Pahimmat ANOPPI/APPIUKKO kokemukset
Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D
Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.
Kommentit (1705)
Vierailija kirjoitti:
Tuli tänään kutsu anopin mökille juhannusta viettämään. Talkoohommia olisi ollut tiedossa, anoppi lupasi hoitaa tarjoilut. Eli Lapin kultaa, Atrillia ja halvinta sinappia, mitä paikallisesta marketista löytyy. Ehkä jopa pätkä kurkkua siivutettuna!
Mies löi luurin korvaan, kun taaskaan "ei" ei mennyt perille. Sitten pisti äitinsä numeron estoon.
Hyvää juhannusta kaikille!
Mitä ihmettä olisit ollu vailla. Nuillahan pärjää mökillä hyvin. Ja jos tarvit sinne sammen mätiä ja viiriäisen munia niin vie mennessäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopilla on pojan lisäksi kaksi tytärtä. Minä olin kuitenkin se joka sai ensimmäisen lapsen ja vielä kaksi lisää myöhemmin. Anoppi jo minun ensimmäisen raskauden aikaan alkoi pojalleen vihjailla ettei lapsi hänen. Vähitellen välit anoppiin meni täysin kun ei lopettanut puheitaan ja nykyään avoimesti kylällä juoruaa minun huoraavan toisten miesten kanssa. Hänelle vain tytärten lapset kelpaisivat ja kun he molemmat pian 40v niin alkaa aika epätoivoista olla että toiveet oikeista lapsenlapsista toteutuisivat.
Olisi kiva tietää, mitä tuollaisella yritetään ajaa takaa.
Meilläkin anoppi väitti, että poikansa kasvattaa käenpoikasia. Esikoinen on kuin isänsä klooni, joten hänet on nyt hyväksytty sukuun kuuluvaksi. Nuorempi on mun näköinen, joten hänestä ei tietenkään voi olla varma. Mies kerran ärähti äidilleen tämän esitellessä taas teoriaansa kuopuksen oikeasta isästä, että kyllä tuon lapsen muistaa ihan itse tehneensä. Anoppi siihen mutisi,että hän kyllä edelleen epäilee.
Ois kyllä hauska tietää mitä näiden anoppien päässä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun anoppini on katkera ja ilkeä. Huomauttelee piilokettuilemalla kaikille asioista. Esimerkiksi minun uravalintaani psykologina hän kommentoi "tyhjäpäisen ja ongelmaisen ihmisen valintana (mutta!! Ei tietenkään siis koske minua..:D)
Lisäksi kommentoi samaan tyyliin ulkonäköäni ja persoonaani.
On myös sanonut pojalleen suoraan että " voi että kun olisin tehnyt abortin sillloin 22-vuotiaana kun sain sinut". Suosii varmaan tästä syystä toista poikaansa. Nuorempaa veljeä. Ainoa asia josta kehuu miestäni on tämän ulkonäkö. Siitäkin löytää kuitenkin vikoja.
Anoppi juoruaa minkä kerkeää kun aihetta saa. Oli mm kertonut koko suvulleen jossain juhlissa minun masennuksestani ja siitäkin "vitsaillen".
En halua häntä lähelle tulevia lapsiamme.Ohis, mutta taas esimerkki että mt-ongelmista kärsivä hakeutuu mt-alalle. Ei siinä mitään, hyvä että on omakohtaista kokemusta.
Ohis, mutta psykiatri muinoin sairaslomaa vakavan masennukseni takia pyytäessäni sanoi hänellä olevan tapana kirjoittaa sitä kolme päivää masennukseen. Ei siinä mitään, mutta parempi olisi ollut, jos vähänkään olisi ymmärtänyt mistä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tänään kutsu anopin mökille juhannusta viettämään. Talkoohommia olisi ollut tiedossa, anoppi lupasi hoitaa tarjoilut. Eli Lapin kultaa, Atrillia ja halvinta sinappia, mitä paikallisesta marketista löytyy. Ehkä jopa pätkä kurkkua siivutettuna!
Mies löi luurin korvaan, kun taaskaan "ei" ei mennyt perille. Sitten pisti äitinsä numeron estoon.
Mitä ihmettä olisit ollu vailla. Nuillahan pärjää mökillä hyvin. Ja jos tarvit sinne sammen mätiä ja viiriäisen munia niin vie mennessäs
En juo kaljaa, ja atrilli on pahaa. Lisäksi en tahdo pilata juhannusta anopin seurassa. Hän pilaa läsnäolollaan arjen ja juhlan. Enkä nyt lähtökohtaisesti halua talkoilla juhlapyhänä, vaan nautiskella oleilusta ja miehestäni, kun pitkästä aikaa on lapsivapaata.
Pihviä, juustoja ja viiniä on meillä. Ja näön vuoksi jotain vihannestakin tarjolla :)
Vierailija kirjoitti:
Minun anoppini on katkera ja ilkeä. Huomauttelee piilokettuilemalla kaikille asioista. Esimerkiksi minun uravalintaani psykologina hän kommentoi "tyhjäpäisen ja ongelmaisen ihmisen valintana (mutta!! Ei tietenkään siis koske minua..:D)
Lisäksi kommentoi samaan tyyliin ulkonäköäni ja persoonaani.On myös sanonut pojalleen suoraan että " voi että kun olisin tehnyt abortin sillloin 22-vuotiaana kun sain sinut".
Suosii varmaan tästä syystä toista poikaansa. Nuorempaa veljeä. Ainoa asia josta kehuu miestäni on tämän ulkonäkö. Siitäkin löytää kuitenkin vikoja.
Anoppi juoruaa minkä kerkeää kun aihetta saa. Oli mm kertonut koko suvulleen jossain juhlissa minun masennuksestani ja siitäkin "vitsaillen".
En halua häntä lähelle tulevia lapsiamme.
Abortin! 100 kilometriäkään ei riitä välimatkaksi.
Terveisin anoppi
Vierailija kirjoitti:
Lainattiin appiukolta auton peräkärryä, vaati vuokraa.
Pyydettiin appiukkoa apuun rakennustalkoisiin, vaati palkkaa.
Pyydettiin appivanhempia lastenhoitoavuksi, vaativat palkkaa.
Yleensä mitä tahansa pyytää, niin aina vain pitäisi rahaa maksaa.
Eikö tää oo ihan normaalia? Ainakin mun vanhemmat tekee niin. Lapsenlapsen rippijuhlatäytekakun teot piti maksaa. Ja mies piti viikkoa ennen juhlia auttaa NIITÄ remontoimaan ettei ollut täällä apuna.
Verhojen lyhennyksistä saan laskun käteen jne.
Ennen loukkaannuin mutta enää en.
Paska tytär kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tää oo ihan normaalia? Ainakin mun vanhemmat tekee niin. Lapsenlapsen rippijuhlatäytekakun teot piti maksaa. Ja mies piti viikkoa ennen juhlia auttaa NIITÄ remontoimaan ettei ollut täällä apuna.
Ennen loukkaannuin mutta enää en.
Ei ole. Tietysti auttamisen pitää olla tasapuolista, ettei kenellekään jää hyväksikäytetty olo.
Vierailija kirjoitti:
Paska tytär kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen loukkaannuin mutta enää en.Ei ole. Tietysti auttamisen pitää olla tasapuolista, ettei kenellekään jää hyväksikäytetty olo.
Niin luulis että viikon ilmainen remonttiapu olis korvannut pari kakkua.
Sori että kirjoitin ohi aiheen.
Minun anoppini yritti muuttaa kolmekymppistä, kaljaa kittaavaa, elämäntapatyötöntä tytärtään meille kun tämä sai häädön vaikka sai asumistukea,toimeentulotukea ja työttömyystukea ja vaikka meillä oli lapsia. Hänellä suht oli samankokoinen omakotitalo itselläänkin mutta ilmeisesti meidän 5 henkisen perheen kodissa olisi ollut enemmän tilaa kuin hänellä yksin asuvana.
Kun me ei otettu niin loukkantui verisesti, haukkui kaikille sukulaisille ja otti tyttärensä hänelle asumaan. Alle kaksi viikkoa siitä tytär oli jossain alkoholistiparantolassa vihdissä kun oli käyttäytynyt väkivaltaisesti äitiään kohtaan. Olisi kuitenkin meille tuon työntänyt vaikka meillä on tarha- ja ala-asteikäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minun anoppini yritti muuttaa kolmekymppistä, kaljaa kittaavaa, elämäntapatyötöntä tytärtään meille kun tämä sai häädön vaikka sai asumistukea,toimeentulotukea ja työttömyystukea ja vaikka meillä oli lapsia. Hänellä suht oli samankokoinen omakotitalo itselläänkin mutta ilmeisesti meidän 5 henkisen perheen kodissa olisi ollut enemmän tilaa kuin hänellä yksin asuvana.
Kun me ei otettu niin loukkantui verisesti, haukkui kaikille sukulaisille ja otti tyttärensä hänelle asumaan. Alle kaksi viikkoa siitä tytär oli jossain alkoholistiparantolassa vihdissä kun oli käyttäytynyt väkivaltaisesti äitiään kohtaan. Olisi kuitenkin meille tuon työntänyt vaikka meillä on tarha- ja ala-asteikäisiä lapsia.
Tämä on todella törkeää.
Varmasti anopilla ollut iso huoli tyttärestään, mutta eihän raiteiltaan olevaa alkoholista voi dumpata lapsiperheeseen, jos oma koti on mennyt alta. Ei vaan voi, vaikka lähisukulaisesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa sopivaan saumaan tämä ketju... Tänään lähdimme miehen kanssa jälleen kerran anoppilasta kotiin monta päivää aiemmin, kuin oli tarkoitus. Joka kerta sama kuvio toistuu ja aina ihmettelen, miten emme vieläkään ole oppineet, ettei sinne kannata mennä kuin korkeintaan pariksi päiväksi, vaikka anoppi kuinka pyytelee jäämään viikoksi. Pari ensimmäistä päivää menee aina mukavasti, anoppi on erittäin vieraanvarainen ja sydämellinen… mutta vaatii saada passata ja kieltäytyy kaikesta tarjotusta avusta. Jos häntä auttaa siitä huolimatta tai kokonaan kysymättä, hän loukkaantuu verisesti. Ja sitten ensimmäisten päivien jälkeen alkaa aina kuitenkin passiivis-aggressiivinen kärttyily: kiroilee itsekseen kuinka kaikki pitää tehdä itse, paiskoo ovia, tiuskimista lukuun ottamatta ei suostu puhumaan kenellekään eikä katso kohti kun hänelle puhuu, sulkeutuu mielenosoituksellisesti toiseen huoneeseen kuin missä muut ovat… ja kun sitten päivän tai kahden varpaillaan olon jälkeen päätämme lähteä etuajassa kotiin, hän ei tule edes hyvästelemään. Aivan sama kuinka toimimme, aina menee väärin ja kyläily päättyy draamaan. Sama tapahtuu silloinkin kun appivanhemmat ovat meillä kylässä, sillä erotuksella että anoppi lähtee meiltä kesken kaiken suostumatta sanomaan meille sanaakaan. Asiasta ei voi keskustella edes jälkeenpäin, sillä hän ei halua. Sitten menee puoli vuotta, ja taas meitä pyydellään lomaviikoksi kylään heille toiselle puolelle Suomea…
Tuommoisen ihmisen kanssa ei toimi mikään muu kuin se että ette enää mene, ettekä pyydä kylään. Jos tuon ikäinen ihminen ei suostu edes puhumaan asiasta, ei voi kuin todeta että "tämä ei nyt toimi meille, ilmoita kun olet valmis keskustelemaan siitä mikä on ongelma" ja jättää sen jälkeen rouva omiin oloihinsa.
Appivanhemmilta tai lähinnä appiukolta puuttuu käytöstavat. Julkisilla paikoilla osoitellaan, kommentoidaan isoon ääneen ihmisten ulkonäköä ja ihmetellään, miten esim. tummaihoinen tarjoilija voi osata suomea niin hyvin. Appi on mm. kertonut nauraen, että oli työtapaamisessa sanonut kiinalaiselle vieraalle, että mene takaisin sinne Kiinaan koronasi kanssa. Ovat ihan kouluttautuneita ihmisiä ja asuneet pk-seudulla vuosikaudet eli luulisi, että ihmisten moninaisuutta on nähty.
Kun nähdään, ei kysellä kuulumisia vaan pälätetään omista asioista. Jos alan kertoa jostakin, puhutaan päälle tai yritetään kääntää juttu itseensä. Olin sitten tehnyt mitä tahansa, appiukko tai joku hänen sukulaisistaan on aina tehnyt sen paremmin. Saatan kertoa jotakin tärkeää asiaa, ja appi huutaa päälle vitsin tai anekdootin, joka ei edes liity aiheeseen, ja nauraa päälle. Hänen suosikkiharrastuksensa on tentata minulta nippelitietoa oman alani asioita, mikä on todella nöyryyttävää. Siis jos olisin esim. lääkäri, appi tenttaisi ”no maija tiedätkös kuinka monta kertaa elvytyksessä painetaan rintaa??”. Mökillä kaikki muut paitsi appi osallistuu ruoanlaittoon ja siivoamiseen, hänen tehtävänään on sitten valittaa. Anoppi laittaa vitamiinitkin valmiiksi miehelleen aamuisin.
Alussa yritin kertoa, että en esim. pidä muiden ihmisten haukkumisesta, mutta koska mieheni ei uskalla sanoa vanhemmilleen mistään, olen tilanteessa aika yksin. Istun sitten hiljaa ja ajattelen omiani, en jaksa edes tekonauraa mukahauskoille vitseille. Jollain tapaa olisi helpompaa, jos appivanhemmat loukkaisivat minua todella törkeästi, kuten tässä ketjussa monilla on käynyt, silloin iskisin heti takaisin. Onneksi koronan takia nähdään lähinnä jouluna ja juhannuksena, nytkin odotan että päästään appivanhempien mökiltä kotiin. Lapsia ei ole, lähinnä siksi, että kauhistuttaa ajatus heistä lapseni isovanhempina.
Vierailija kirjoitti:
Anopilla on pojan lisäksi kaksi tytärtä. Minä olin kuitenkin se joka sai ensimmäisen lapsen ja vielä kaksi lisää myöhemmin. Anoppi jo minun ensimmäisen raskauden aikaan alkoi pojalleen vihjailla ettei lapsi hänen. Vähitellen välit anoppiin meni täysin kun ei lopettanut puheitaan ja nykyään avoimesti kylällä juoruaa minun huoraavan toisten miesten kanssa. Hänelle vain tytärten lapset kelpaisivat ja kun he molemmat pian 40v niin alkaa aika epätoivoista olla että toiveet oikeista lapsenlapsista toteutuisivat.
Tuosta voisi jo lähettää lopeta ja hylkää -kirjeen tai tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.
Luetun ymmärtäminen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M55v, viisi anoppia kirjoitti:
Mulla melkein kaikki anopit olleet äkäisiä kaikkitietäviä ja kaikkeen puuttuvia päsmäreitä, mutta apit eli heidän miehet mukavia tossukoita miehiä.
Siis anopit pitäneet housuja niissä suhteissa.
Ei ole vittumaista appiukkoa mulle sattunutOnko sulla sitten paljonkin ollut noita appivanhempia? Itselläni ollut vain yksi anoppi. Appiukoista ei kokemusta, koska vaimon isä oli kuollut nuorena.
Anoppikin on ollut edesmennyt jo liki 10 vuotta. Ei mitään pahaa sanottavaa.Wtf - tuossa otsikossahan se lukee - 5kpl
Otsikossa? Sehän oli kyseisen kirjoittajan nimimerkki. Luetun ymmärtäminen hakusessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voisi jo lähettää lopeta ja hylkää -kirjeen tai tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.
Lisäyksenä Minilexistä:
Kunnianloukkauksena pidetään myös muuta halventamista. Tällöin kyse ei ole perättömästä väitteestä, vaan muulla tavalla tehdystä toisen loukkaamisesta. Arkikielessä voidaan käyttää ilmaisua ”solvaus”. Kyseeseen voivat tulla loukkaavien mielipiteiden esittäminen, kuten esimerkiksi mielisairaaksi tai natsiksi solvaaminen. Koska kunnianloukkauksesta rangaistaan vain tahallisena tekona, on solvaajan oltava tietoinen lausuman loukkaavasta luonteesta. Oikeuskäytännössä ”huorittelua” on pidetty tässä tarkoitettuna halventamisena.
Vahingon, kärsimyksen tai halveksunnan vaara
Jotta kyse olisi rangaistavasta kunnianloukkauksesta, väitteen julkistamisen on oltava omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa. Tosiasiallisen vahingon syntymistä ei edellytetä. Vahinko voi ilmetä esimerkiksi taloudellisena elinkeinonharjoittajan vähentyneen myynnin seurauksena tai luottamustehtävän menettämisenä. Halveksunta ilmenee usein ihmissuhteiden katkeamisena ja muuna haittana sosiaalisessa elämässä. Arviointia halveksunnan aiheutumisesta perättömän väitteen johdosta arvioidaan objektiivisesti väitteen luonteen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lopeta ja hylkää -kirje?
Pahoitteluni epäselvyydestä. Kieltokirje tai varoituskirje (cease and desist letter).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavin ja häiritsevin kohtaaminen oli kun olin vauvan kanssa kotona mutten avannut ovea. Hän olisi muuten hengaillut meillä 24/7.
Jatkoin vain telkkarin katselua olkkarin sohvalla. Meni aika pitkään, ainakin parikymmentä minuuttia ja kuulin kolahduksen keittiön suunnalta. Kun katsoi siihen suuntaan niin näin anopin kuikuilemassa ikkunassa. Hän (yli 60v.) oli saanut kammettua itsensä palotikkaille ja kurkki sitä kautta kotiimme sisään. En mennyt auttamaan alas, napsaisin vain hänen pojalleen kuvan äitinsä harrastuksista.
Mä olisin varmaan pistänyt videon rullaamaan haastatellut, että mites anoppi sinne joutui? Jos oikeasti ei olisi päässyt alas, olisin soittanut palokunnan. Ja filmannut senkin omaan käyttöön ja ehkä seuraavaa sukujuhlaa varten.
Mun anoppi alkoi rampata meillä monta kertaa päivässä kun esikoinen syntyi. Pyynnöt ilmoittaa etukäteen tulostaan kaikuivat kuuroille korville, kun hän nyt vaan pikaisesti.... pikaisesti oli tässä tapauksessa puolesta tunnista kolmeen. Jopa kolmesti päivässä.
Ensimmäinen vaihe, otettiin häneltä vara-avain pois, kun samoihin aikoihin jäi vielä kiinni siitä, että kissanruokintareissulla oli nuuskinut meidän pankkipapereita ja muitakin kirjeitä. Seuraava steppi oli, että otettiin ovikellosta paristo pois. Se ei auttanut, kun alkoi maaninen koputtelu. Jos ovi ei auennut vieläkään, niin sitten alkoi talon kiertäminen ja ikkunoiden koputtelu. Seuraavaksi alkoi soida puhelin.
Ihan järkyttävää ahdistelua. Oli kuulemma aina "huolissaan". Hänelle ei mennyt perille yhtään, että joka päivä ei tarvitse käydä. Mun vaunulenkkejä ei ymmärtänyt, kun meillä ei ole koiraa, jota lenkittää! Sinnekin olisi pitänyt ottaa puhelin mukaan, että anoppi saa yhteyden tarvittaessa!
Mua ei valvonut isoveli, anoppi teki siinä tosi huolellista työtä. Muisti aina käydessään haukkua minut ja kaiken kodissani. Myös mieheni sai osansa. Suurin syntimme oli kuitenkin se, ettei annettu vauvaa yökylään anoppilaan. Vauva on nyt 8, eikä ole yhtään yötä tuossa mummulassa nukkunut.
Toisten pankkipapereiden urkkiminen on rikollista, voipi rapsahtaa linnaa (max 2v), plus ihan kivat sakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en käy enää ikinä omien tai miehen vanhemmilla, kun aina väkisin keksitään porukalla jotain tekemistä.
Miksi pitää asua maalla, jos ei itse viitsikään itse tehdä kaikkea mitä sellaisen paskan ylläpito vaatii..
Olisi kiva tietää, mitä tuollaisella yritetään ajaa takaa.
Meilläkin anoppi väitti, että poikansa kasvattaa käenpoikasia. Esikoinen on kuin isänsä klooni, joten hänet on nyt hyväksytty sukuun kuuluvaksi. Nuorempi on mun näköinen, joten hänestä ei tietenkään voi olla varma. Mies kerran ärähti äidilleen tämän esitellessä taas teoriaansa kuopuksen oikeasta isästä, että kyllä tuon lapsen muistaa ihan itse tehneensä. Anoppi siihen mutisi,että hän kyllä edelleen epäilee.