Bloggaajille kommentointi
Onko monikin huomannu kommentoidessaan blogeihin, että vähänkin epäimarteleva/kritiikki kommentti jää julkaisematta? Inhottaa lukea blogien kommentteja ku siellä vaan nuolaan toisen persettä "voi ei oot kaunein" "tosi nätti" "ihanat vaatteet", vaikka vaatteet olis maailman epäimartelevat ja rumat.
Näyttäähän se toki blogin pitäjästä nätiltä ku on kommenttiboxit täynnä kehuja..
Kommentit (3)
Joo, mun mielestä on vähän perseestä että aikojen alussa kommentointi on ollut vapaata, kaikki kommentit pääsevät läpi. No, jossain vaiheessa tulee törkeyksiä anonyymeiltä ja bloggaaja päättää tämän syyn takia laittaa kommenttien hyväksynnän päälle. Tämä on totta kai ainoa vaihtoehto ja ihan hyväksyttävää, mutta olen huomannut että aika monessa blogissa jossain vaiheessa bloggaaja alkaa tosiaan sensuroida noiden törkeyksien lisäksi kaikenlaisia muitakin kommentteja, joissa nyt satutaan olemaan eri mieltä hänen kanssaan tai annetaan kriittistä palautetta jostakin.
Asialla on tietysti kaksi puolta, toisaalta bloggaaja saa itse päättää blogin sisällöstä, toistaalta jos ja kun yleensä on kyseessä kaupallinen blogi, jossa vuorovaikutus lukijoiden kanssa on tärkeää, on kyseenalaista että kaikkia kommentteja ei julkaista. Jos bloggaaja sensuroi jotain muutakin kuin törkeyksiä, siitä olisi minusta hyvä etukäteen kertoa, jotta kommentoijat tietävät sen.
Tottakai jos av-mamma saa kirjoitettua johonkin blogiin, että "oletpa itsekäs" tai "minusta tuon pradan kanssa sopisi paremmin tuo toinen yhdistelmä" tai "onpa ruma paita" niin sehän on vaan rakentavaa kritiikkiä ja jokaisen bloggaajan pitäisi puolesta sanasta ymmärtää, että se paita oli oikeasti ruma ja yhdistelmä väärä ...ja vastata mitä? Mitä noihin voi vastata?
Sillä Erikalla(?) eli uinon kaveril on tää tapana. Vähänki jos sanot jotain väärää ni kommenttia ei julkasta. Seki kyl sellai mainostynkyblogi nykyään.