Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet matalastikoulutettu?

Vierailija
17.07.2020 |

Kouluttautuminen on Suomessa ilmaista. Mikset käytä oikeuttasi kouluttautua?

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki matalasti koulutetut ovat katkeria ja vihaisia tässä ketjussa.

Vierailija
42/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat matalasti koulutettu yhteen?

Miksi yrität kiertää kysymykseni? Jäikö koulut käymättä?

Koska kysymyksesi ei koske minua. Minun kysymykseni sen sijaan koskee sinua, joten vastaapa.

Minä kirjoitin sen yhteen koska typo ja vauvapalsta missä kieliopilla ei ole muutenkaan merkitystä. Kysymykseni silti taisi mennä ihosi alle kun noin agressiivisesti puutut kirjoitusvirheeseen. Onko tämä elämäsi ensimmäinen kerta kun kohtaat typon?

Minä kysyin asiallisesti, sinä hiillyit, joten sinä olet tässä se, jolle meni ihon alle. Ihmettelen kysymyksesi ristiriitaa: haikailet muiden ihmisten koulutuksen perään, mutta et kuitenkaan vaikuta siltä, että sinulla olisi juurikaan koulutusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lyttääjät käyttävät aikansa 24/7 muiden kiusaamiseen? Eikö ole muuta tekemistä? Kerropa oma koulutuksesi ja työkokemuksesi. Energinen ihminen ei edes tällaisella palstalla tällaisia pohtisi.

Vierailija
44/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap asenteensa perusteella taitaa olla sieltä pahimmasta päästä. :/

Vierailija
45/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en päässyt lukioon. Enkä ammattikorkeakouluun.

Vierailija
46/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan. Vihaisia ja katkeria ovat korkeasti koulutetut, jotka purkavat vihansa ja katkeruutensa halveksimalla matalasti koulutettuja (ja paremmin palkattuja). Kyllä minuakin v'tuttaisi maata työttömänä kotona, kun vaihtoehtona olisi tehdä hyväpalkkaista työtä.  

Vierailija
47/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lyttääjät käyttävät aikansa 24/7 muiden kiusaamiseen? Eikö ole muuta tekemistä? Kerropa oma koulutuksesi ja työkokemuksesi. Energinen ihminen ei edes tällaisella palstalla tällaisia pohtisi.

Kiusaamisesta ei ole kyse. Minä kysyin kysymyksen koska halusin tietää miksi jotkut jättävät koulut käymättä. Sekin kertoo jo jotain asiasta, että pelkkä kysymyksen esittäminen tulkitaan kiusaamiseksi.

Vierailija
48/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole edes peruskoulua nähnyt, jos ei osaa oikolukea ja korjata kirjoitusvirheitään :D

Vierailija
49/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä rahasta.

Ei koulutuksella ja palkalla ole suoraa yhteyttä. 

Minä pääsin yliopistoon ensimmäisellä yrityksellä, mutta olin niin tyhmä, etten koskaan valmistunut. Että siinä vastaus ap:lle, joka kysyy, miksi en käytä oikeuttani kouluttautua. Vein siis paikan joltain fiksummalta. Kumpi sitten on enemmän väärin? Av-mammojen mielestä varmasti molemmat. 

Vierailija
50/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutettu, mutta asuntolaina on maksettu ja perhe elätetty aiemmalla matalalla koulutuksella.

Vierailija
51/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä rahasta.

Minä pääsin yliopistoon ensimmäisellä yrityksellä, mutta olin niin tyhmä, etten koskaan valmistunut. Että siinä vastaus ap:lle, joka kysyy, miksi en käytä oikeuttani kouluttautua. Vein siis paikan joltain fiksummalta. Kumpi sitten on enemmän väärin? Av-mammojen mielestä varmasti molemmat. 

Minä jopa valmistuin yliopistosta. Silti amiksen käynyt veljeni tienaa noin tuplaten sen mitä minä. Eli hukkaan meni koulutukseni, jos palkan näkökulmasta katsotaan. 

Vierailija
52/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kova palkkaiseksi asiantuntijaksi pääsee ilman koulutustakin jos on tarpeeksi älykäs ;)

Vierailija
53/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla vastaus on:

No ku ei voi  u l i s t a  ja  u h r i u t u a, eikä W T-Llorttoilla, eikä elää YH-unelmaa K e l a G o l d i l l a.

Vierailija
54/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisesta ei ole kyse. Minä kysyin kysymyksen koska halusin tietää miksi jotkut jättävät koulut käymättä. Sekin kertoo jo jotain asiasta, että pelkkä kysymyksen esittäminen tulkitaan kiusaamiseksi.

Etkö osaa itse pohtia asioita kysymättä tällä palstalla? Kerro itse oma tarinasi edes joskus? Muilta vain utelet muiden asioita, mutta itse et anna keskusteluun mitään hyvää.

Vierailija
55/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat matalasti koulutettu yhteen?

Miksi yrität kiertää kysymykseni? Jäikö koulut käymättä?

Koska kysymyksesi ei koske minua. Minun kysymykseni sen sijaan koskee sinua, joten vastaapa.

Minä kirjoitin sen yhteen koska typo ja vauvapalsta missä kieliopilla ei ole muutenkaan merkitystä. Kysymykseni silti taisi mennä ihosi alle kun noin agressiivisesti puutut kirjoitusvirheeseen. Onko tämä elämäsi ensimmäinen kerta kun kohtaat typon?

Joten ap:n kannattaa nyt sitten kiertelyn sijaan vastata, miksi hän on matalasti koulutettu, eikä purkaa pettymystä siitä kollektiiviseksi ilkkumiseksi? Miksi et hankkinut kunnon koulutusta?

Vierailija
56/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienessä kyläkoulussa oli huonot opettajat, eikä sen vertaa kiinnostanut itsellä ottaa asioista selvää (siihen aikaan ei ollut nettiä joka kodissa) ja kun pääsi parempaan kouluun, olin jo tippunut kärryiltä. Saman kyläkoulun oppilaista taitaa olla yhteensä 2 yliopiston käynyttä niiltä vuosilta, kun kävin koulua.

Mulla on samanlainen kokemus syrjäkylän koulusta. Onneksi jouduin olemaan siellä vain pari vuotta ja pääsin sitten turvaan kaupunkiin.

Tämä on oikeasti asia, jota kyläkoulujen haikailijat ei ikinä tajua: edes opettajat ei halua asua missään korvessa -> kyläkouluissa ei ole päteviä opettajia -> opetus on huonoa ja kiusaaminen on jokapäiväistä. Siellä korven keskellä kukaan kuule, kun huudat kiusaajilta armoa. Aikuiset ei välitä, koska kiusaajien äidit ja isät on sukua kaikille kyläläisille, sinä et.

Mulla nousee aina niskavillat pystyyn, kun joku alkaa paasata "turvallisista" kyläkouluista. Oma kokemus on täysin päinvastainen. Pääsin pois, mutta arvet jäi. Ja ikuinen viha maaseutua kohtaan.

Vierailija
57/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä rahasta.

Minä jopa valmistuin yliopistosta. Silti amiksen käynyt veljeni tienaa noin tuplaten sen mitä minä. Eli hukkaan meni koulutukseni, jos palkan näkökulmasta katsotaan. 

Mutta joudutko sinä tekemään raskasta fyysistä työtä ja pitkää päivää saadaksesi ruokaa pöytään? Luulen että et. Jos haluaa tienata ilman koulutusta niin silloin pitää yleensä sopeutua fyysisesti ja henkisesti sellaisiin olosuhteisiin mistä akateemisesti koulutetut eivät ole nähneet vilaustakaan elämänsä aikana.

Vierailija
58/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla vastaus on:

No ku ei voi  u l i s t a  ja  u h r i u t u a, eikä W T-Llorttoilla, eikä elää YH-unelmaa K e l a G o l d i l l a.

Unohdit työttömät kokonaan listastasi. Ja sellaiset, joiden elämä koostuu näköjään tästä palstasta.

Vierailija
59/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa itse pohtia asioita kysymättä tällä palstalla? Kerro itse oma tarinasi edes joskus? Muilta vain utelet muiden asioita, mutta itse et anna keskusteluun mitään hyvää.

Minä kerroin tarinani jo, mutta se hukkui viesteihin joissa ahdistutaan otsikon kirjoitusvirheestä.

Vierailija
60/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia ihan oma elämä ja antaa muiden elää omaa elämäänsä myös -- eikö niin?