuin muutama vuosi sitten kämppiksen kanssa, joka oli aika hillitön veden kanssa lotraaja. Hän viipyi joka ilta 30-45 minuuttia suihkussa ja piti hanaa täysillä koko ajan. Tykkäsi myös kokata pitkän kaavan mukaan ja vettähän kului myös siinä touhussa aika paljon. Plus käsin tiskaamiset, asunnossa ei ollut astianpesukonetta. Itse melkoisen pihinä ja tarkkana vedenkäyttäjänä olin melko ällistynyt näin huolettomasta läträämisestä. Aloittaja ei vaikuta tuhlarilta eli syy korkeisiin tasauslaskuihin löytynee talotekniikan puolelta, jotain häikkää on pakko olla.