ARvatkaapa onko kivaa naisena näillä helteillä kun karvoitus
on kuin apinalla. Olen siis luonnostani äärimmäisen karvainen. Sääreni ovat kuin miehellä ja vielä tummaa karvaa. Reisissä sama juttu.
Ihoni on herkkä, toistaiseksi ei ole löytynyt yhtään kotimenetelmää jolla pysyisi säällisen näköisenä.
Ensi viikolla aion mennä pitkästä aikaa kosmetologille jalkojen vahaukseen. Viikon pysyvät karvat ehkä poissa.
Ja yksi sukulaistäti vuodesta toiseen jaksaa tivata: "voi voi miksi et mene täällä mökillä uimaan, etkö tykkää uimisesta vai, no tule nyt saunaan meidän muiden naisten kanssa, ja voi voi, miksi et pidä koskaan mitään mekkoja, nyt kesälläkin olisi kiva kun sulla olisi joku kesämekko" jne jne. Olen kuullut tätä samaa lapsesta asti, eikö hän keksi mitään muuta puhuttavaa? Viimeksi sanoin silleen miedosti että olen aika lailla runsaskarvainen joten se vähän rajoittaa. Katsotaan loppuisiko päivittely ja tivaus kohta.
Olen kuitenkin jo 40v joten kai oli aika mun avata suuni jo aiheesta...olen vain ajatellut, että ei kuulu muille, tämä ongelma on intiimiasia enkä haluaisi että sille jossain sukulaisporukassa naureskellaan.
Kommentit (45)
Kiitos vinkistä, mutta en todellakaan ala räpeltämään ja sottaamaan kotona sokerimassan kanssa. Olen tosi kipuherkkä, joten en pysty itse tuottamaan kipua itselleni. Olen kyllä käynyt joskus sokeroinnissa. Tulos ihan hyvä ja sileä, mutta kallista, kallista puuhaa...
ap
Mä ostin just sokeripurkin, se maksoi 15 euroa!
Enkä vielä kerrasta oppinut, joten katsotaan montako purkkia menee.
Ap:na menisin laseroitavaksi.
En tod maksa laseroinnista, koska raporttien mukaan tulos ei ole yleensä pysyvä, vaikka muuta väitetään. Enkä halua laittaa sellaista rahaa karvoihin. Jos tulos olisi pysyvä niin ehkä voisinkin.
Olen oppinut elämään niin että on aina pitkät housut tai vastaavat päällä. Haluan tehdä elämäsäni muuta kuin ronkkia karvoja. En käy juuri koskaan uimassa uimahallissa tai muuallakaan. Se on vähän tylsää. Mutta kun siihenkin olen elämässäni tottunut, niin silloin harvoin kun uin se on harvinaista herkkua.
Seksi ei koskaan ole minulla spontaania karvojen takia. Pidän usein kyllä polvisukkia, joten sillä tavalla se on jotenkin mahdollista. Unelmoin miehestä joka rakastaisi minua sellaisena kuin olen ja pitäisi seksikkäänä. On minulla miehiä ollut kyllä, silloin tulee enemmän huolehdittua karvoista ja tuhrattua niitten kanssa.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:04"]
En tod maksa laseroinnista, koska raporttien mukaan tulos ei ole yleensä pysyvä, vaikka muuta väitetään. Enkä halua laittaa sellaista rahaa karvoihin. Jos tulos olisi pysyvä niin ehkä voisinkin.
Olen oppinut elämään niin että on aina pitkät housut tai vastaavat päällä. Haluan tehdä elämäsäni muuta kuin ronkkia karvoja. En käy juuri koskaan uimassa uimahallissa tai muuallakaan. Se on vähän tylsää. Mutta kun siihenkin olen elämässäni tottunut, niin silloin harvoin kun uin se on harvinaista herkkua.
Seksi ei koskaan ole minulla spontaania karvojen takia. Pidän usein kyllä polvisukkia, joten sillä tavalla se on jotenkin mahdollista. Unelmoin miehestä joka rakastaisi minua sellaisena kuin olen ja pitäisi seksikkäänä. On minulla miehiä ollut kyllä, silloin tulee enemmän huolehdittua karvoista ja tuhrattua niitten kanssa.
ap
[/quote] vittuako täällä sitten valitat, säähän oot valintasi tehnyt
Minusta ap:n ongelmana ei ole karvat vaan se ettei hän ole valmis tekemään niille mitään. Jos ne saavat olon tukalaksi helteellä niin luulisi olevan halua panostaa siihen että niistä pääsee eroon.
Ihmiset heittää täällä vinkkejä miten ongelman voisi ratkaista ja kaikkeen vastaat että ei tod!
Halusit siis vaan ruikuttaa??
Olen miehenä joskus ihmetellyt (siis ennen jo tätä tapausta), että miksi naiset joilla kasvaa selvästi karvoja kasvoissa eivät niitä koskaan aja vaikka monet miehet ajavat partansa päivittäin. Eilenkin näin kaupan kassajonossa ehkä varmaan menopaussin (siis 50 plus) ohittaneen naisen jolla kasvoi pitkiä karvoja leuan alla. Ei sillä parralla ihan sirkukseen asti yllä mutta sellainen se oli, että aivan selvästi näkyy vaikka 2-3 metrin päähän ja myyjäkin asian selvästi huomasi.
Minä miehenä en sivityksen pariin lähtisi sellaisella parralla mutta miksi jotkut naiset sen tekevät. Sehän olisi helppo raakata ja lähteä sitten vasta baanalle. Outoa.
Minäkin ihmettelen että mikä tässä nyt on ap:n ongelma. Karvat kelpaavat kun niille ei olla valmiita mitään tekemään, ja vaatteilla ne saa peittoon, eli mitä olet vailla? Päänsilitystä? Minäkin oon karvainen. Joskus jaksan tehdä asialle jotain, joskus en. Joskus peitän karvat vaatteilla, joskus en. Miestäni ne eivät haittaa, joskin ilahtuu silloin kun olen jalkovälin karvoja siistinyt. Muiden mielipiteet asiasta minua eivät kiinnosta.
Kyllä liika kalleus on ongelma minulle, samoin sottaisa räpeltäminen ja itselle kivun tuottaminen. Vastasin ihan asiallisesti. Noihin en lähde. Siispä ongelma pysyy. Saahan täällä valittaa - eikös tämä palsta ole sellaiseen ihan hyvä.
Semmoisen voisi tietty tehdä että varaisi tosiaan ihan kuukausittain vakkarina sen vahaus/sokerointiajan kauneushoitolaan. Nyt olen käynyt vain satunnaisesti, säästääkseni rahaa. Jos olisi miljonääri niin voisi ravata siellä koko ajan, mutta kun ollaan pääkaupunkiseudun asumis- ja hintatasolla ja ihan taviksia...
ap
Ap, sairastatko hirsutismia? Itselläni tuo diagnosoitiin Taysissa ollessani 20v. Teini-ikä oli ollut niiden karvojen kanssa yhtä helvettiä, en todellakaan käynyt koskaan uimassa tai saunassa muiden kanssa. Yritin kaikin keinoin päästä karvoista eroon useimmiten sillä seurauksella, että iho tulehtui eikä sekään ollut nätin näköistä. Kierre oli valmis.
Seksi ei tietenkään koskaan ollut spontaania. Oli valtavan vaikeaa kertoa poikaystävälle ongelmastani, vaikka asiaa tosin helpotti paljon se, että kyseessä oli oikea sairaus. Sain silloin e-pillerit kela-korvattuina, koska kyseessä oli sairauden hoito.
Iän myötä sairaus on helpottunut ja ehkä oma asennekin on muuttunut. Käytän kesäisin kepeitä hameita, uskaltaudun nykyään jopa rannallekin! Kaikki mahdolliset karvanpoistomenetelmät vuosien aikana moneen kertaan kokeilleena olen löytänyt itselleni parhaan tavan: epilointi. Sattuihin se varsinkin alkuun ihan sairaasti, etenkin bikinirajasta, ei kestänyt selvinpäin tehdä :D Karvojen kasvu on kuitenkin vuosien epiloinnin myötä selkeästi vähentynyt eikä satukaan enää lainkaan. Suosittelen olemaan sinnikäs!
Jos asialle ei aio tehdä mitään, ei kannata valittaakaan.
Ihmettelen, että nykyisin vielä joku ajattelee, että mitähän miehet ajattelee karvoistani?
Muistaakseni tk-lääkäri kirjasi ylös hirsutismin joskus. En pyytänyt siihen mitään hoitoa tai saanut. E-pillereitä en halua pelkästään tuota asiaa varten, koska haluan nauttia seksistä...pillerit vievät haluja pois.
ap
Jos ongelma on todellinen eli karmeat karvasi on todella niin hirvittävät, että soittavat lähimmästä eläintarhasta jonkun hakemaan sinua jos näkevät vähissä vaatteissa uimarannalla, niin tee jotain. Luulisi nyt sairaalloiseen hirsutismiin olevan muutakin lääkettä kuin e-pillerit, mitähän ne antaisivat lapsille tai miehille?
Muitakin keinoja on. Mene rantalomalle johonkin sellaiseen etelä-itäeurooppalaiseen maahan, jota amerikkalaismallinen barbi-posliinikulttuuri ei ole vielä vallannut. Siellä sitten mene sellaiselle rannalle, jolla löytyy myös paikallisia asukkaita, ei vain turisteja.
Myös rautaisen itseluottamuksen hankkiminen helpottaisi elämää pakkasella kuin helteellä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 16:09"]
Muistaakseni tk-lääkäri kirjasi ylös hirsutismin joskus. En pyytänyt siihen mitään hoitoa tai saanut. E-pillereitä en halua pelkästään tuota asiaa varten, koska haluan nauttia seksistä...pillerit vievät haluja pois.
ap
[/quote] kuka haluaa panna karvaista naista?
17, turhaan tuota ap:ta neuvot. Lue hänen vastauksensa tässä ketjussa - mikään apu tai neuvo ei kelpaa. Tää haluaa vaan valittaa eikä tehdä asialle mitään.
Itse ajelen epilaattorilla koska sokeri sotkee ja sattuu enemmän ja jos ajelen terillä niin tulee näppylöitä ja ihottumaa.
Kuinka karvaisia naisa onkaan olemassa. Itsellä kainalokarvat ja sääriin tulee vähän.
sokerointi on keksitty ja helppo tehdä kotona itse. Eikä maksa mitään.
Taidat olla myös uusavuton?