Hyi, mua oksettaa toi poets of the fall
Kuulin jossain ja voi jeesus miten "hienoja" ja tekotaiteellisia sanoituksia. Ja toi laulajan ääni raastaa aivoja, kyllä taas hävettää olla suomalainen, miksi me ei osata tehdä kunnon musiikkia.
Kommentit (30)
Vieläkö ne on olemassa? Ei ole paljon kuulunut, unholaan painunut. Mutta merkonomimusiikkiahan se on aina ollut.
Ap voisi laittaa esimerkkia sanoituksista, jotka eivat ole tekotaiteellisia. Englanninkielisia siis.
"If I speak ill please, humour me
Won't rant on endlessly
Just thought I'd try to make you see"
Minä taas tykkään Poets of the Fallista tosi paljon. Minusta sen laulajan ääni on ihanan seksikäs, ja siksi toiseksi hän ääntää englantia tosi kauniisti mikä ei ole itsestäänselvää suomalaisilla englanniksi laulavilla artisteilla.
Sanoitukset - no, ne on sitä mikä sopii "lankeemuksen runoilijoille" kuten yhtyeen nimi kertoo: melankolisia, melodramaattisia, runollisia. Minä tykkään! Paljon parempi ainakin kun nämä perus rakkaus- ja erovolinat ja voihkinnat mitä radiosta tulee päivät pitkät nykyisin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 10:55"]Minä taas tykkään Poets of the Fallista tosi paljon. Minusta sen laulajan ääni on ihanan seksikäs, ja siksi toiseksi hän ääntää englantia tosi kauniisti mikä ei ole itsestäänselvää suomalaisilla englanniksi laulavilla artisteilla.
Sanoitukset - no, ne on sitä mikä sopii "lankeemuksen runoilijoille" kuten yhtyeen nimi kertoo: melankolisia, melodramaattisia, runollisia. Minä tykkään! Paljon parempi ainakin kun nämä perus rakkaus- ja erovolinat ja voihkinnat mitä radiosta tulee päivät pitkät nykyisin.[/quote]
Oon aina luullut että se on syksyn runoilijat *nolo*
Siis mikä helvetti siinä nyt on, että Rasmusta haukutaan aina ja kaikkialla? Jätkät ovat tehneet ihan saatanasti duunia ja he ovat myös kansainvälisesti menestyneimpiä suomalaisia bändejä. Ja aina vain Laurin kaunista ja hyvin uniikkia lauluääntä haukutaan. Aina. Tästä bändistä diggaillaan jopa toisella puolella maapalloa.
Mutta täällä Suomessahan ei tunnetusti osata iloita toisten menestyksestä.
Kyllä, tiedän että ketjun aiheena on Poets of the Fall, mutta joku kyllä mainitsi Rasmuksenkin.
Tai no enimmäkseenhän jotkut Laurin ääntä haukkuivat tässä ketjussa, mutta olkoon, ymmärsitte pointin.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 22:20"]
"I keep the love you gave me alive, and now I carry it with me,
I know it's just a tear drop from mother earth, but in it I can hear a dolphin sing,
Telling me I'll never be alone, I know you're right there!"
Päivän naurut näistä sanoituksista
[/quote]Ulkomaalaisille tehdyt sanoitukset on aina lapsellisia. Voisit linkata jonkun jenkkilaulun sanat niin saadaan nauraa oikeasti kunnolla
Ainahan suomalaisille suomalainen on kauhea, eikä osaa mitään. Suomalainen musiikkimakukin on ihan kauhea. Kyllä ne ulkomailla osaa ja niillä on niin hyvä musiikkimakukin että. Ei sieltä ulkomailta tule mitään paskaa, kaikki on niin hyvää ja hienoa että. Vain ja ainoastaan suomalaiset on paskoja, sekä tekijöinä että kuuntelijoina. Kiitos, ei mulla muuta.
Samaa mieltä Sunrisesta. Ja hirveitä kämmejä sanoituksissa, mm. siinä bye bye hollywood -blaa blaa ränkytyksessä laulaa jotain "morning on the beach in the beautiful sunset". Kröhöm, sunset on AURINGONLASKU joka tapahtuu siis iltaisin, ei aamuisin. Ja bändin nimi on vielä SUNRISE Avenue. :D
Ihanaa, joku on mun kanssa samaa mieltä! En oo ikinä tajunnut mikä siinä viehättää. En pidä laulajan äänestä enkä biiseistä ja plussana vielä se laulaja on kyllä jotenkin vastenmielisen näkönen :D Muut tykätköön rauhassa, mä passaan. Sunrise avenue on kans vähän sellasta suomalaista lässytysrokkia mikä ei vaan uppoa ei.