Aijon jättää vaimoni huomisten ylioppilasjuhlien jälkeen
En jaksa enään jatkaa lasten takia. Olen odottanut 4 vuotta tätä, että tämä vihdoin loppuu. Mulla on ollut 4 vuotta toinen nainenkin. Poika on 14 vuotias, ja nyt on hyvä aika lopettaa tämä pelleily. Vaimo ei tiedä vielä.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 14:34"]
Aika normaali kuvio. Asiat eivät ole muuttuneet parissakymmenessä vuodessa näköjään. Mun äiti lähti kanssa aika suoraan mun ylppäreitten jälkeen ja jätti pahimmassa murroiässä olevan 14 vuotiaan veljeni isän kanssa kahdestaan. Mä sii ehdin just muuttamaan pois kotoa.
Mun mielestä nuo alaspeukutukset ovat typeriä. Meillä kaikilla on omat juttumme. Mun miespuolisista ystävistä on moni sanonut että aikoo lähteä heti kun lapsi on päättänyt koulunsa. Syynä yleensä päällepäsmäröivä, laiskasti kotia hoitava mutta kotiäitinä toimiva vaimo joille elämän kohokohtia ovat miehen palkkapäivät. Eivät nämäkään miehet aio kertoa vaimoilleen etukäteen, ottavat vaan tyynesti kaiken paskan, julkisen dissaamisen vastaan. Ehkä naisten pitäisi miettiä sitä että onko sellainen haukkuminen ja toista tyhmänä pitäminen sittenkään niin fiksua käytöstä. Koko ystäväporukka kuuntelee ja katselee naama vakavana touhua mutta kaikki tietävät miten asiat ovat, Kaikki muut paitsi se itseään fiksuna ja filmaattisena pitävä vaimo.
[/quote]
Mikä ihmeen idea siinä on että pitää "odottaa" jotain tiettyä lapsiin liittyvää asiaa? Siinä kärsii juuri ne lapset eniten, jotka mielessään ajatelevat että erotkaa paskat, että ei tarvi kuunnella teitä. Oli eron syy mikä hyvänsä, ei ole todellakaan lapsille hyväksi nähdä aikuisen ihmisen mallia, että kestetään kaikkea paskaa vuosia, ja sitten yhtäkkiä lähdetään raukkamaisesti mitään etukäteen sanomatta. Eikö sitä voi erota sivistyneesti, siinä vaiheessa kun toteaa että tämä oli tässä? Jos mies käyttäytyy noin, on kyllä kohtelunsa vaimon taholta varmasti ansainnutkin. Tosin vaimon käytöskin on lapsellista ja tyhmää. Vakka kantensa valitsee.
Ei vielä, huomenna vasta. Ap lupasi pudottaa pomminsa sunnuntaina.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:56"]
Ei vielä, huomenna vasta. Ap lupasi pudottaa pomminsa sunnuntaina.
[/quote]
Ai, mä jo täällä kyttäsin... Miten jaksan odottaa huomiseen? ;)
minä olen odottanut jo 6 vuotta, että mies muuttaa, mutta ei muuta- mitä teen ap?
Kuulostaa tuo kyllä tosi raukkamaiselta teolta kun on suunnitellut jo OMAN elämänsä salaa valmiiksi, jotta voi sitten ITSE pudota tasaisesti jaloilleen kun kertoo tuollaisen pommin vaimolleen. Yhdyn siis niihin, joiden mielestä olisi PITÄNYT kertoa tunteistaan jo aiemmin.
Toivottavasti hoidatte eronne paremmin kuin minun vanhempani aikoinaan.. Äitini sai kuulla (joltain "ystävältä") juuri ylppäreideni alla, että isälläni on suhde (oli ollut jo ainakin 6 kk). He olivat sopineet lykkäävänsä asian käsittelyn ja lapsille kertomisen juhlien jälkeen, mutta äiti sai "migreenikohtauksen" kesken siivousten, ja isän kanssa siivotessani hän yhtäkkiä murtui ja tunnusti äidin kohtauksen syyn ja paljon muutakin. Juhlien ajan näyteltiin onnellista perhettä, sitten isä muutti uuden naisensa kanssa yhteen ja minä jouduin eron selvittelijäksi, koska vanhempani eivät pystyneet hoitamaan mitään asiallisesti keskenään, alkoivat vain huutamaan eikä mikään selvinnyt. Tunnollisena esikoisena sitten välitin äidin kysymyksiä ja isän vastauksia ja kuuntelin molempien tilitystä, äidin itsemurhamietteitä ja marttyyrivalitusta ja isän selityksiä.. En edes tiedä, miten paljon tuon ajan traumat ovat vaikuttaneet kaikkeen elämässäni (ainakin olen 38 v. läheisriippuvainen uusperheen äiti, neljällä lapsellani on 3 eri isää..), tai siskoni elämässä (hän on pari vuotta nuorempi, masennuslääkkeitä syövä perheetön).. Älkää käyttäkö lapsia terapeutteina ja olkapäänä!! On todella ahdistavaa kuunnella syyttelyä ja selityksiä ja vanhojen kaivelua, ja joutua valitsemaan vanhempien välillä!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:44"]
Kuulostaa tuo kyllä tosi raukkamaiselta teolta kun on suunnitellut jo OMAN elämänsä salaa valmiiksi, jotta voi sitten ITSE pudota tasaisesti jaloilleen kun kertoo tuollaisen pommin vaimolleen. Yhdyn siis niihin, joiden mielestä olisi PITÄNYT kertoa tunteistaan jo aiemmin.
[/quote]
Kuule, en usko ollenkaan tulevan pommina vaimolle. Ihan turhaan täällä vauhkotaan. Kyllä neljän vuoden aikana vaimolle on jo selvinnyt homman nimi. Tiedä vaikka ROUVA olisi todella HELPOTTUNUT kun mies lopultakin lähtee.
Ottakaa tämäkin puoli huomioon ennen kuin kivitätte ketään.
Nainen 40+
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 06:47"] Hänestä isän olisi pitänyt erota vuosia sitten ja tarjota lapsilleen tasapainoisen lapsuuden ja hänestä oli raukkamaista, että ainoa syy lähteä oli lopulta toinen nainen, ei lasten paras. Näki selvästi, mikä tärkeysjärjestys isällä oli.
Onnea valitsemallesi tielle.
[/quote]
Juuri näin. Ainoa syy ratkaisuille on oma paras ja uusi nainen, ei lastensa paras. Sama kokemus isästä täällä. Minun isälleni on uuden vaimon mielipiteet omaa lasta tärkeämpiä. No, siinähän nyt kituu, kun lastenlapsiaan tapaa kerran, kaksi vuodessa, kun uusi huuhkaja on yltiömustasukkainen ja katsoo pahalla kun isä pitää edes yhteyttä lapsiinsa.
Jos ap ei ole provo, niin aika kivaan välikäteen itsesi asetat, kun yrität tulevaisuudessa taiteilla hyvänä isänä lapsille nyksäsi kanssa. Hän voi olla nimittäin ihan eri mieltä siitä, miten usein on kiva tavata heitä ja minkäarvoisia lahjpja heille ostetaan tai mitä muuta kustannetaan... Ja lapset jää vähitellen uuden ystäväsi ja teidän arkenne jalkoihin. Ellet ole joku ihan ihmissuhdemestari.
Hmmm.
Onko toinen naisesi 22-23vuotias ja onko nykyisellä vaimollasi vihiä "salasuhteestasi"? Onko hän myös mustasukkaista sorttia? Tulipa vaan mieleen...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:44"]
[/quote]
Miksi pitäisi ajatella ihmistä jolla ei ole mitään merkitystä?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 14:34"]
Aika normaali kuvio. Asiat eivät ole muuttuneet parissakymmenessä vuodessa näköjään. Mun äiti lähti kanssa aika suoraan mun ylppäreitten jälkeen ja jätti pahimmassa murroiässä olevan 14 vuotiaan veljeni isän kanssa kahdestaan. Mä sii ehdin just muuttamaan pois kotoa.
Mun mielestä nuo alaspeukutukset ovat typeriä. Meillä kaikilla on omat juttumme. Mun miespuolisista ystävistä on moni sanonut että aikoo lähteä heti kun lapsi on päättänyt koulunsa. Syynä yleensä päällepäsmäröivä, laiskasti kotia hoitava mutta kotiäitinä toimiva vaimo joille elämän kohokohtia ovat miehen palkkapäivät. Eivät nämäkään miehet aio kertoa vaimoilleen etukäteen, ottavat vaan tyynesti kaiken paskan, julkisen dissaamisen vastaan. Ehkä naisten pitäisi miettiä sitä että onko sellainen haukkuminen ja toista tyhmänä pitäminen sittenkään niin fiksua käytöstä. Koko ystäväporukka kuuntelee ja katselee naama vakavana touhua mutta kaikki tietävät miten asiat ovat, Kaikki muut paitsi se itseään fiksuna ja filmaattisena pitävä vaimo.
[/quote]
ehkä vaimo haukkuu ja päsmäröi kun miehestä ei saa yhtään mitään irti millään ilveellä, aina sama välinpitämättömyyden muuri vastassa? eikä tuollainen miehen "tyyni" simpukkakäytös ole juuri haukkumista parempaa.
Odotit että uudella hoidolla on lukio käyty ja ylppärit hoidettu ennen ku muutatte yhteen??
Oletko eronnut???? Vai erotettu????
Mun työkaveri erosi takavuosina. Mies oli heittänyt nuoren lapsen ollessa noin 15-vuotias, että erotaan sitten, kun lapsi pääsee ylioppilaaksi. Oli kai jotain kriisiä ja homma unohtui. Suhde oli kai aika kuiva tottumussuhde, mutta mitään eron uhkaa ei ollut. No, nuorin pääsi ylioppilaaksi ja mies ilmoitti seuraava päivänä, että nyt sitten erotaan ja sanoi vielä, että mehän puhuttiin tästä jo aiemmin. Nainen sanoi, ettei siihen ollut viitattu melkein neljään vuoteen kertaakaan, eikä hän sitä edes muistanut enää.
No, mies lähti. Sinänsä olen kyllä miehen kanssa samaa mieltä, että lasten aikuistuttua voi hyvin lähteä, jos siltä tuntuu. Meillä on yksi elämä elettävänä ja 20-25 vuotta moni elää lapsille, niin eiköhän sitä saa sitten jo itseäänkin ajatella. Okei, epäreilua puolisoa kohtaan, mutta toisaalta onhan sekin epäreilua, että pitää toista suojellakseen olla onnettomassa liitossa. Onko toisen onni tärkeämpää kuin toisen?
Tiedättekö, mitä vanhukset usein katuu kuolinvuoteella? Jotkut sitä, että tekivät liikaa töitä ja olivat pois lasten seurasta. Yhä useampi kai katuu sitä, ettei uskaltanut elää elämää ja tehdä ratkaisuja oman onnensa eteen.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 23:35"]
Toi on kai provo. Toki on tapauksia että ovat odottaneet yksin tai yhdessä että lapset täysi-ikäisiä ja sitten eronneet.
[/quote]
Ihan yleistä jopa. Sekä omat että serkkuni vanhemmat tekivät noin. Ja myös parin kaverin perheessä on luultavasti käynyt noin, päätellen, miten nopeasti on erottu, kun viimeinen lapsi on muuttanut pois kotoa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 13:31"]
Toivottavasti sun tyttärellä, ap, on jo pääsykokeet käytynä. Jos ne ovat vasta ensi viikolla, niin on TODELLA vittumaista pilata tyttären elämän tärkeimpiä hetkiä sillä, että hän murehtii vanhempiensa avioeroa.
[/quote]
Miksi täällä hoetaan tyttärestä, eikös se 14-vuotias ole poika? Muilta osin, tänään ollaan ns. jännän äärellä - tule kertomaan miten meni, Ap ;)