silmitön kohtukuoleman pelko! en kestä enää!
rv 38 menossa ja joka tuutista näkee ja lukee uutisia kohtukuolemista. oma vauvani liikkuu suht hyvin mutta saattaa olla pitkiäkin aikoja hiljaa. 10 liikettä tunnissa ei varmasti täyty joka tunti ja toisaalta saattaa liikkua monta tuntia lähes ilman taukoja. millä tämän pelon saisi rauhoitettua? heräilen ja valvon yölläkin "vahtimaan" vauvan liikkeitä.
Kommentit (10)
Tsemppiä ap! Mulla on ollut molemmissa raskauksissa sama pelko. Ei siihen oikein muu auta kuin ajatella, että asiat menee niinkuin menee, ja todennäköisesti kaikki kumminkin menee hyvin. Jos kovasti alkaa huolestuttamaan, niin ainakin omaan synnytyssairaalaani sai mennä tarkistuttamaan asian. Onnea loppuraskauteen, yritä olla stressaamatta! :)
Stressaaminen vaan pahentaa asiaa koska verisuonet supistuu ja vauva saa vähemmän happea joten LOPETA turha ressaaminen!
Tuttua on. Mulla viikkoja 36 ja jatkuva pelko. En ole edes hankkinut tulokkaalle juuri mitään, kun pelottaa vaan, miten tässä käy. Pelottaa vaan...
Yritä rauhoittua jo lapsesikin takia. Itselläni oli sama pelko, koska edellinen lapseni meni kesken. Ramppasin UÄ:ssä siihen asti, kunnes lapseni alkoi liikkua ja sillonkin, häpeän kertoa, mutta herättelin häntä, että hän liikkuisi. Kovin vilkas poika sieltä tuli ja hän on elämäni valo!
Onnea sinulle ja pienokaisellesi- hyvin se menee!
kiitos kannustavista vastauksista, tämä on todella rankkaa mutta ei voi kun toivoa että kaikki menee hyvin ja lapsi syntyy pian.
Huh! Täällä rv37 menossa ja kohtukuoleman pelkoa poden. En uskalla oikein nukkuakaan
Käy hemmottelemassa itseäsi, osta kallis konvehtirasia, heitä pieruverkkarit jalkaan ja löhöile sohvalla. Osta uudet lakanat. Lakkaa kynnet. Koita saada ajatukset pois siitä mikä stressaa ja muista että vauvat voivat olla myös rauhallisia. Hyvää loppuodotusaikaa :)
Ap:n lapsi on kylläkin syntyny jo melkein 2 vuotta sitten :D Ei taida löhöily enää onnistua ihan tuosta vaan milloin vaan :D
Vauvasi mätänee kohtuun!
Kjeh kjeh kjeh
Älä suotta pelkää! Minullakin oli vauva tosi rauhallinen masussa, ei melskannut niinkuin edeltävä vauva, joten pelkäsin. No, syntynyt vauva olikin sitten rauhallisempi kuin edeltäjänsä!
Sitä niin vaan kiinnittää huomionsa vauvan liikkeisiin, eihän me aikuisetkaan liikehditä aina samanlailla. Näin sanoin minulle viiden lapsen äiti, kun hätääntyneenä hänelle kerroin asiasta. : )