Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joutunut työpaikkakiusaamisen kohteeksi?

Vierailija
19.07.2020 |

Mitä teit? Miten selvisit? Itsellä tilanne että aloitin muutama kk sitten uudessa paikassa. Muuten aivan ihana paikka mutta yksi pitkään talossa ollut työntekijä kävi heti arvostelemaan tapaani työskennellä. Huomasin myös että tuijotteli minua kun istuin kahvilla vaikka samalla puhuin työasioita, tein tilauksia yms. niin ilmeisesti hänen mielestään olin liian pitkään tauolla. Lisäksi oli työtoverilleni sanonut että hukkaamme aikaa kun teimme erästä työhommaa yhdessä jne.. Olen useasti hänen suustaan kuullut että entinen paikallani ollut oli niin nopea reipas ja ehtiväinen. Saan kyllä työni hoidettua ja muilta tullut kiitosta työskentelytavoista. Tää yksi vaan sitä mieltä että asiat pitäisi hoitaa juuri niinkuin hän haluaa. Kaikista oudointa tässä se että teemme kokonaan eri työtä eikä minun hommani oikeastaan kuulu hänelle millään tavalla. En tiedä hätiköinkö mutta sanoin itseni irti koeajalla ja etsin uuden paikan. Esimiehelle sanoin irtisanoutumisen syyksi että minua koulukiusattu mutta tässä iässä en halua enää joutua kiusatuksi enkä selvittelemään asioita joihin en ole syyllinen. Oli pahoillaan mutta ymmärsi

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt uhriutuis, mut siis edellinen työpaikka oli ilmapiiriltä paska. Millon kukai mt-häiriön vuoks kuukausien saikuilla, samat tyypit itkeskeli työvuoroissa, komenteli kaikkia, oli tosi raskaita ihmisiä, sitten oli klikkejä, nniin että päin naamaa esitti mukavaa, ja seuraavaks haukku kaikki maan rakoon yms. En lähteny noihin koskaan mukaan joten en ollu osa mtn lapsellista "klikkiä", ja sitten varmaan sen takia muakin alettiin jotenkin kiusaamaan välillä. Kaikki sellasia "muka täydellisiä ihmisiä"-koko ajan kehuskeli millon milläkin, ei voinu ees normaalisti puhua kun kaikki pätee kuorossa omista rahoista sun muusta.:DDD Ihme paikka oli. LLisäks joka työpaikassa noissa päiväkodeissa mulla on ollut vähintään 1 nainen joka on vihannut mua heti ensisilmäyksestä ja myös tehny sen joko suorasti tai epäsuorasti selväks, ja sitten on ollu pervoja miehiä :D

Vierailija
62/67 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...esimiehet haluavatkin pitää työntekijät riitaisina."

Hajota ja hallitse -johtamista. Oli käytössä jo Rooman valtakunnassa. Eipä ihminen muutamassa vuosituhannessakaan kovin paljoa muutu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitäkin työpaikkoja joissa pomo ei oikeasti ole pomo vaan puljua johtaa joku tämmöinen kiusaaja kiukuttelija jolle ei kukaan uskalla sanoa vastaan. Parissa tällaisessa työpaikassa käynyt ja onneksi olivat suhteet määräaikaisia. Toisessa mies esimiehenä ja tätä pyöriteltiin alemmalta tasolta naisten toimesta, toisessa taas nuori esimies ja pitkään talossa ollut sihteeri päätti kaikesta. Jos ei tehty hänen mielensä mukaan niin alkoi juurikin se valotus miten edelliset työntekijät parempia jne..

Vierailija
64/67 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin työni niin heti alkoi kiusaaminen (nälviminen, dominoiminen, oleminenkin oli tauoilla ongelmallista ja kehotettiin käymään huoltoasemalla syömässä)

Olen vieläkin samassa paikassa töissä. En nauti, mutta liksa kulkee...

Vierailija
65/67 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...esimiehet haluavatkin pitää työntekijät riitaisina."

Hajota ja hallitse -johtamista. Oli käytössä jo Rooman valtakunnassa. Eipä ihminen muutamassa vuosituhannessakaan kovin paljoa muutu...

Näin meillä. Esimies huomasi olevansa pulassa, kun sattuikin kaksi ihmistä, jotka eivät riitaantuneet vaan alkoivat tukea toisiaan. Kahvipöytäkeskusteluissa selvisi epäkohtia, joita lähdettiin ratkomaan liiton kanssa. 

Vierailija
66/67 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloitin työni niin heti alkoi kiusaaminen (nälviminen, dominoiminen, oleminenkin oli tauoilla ongelmallista ja kehotettiin käymään huoltoasemalla syömässä)

Olen vieläkin samassa paikassa töissä. En nauti, mutta liksa kulkee...

Voi kun olisikin joku paikka mihin vois mennä syömään. Meidän työpaikan lähellä ei oo mitään ruokapaikkaa ja ruokatunnit yhtä kyräilyä. Jos et oo niiden puolella niin oot niitä vastaan

Vierailija
67/67 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi työpaikka oli todella monitahoisesti vinoutunut. Kamalia kuppikuntia jne. Suosikki-inhokkijärjestelmä. Yksi aika naurettavakin muisto on sellainen, jossa läsnä oli minä, senhetkinen suosikki ja kiusaaja. Kiusaaja (minua 25v vanhempi) alkoi ylistämään ja hehkuttamaan yhtä piirrettä mikä suosikista ja hänestä löytyy, ja mikä mulla on aika tasan päinvastoin. En halua sanoa mikä se oli mutta tyyliin kehui pitkiä vaaleita hiuksia ainoaksi oikeaksi hiustyyliksi, vaikka mulla on musta polkkatukka. Kuulostaa pieneltä mutta kun tällaista tapahtuu usein niin siinä kyllä joutuu miettimään että kenessä tässä on oikeasti vikaa. Ja sillä kiusaajalla on vielä jonkin verran valtaa. Todella lapsellista.