Pahimmat ANOPPI/APPIUKKO kokemukset
Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D
Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.
Kommentit (1705)
Minun anopillani on joku hirveä tarve puhua skeidaa mieheni eksästä ja tämän lapsenlasten äidistä. Ja hän yrittää pakkomielteisesti saada minuakin tuohon mukaan. Sama puheenaihe toistuu lähes aina kun tapaamme. Mikään, mitä mieheni eksä tekee ei ole oikein. Hän tekee tuota myös lasten kuullen (mistä olen huomauttanut) ja sitten ihmettelee kun lapsenlapset eivät tahdo viettää hänen kanssaan aikaa. Sekin on kuulemma tuon eksän vika. Eksä on kuulemma mustanmaalannut häntä lapsenlapsille.
Totuus on ihan toisenlainen. Olen tuntenut tuon eksän nyt kymmenisen vuotta ja asuttu naapureina 3vuotta (lasten takia) ja hän ei ole ollenkaan sellainen ihminen minä anoppi häntä pitää. Ihana, avoin, välittävä. Hän hoitaa myös minun ja mieheni yhteisiä lapsia ja minä hoidan hänen ja hänen uuden miehensä lapsia. Ja syy, miksi heidän lapsensa eivät anopistani pidä on se, että anoppi haukkuu jatkuvasti heidän äitiään heidän kuullen. He ovat itse kertoneet sen minulle.
Anoppi oli möläyttelijä, tosin nyt on jo ex. Olin n. 20 v. ja ihan hyvässä kunnossa, kun oltiin kesäravintolan kalapöydässä. Minä lastasin lautasta täyteen, kun anoppi yhtäkkiä huudahti: ”Voi herranen aika, eihän nuori nainen voi tuommoista määrää syödä, muutenhan sitä alkaa levitä kuin pullataikina.” Minulle tuli niin paha mieli, että en pystynytkään sitten syömään kuin puolet ja maku meni siitäkin.
Hänellä oli myös vaikeuksia tuntea sopivuuden rajoja. Hän oli kerran tullut junalla meille ja me molemmat oltiin koulussa (amk). Pääsinkin aiemmin tunneilta ja tulin kotiin. Anoppi istui olohuoneen sohvalla parsimassa poikansa alushousuja. Hän oli kaivanut niitä vaatekaapista, tutkinut, onko reikiä ja etsinyt vielä ompelulankaa ja neulankin meidän kodista itsenäisesti.
Meidän kihlajaisissa hän laittoi esille mansikkakakun. Minä kävin hakemassa myös kinuskikakun jääkaapista. Anoppi palautti sen takaisin kaappiin. Kun kysyin syytä, hän sanoi, että kinuskikakku on niin äkkimakeaa, ettei sitä kukaan pysty syömään oksentamatta. Sen jälkeen kysyi vielä siskoltaankin (joka oli exäni kummitäti), että eikös kinuskikakku olekin ihan kamalan imelää, kun on lastattu vaahtokarkeista alkaen pöytä täyteen sokeria, sokeria, sokeria. Tietysti siskonsa oli samaa mieltä.
Kyllä te naiset vaan jaksatte valittaa ihan joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma 1anoppini on todella myrkyllinen. On väittänyt että yksi lapsistamme ei ole miehen koska lapsella oli vaalea tukka ja siniset silmät kuten minulle ja kahdella muulla lapsella on tummat silmät ja tumma tukka.
Hän yritti myös myydä miehelleni ideaa miten työmatkoillani "työstin" pomoani koska muuten ei minua olisi päästetty niin korkeaan asemaan yrityksessä jossa työskentelen. Anopilla oli jopa todisteita yhdeltä työmatkalta tekstiviestien muodossa. Minä olin ne kuulemma lähettänyt vaikka eivät olleet tulleet numerostani vaan jostai 046-alkuisesta numerosta. Hänen harmikseen mieheni oli myös mukana tuolla reissulla eikä ollut havainnoinut toisia miehiä hotellimme makuuhuoneessa.
Sukujuhlissa hän aina muistaa mainita että ei usko miten poika valitsi tuollaisen pas ka-duunia tekevän ämmän elätikseen, mutta unohtaa mainita että minun bruttotuloni ovat lähes 6000€ kuussa ja mieheni tienaa 2300/kk. Olen myös orjapiiskuri kun olen opettanut lapset kysymään lupaa ennen kuin menevät toisten kaapeille/ottavat tavaroita jne.
Jos mieheni hermostuu anopin käytöksestä ihan itsenäisesti hän hermostuu minulle vaikka minulla ei olisi osaa eikä arpaa asiaan. Olen mykistänyt hänet puhelimestani jo ihan töiden takia.
Anoppini oli kerran todella epäileväinen siitä kun olin paljon tietokoneella (Teen töitä koneella). Hän tilasi jonkun usb-porttiin laitettavan tikun mikä tallentaa mitä näppäimiä painan. Kun mies tuli kotiin hän heitti sen pöydälle ja kysyi "Voitko uskoa mitä mun mutsi nyt teki?"
Ajateltiin että jos vähän vedätetään sitä. Ja kirjoitin ensin jotain työjuttuja ja sitten muka jollekin hädissäni että mies on tappanut vahingossa jonkun tytön ja true crime-tarinan miten se tyttö oli kuulemma houkutellut mieheni harrastamaan seksiä (koska spermat/dna sen sisällä) ja heitin jotain juttua miten x ei ikinä tappaisi ketään, se on varmaan ollut vahinko. Mutta se varmaan joutuu vankilaan siitä jos se ruumis löytyy koska dna.
Sen jälkeen mieheni palautti keyloggerin äidilleen.
Miehen äiti ei ole koskaan sanonut tuosta mitään. Hän kuitekin kommentoi muita tietoja mitä oli saanut keyloggerilla.
En ymmärtänyt että mitä tekstiviestejä hänellä siis muka oli todisteena? Olit muka lähettänyt HÄNELLE niitä?? Vai miten hänellä pystyi olemaan sinun jollekin randomille lähetettyjä viestejä? En oikein ymmärrä.
Onhan tuo ihan selvä juttu. Anoppi on itse lähettänyt jostain prepaidista itselleen viestejä, joissa lukee, että miniä on petturi. Uhkailee niillä miniää, mutta ei onnistu huijaamaan niillä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te naiset vaan jaksatte valittaa ihan joka asiasta.
Valita itse äidillesi. Ja niinhän sinä jo teetkin.
Appeni oli erokriisissä pitkän avioliittonsa jälkeen ja lähti sapattivapaalle Thaikkuihin. Kun hän palasi Suomeen, kaikki oli ollut upeaa ja naiset ihan toisenlaisia kuin Suomessa. Jonkin ajan päästä hän kävi hakemassa sieltä vaimon. Kun mentiin ekan kerran heille kylään, appi sanoi, että palvelualttius on ihan jotain muuta kuin suomalaisilla harpuilla. Tätä jatkui joka kerta, kun tavattiin. Tiesin, että uuden vaimon teini-ikäinen tytär oli jäänyt kotimaahansa. Halusin olla ystävällinen ja kysyin, onko ikävä, kun on niin pitkä välimatka. Niljakkain kommentti tuli appeni suusta, joka totesi, että pimuhan alkaa olla jo siinä iässä, että voi alkaa katsella omaa ”Perttiä”, joka pitää hyvää huolta. Appeni siis omaa nimeään käyttäen kehtasi sanoa, että 16-vuotiaan nuoren ja kauniin tytön pitäisi alkaa etsiä noin 60 v. kaljamahaista, kohta eläkeikäistä ukkoa. Yök!
Kun mikään ei kelpaa kirjoitti:
Muistakaa,te kaikki anopin haukkujat täällä, että teidän tuleva miniänne kohtelee teitä aivan samalla tavalla. Hän tekee kaikkensa erottaakseen teidät pojastanne. Hän itkee, valittaa, uhriutuu ja juoruaa teistä ilkeästi selän takana. Muistatte sitten oman nykyisen käytöksenne.
Morjens, anoppi. Et sitten malttanut olla kirjoittamatta tännekin.
Minua ei ole kukaan koskaan rakastanut, kunnioittanut ja arvostanut enemmin, kuin anoppi. Tunteet ovat molemmin puoliset. En keksi yhtään mitään arvosteltavaa. Päinvastoin, kaikki hyvä häneltä on tullut odottamatta ja on hyvin henkilökohtaista. Kiitos rakas anoppini.
Minun äitini syytti miestäni ihan avoimesti pedofiliasta ja soitti vielä lastensuojeluun kun mieheni oli vienyt tytömme syömään ja elokuviin katsomaan lasten elokuvaa. Tyttö oli kertonut äidilleni että oli ollut iskän kanssa italialaisessa ja elokuvissa jonka jälkeen äitini soitti minulle valittaen asiasta. Se ajatuksenjuoksu oli ihan älytöntä. Miehet eivät tarjoa naiselle ravintola-iltaa ja elokuvaa elleivät halua jotain -> Mieheni on ped ari.
Tarvitseeko sanoa että välit äitiini ovat jäähyllä. Nyt hän itkee kun kukaan ei häntä rakasta. Ei ollenkaan mieti sitä minkälaiseen turbulenssiin hän paiskasi oman lapsenlapsensa ja perheeni. Mieheni on ihanin isä ikinä. Isä-tytär-treffit olivat minun ideani koska mies vietti enemmän aikaa poikiemme kanssa ja molemmat tykkäsivät noista iskä-tytär-illoista. Tytär oli aina super-iloinen noista päivistä. Se on jotenkin mennyt äitini takia pilalle koska vaikka kaikki äitini väitteet osoitettiin valheellisiksi niin mieheni ei enää uskalla olla tytön kanssa yksin.
Eli äitini pilasi mieheni suhteen tyttäreensä.
Hän on tehnyt saman tyylisiä temppuja koko elämänsä ajan mutta ei tässä mittakaavassa.
Homosuhde apen kanssa. Tuntitaksa 5000€.
Mieheni veli vaimoineen alkoi saada onnitteluja perheenlisäyksestä sukulaisilta. Sisarukset pitivät keskenään palaverin, että onko kenelläkään tietoa mikä juttu, kunnes parin päivän päästä tästä anoppi pamautti omalle julkiselle Facebook-seinälleen, että vihdoinkin "Matti" ja "Maija" ovat ryhtyneet tekemään lapsia ja hänestä tulee nn kertaa mummo!
Paitsi että käly ei ollut raskaana. Oli kyllä ollut, useitakin kertoja, mutta kaikki raskaudet olivat menneet kesken. Koska kärsivät lapsettomuudesta, eivät ymmärrettävästi halunneet kertoa kuin vain muutamille ihmisille tilanteestaan. Anoppi oli eräänä kauniina päivänä mennyt vara-avaimella heille jotain tavaraa hakemaan, ja omien sanojensa mukaan "sattumalta" löytänyt ultrakuvat. Melkoinen sattuma, kun käly oli säilyttänyt kuvia kansiossa, joka oli ollut laatikossa, joka oli ollut hänen työpöytänsä kaapissa.
Tämä on vain yksi kokemus kaikkien muiden seassa, mutta ei edes pahimmasta päästä. Anoppi on täysin rajaton kontrollifriikki, joka ei mitenkään pysty ymmärtämään, että aikuiset lapset eivät ole hänen käskytettäviään. Mies, eikä sen puoleen kukaan sisaruksistaankaan ole enää äitinsä kanssa tekemisissä, nämä omin luvin lasten koteihin menemiset olivat yhteen aikaan hyvinkin yleisiä. Ovat tekemisissä keskenään, ja useampikin, mieheni mukaan lukien on käynyt terapiassa keskustelemassa äidistään. Appi on ihan normaali ja mukava ihminen, mutta jo vuosia ollut vaimonsa vallan alla, eikä sieltä varmaan koskaan uskalla lähteä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veli vaimoineen alkoi saada onnitteluja perheenlisäyksestä sukulaisilta. Sisarukset pitivät keskenään palaverin, että onko kenelläkään tietoa mikä juttu, kunnes parin päivän päästä tästä anoppi pamautti omalle julkiselle Facebook-seinälleen, että vihdoinkin "Matti" ja "Maija" ovat ryhtyneet tekemään lapsia ja hänestä tulee nn kertaa mummo!
Paitsi että käly ei ollut raskaana. Oli kyllä ollut, useitakin kertoja, mutta kaikki raskaudet olivat menneet kesken. Koska kärsivät lapsettomuudesta, eivät ymmärrettävästi halunneet kertoa kuin vain muutamille ihmisille tilanteestaan. Anoppi oli eräänä kauniina päivänä mennyt vara-avaimella heille jotain tavaraa hakemaan, ja omien sanojensa mukaan "sattumalta" löytänyt ultrakuvat. Melkoinen sattuma, kun käly oli säilyttänyt kuvia kansiossa, joka oli ollut laatikossa, joka oli ollut hänen työpöytänsä kaapissa.
Tämä on vain yksi kokemus kaikkien muiden seassa, mutta ei edes pahimmasta päästä. Anoppi on täysin rajaton kontrollifriikki, joka ei mitenkään pysty ymmärtämään, että aikuiset lapset eivät ole hänen käskytettäviään. Mies, eikä sen puoleen kukaan sisaruksistaankaan ole enää äitinsä kanssa tekemisissä, nämä omin luvin lasten koteihin menemiset olivat yhteen aikaan hyvinkin yleisiä. Ovat tekemisissä keskenään, ja useampikin, mieheni mukaan lukien on käynyt terapiassa keskustelemassa äidistään. Appi on ihan normaali ja mukava ihminen, mutta jo vuosia ollut vaimonsa vallan alla, eikä sieltä varmaan koskaan uskalla lähteä mihinkään.
Kyllä hakisin avaimet pois ja keskustelisin vakavasti aiheesta mikä asia kuuluu kenellekin ja missä menee raja.
Taitaa syynätä muulloinkin kaikki mitä käsiinsä teiltä saa.
Ex-anoppi vinkui kuinka olen ominut erossa veitsisarjan. Ja eniten vituttaa,ettei suoraan ole sanonut vaan olen lapsilta kuullut. Kun oli heille siitä märissyt mummolassa. Eron yhteydessä toki puolisolla oli vapaat kädet sen kanssa mitä ottaa mukaan ja tietty just noi veitset oli se mitä ei huolinut. Ei se tyhjin käsin muuttanut pois,kun kuitenkin sängyn vei mennessään 😂 Nukuin kuukauden sohvalla ennenkuin sain uuden ostettua.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 12:29"]
Anoppi kertoi puolelle suvusta minun raskaudesta vaikka piti olla yllätys kaikille häävieraille. Kiva kun kaikki jälkikäteen sanoivat " onneksi olkoon, mutta kyllä tiesimme jo, kun tuija niin tohkeissaan meille kertoi!"
Jos ette ole olleet lapsettomuushoidoissa viimeistä 10 vuotta, niin ei nuo vauvauutiset nyt niin mielettömiä uutisia yleensä kellekään ole. Se on tuntunut teistä silloin isolta jutulta ja olitte pettyneitä kun ette päässeet yllättämään vieraita muttei se muille mitään sen kummempaa ollut.
Siis mitä?? Juuri tuonlaisilta harakoilta ne jutut lipsahtavatkin. Olivat sitten vuoden tai 10 vuotta yrittäneet, jos vanhemmat ovat nimenomaan PYYTÄNEET olla kertomatta kenellekkään, niin olisi se nyt järkevän ihmisen toimintaa olla sitä heti juoruamatta kaikille. Pariskunta odottanut, että saa yllättää kaikki vieraat, niin ilo on pilattu sillä, kun kaikki ovatkin jo kuulleet.... Ilonpilaajia on monenlaisia, mutta tämä raskauden kertominen on kyllä yksi pahimmista.
Totuus on, että oikeasti ketään ei juurikaan kiinnosta koko asia yhtään muuta kuin asianomaisia ja korkeintaan heidän vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut mieheni lukioiästä joten tunnen anopinkin hyvin, pääosin ihana tyyppi mutta eräs asia syö järjen. Eli anopin mielestä ollaan nyt yhtä perhettä ja siksi heitä varten ei koskaan saa tehdä mitään valmisteluita, tämän he varmistavat sellaisella logiikalla että tulevat kylään klo12 jos on sovittu että tulevat klo14. Eli aina 2-3h sovittua aikaisemmin jotta ”ollaan vain kuin kotonamme, kuten perheessä tehdään”.
Myös omaan kotiinsa hän kutsuu lapsia ”ihan milloin vain, ovi on aina auki ja avain maton alla jos en ole kotona” mikä tavallaan on lapsille kiva periaate, mutta näin aikuisten kesken kyllä todellakin toivoisin toimittavan toisin!Tuon logiikan tietäen voi laittautua valmiiksi 2 tuntia sovittua aiemmin ja tarjota aikaisille vieraille tervetuliaiskahvit/drinkit ja istuttaa sohvaan katsomaan yhdessä vaikka elokuvaa.
Ei noin. Sehän tarkoittaa sitä, että oma herääminen pitää laittaa kaksi tuntia aikaisemmaksi. Vieraat tulee silloin kun heidät on pyydetty.
viepä taas anopille joulukuusen se nainen todella osaa tyydyttää miehen. jo monena jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hakisin avaimet pois ja keskustelisin vakavasti aiheesta mikä asia kuuluu kenellekin ja missä menee raja.
Taitaa syynätä muulloinkin kaikki mitä käsiinsä teiltä saa.
Kaikki halusivat avaimensa tämän tapahtuman jälkeen takaisin, me otettiin jo pari vuotta ennen tätä. Miehen sisko joutui vaihtamaan lukot, kun äitinsä oli teettänyt oman avaimen ja jäi kiinni sen jälkeen, kun oli käynyt "siivoamassa", eli oli vaihtanut matot, verhot, järjestyksen jne. Vuosia hänen kanssaan yritettiin keskustella, se päättyi aina joko Joojoon hokemiseen, tai hysteeriseen marttyyri-itkuun miten kukaan ei rakasta. Kaikkensa he todellakin yrittivät, välien katkaisu on ainoa joka toi edes jonkinlaisen rauhan.
Me ollaan päästy verrattain vähällä, mies oli jo päässyt äitinsä otteesta ennen meidän seurustelun alkamista, joten minunkaan ei koskaan ole tarvinnut olla pahemmin tässä pelissä mukana. Toki minutkin on haukuttu pitkin nettiä, miten olen manipuloinut pojan äitiään vastaan, lapset on huo*inteon seurausta, olen talous- ja väkivaltarikollinen jne. Onneksi anopin käytös on yleisesti suvun ja tuttujen tiedossa, joten lapsia ei ulkopuolelta syyllistetä turhaan.
Ex-anopin mielestä poikansa juominen oli minun syytä, muutenkin olin aina syntipukki kaikkeen. Poikansa (ex puolison) oli taitava narsisti, iloinen muiden ollessa läsnä mutta minulle todella ilkeä, mutta se kaikki käänty aina niin ” miten hankala minä itse olin”.
Vierailija kirjoitti:
anoppini ostaa edelleen aikuisen poikansa sukat, alushousut, maksaa harrastukset ym... Eikä tietenkään ole olemassakaan tarpeeksi hyvää naista hänen pojalleen..
Se hyvä puoli tuossa kumminkin on, että sitten teille jää enemmän käyttörahaa perheen muihin menoihin.
Tuon logiikan tietäen voi laittautua valmiiksi 2 tuntia sovittua aiemmin ja tarjota aikaisille vieraille tervetuliaiskahvit/drinkit ja istuttaa sohvaan katsomaan yhdessä vaikka elokuvaa.