ARvatkaapa onko kivaa naisena näillä helteillä kun karvoitus
on kuin apinalla. Olen siis luonnostani äärimmäisen karvainen. Sääreni ovat kuin miehellä ja vielä tummaa karvaa. Reisissä sama juttu.
Ihoni on herkkä, toistaiseksi ei ole löytynyt yhtään kotimenetelmää jolla pysyisi säällisen näköisenä.
Ensi viikolla aion mennä pitkästä aikaa kosmetologille jalkojen vahaukseen. Viikon pysyvät karvat ehkä poissa.
Ja yksi sukulaistäti vuodesta toiseen jaksaa tivata: "voi voi miksi et mene täällä mökillä uimaan, etkö tykkää uimisesta vai, no tule nyt saunaan meidän muiden naisten kanssa, ja voi voi, miksi et pidä koskaan mitään mekkoja, nyt kesälläkin olisi kiva kun sulla olisi joku kesämekko" jne jne. Olen kuullut tätä samaa lapsesta asti, eikö hän keksi mitään muuta puhuttavaa? Viimeksi sanoin silleen miedosti että olen aika lailla runsaskarvainen joten se vähän rajoittaa. Katsotaan loppuisiko päivittely ja tivaus kohta.
Olen kuitenkin jo 40v joten kai oli aika mun avata suuni jo aiheesta...olen vain ajatellut, että ei kuulu muille, tämä ongelma on intiimiasia enkä haluaisi että sille jossain sukulaisporukassa naureskellaan.
Kommentit (45)
Mitä useammin ajelette sitä enemmän karvat kasvaa
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:20"]
[/quote]
Eikös tää oo jo käyty läpi? Ei se karvatuppi tiedä mitä sille ulos kasvaneelle karvalle käy. Lisäksi kun ajelee epilaattorilla niin todellakaan ei kasva enemmän vaan vähemmän.
[/quote]
Eikös tää oo jo käyty läpi? Ei se karvatuppi tiedä mitä sille ulos kasvaneelle karvalle käy. Lisäksi kun ajelee epilaattorilla niin todellakaan ei kasva enemmän vaan vähemmän.
[/quote]
Ei karva tiedä, onko sitä leikattu vai ei.
Mä olen mennyt ulos karvoineni kanssa. Ei se mun ongelmani ole jos jotakuta karvani oksettavat.
Minusta tuntuu, etteivät monet täällä ymmärrä, mitä kauhistuttavia karvaongelmia joillakin on. Etenkin suomalaiset naiset monesti eivät sitä tajua, koska heillä karvankasvu on aika heikkoa. Oma äitini on suomalainen, isäni Etelä-Euroopasta. Olen saanut karvageenini isältäni ja olen totisesti karvainen kuin apina. Äitini ei ole koskaan ymmärtänyt ongelmaani. Joskus ollessani teini, valitin jotain reisikarvojen ongelmallisuudesta. Hän tokaisi ihmeissään "mitä, voiko naisella kasvaa reisissä karvaa", itsellään kun ei kasva.
Olen koko elämäni taistellut voimakasta karvoitusta vastaan. Ongelmani on tässä kaikessa äärimmäisen herkkä iho, hieman jopa atooppinen mistä seuraa lisäongelmia.
Sheivaaminen ei onnistu, ihoni ärtyy siitä äärettömän paljon ja olen aina pari päivää täynnä punaisia pilkkuja, lisäksi, koska karvani on mustaa, ja ihoni on kuultavan vaalea, ihon sisään jäävät karvanpätkät näkyvät mustina pilkkuina joka paikassa. Näky on vastenmielinen. Sheivaaminen on lisäksi vain n. 12 tunnin ratkaisu, sillä sen jälkeen olen kauttaaltani näkyvän sängen peittävä ja jos mies silittää paljasta jalkaani, se on kuin juustoraastinta hivelisi. Kyllä kyllä, osaan sheivata oikein. Joudun käyttämään lisäksi kaikkein laadukkaimpia miesten teriä, koska naisten terät eivät riitä katkaisemaan karvojani yhdellä vedolla. = järkyttävän kallista
Karvojen vetäminen juurinen ei onnistu. Ihoni on äärimmäisen herkkä, ja lähestulkoon kaikki karvat kasvavat ihon sisään, mistä seuraa tulehtuminen ja parantelen läikikkäitä jalkoja seuraavat 6-12 kk. Epiloinnin ovat tehneet aina ammattilaiset, olen kokeillut epilointia myös isäni kotimaassa siltä varalta, että tämän kansan karvoihin olisi jokin erikoinen tekniikka.
VEET- ja muut vahat eivät onnistu. Ovat maksimivaikutusajan, karvoille ei ole tapahtunut mitään, mutta ihoa kirvelee.
Valoimpulssihoito oli humpuukkia.
Ainoa, mikä on tehonnut, on ollut aleksandriittilaser. Se on tuonut aina 3-4 kk täydellisen karvattomuuden, mutta sen jälkeen karvat ovat tulleet takaisin. Jatkaisin näitä hoitoja, mutta menen vararikkoon niiden vuoksi. Helsingissä lääkärin tekemänä koko jalat maksavat 700 e / kerta.
Minulla ei ole vaihtoehtoja, sillä jalkani ovat joko karvaiset, sänkiset, pilkukkaat tai tulehtuneet tai sitten minulla ei ole rahaa ruokaan.
Olen jo luovuttanut. Ainoat vaihtoehdot minulla ovat peittää karvat vaatteilla, eli käytän kesällä löyhiä puuvillahousuja tai maksimekkoja. Jonkin tilaisuuden vaatiessa sheivaan pari tuntia ennen tapahtumaa, ja peitän meikkivoiteilla tai sukkahousuilla punaisia läikkiä. Ja kerään rahaa laserointiin.
29, juuri tuollainen karvankasvu minullakin (ap) on. Olen suomalainen, mutta joku esi-isä on etelämpää, olisiko sieltä asti onnistunut jokin geeni sitten siirtymään minulle, mene ja tiedä. Nämä karvojen vähättelijät ovat juuri näitä vaalea- ja/tai hentokarvaisia ja/tai rikkaita.
Saanko kysyä sinulta miten miehesi tai aiemmat miehet ovat suhtautuneet karvoihisi? Harrastatko useinkin spontaanisti seksiä tai käytkö uimassa?
ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 22:09"]
29, juuri tuollainen karvankasvu minullakin (ap) on. Olen suomalainen, mutta joku esi-isä on etelämpää, olisiko sieltä asti onnistunut jokin geeni sitten siirtymään minulle, mene ja tiedä. Nämä karvojen vähättelijät ovat juuri näitä vaalea- ja/tai hentokarvaisia ja/tai rikkaita.
Saanko kysyä sinulta miten miehesi tai aiemmat miehet ovat suhtautuneet karvoihisi? Harrastatko useinkin spontaanisti seksiä tai käytkö uimassa?
ap
[/quote]
29 tässä...
seksistä ja karvoista minulla on aika huonoja kokemuksia. Eka kertani meni niin, että mies totesi heti ensimmäiseksi bikinirajan sängestä "äääh.... sä pistelet , teräviä karvoja". Häpesin itseäni tosi paljon. Aamulla olin sheivannut orjallisen tarkasti joka paikan, mutta se ehti iltapäivään mennessä kasvaa takaisin. Muuten minulla on ollut vain muutamia seksikertoja eri miesten kanssa ja juuri ennen niitä olen sheivannut.
Karvat ja seksi ovat ahdistaneet minua, koska pelkään miehen koskevan jalkojani seksin aikana ja kokevansa olevansa miehen kanssa. Nykyisen aviomieheni kanssa sterssasin alussa paljonkin karvoista, ja sheivasin yleensä keskipäivällä, että illalla olisi vielä pehmeät jalat. Nykyään olemme sen verran läheisiä ja hän tietää ongelmani. Hän kutsuu minua välillä leikkisästi rakkaaksi karvaturriksi, mikä ei ehkä ole niin mukavaa, mutta ainakin tiedän ettei hän jätä minua karvojen takia.
Seksi on ollut joskus spontaania (nykyään kyllä vähemmän, mutta se ei johdu karvoista vaan pienistä lapsistamme). Jos en ole sheivannut sopivasti seksiä varten, ohjailen kyllä koko ajan hänen kätensä pois jaloistani.
Minkäs teen, sänkinen, karvainen tai pilkukas. Kyllä minä nämä vielä lopullisesti saan laseroitua. Tarpeeksi monta kertaa kun tujauttaa, niin se on siinä. Noin 10 x 10 cm kokoiset läntit ovat olleet polvien sisäreunassa karvattomia nyt 3 vuotta laserin ansiosta, laserointeja 3 kertaa takana. :D
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 17:54"]
Luulisi nyt sairaalloiseen hirsutismiin olevan muutakin lääkettä kuin e-pillerit, mitähän ne antaisivat lapsille tai miehille?[/quote]
Et selvästikään tiedä hirsutismista mitään. Eikä ap:n tk-lääkärikään, jos tuo nyt edes oli totta mitä kirjoitti, epäilen suuresti.
Hirsutismia ei todeta silmämääräisesti vaan monilla eri veriarvojen ja hormonitason mittauksilla. Omalla kohdalla tk-lääkäri laittoi lähetteen Taysiin, jossa tehtiin erikoislääkärin lähetteellä todella paljon eri kokeita, mm. lisämunuaisten kuvaus ja vuorokausivirtsan hormonimäärälaskelma.
Hirsutismia ei ole miehillä. Se on naisten hormonisairaus, joka aiheuttaa karvankasvua alueilla, missä niitä ei normaalisti naisilla kasva. Esim. rintojen välissä, navasta lähtien koko alavatsan alue, laajasti reidet, jopa selkä ja leukaparta. E-pillerit ovat hoitomuotona niistä saatavan estrogeenin takia.
Hirsutismi on erittäin ikävä sairaus, joka ei pelkästään hankaloita elämää vaan aiheuttaa myös lapsettomuutta sekä masennusta.
Nro 14
ai niin, uimassa käyn useinkin iman ongelmaa, ollaanhan siellä muutenkin pääasiassa vedessä. Ei siellä uimahallissa kukaan katsele minua niin tarkkaan, että arvioisivat karvoitusta, paitsi tietysti jo siellä on AV-mammoja
Hanki itsellesi epilaattori.
Itse olen lähes karvaton, mutta kainaloissa ne kasvaa minullakin. Muutaman vuoden jälkeen kasvu tyrehtynyt niin, että nykyään pitää ajella vain kolmen kuukauden välein. Karvat ovat muuttuneet hennoiksi ja vaaleiksi eikä niitä tule enää kuin muutamia sinne tänne kainaloon.
ja se kipu...siihen kyllä tottuu!
Otan osaa, karvaiset kanssasisaret. Tein juuri tänään blogiini ahdistuneen postauksen karvanpoiston tuskasta, jossa toivoin että joko karvaisuus tulisi muotiin tai sitten burqa! Mulla myös eteläeurooppalaista perimää mikä varmaan osaltaan aiheuttaa tätä "ihastuttavaa" ongelmaa... http://kaljamahalady.blogspot.fi/2013/06/miksei-karvaisuus-voi-tulla-muotiin-tai.html
Täällä kans nopeasta karvankasvusta kärsivä. Mulla ei ole hirsutismia, mutta yhteen aikaan oli aika apinansääret :D. Kävin laserissa 5 vuotta sitten ja karvoitus on selvästi harventunut. Laserihan tepsii parhaiten, jos on vaalea iho ja mustat karvat.
Mulla onneksi auttaa sheivaaminen, joten näin kesäaikaan sheivaan joka aamu sen kaktuspensaan pois. Ei ole kova homma, kun siihen tottuu aamusuihkun yhteydessä!
Täällä kans nopeasta karvankasvusta kärsivä. Mulla ei ole hirsutismia, mutta yhteen aikaan oli aika apinansääret :D. Kävin laserissa 5 vuotta sitten ja karvoitus on selvästi harventunut. Laserihan tepsii parhaiten, jos on vaalea iho ja mustat karvat.
Mulla onneksi auttaa sheivaaminen, joten näin kesäaikaan sheivaan joka aamu sen kaktuspensaan pois. Ei ole kova homma, kun siihen tottuu aamusuihkun yhteydessä!
Hirsutismia voi olla myös perinnöllisenä, jolloin se ei johdu hormonaalisista muutoksista vaan perintötekijöistä. Itselläni lievää perinnöllistä, tai lievyydestä en tiedä, mutta väittäisin lieväksi koska karvat hyvin hentoja mutta niitä on paljon. Olen myös tumma, tummanruskeet hiukset, ruskeet silmät ja ihokarvat totisesti tummanruskeesta mustaan. Riesa mikä riesa, vaan minkäs teet. Ahkeraa karvanpoistoa vähintään joka toinen päivä, nyt kesäaikaan etenkin. Lääkärille en ole asiasta vaivautunut valittamaan, omalla kohdallani hirsutismin "syytä" ei tarvinne epäillä, vilkaisee omaa isää, joka omaa täysin mustat hiukset (vaikka on täysin suomalaista alkuperää) ja muun karvoituksen joka on hänelläkin erittäin runsasta. Lisäksi hyvin nuoresta lähtien muistan itselläni olleen runsas ja näkyvähkö karvoitus joten en jaksa kantaa huolta. Oma mieheni ei ole asiaan mitään sanonut vaikka jatkuvasti valitankin olevani niin ja niin karvainen.. eikä kukaan muukaan ole asiasta huomauttanut ja musta tuntuukin että itsellehän ne karvat aina onkin se isoin ongelma, tuskin niitä niin moni muu edes huomioi tai ajattelee. Eihän koiraakaan ole karvoihin katsominen, miksipä siis ihmistä;) ja jokainen kantakoon karvansa tykönään. Mutta tottakai oman mukavuuden takia on syytä löytää liikakarvaisuuden syy ja hoitokeinot tai karvanpoistomenetelmät jotka sopivat itselle. Jaksamisia aloittajalle ja kaikille muille karvaisten naisten kaartiin kuuluville, pitkää pinnaa ja rautaisia hermoja tämä RIESA vaatii! :D
Tosiaan jotkut ihmiset ei ollenkaan ymmärrä miten iso riesa tämä voi tummilla naisilla olla. Muistan kerran työpaikan lounaspöydässä, kun yksi nainen alkoi ihmetellä että on se kummallista jos nyt jotkut käsivarsikarvatkin pitää poistaa. Katsoin häntä, ja hänellä oli suunnilleen ihonväristä hentoa untuvaa se karva, ei sitä edes huomannut ellei tosiaan erikseen yrittänyt katsoa että onko sillä karvaa käsissä vai ei. Mutta luulen että jos minä tummana naisena olisin istunut siinä pöydässä 2 cm pitkien tummien käsikarvojen kanssa, olisi voinut ihmetellä päinvastoin että miksi noita karmeita karvoja ei voi poistaa...
Täälläkin karvainen yksilö. Edelliset tst riesasta ja tunteista niitä kohtaan voisivat olla itseni kirjoittamia. Lisänä vielä että epilointi katkaisee karvan ja kovan kivun, vertavuotavan ihon liäksi saan piikikkään sängen riesakseni. Pitänee osaa uusi laite.
Se piti sanoa, että miehiä on monia. Omani kertoi rakastavansa minua, kaikkine karvoineen päivineen, koska se olen minä. Oli ihanaa huomata että 20v aikana tämä asia on tullut todistettua moneen kertaan. Yritän omat pojatkin kasvattaa niin että näkevät naisessa muutakin kuin ulkokuoren.
Puska alapäässä on viime aikoina tullut muotiin, ainakin suuressa maailmassa. :-) Iloitsen!
En ikinä ottaisi sellaista miestä jolle karvat ovat kauhistus. EIkä hän varmaan myöskään minua. Onneksi niitä luulisi löytyvän lähinnä nuorista miehistä, ei enää tässä iässä (40+).
ap
Minä olen myöskin tumma ja karvainen kuin äijät, mutta ajelen aina karvat pois. Sääret kestävät sitä parhaiten, kun on uusia teriä (miesten Gillette). Bikiniraja ja kainalot näppyyntyvät jonkin verran, mutta so what? Ylähuulen joudun vetäisemään kylmävahalla silloin tällöin ja pinseteillä joka päivä pahimpia pois. Itse asiassa miesten parranajokone vois olla paras kainaloille ja säärille. Ei ärsytä ihoa, eikä katkaise karvaa niin lyhyeksi, että tulisi näppylöitä. Ja siksi sillä vois vetää pikaisesti vaikka joka päivä, jos tarvii.