nyrpistelyä tarjoiluista
meidän juhlissa osa vieraista näytti aivan selvästi nyrpistelevän tietyille tarjottaville. Oli kiire ja en ole mikään kokki, joten ostin noita perunasalaatteja (chili ja pesto, sekä perinteistä) oli italiansalaattia, kaalisalaattia, salaattia ja melonia. Prinssinakkeja, pekonia ja herneenpalkoja, valmiita coctail karjalanpiirakoita, lohta, kinkkua, täytekakku, kuivakakku, pikkuleipiä. Vieraat oli selkeesti nyreissään. Skumppa halpaa, kun meillä nyt ei ole vara juottaa kaikkia tämän juhlapäivän varjolla ja tarkoitus oli vain lasilliset tarjota. Panin pari karpaloa sinne sekaan vähän viemään hubbabubba makua pois.
MItä te muut sitten tarjositte?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:17"]
Parin vuoden päästä mullakin pojan ylppärijuhlat. Ei tule mitään prinssinakkeja ja karjalanpiirakoita. Tilaan jostain voileipäkakut, täytekakut, itse voin tehdä suklaakakun koska se onnistuu hyvin, pojan mieli biskettejä vois kans ostaa ja skumppaa kunnolla mutta ei niin että vieraat lähtee horjuen. Tietää sitten Tallinnan matkaa.
[/quote]Tuo saa kelvata. Itse emäntä ottaa myös konjakki ryypyt.
Olisi varaa pitopalveluunkin mutta mieluummin kotiin.
Ei eineksiä juhlissa. En ala nyrpisteleen koska se on tosi huonoa käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:38"]
kyllä pitää se vaiva nähä, et itse tekee eikä mitään valmiita tarjoa.. kaveri tarjoo aina juhlissa niitä valmiita pakastekakkuja ja ne on ihan kamalia
[/quote]En ole leipuri enkä kokki joten tilaan valmiit tarjottavat. Skumpassa ei säästellä. En tarkoita että pitää olla hintavaa, ei suinkaan vaan määrässä.
Kyllä minulle olisi kelvannut. Nakkeja, piirakoita, pekonia ja paria lajia perunasalaattia. Mikä ettei. Ja kakkua päälle. Ihmiset ovat nykyään niin hienoja ja tärkeitä, ettei heille kelpaa kuin erikoisuudet.
Olipas tylsiä vieraita. Mua kummastuttaa, kun kaikkea arvostellaan: lahjoja, tarjoilua, vaatteita, sisustusta. Eikö ihmiset ole koskaan tyytyväisiä?
älä välitä ap- talossa talon tavalla
En ajatellut että kukaan miettisi, että ovat eineksiä kun syövät. Eineksiksi ne tunnistaa vain ne jotka syövät eineksiä?
Munavoita en ole koskaan tehnyt enkä viitsi tehdä, meillä oli levitteet pöydässä ja persiljaa.
Pekoni oli sellaisia siivuja, ei paisteta pannulla vaan syödään kylminä.
En nyt tarkoittanut tätä amis vastaan yo juhlat. Ihmettelin vain miten vieraat ovat avoimen nyrpeitä tarjoiltavien suhteen, vaikka päivässä ei nyt ole kyse "arvostele mun illallisesta".
sulla on vaan ollu paskat vieraat.
Mulle olisi maistuneet ne nakit ja perunasalaatit... Ajettiin 400 km yo-juhliin. Syötiin toki ennen lähtöä, mutta nälkä alkoi jo ainakin muksuilla kurnia mahassa kun perille saakka päästiin. Ei sitten tajuttu käydä huoltsikalla "tankkaamassa" ennen perille menoa kun oletin, että tarjolla olisi jotain suolaista piirakkaa, voileipäkakkua, cocktailpiirakoita, pasteijoita, suolaisia tuulihattuja tms. Mutta ei, pelkkää vihreää salaattia johon sai oman maun mukaan lisätä kurkkua, tomaattia, olliveja tai fetaa. Ja kamala määrä makeita kakkuja tarjolla.
Mulle kelpaa ihan kaikki oli sitten einestä tai ei, nyt jäi vaan oikeasti sitä suolaistakin puolta kaipaamaan. Puolet vieraista oli ns. pitkämatkalaisia, joten ei varmaan oltu ainoita jotka asiaa hieman kummastelivat.
Mutta juhlat olivat muuten mukavat, "sankaritar" kaunis ja sääkin helli! :)
Amistarjoilu = ketjun aloittajan valmissalaatit jne.
Yo-tarjoilu = pitopalvelu & aurinkokuivatut tomaatit ja marinoidut aidot kreikkalaiset oliivit