Onko miehen yöllinen käytös välinpitämättömyyttä vai mitä?
Mies herätettyään yöllä (pari pientä lasta ja tosiaan olen vaatinut häntäkin välillä osallistumaan, vaikka vastuu aina mulla ollutkin) saattaa puhua puuta heinää ja tuntuu, että on ihan pihalla. Tai sitten välinpitämätön. Tätä mietinkin, että kummasta kyse. Viime yönä parivuotias sai yöllä itkukohtauksen ja tyynnyttelin, oli nähnyt pahaa unta ampiaisesta. Vaati, että isin pitää tulla ajamaan ampparia pois kun tyynnyttelin sylissä ja kerroin ettei ampparia ole. Lapsi vaati isiä ja menini sitten sanomaan miehelle (nukkui sohvalla), mies ei meinannut millään nousta, käänsi vaan kylkeä todeten "joo joo". Sitten alkoi sellaisella vähä-älyisellä puheäänellä sopertaa/lässyttää että kivaa kivaa mene sen kanssa leikkimään, amppari tuli sun kaveriksi. Lapsi katsoi isää silmät pyöreänä. Sanoin miehelle, että nouse nyt hetkeksi niin saadaan lapsi rauhoittumaan, sopersi mulle että "älä siinä mesoa". Ja olin täysin rauhallinen.
Mies on lempeä ja hellä lapselle tällaisissa jutuissa päivällä, lohduttaa ja ottaa syliin. Muttei nyt mikään järkityyppi sikäli, että puheentaso välillä on mitä on. Mua tuo yöllinen puhetyyli lähinnä etoo, miksei aikuinen kykene osallistumaan ja ottamaan vastuuta? Haki aikanaan maitopulloa kun tökin hereille ja hakemaan, osallistui siis kyllä näin. Mutta nyt kun lapset hieman isompia ja tartteisivat huolenpitoa jos pitää käydä pissalla tai näkee pahoja unia, niin eipä ole miehestä avuksi :((
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 12:07"]
Ei mitään. Ja eiköhän tässä jo tarpeeksi vastauksia ja mielipiteitä ole tullut moiseen provo-aloitukseen. Miksi mun pitäisi kertoa mielipiteeni jos mun mielestä joku vaan kiusallaan kirjoittelee tällaisia juttuja? "Ap on ihan pihalla, ainiin mutta ap keksikin kaiken..."
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 10:28"]
Täytyy olla provo.
[/quote]
Onnea, olit eka. Mitali tulee postissa. Entä sitten?! Provokaatio on oivallinen tapa herättää keskustelua ja testailla omia mielipitetään.
Olisiko sinulla mielipidettä aiheesta ja sen myötä jotakin annettavaakin tälle keskustelulle.
(Nyt odotetaan klisettä, ihme vastauksia olet ap saanut ja ensinmäistä ap myöntäilijää...)
[/quote]
[/quote]
Ellet ole ap. sinä vain olet niitä olettajia, joita löytyy jokaisesta ketjusta. Provikaatio on taitolaji, mutta sen voi tehdä hyvin tai huonosti vaikutus on usein sama. Päänavaukset voivat olla typeriä, jotkut katsovat sen merkiksi siitä, että kalikka on kalahtanut ja koira älähtänyt. Sitten voi vaan ilkamoida taitaa olla provo.
Mä oon syvästä unesta herätettynä niin sekaisin että en edes tunnista kuka lapsi (meillä on kolme lasta) mun vieressä jotain haluaa. Puhumattakaan että osaisin ottaa mitenkään osaa siihen tarpeeseen. Ihmiset vaan nukkuu eri tavalla. Ja miehesi sentään yrittää.. meillä tää on mennyt jo siihen, etä isä hoitaa meillä nämä yötarpeet kun mä olen niissä totaalisen hyödytön.
Mä olen kerran joutunut herättämään miehen kun piti lähteä synnyttämään. Ensin tökin sitä ylös varmaan puoli tuntia ja toinen vaan käänsi kylkeä ja veti peittoa korville. Sitten kun sain sen vihdoin ylös, se selitti mulle ihan tosissaan että "sun pitää mennä sinne sairaalalle tiskaamaan. Nyt heti! Ne tarvii sua sielä. Meet sinne nyt alasti tiskaamaan, niin mä tuun sitten herättään sut tunnin päästä kun poliisi tulee pukemaan sulle vaatteet" Tota se selitti ja selitti ja melkein kimpaantui kun en ymmärtänyt. Lopulta sitten sanoin, että tehdään näin mutta hänen pitää tulla saattamaan mut sinne sairaalalle tiskaamaan kun en tiedä missä se sairaala on. Ja sain miehen siis huijattua mukaan. Mentiin sitten taksilla kun en uskaltanut miestä laittaa rattiin, ja vielä osan taksimatkastakin (n. 45min heräämisen jälkeen) se oli niin pöllyissä että puhui ihan omiaan. Kyllä se sitten jossain vaiheessa virkosi, eikä muistanut enää mitään mitä oli puhunut tai miten yleensäkin oli sairaalaan päässyt.
Tällä kokemuksella... no ei ole tehnyt mieli herätellä öisin :D