Greta Thunberg vaatii maailmantalouden uusiksi laittamista!
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/afe23dd8-6ee4-4f93-8d74-d228558e6f33
Marxilaisuus puskee jo läpi suoraan.
Kommentit (70)
Voisi ensin kasvattaa munkit ja jouhet ja tulla sitten aikuisten maailmaan. Oliko sievästi ilmaistu ylläpidollekin.
Kapitalismin kehdossa syntyneenä Greta on sitä mitä syö https://starecat.com/content/wp-content/uploads/greta-thunberg-eating-o…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan lapsi ei ole minua ärsyttänyt, Greta Thurnberg on poikkeus. Äärimmäisen ärsyttävä pentu.
Ei maksa vaivaa julkaista uutisia mitä mieltä tuo milloinkin on. Ketä kiinnostaa?
Miksi tuo ei puhu mitään muoviroskasta ja ekosysteemistä? Luonnonsuojelusta olisi todella paljon puhuttavaa.
Ja sinusta halpa muoviroska ei liity kapitalistiseen systeemiin mitenkään?
Liittyy, siihenpä juuri. Greta voisi puhua länsimaisen ihmisen elämäntyyliin ja ostovimmaan. On monta asiaa jotka olisivat helposti ratkaistavissa, mutta poliittista tahtoa ei ole.
Ei maailmantalouden uusiminen lopeta saastuttamista. Etkö sinä käsitä sitä?
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Itse en ole koskaan ymmärtänyt enkä tule ymmärtämää pakonomaista tarvetta hankki joka sesongiksi uusia vaatteita (halpatuontia), puhelimia ja ties mitä muovista härpäkettä. Kun ostaa laatua tai edes käyttää puhelinta sen kaksi vuotta yhden sijaan tekee jo merkittävän ympäristöteon.
Sitten vaikuttavuudesta. Länsimaalaiset on suorastaan aivopesty haluamaan koko ajan kiihtyvällä tahdilla uutta, halpaa, ja kilisevää/kimaltavaa krääsää. Samalla maat joissa riittää halpatyövoimaa on tehty riippuvaisiksi länsimaista. Valtava tuotantokoneisto, joka työllistää satoja miljoonia köyhyysrajoilla eläviä tehtaisiin ja nyrkkipajoihin, puskee savua taivaalle ja ulostaa järjettömän määrän sóntaa kuljetettavaksi ympäri maapallon. Kuka tätä kaipaa tai tarvitsee. Noh, jos länsimaissa loppuu ostaminen niin mitäs köyhien maiden asukkaille käy? Lisääntyminen ei niissä maissa lakkaa, ruoka ja puhdas vesi on jo nyt ongelma. Entäs jos perheen elättäjät jäävät työttömäksi? Oikeasti, näihin kysymyksiin ei ole helppoja eikä aina oikeudenmukaisiakaan ratkaisuja. Sitä ei reetat ja muut samaa julistavat pysty käsittämään, ei riitä kapasiteetti.
Aika surkuhupaisaa ettei kukaan esitä ensimmäistäkään ehdotusta että Kiina, Intia, Pakista, Bangladesh ja mitä näitä onkaan alkaisivat vihdoinkin tuottaa vastuullisesti. Ei esitetä koska mitään ei tapahtuisi. Suomi ja koko Eurooppa on yksi hyttysen ininä tuon koneiston saastemäärissä. Täällä sentään tehtaille on tiukat vaatimukset jätevesien ja muun saastuttamisen osalta jolloin päästöt jää minimiin. Tahdosta se on kiinni ettei samaa saada muualle.
Tähän samaan kuuluu myös lääketehtaan jotka on siirretty halpatyömaihin. Siellä ei tarvitse myöskään välittää jätevesistä, mitä niille tehdään tai minne lasketaan.
Greta on karsee pentu joka näyttää vuoden kahden päästä tältä https://i8.fuskator.com/large/fUPlwSCZeik/Hairy-Brunette-Babe-Rose-Verm…
Esimerkiksi Suomessa on jo kauan valittu teollisuudessa ja maanviljelyssä luontoystävällisiä vaihtoehtoja, vaikka parempi tuotto olisi saavutettu esim. hiiltä polttamalla niin huolettomasti kuin esim. Saksan tehtaissa tehdään.
Nyt Ohitsalo vaatii, että puolet niistä EU:n vaihdokkina 7 miljardiin saatavista 3 miljardista käytetään ilmastotoimiin. Siinäpä taas pääministeri saa vielä pienen hallituskysymyksen.
Keväällä Greta ilmoitti, että kyllä Intia saa polttaa hiilivoimaloita edelleen, koska he ovat niin köyhiä. Eli se kommunistinen ideologia voittaa ilmaston pelastamisen.
Maailmantalous on jo valtavan muutoksen ensikärvistelyissä. Nyt jos nukahtaisi ja heräisi vuonna 2031, olisi paljon kummasteltavaa ja oppimista.
Minä vaadin itselleni samoja oikeuksia kuin muille. Minulla ei ole edes työterveyttä, vaikka olen ollut samassa työpaikassa 22 vuotta.
Olen huomauttanut asiasta useaan kertaan esimiehelle ja korkeimmalle esimiehelle. Mitään ei tapahdu. Palkkani on Suomen mittakaavassa surkea.
Vaihtoehtona on työttömyys.
"Greta Thunbergistä tuli kasvot nuorten ilmastohuolille, mutta nyt ilmastopuhe kyllästyttää nuorisoa, tuore tutkimus paljastaa – mistä on kyse?" https://yle.fi/uutiset/3-11971246
No niin, tätä pelkäsinkin. Nuorille on syötetty liikaa ilmastopropagandaa pelkältä tunnepohjalta ja ilman toivoa todellisesta muutoksesta. Ympäristöjärjestöt ovat yleensäkin mokanneet koko jutun todella pahasti. Kasvihuoneilmiöstä puhuttiin jo 80-luvulla, ja silloin oli yleisesti tiedossa kaikista suurimman saastuttajan olevan teollisuus. Silloin olisi pitänyt jo alkaa vaatimaan yrityksiltä kestävän kehityksen mukaista valveutuneisuutta ja saastutuksen vähentämistä. Sen sijaan järjestöt vuosikaudet vain julkaisivat nyyhkymateriaalia, jossa jääkarhut hukkuvat ja kuolevat sukupuuttoon. Vaikka se joka tätä menoa kuolee sukupuuttoon, on ennen kaikkea ihmiskunta. Ei joku kierrätys ja kompostointi riitä, kun täytyy vaatia teollisuutta ja yrityksiä uudistamaan toimintaansa ympäristöystävälliseksi voittojen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Puhuu täyttä asiaa, mutta ikävä kyllä tänä vuonna ilmastonmuutos on jäänyt pahasti covid 19:n ja George Floydin varjoon.
Itse olen kuullut tätä ilmastonmuutos agendaa vuodesta 1987. Parin vuoden tauko ihan hyvästä.
Julkisuudesta elävä narsisti.