Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi painostaa antamaan pienen vauvan hoitoonsa!

Vierailija
02.06.2013 |

Anopin jatkuva ahdistelu alkoi heti lapsemme synnyttyä.. Anoppi on alkanut tunkemaan kylään ilmoittamatta (joskus harvoin soittaa ennen tuloa) päivittäin, tai ainakin joka toinen päivä! Vauvan ollessa 1,5 vk anoppi otti vauvan väkisin ja lähti esittelemään sukulaisille, josta suutuin tietysti!! Joka kerta kun anoppi on lähdössä, hän mainostaa miten voi ottaa vauvan hoitoonsa jos miehen kanssa halutaan olla kaksisteen tai vähän levätä.. Välillä jopa soittelee erikseen, että haluaisitteko antaa vauvan hoitoon että saatte levättyä!
Vauvan ollessa vähän päälle viikon ikäinen, oli anoppi ottamassa vauvaa ja miestä heille kylään ILMAN MINUA kun sanoin etten jaksa nyt lähteä mihinkään. Vauva jäi kuitenkin kotiin (kiitos mieheni joka osasis sanoa vastaan, kun ilmoitin että vauva ei lähde ilman minua mihinkään).. 

Imetän siis vauvaa, korviketta annetaan VAIN jos siihen on pakollista tarvetta. Eli jos oma maito ei tunnu riittävän ja vauva silti itkee nälkää, nyt varsinkin tuntuu olevan tosi tissin perään kun on kuuma ja joutuu antamaan välissä korviketta kun oma maito ei ehdi nousta tarpeeksi. Anopin mielestä ei olisi ollut mtn ongelmaa ottaa vauvaa, niin että minä saisin kotona levätä rauhassa. Kun vauvahan suostuu juomaan korviketta pullosta!! Nii'in, muttakun se korvike ei ole tarkoitettu pääravinnoksi vauvalle, vain ''hätätilanteisiin''. 

Mitä tehdä tälläisen anopin kanssa? :/ Aina soittelemassa josko tultaisiin kylään, jos ei tulla niiin tunkee meille! Miehelle olen sanonut että vieraat vois opetella ilmoittamaan aiemmin ja SOVITAAN millloin voi tulla kylään. Mutta ei, anoppi paukkaa sisään milloin haluaa lässyttämään vauvalle ja mainostamaan miten tämä on mummon oma rakas mussukka. :(

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa tekin. Tai sano anopille ainakin että muutatte jos ahdistelu ei lopu.

Vierailija
22/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan samanlaista aikoinaan. Anoppi saattoi tulla ja kysymättä repiä lapsen sylistäni imetyksen jälkeen kun olin röyhtäyttämässä. Neuvoi kaikessa, en osannut tehdä mitään oikein ja kun vauva täytti 2 kk oli aivan pöyristynyt kun sanoin että en anna sen ikäiselle vielä perunaa ja maksamakkaraa hänen kehoituksistaan huolimatta :D nyt on lopettanut kun on huomannut että vaikuttaa negatiivisesti väleihimme, olen suoraan sanottuna alkanut vihaamaan häntä. Puolen vuoden ikäiselle kantoi roppakaupalla karkkia kielloista huolimatta (hyviä karkkeja kyllä, äiti tykkäsi kovasti ;)) kerran meinasi alkaa itkemään kun sanoin ettei sen lapsen suuhun karkkia laiteta, piste. Ja sen jälkeen yritti salaa... Raivostuttavaa. Enää emme pahemmin juttele toisillemme ja vierailut ovat minimissä. Kuitenkin lapsen kasvaessa täytyy tätä suhdetta alkaa elvyttämään, lapselle kuitenkin kiva että on se mummikin. Ihana ihminen hän pohjimmiltaan on, en sitä kiellä. Mutta koko ihmisestä jäi vain hirveä kammo ja ahdistus niiden pikkuvauva-aikojen jälkeen. Eipä tosin mieskään häneen yhteyttä pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ongelmana anoppi vaan lapsen liiankin avulias täti.Pakko ollut laittaa koko touhulle stoppi.

Vierailija
24/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi anopin itsekkin ymmärtävän että ei noin pientä lasta voi viedä ja riepotella miten haluaa, mistään hoidoista puhumattakkaan. Pysy tiukkana imetyksen kanssa! Jokainen pisara mitä sieltä tissistä tulee, on vain lapsesi parhaaksi.. Pulloa ei silloin kannata liiaksi antaa, ei edes sen takia että anoppi haluaa vauvan hoitoon..

Sano anopillesi että pyydätte kyllä apua kun sitä tarvitsette, mutta sitä on turha vielä odottaa pitkään aikaan.. Ellei tule jotakin tärkeää menoa mihin ei voi vauvaa ottaa mukaan, silloin voi tulla teille kotiin muutamaksi tunniksi vauvaa hoitamaan.
Muista että sinä päätät lapsestasi ja imetyksestä, ei anoppisi tai kukaan muukaan!

Vierailija
25/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi lukkoon ja ette avaa, jos ette halua vieraita. Jos anoppi ihmettelee niin sanotte, että ei ollut sopiva hetki tulla kylään. Teidän lapsenne hoidosta päätätte te, eikä anopilla ole valtaa paukata sisälle teidän kotiinne. Siellä pitää saada olla rauhassa. Ehkä anoppi tarkoittaa hyvää tuolla, että voisi hoitaa vauvaa ja te saatte levätä. Mutta ei noin pientä vauvaa voi hoitoon kovin antaa, varsinkaan kun syö rintaa. Jos yrittäisitte anopille selittää että lapsi voi tulla sitten isompana hoitoon.

Vierailija
26/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sekopää!!

Vierailija
27/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki samaa veljen perheelle. Nyt äiti hykertelee tyytyväisenä, kun eivät ole koko ajan vaatimassa hoitamaan lapsia, jotka ovat nyt 2v ja 5v ja melkoisia hirviöitä. Eli kun alussa tunkee liian liki, saa myöhemmin olla riittävän rauhassa eikä tarvitse ryhtyä ilmaiseksi hoitoavuksi.

Vierailija
28/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten anopille voisi huomauttaa asiasta, ilman että tarvitsee vielä riitaa alkaa vääntämään asiasta. Kun ei tunnu ymmärtävän :/

ap

Vierailija
29/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se riita nyt vain on käytävä jos ei muuten tajua.

Mietin vain onko anoppi tosiaan unohtanut millaista on pariviikkoisen kanssa vaiko vain muuten vaan törkeä.

Vierailija
30/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan paikkahan on äidin luona, sehän on ihan selvää. Anoppisi on nyt niin tohkeissaan ettei tajua VAUVAN parasta. Sanot että vauva on vielä liian pieni vierailuihin ilman äitiä, neuvolassakin ohjeistetaan ettei pikkuvauva-aikana otettaisi vastaan kovin paljoa vieraita. Ja kun vuorokausirytmit on vauvan kanssa mitä on (yleensä ainakin) niin voit sanoa että jos vaikka soittaisi ja ilmoittaisi etukäteen vierailunsa niin pystytte lepäämäänkin keskeytyksettä. Voi sinua raukkaa.. mua ahdistaa ja säälittää, muistan itseni vielä tuolloin kun meillä ravasi ilmoittamatta lähisukulainen jonka kanssa meni sitten lopulta välit kun jouduin sanomaan suoraan eikä hän ymmärtänyt tohkeissaan... mutta teidän perheen hyvinvointihan on kiinni äidin ja vauvan hyvinvoinnista, joten muut väistyköön. Ja vielä - meidän lapsi oli yökylässä ensi kertaa 2 vuotiaana.

Vierailija
31/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että joku on viemässä viikon ikäistä vauvaa äidiltään... Mä aloin antaa vauvaa mummolleen hoitoon ehkä 1,5 kk vanhana tunnin ajaksi kerrallaan jos oli jotain pakollista menoa.

Vierailija
32/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo tosi varovainen korvikkeen annon kanssa, imetys menee sillä niin helposti pilalle :( Älä missään nimessä ainakaan anna anopin pilata hyvin alkanutta imetystä tai kannat vielä runsaasti kaunaa!

Vierailija
33/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen asunto teillä on, jos ovessa ei ole lukkoa? Hanki vaikka sellainen salpa, jota ei saa auki kuin sisäpuolelta. Jopa lakkaa anoppi tunkemasta, ei kai se sentään ikkunoista tule jos ei ovesta pääse.

Joillekin ei vaan puhe vaikuta, vaatii järeämpiä toimenpiteitä. Mutta eihän se semmoinen sovi, kun yrität niin kovasti olla Kiltti Miniä. Sinun on tehtävä nyt valinta, oletko hyvä miniä = annat anopin huseerata mielin määrin vai oletko sittenkin hyvä äiti lapsellesi.

Ei sinun tarvitse vääntää riitaa anopin kanssa. Sinä vaan ilmoitat päätöksen, että vauva ei tule mummolaan yksinään ennen kuin omin jaloin kävelee. Piste.

Jos anoppi ei oikein ota ymmärtääkseen, mieti valmiiksi monta eri vaihtoehtoa, miten sinä voit ilmaista täsmälleen saman asian toisin sanoin.

Miksi muuten annat korviketta helteellä, anna mieluummin pelkkää vettä.? Imetyksellä sitten tarpeeksi ruokaa.

Vierailija
34/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli alussa vahan sama tilanne. Anoppi oli ensimmaisesta lapsenlapsestaan niin tohkeissaan ettei olisi millaan halunnut pysya poissa. Mies sanoi sitten aidilleen vastaan todella jyrkasti ja vierailut vahenivat. Jonkin aikaa anoppi olikin loukkaantunut, mutta tama draama ei onneksi suuntautunut minuun ja mies hoiti valit aitinsa kanssa. Nykyaan lapset, 5 & 9 v, ovat todella laheisissa valeissa isoaitinsa kanssa ja hanesta on suuri apu lastenhoidossa. Minun mielestani miehesi saisi hoitaa aitinsa kanssa asian jarjestelyn niin, etta anoppi kuitenkin tietyin aikavalein paasee katsomaan vauvaa, onhan se vauva hanellekin tosi tarkea henkilo ja tulevaisuudessa lapsellesi ainutlaatuinen henkilo. 

Vierailija
35/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna antaisin miehen laittaa rajat äidilleen. Eihän kukaan sellaista jaksa että joku on joka päivä kylässä. 

Vierailija
36/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tuossa on mies, joka ei pysty sanomaan tarpeeksi napakasti. 

Mulla on sellainen mies... Se miten itse toimin tuossa tilanteessa oli, että avasin oven ja sanoin, että "voi harmi kun et soittanut etukäteen. Me ollaan juuri menossa päikkäreille. Jos me vaikka soitellaan ensi viikolla joku päivä kun olisi hyvä hetki?"

Olin todella ahdistunut niistä anopin ja appiukon korvikepuheista (mun maito oli pilaantunutta kun lapsi huusi vatsavaivoja) ja niistä "nyt lähdet mummin ja vaarin mukaan maalle/ kotiin / kävelylle". "Pakkohan niiden on sut päästää". Yhtenä päivänä valaistuin ja tajusin että EI OLE. Taas minä olin se, joka sanoi että "Kiitos kovasti tarjouksesta. Ihana tietää että saa apua jos sitä tarvitsee. Jos tehdään niin, että me kyllä pyydetään hoitoapua jos tarvitaan". 

Lapsi 4v ja ei ole anoppilassa ollut tuntia pidempään hoidossa. Syistä voisi kirjoittaa novellin.

Vierailija
37/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala! Kuulostaapa ahdistavalta. Miehen täytyy pistää äitinsä aisoihin. Mahdollisimman pian, ettet stressaa imetystä pilalle sen takia. Eihän tuollainen ole soveliasta käytöstä lainkaan. Toivottavasti saatte anopin järjestykseen. 

Vierailija
38/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:50"]

Mun äiti teki samaa veljen perheelle. Nyt äiti hykertelee tyytyväisenä, kun eivät ole koko ajan vaatimassa hoitamaan lapsia, jotka ovat nyt 2v ja 5v ja melkoisia hirviöitä. Eli kun alussa tunkee liian liki, saa myöhemmin olla riittävän rauhassa eikä tarvitse ryhtyä ilmaiseksi hoitoavuksi.

[/quote]

Onkohan tämä nyt ihan tosi tarina?
Voiko joku olla noin tyhmä ja saamaton, että täytyy esittää jotain muuta mitä on, että saa "myöhemmin olla riittävän rauhassa".

Eihän sitä kukaan lastenlapsiaan väkisin mummolaan hoitoon jätä. Luulisi, että äiti pystyy pojalleen sanomaan selkeästi toiveensa, jos on tämän onnistunut kasvattamaankin.

Vierailija
39/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 12:15"]

Anopin jatkuva ahdistelu alkoi heti lapsemme synnyttyä.. Anoppi on alkanut tunkemaan kylään ilmoittamatta (joskus harvoin soittaa ennen tuloa) päivittäin, tai ainakin joka toinen päivä! Vauvan ollessa 1,5 vk anoppi otti vauvan väkisin ja lähti esittelemään sukulaisille, josta suutuin tietysti!! Joka kerta kun anoppi on lähdössä, hän mainostaa miten voi ottaa vauvan hoitoonsa jos miehen kanssa halutaan olla kaksisteen tai vähän levätä.. Välillä jopa soittelee erikseen, että haluaisitteko antaa vauvan hoitoon että saatte levättyä!
Vauvan ollessa vähän päälle viikon ikäinen, oli anoppi ottamassa vauvaa ja miestä heille kylään ILMAN MINUA kun sanoin etten jaksa nyt lähteä mihinkään. Vauva jäi kuitenkin kotiin (kiitos mieheni joka osasis sanoa vastaan, kun ilmoitin että vauva ei lähde ilman minua mihinkään).. 

Imetän siis vauvaa, korviketta annetaan VAIN jos siihen on pakollista tarvetta. Eli jos oma maito ei tunnu riittävän ja vauva silti itkee nälkää, nyt varsinkin tuntuu olevan tosi tissin perään kun on kuuma ja joutuu antamaan välissä korviketta kun oma maito ei ehdi nousta tarpeeksi. Anopin mielestä ei olisi ollut mtn ongelmaa ottaa vauvaa, niin että minä saisin kotona levätä rauhassa. Kun vauvahan suostuu juomaan korviketta pullosta!! Nii'in, muttakun se korvike ei ole tarkoitettu pääravinnoksi vauvalle, vain ''hätätilanteisiin''. 

Mitä tehdä tälläisen anopin kanssa? :/ Aina soittelemassa josko tultaisiin kylään, jos ei tulla niiin tunkee meille! Miehelle olen sanonut että vieraat vois opetella ilmoittamaan aiemmin ja SOVITAAN millloin voi tulla kylään. Mutta ei, anoppi paukkaa sisään milloin haluaa lässyttämään vauvalle ja mainostamaan miten tämä on mummon oma rakas mussukka. :(

[/quote]

Täällä on ikäerohullu ja sinä anoppihullu.

Miten sinä jaksat kuukaudesta toiseen jauhaa näitä samoja anoppiprovoja. Tämäkin on ollut viime vuoden aikana jo kaksi kertaa täällä.

Onko sulla joku ongelma korvien välissä, vai mikä?

Vierailija
40/55 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ne joskus sekoilee lapsenlapsistaan, useimmat tarkoittaa hyvää, joillain menee yli! Kyllä se on miehen asia sanoa ihan reilusti omalle äidilleen miten asiat hoidetaan.

On kyllä niin ihanaa kun on mummoja ja vaareja jotka välittää, vähän liikaakin välillä mutta kamalampaa on sellaiset mummot ja vaarit jotka eivät piittaa pätkääkään, niitäkin on kuten myös alkoholisti- ja huume isovanhempia, sellaisille nyt ainakaan ei lapsiaan voi koskaan jättää edes tunniksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi