Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tämä palsta on niin koukuttava?

Vierailija
31.05.2013 |

Miksi tämä palsta koukuttaa vaikka täällä olo tulee tahmean likaiseksi? Miksi sinä palstailet täällä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä itsekään. En kyllä juurikaan kirjoita, vaan  toiveikkaana päivitän etusivua, josko snne olisi ilmestynyt joku mielenkiintoinen ketju, vaikka tiedän pettyväni. Jos joskus käykin niin, että joku on aloittanut minua kiinnostavan keskustelun, se kuolee nopeasti pois, koska täällä kukoistavat vain nuo "tahmaiset" ketjut, jotka ovat täynnä muiden arvostelua ja vähättelyä.

Vierailija
2/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koukutun siitä, että täälä keskustelu on vilkasta, aihepiiri on maan ja taivaan väliltä mitä vaan, vastailen provosoivasti tyhmille mielipiteille ja tulen itse myös provosoiduiksi.

Koska täälä on niin kaikki juntin mustavalkoista.

Lisäksi tää palsta on kuin keskusrikospoliisin tietokanta; täälä tiedetään aina ensimmäisenä kuka teki koko Suomea puhuttavan rikoksen, missä päin, ja kohta on jo se naamavärkkikin etsitty sosiaalisesta mediasta tai mistä naftaliinista hyvänä tänne. Joku tietää aina taustaa ja perhesiteitä jne.

Täälä liikku muhevia juoruja, ja meheviä aloituksia.

Pääsen naureskelemaan ihmisten kateudelle esim. menestyviä bloggaajia kohtaan, sekä äitien uskonnollisuutta lähentelevää merkkivaatefriikkiyttä. En naureskele ilkeillen, vaan oikeasti mua huvittaa se tunnelataus mitä joku laittaa lastenvaatteisiin, puolustaa tiettyä merkkiä jne. Ymmärrän kyllä, että on kivaa kun lapsi on kauniisti puettu, ei siinä mitään.

Lisäksi täälä palstalla saa muistutuksen, että oikeasti joillakin menee todella hyvin, rahaa on ja paljon, ja sitten on niitä, joilla ei ole oikeasti edes rahaa aina ruokaan. Tämä on yhteiskunta minikoossa.

Ja sitten vielä; vain hölmö uskoo kaiken mitä kerrotaan. Täälä varmasti suurin osa valehtelee tulotasonsa ja menonsa. Kaikki kun asuvat kivalla paikalla, ja palkkakin on oman ammatin keskiarvoa suurempi.. Ihmisillä on taipumus päteä, vaikkakin tuntemattomana keskustelupalstalla. Ja itsestä kerrotut "faktat" vääristellään, jotta kukaan ei tunnistaisi.

Välillä kyllä lukee myös riipaisevia tarinoita, jotka tulevat lähes iholle. Jutuista ja ahdistuksesta huomaa, että tarina on valitettavan tosi, eikä provo. Provoilijat yleensä huomaa varsinkin jos pyörii tällä palstalla ahkeraan, ja omaa vähänkin loogista päättelykykyä, esim. miehet eivät vain kirjoita samanlailla kuin nainen (esim. sano lauseen lopussa "Huoh"...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 10:52"]

Minä koukutun siitä, että täälä keskustelu on vilkasta, aihepiiri on maan ja taivaan väliltä mitä vaan, vastailen provosoivasti tyhmille mielipiteille ja tulen itse myös provosoiduiksi.

Koska täälä on niin kaikki juntin mustavalkoista.

Lisäksi tää palsta on kuin keskusrikospoliisin tietokanta; täälä tiedetään aina ensimmäisenä kuka teki koko Suomea puhuttavan rikoksen, missä päin, ja kohta on jo se naamavärkkikin etsitty sosiaalisesta mediasta tai mistä naftaliinista hyvänä tänne. Joku tietää aina taustaa ja perhesiteitä jne.

Täälä liikku muhevia juoruja, ja meheviä aloituksia.

Pääsen naureskelemaan ihmisten kateudelle esim. menestyviä bloggaajia kohtaan, sekä äitien uskonnollisuutta lähentelevää merkkivaatefriikkiyttä. En naureskele ilkeillen, vaan oikeasti mua huvittaa se tunnelataus mitä joku laittaa lastenvaatteisiin, puolustaa tiettyä merkkiä jne. Ymmärrän kyllä, että on kivaa kun lapsi on kauniisti puettu, ei siinä mitään.

Lisäksi täälä palstalla saa muistutuksen, että oikeasti joillakin menee todella hyvin, rahaa on ja paljon, ja sitten on niitä, joilla ei ole oikeasti edes rahaa aina ruokaan. Tämä on yhteiskunta minikoossa.

Ja sitten vielä; vain hölmö uskoo kaiken mitä kerrotaan. Täälä varmasti suurin osa valehtelee tulotasonsa ja menonsa. Kaikki kun asuvat kivalla paikalla, ja palkkakin on oman ammatin keskiarvoa suurempi.. Ihmisillä on taipumus päteä, vaikkakin tuntemattomana keskustelupalstalla. Ja itsestä kerrotut "faktat" vääristellään, jotta kukaan ei tunnistaisi.

Välillä kyllä lukee myös riipaisevia tarinoita, jotka tulevat lähes iholle. Jutuista ja ahdistuksesta huomaa, että tarina on valitettavan tosi, eikä provo. Provoilijat yleensä huomaa varsinkin jos pyörii tällä palstalla ahkeraan, ja omaa vähänkin loogista päättelykykyä, esim. miehet eivät vain kirjoita samanlailla kuin nainen (esim. sano lauseen lopussa "Huoh"...)

[/quote]

Olen aika monesta kohdasta samaa mieltä, mutta tämä ei mielestäni ole yhteiskunta minikoossa, vaan hyvin negatiivisesti kärjistynyt versio siitä.

Ihmiset, joilla on oikeata elämää, käyvät vain täällä käännähtämässä, ja palstan ilmapiiri kyllä selvästi kuvastaa eniten niitä ihmisiä, joiden elämänsisältö on pääasiassa netissäroikkumista.

Vierailija
4/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 10:46"]

En tiedä itsekään. En kyllä juurikaan kirjoita, vaan  toiveikkaana päivitän etusivua, josko snne olisi ilmestynyt joku mielenkiintoinen ketju, vaikka tiedän pettyväni. Jos joskus käykin niin, että joku on aloittanut minua kiinnostavan keskustelun, se kuolee nopeasti pois, koska täällä kukoistavat vain nuo "tahmaiset" ketjut, jotka ovat täynnä muiden arvostelua ja vähättelyä.

[/quote]

aloita ihmeessä omia ketjuja, rikastutat tätä palstaa, saamme enemmän ei likaisia aloituksia

Vierailija
5/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tehdä parhaani että pysyisin positiivisissa/asiallisissa/hauskoissa ketjuissa pelkästään, onneksi täällä on niitäkin ihan mukavasti ja kuokussa olen ihan oikein kunnolla, joskus olen yrittänyt lopettaa, mutta eihän siitä mitään tule

Vierailija
6/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:13"]

[/quote]

aloita ihmeessä omia ketjuja, rikastutat tätä palstaa, saamme enemmän ei likaisia aloituksia

[/quote]

Olen aloittanutkin, mutta ketjut kuolevat parin vastauksen jälkeen. Pakko on ollut tajuta, että p*kan kaivaminen kiinnostaa ihmisiä täällä, ei mikään hedelmällinen ajatusten vaihto.

Vierailija
7/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin vilkas palsta ja osa keskusteluista ON hyviä, sellaisia juttuja ei naamaa vasten vaan kehtaa toisille sanoa tms. Valtaosa ketjuista on törkyä, suurinta osaa en tietysti avaakaan. Välillä kyllä tulee ahdistunut, tahmainen olo. Kirjoitat mielestäsi asiallisesti ja saat perääsi jonkun hullun, joka vääntelee joka viestisi siinä ketjussa. Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka totuudenmukaisia viestit ovat. Siis onhan täällä köyhiä etc., mutta ällistyttävän moni on vaativassa asiantuntemusta vaativassa työssä, pitää sivistyneistä keskusteluista ja on kaikin puolin "korkealla tasolla"... ja kirjoittelee av:lle keskellä päivää monta viestiä. No ei se mahdotonta ole, mutta niin moni tapaus on tällainen...

Vierailija
8/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:13"]

[/quote]

[/quote]

Olen aloittanutkin, mutta ketjut kuolevat parin vastauksen jälkeen. Pakko on ollut tajuta, että p*kan kaivaminen kiinnostaa ihmisiä täällä, ei mikään hedelmällinen ajatusten vaihto.

[/quote]

harmin paikka, yritä jättää aloitus vähän puutteelliseksi, se herättää kiinnostusta, kuten myös kannanotot,ystävällisyys ja huumori. älä anna periksi, illemmalla on enemmän aikuisia paikalla. 

Vierailija
9/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:08"]

Olen aika monesta kohdasta samaa mieltä, mutta tämä ei mielestäni ole yhteiskunta minikoossa, vaan hyvin negatiivisesti kärjistynyt versio siitä.

Ihmiset, joilla on oikeata elämää, käyvät vain täällä käännähtämässä, ja palstan ilmapiiri kyllä selvästi kuvastaa eniten niitä ihmisiä, joiden elämänsisältö on pääasiassa netissäroikkumista.

[/quote]

Mutta näitä ihmisiä on hyvin monessa eri yhteiskuntaluokassa. Täällä on yhtä lailla lapsettomia opiskelijoita, äitiyslomalaisia, työssäkäyviä suoraan työpaikalta, ja kotoa sitten menestyvissäkin ammateissa olevia (esim. lääkäeritä), työttömiä (joita on tänä päivänä kaikista yhteiskuntaluokista). Tietysti vähän alempi sosiaaliluokka on yliedustettuna, mutta toisaalta juuri täällä he saavat mielipiteensä julki toisin kuin valtamediassa.

Vierailija
10/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:21"]

Siis onhan täällä köyhiä etc., mutta ällistyttävän moni on vaativassa asiantuntemusta vaativassa työssä, pitää sivistyneistä keskusteluista ja on kaikin puolin "korkealla tasolla"... ja kirjoittelee av:lle keskellä päivää monta viestiä. No ei se mahdotonta ole, mutta niin moni tapaus on tällainen...

[/quote]

Höh, just tolleen on lukenut mulla työpaikkailmoituksissa ja työtodistuksissa! Vaativaa työtä. Jos työnantajakin on sitä mieltä, olenko minä tai sinä väärässä, kun en pidä kopiointia (oli se sitten kopiokoneella tai copy-pastea) vaativana työnä? Emmä nyt viitsi työtodistuksia nettiin pistää kun niissä on nimet ja henkilötunnukset, mutta kai mä voin sanoa olevani vaativassa työssä niiden perusteella??

Vierailija
11/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne koukuttumisessa oli ainakin minulla kyse vähän samanlaisesta ilmiöstä, kuin vaikkapa herkkujen syömisestä: Tiesin voivani paremmin, jos jätin väliin, mutta kuitenkin sorruin. Huomasin nimittäin selvän syy-seuraussuhteen siinä, että oma mielialani muuttuu sitä negatiivisemmaksi ja pinna lyhyemmäksi mitä pitempään täällä olen. Sain lopulta "herätyksen", kun kerran parin päivän sairaslomalla roikuin täällä tuntikausia, ja kun sen jälkeen menin töihin ja muutenkin palasin oikeaan elämään, maailma näytti todella positiiviselta paikalta ja elämä ihanalta.

En sitten tiedä, johtuuko se tästä palstasta vai yleensäkin netissä roikkumisesta, mutta minulla on kyllä kivempaa nykyään, kun välttelen tätä palstaa ja käyn täällä vain satunnaisesti.

Vierailija
12/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys nimittäin itse roikun täälä montakin tuntia päivässä!

Vierailija
13/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:26"]yritä jättää aloitus vähän puutteelliseksi, se herättää kiinnostusta,

[/quote]

Närkästystä minussa enemmänkin ;). Vaikuttaa heti provolta, jos ei uskalleta kertoa kaikkia faktoja. Ei tarvitse romaania kirjoittaa, mutta pääasiat heti peliin.

Jotkut myös tahalleen tekevät aloituksen, joista saa vaikutelman, että ap on tarina henkilö A, vaikka onkin henkilö B. Tai ehkä ei ole kumpikaan, mutta lopulta väittää olevansa se, joka on saanut enemmän sympatiaa.

Vierailija
14/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:26"]yritä jättää aloitus vähän puutteelliseksi, se herättää kiinnostusta,

[/quote]

Närkästystä minussa enemmänkin ;). Vaikuttaa heti provolta, jos ei uskalleta kertoa kaikkia faktoja. Ei tarvitse romaania kirjoittaa, mutta pääasiat heti peliin.

Jotkut myös tahalleen tekevät aloituksen, joista saa vaikutelman, että ap on tarina henkilö A, vaikka onkin henkilö B. Tai ehkä ei ole kumpikaan, mutta lopulta väittää olevansa se, joka on saanut enemmän sympatiaa.

[/quote]

Joo, en oikein lämpene tällaisille keinoille, jos tavoitteena on oikea keskustelu. Luulen, että tämä vain on väärä paikka sellaiselle ajatustenvaihdolle, josta minä olisin kiinnostunut. Täällä käyn lukemassa otsikoita siksi, että en ole löytänyt parempaakaan vaihtoehtoa.

Vierailija
15/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:35"]

Tänne koukuttumisessa oli ainakin minulla kyse vähän samanlaisesta ilmiöstä, kuin vaikkapa herkkujen syömisestä: Tiesin voivani paremmin, jos jätin väliin, mutta kuitenkin sorruin. Huomasin nimittäin selvän syy-seuraussuhteen siinä, että oma mielialani muuttuu sitä negatiivisemmaksi ja pinna lyhyemmäksi mitä pitempään täällä olen. Sain lopulta "herätyksen", kun kerran parin päivän sairaslomalla roikuin täällä tuntikausia, ja kun sen jälkeen menin töihin ja muutenkin palasin oikeaan elämään, maailma näytti todella positiiviselta paikalta ja elämä ihanalta.

En sitten tiedä, johtuuko se tästä palstasta vai yleensäkin netissä roikkumisesta, mutta minulla on kyllä kivempaa nykyään, kun välttelen tätä palstaa ja käyn täällä vain satunnaisesti.

[/quote]

Kiva kuulla, että muilla on ollut samoja kokemuksia enkä vain kuvittele omalta osaltani. Löysin palstan ehkä kuukausi sitten ja jäin koukkuun. Mieliala on laskenut kuin lehmänhäntä ja on sellainen yleinen v***tus päällä. Pitää aloittaa vieroituskuuri.

Vierailija
16/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:40"]

[/quote]

[/quote]

Tähän vaikuttaa myös "ap on aina väärässä" -ilmiö. Täällä lytätään ap aina, oli asia mikä hyvänsä.

Vierailija
17/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:35"]

[/quote]

Kiva kuulla, että muilla on ollut samoja kokemuksia enkä vain kuvittele omalta osaltani. Löysin palstan ehkä kuukausi sitten ja jäin koukkuun. Mieliala on laskenut kuin lehmänhäntä ja on sellainen yleinen v***tus päällä. Pitää aloittaa vieroituskuuri.

[/quote]

turha vieroittua, hanki sopivat mielialalääkkeet, niin kyllä tämän palstan kestää hyvin

Vierailija
18/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ihan oikeasti vaativaa asiantuntijatyötä, mutta tarvitsen sen keskellä pieniä tuulettumistaukoja, jolloin voi höpöttää melkein mistä tahansa. Yleensä kai ihmiset käy kahvihuoneessa kahvitauolle ja syömässä, mutta koska teen töitä pääasiassa kotoa käsin, niin av on mun "kahvihuone".

Mun huomion mukaan parhaat, minua eniten kiinnostavat, keskustelut käydään nimenomaan normaaliin työaikaan, eli ilmeisesti täällä on muitakin työpäivän lomassa palstailevia. Joskus kun erehdyn lukemaan palstaa iltaisin tai viikonloppuisin, niin ketjut on paljon tylsempiä ja negatiivisempia.

Niin, ja minulla ei siis tosiaankaan ole työaikaa, eli työnantajan piikkiin mun palstailut ei mene!

Vierailija
19/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ihan oikeasti vaativaa asiantuntijatyötä, mutta tarvitsen sen keskellä pieniä tuulettumistaukoja, jolloin voi höpöttää melkein mistä tahansa. Yleensä kai ihmiset käy kahvihuoneessa kahvitauolle ja syömässä, mutta koska teen töitä pääasiassa kotoa käsin, niin av on mun "kahvihuone".

Mun huomion mukaan parhaat, minua eniten kiinnostavat, keskustelut käydään nimenomaan normaaliin työaikaan, eli ilmeisesti täällä on muitakin työpäivän lomassa palstailevia. Joskus kun erehdyn lukemaan palstaa iltaisin tai viikonloppuisin, niin ketjut on paljon tylsempiä ja negatiivisempia.

Niin, ja minulla ei siis tosiaankaan ole työaikaa, eli työnantajan piikkiin mun palstailut ei mene!

Vierailija
20/22 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa onko tämä palsta niin kauhean koukuttava kun itse ainakin pystyn aivan helposti vain käymään silloin tällöin. Äitien palstaksi täällä on minusta valitettavan vähän aiheita äitien elämästä ja ihan liikaa sellaista mikä ei tälle palstalle kuulu ollenkaan. Tykkään itse keskustella eniten aiheista joista tulee puhuttua ulkomaailmassakin eniten eli ostoksista, matkustamisesta, vaatteista, asunnoista, ilmasta, ruuista ja sen kaloreista jne. Tämä palsta sai minut muuten eilen ostamaan herätteenä jäätelökoneen lidlistä ja en ole vielä uskaltanut avata pakettia kun pelkään sen olevan kuitenkin kauhean  vaativa.:DDD Toivon tietenkin että laitteesta olisi paljon iloa ja käyttöä. Paljon enemmän saisi olla positiivisia ja iloisia ketjuja nyt kun ilmatkin on ihania ja kaikkien mielet virkeinä. Kyllä silti voi ikävistäkin asioista joskus keskustella kun ei ne sulje pois toisiaan.