Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Greta Thunberg vaatii maailmantalouden uusiksi laittamista!

Vierailija
17.07.2020 |

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Greta! Olet sankarini.

Vierailija
22/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no täytyyhän gretan päästä matkustelmaan jonkun tekosyyn varjolla etteivain tule vaikutelmaa siitä, että tuhoaa turhalla matkustelullaan ilmastoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kapitalismissa häviäjä mutta pitää kannattaa riistoa kun Greta vastustaa.

Vierailija
24/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana :). Olin itsekin teininä maailmanparantaja ja mulla oli ratkaisu kaikkeen. Kyllä nuorena saa ja pitää olla radikaali ja mustavalkoinen ja uskoa että maailma voi tulla paremmaksi!

Jos ei edes nuoret jaksa uskoa parempaan, niin asiat on todella huonosti?

Itseni ja useimmat muut elämä sitten palautti maan pinnalle. Meistä tuli harmaita ja kyynisiä ja alistuneita. Meitä ärsyttää nuorien uhma, koska se muistuttaa siitä, miten monesta periaatteesta olemme tinkineet, miten monta ihannetta ja unelmaa on jäänyt taakse.

Koetan aina ärsytyksen noustessa muistaa, että minä ehkä annoin periksi ja tein mukailusta jopa toivottavan ominaisuuden omaa epäonnistumistani lieventääkseni, mutta aina välillä löytyy joku äänekäs, joka todella muuttaa maailmaa. Ihmiskunta ei olisi päässyt mihinkään jos kaikki olisivat kuin minä.

Vierailija
25/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko se sen isä joka vaatii?

Svante häärää koko ajan taustalla.

Vierailija
26/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottinen ilmastolapsi juhlii sitä että on pian kaksi vuotta ollut käymättä koulua? Kannustaako hän muitakin nuoria olemaan kouluttamattomia typeryksiä, silläkö ilmasto pelastuu?

Vierailija
27/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti vaaditaan sitä sun tätä, mutta minkäänlaista kykyä käsittää syy-seuraussuhteita ei ole. Tyypillinen lapsi siis.

Vierailija
28/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-kädenväännössä saadun rökäletappion jälkeen alkaa tuntua, että Gretan vaatimukseen voisi vaikka suostua. Ei se huonommaksikaan voi enää mennä.

Vierailija
29/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulua käymätön pöhkelys antaa lausuntoja jotka vaikuttavat keski-ikäisen ajatuksilta... outoa, kovin outoa.

Vierailija
30/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu Gretaltakin Atlantinylitykset kuninkaallisten megajahdeilla jos saisi tahtonsa läpi.

Vierailija
31/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta on oikeasti jo vitsi. Sketsihahmoksi muuttuminen on ihan tasan aikuisten vika. Aletaan kuunnella tosissaan teiniä, jolla ei ole mitään erityisiä kykyjä, ei näkemystä jne. Kyseinen nuori ei ole opiskellut riittävästi, ei tehnyt työtä, ei elättänyt itseään, ei hoitanut omia asioitaa jne. Hänellä ei ole mitään kompetenssia oikeastaan minkäänlaiseksi yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi.

Vierailija
32/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulua käymätön pöhkelys antaa lausuntoja jotka vaikuttavat keski-ikäisen ajatuksilta... outoa, kovin outoa.

Viestistäsi paistaa junttisetämiehen hätä.

Vierailija
33/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi kun halutaan pysäyttää ilmastonmuutos. Kaikki paskaks vaan...silmänräpäyksessä. Välillä tuntuu että sekin on liian hitaasti. 

Vierailija
34/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakoon uuden maailmanjärjestyksen luomisen omasta perheestään. Voisivat antaa kaiken pois ja elää pienessä asunnossa ylijäämäruokaa leipäjonosta hakien.

Vierailija
35/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpia saa helpommin uuden? Planeetan vai taloussysteemin?

Vierailija
36/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Greta on oikeasti jo vitsi. Sketsihahmoksi muuttuminen on ihan tasan aikuisten vika. Aletaan kuunnella tosissaan teiniä, jolla ei ole mitään erityisiä kykyjä, ei näkemystä jne. Kyseinen nuori ei ole opiskellut riittävästi, ei tehnyt työtä, ei elättänyt itseään, ei hoitanut omia asioitaa jne. Hänellä ei ole mitään kompetenssia oikeastaan minkäänlaiseksi yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi.

Unohdit laittaa oman cv:si mukaan. Ehkä siellä ei olekaan mitään nähtävää? Se selittäisi sen että apinoit toisten viestejä tajuamatta niiden tyhjyyttä.

Vierailija
37/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti vaaditaan sitä sun tätä, mutta minkäänlaista kykyä käsittää syy-seuraussuhteita ei ole. Tyypillinen lapsi siis.

Eräs kolumnisti kirjoitti niin hyvin amerikkalaisessa lehdessä, että Gretaa kuunnellessa jokainen teinin vanhempi tunnistaa lapsensa. Ei mitään käsitystä maailman moniuloitteisuudesta, joku asia pitää tapahtua heti tai aletaan meuhkata. Ja siihen on syynsä, ettei tuon ikäisiä oikeassa elämässä päästetä edes äänestämään saati mihinkään päättävään asemaan. Ihan tasan yhtä vähän kuin kukaan vastuullinen vanhempi antaisi alaikäiselleen vallan päättää perheen asioista.

Putin ampui parhaiten tähänkin. Ei lähtenyt lässyttämään mitään typerää kuten nämä länsimaiset jänöjussit, joilla ei riitä pokeri todeta sitä totuutta eli sitä, ettei Gretan kaltaisilla ole mitään oikeaa sanottavaa ja ei niiden pillin mukaan kannata tanssia. Putinhan vastasi hyvin kauniisti, sanoi olevansa iloinen nuoren ihmisen maailmanparannusajatuksista, mutta laajemmalla tasolla ei riitä ymmärrys siitä, että asiat on paljon monimutkaisempia kuin hän esittää ja itsekin on hyvinvointivaltion kasvatti.

Vierailija
38/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalismi kasvoi kieroon ja uhkaa nyt horjuttaa jopa demokratiaa, kirjoitti Financial Times – Mikä meni vikaan?

https://www.hs.fi/talous/art-2000006244621.html

"180 yhdysvaltalaista suuryritysten johtajaa julistaa yhdessä julkilausumassaan, että yrittäminen ei voi enää perustua vain voiton tavoitteluun. Se pahentaa eriarvoisuutta ja haittaa demokratiaa.”

Vierailija
39/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan lapsi ei ole minua ärsyttänyt, Greta Thurnberg on poikkeus. Äärimmäisen ärsyttävä pentu.

Ei maksa vaivaa julkaista uutisia mitä mieltä tuo milloinkin on. Ketä kiinnostaa?

Miksi tuo ei puhu mitään muoviroskasta ja ekosysteemistä? Luonnonsuojelusta olisi todella paljon puhuttavaa.

Ja sinusta halpa muoviroska ei liity kapitalistiseen systeemiin mitenkään?

Vierailija
40/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana :). Olin itsekin teininä maailmanparantaja ja mulla oli ratkaisu kaikkeen. Kyllä nuorena saa ja pitää olla radikaali ja mustavalkoinen ja uskoa että maailma voi tulla paremmaksi!

Jos ei edes nuoret jaksa uskoa parempaan, niin asiat on todella huonosti?

Itseni ja useimmat muut elämä sitten palautti maan pinnalle. Meistä tuli harmaita ja kyynisiä ja alistuneita. Meitä ärsyttää nuorien uhma, koska se muistuttaa siitä, miten monesta periaatteesta olemme tinkineet, miten monta ihannetta ja unelmaa on jäänyt taakse.

Koetan aina ärsytyksen noustessa muistaa, että minä ehkä annoin periksi ja tein mukailusta jopa toivottavan ominaisuuden omaa epäonnistumistani lieventääkseni, mutta aina välillä löytyy joku äänekäs, joka todella muuttaa maailmaa. Ihmiskunta ei olisi päässyt mihinkään jos kaikki olisivat kuin minä.

En ole lapsi, mutta oman osuuteni olen taistellut luonnon puolesta.

Gretan touhu ei ole vakavasti otettavaa. Sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme