Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vähän kehtaa viedä rahaa yo-lahjaksi

Vierailija
31.05.2013 |

kummipojalle?

Tilanne on se, ettei oikeasti olisi varaa viedä yhtään, eikä oikeastaan mennä koko juhliin (bensat) mutta mennään kuitenkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa sanoisin. Pienemmällä summalla ostaisin jo lahjan tai tyytyisin kukkiin.

Vierailija
2/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien 30 euroa. Pojan perhe tietää tilanteemme, ja soittivat muutamaankin kertaan ja tähdensivät, että haluaisivat meidät kovasti juhlaansa vaikka ilman lahjaakin. Siksi siis menemme vaikka tuon enempää ei ole antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa on ehdoton minimisumma. 50 on jo ihan hyvä eikä silloin ainakaan jää mieleen henkilönä, joka antoi surkean vähän rahaa.

Vierailija
4/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni jopa 20 on ihan ok. ja itse kirjoitin pari vuotta sitten ja toki lähisuku antoi enemmänkin, mutta mielestäni tuoreena ylioppilaana kaikki raha oli plussaa, myös se 20 e. :) mieluumin se kun joku ankea vaasi.

Vierailija
5/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 16:11"]

mielestäni jopa 20 on ihan ok. ja itse kirjoitin pari vuotta sitten ja toki lähisuku antoi enemmänkin, mutta mielestäni tuoreena ylioppilaana kaikki raha oli plussaa, myös se 20 e. :) mieluumin se kun joku ankea vaasi.

[/quote]

Mutta kun on kyse kummilapsesta?

Vierailija
6/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 16:13"]

[/quote]

silti. itse ainakin olin ylioppilaana sen verran fiksu etten todellakaan arvostellut edes mielessäni kenenkään antamaa rahamäärää.

[/quote]

Vierailija
7/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 50 e on tosi paljon. Meillä päin on ainakin tapana, että tällaisissa "massajuhlissa" käy paljon naapurustoa ja muuta ei niin läheistä porukkaa. 20 e on hyvä vieraammalta, tutummat voivat antaa enemmän. Mutta jos on rahasta tiukkaa, niin ei todellakaan kannata alkaa ylioppilaslahjan takia penniä venyttämään. Itse veisin rahana 20 euroa, tai jos olisi tiukkaa niin jonkun halvan himputtimen.

Vierailija
8/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 16:15"]

Minusta 50 e on tosi paljon. Meillä päin on ainakin tapana, että tällaisissa "massajuhlissa" käy paljon naapurustoa ja muuta ei niin läheistä porukkaa. 20 e on hyvä vieraammalta, tutummat voivat antaa enemmän. Mutta jos on rahasta tiukkaa, niin ei todellakaan kannata alkaa ylioppilaslahjan takia penniä venyttämään. Itse veisin rahana 20 euroa, tai jos olisi tiukkaa niin jonkun halvan himputtimen.

[/quote]

Niin veisimmekin 20 jos olisi kyse vaikka naapurin lapsesta. Tuntuu kuitenkin että kummilapselle pitäisi (ja haluaisikin toki) antaa enemmän. Vaikeaa...

ap

Vierailija
9/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi idea on se ette vie kukkia ja näin säästyy enemmän rahaa annettavaksi. ylioppilaat saavat ihan liikaa kukkia ja ne lakastuvat muutamassa päivässä :)

Vierailija
10/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu jos lapsi  ja perhe on läheinen. Itse annoin kummilapselle vain 20 e koska emme ole olleet sen perheen kanssa missään tekemisissä vuosikausiin enää. En ollut myöskään juhlissa, lähetin sen vain.

Vierailija
11/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen antaa kykynsä mukaan oli sitten kummilapsi vai ei. En usko että kummilapsikaan haluaa että teidän perhe näkee nälkää hänen lahjansa vuoksi.

Mä antaisin 20 euroa jos ois tiukkaa

Vierailija
12/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kummeilta yo-lahjaksi kattilan, ei mitään kallista huippumerkkiä. Lahjan rahallinen arvo ei siis ollut suuri, mutta opiskelijan keittiössä se tuli tarpeeseen ja on ollut ahkerassa käytössä viimeiset kolme vuotta :)

Vierailija
13/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun juhliini ja lapseni juhliin saa todellakin tulla vaikka ilman lahjaa. Kukaan ei katso, ei supise eikä päivittele. Eikä takana puhuta jälkeenpäin. Ei niitä juhlia todellakaan järkätä lahjojen takia. Pidän moukkana sellaista joka ei ymmärrä toisten ihmisten vaikeita tilanteita ja sitä että rahat on joskus tiukilla. Todelliset ystävät ottavat vieraat vastaan lahjoja kyttäämättä. Ja jos lapseni lahjoistaan märisisi niin häpeäisin, koska kasvatukseni olisi mennyt pahasti pieleen.

Vierailija
14/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ap.lle ihan yllätyksenä että kummilapsi kirjoittaa tänä vuonna ylioppilaaksi? Oiskohan kannattanut varautua jo aiemmin, jos noin tiukka talous teillä on?

Vierailija
15/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rahallinen arvo ole niin tärkeä, varsinkin jos on hyvä idea. Esim. just joku kattila (johon voisi vielä askarteluporalla kaivertaa nimen ja päivämäärän), pyyhkeitä, muutama astia tms., mitä kotoaan muuttava nuori tarvitsee. Onko teidän lähellä esim. jotain hyviä tehtaanmyymälöitä? Itse ostin siskontytölle Kokkolan Luhta outletistä muhkeita pyyhkeitä puoleen hintaan tavallisesta kaupan hinnasta.

Vierailija
16/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saisi tulla ihan vaikka ruusun kanssa. Ei ne lahjat niin tärkeitä ole :) 

Vierailija
17/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin antaisin rahan sijasta jotain opiskelijatalouteen sopivaa tarvetavaraa. Kattila ja siihen vaikka sellainen pastaotin sekä patalaput tai pussilakanasetti tai pyyhkeitä. Entä joku keittokirja? 

Vierailija
18/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 16:13"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä se rittää. Jos ei ole varaa enempään niin ei sille mitään voi.

Vierailija
19/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pelkkä ruusu - meillä pelkkä ruusu riittää ... ihan oikeasti! Ja ollaan varakas perhe.

Vierailija
20/23 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites minä, joka menen sinne keittiötöihin 10 tunniksi? Kuittaako se lahjan? Pohdin tässä. Ystävä olen ja menen auttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi