Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet matalastikoulutettu?

Vierailija
17.07.2020 |

Kouluttautuminen on Suomessa ilmaista. Mikset käytä oikeuttasi kouluttautua?

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska halusin töihin tienaamaan rahaa enkä vuosiksi loisimaan valtion tuilla. Nyt 28-vuotiaana pian 10 vuotta työuraa takana eikä päivääkään työttömänä. 

Hanttihommilla harvemmin pääsee kunnollisille ansioille. Jos sinä olet niitä harvoja jotka siihen pystyy niin hyvät sinulle. Silloin sinun ei tarvitse kouluttautua ellet halua.

Aika moni amis tienaa paljon enemmän kuin akateemiset. Lisäksi saavat kerrytettyä paremmin eläkettä, kun ovat vuosia kauemmin töissä. 

Vierailija
22/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat matalasti koulutettu yhteen?

Miksi yrität kiertää kysymykseni? Jäikö koulut käymättä?

Ammattivalittajameininkiä taas. Kouluopintoihin kuuluu myös yhdysssanojen ja sanaliittojen osaaminen...itse asiassa jo peruskoulussa.

Sinullakin jäi välilyönti pois. Olet varmaan jäänyt lapsen tasolle sinun omalla logiikallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt olen kesälomalla perheemme mökillä.

Vierailija
24/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korkeakouluissa ei ollut alaa mitä haluaisin opiskella. Tosin nyt vanhemmalla iällä kiinnostaisi hammasteknikko tai tilastotieteet. Mutta koulut on kaukana mikä ei perheellisenä olisi hyvä juttu ja olen menestyvä yrittäjä niin en tiedä kannattaako alan vaihto. Ehkä sitten kun lapset on isoja ja jos yrittäminen alkaa kyllästyttää.

Vierailija
25/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin nykyiseen ammattiini (ei vaadi kuin amiksen). Viihdyn työssäni ja elämä on muutenkin mukavaa, joten oli oikea ratkaisu minulle.

Vierailija
26/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuksen puute kaikkeen hankaloittaa motivaatiota aloittaa opiskelu.

Vierailija
27/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinä sotket niin paljon, että tarvitaan ammattilaisia siivoamaan jäljet. 

Vierailija
28/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska iskä maksaa mun elämisen eikä mun tartte mennä töihin tai kouluun. 

Vierailija
29/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat riitti aikoinaan just apukouluun.Työelämässä menny sitte paremmin, samalla tullu työllistettyä

muutama muukin.Hyvä koulutuskaan ei ole automaatti onneen.

Vierailija
30/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jättämään yliopisto-opinnot sairastumisen takia kesken enkä enää luota henkiseen jaksamiseeni yrittääkseni uudestaan.

Vierailija
31/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joss mä olisiin työnantaja niiin en mietttisi kuinka kauan olet olllut työttömänä vaan enemmmän kiinnostaisi millaisia keinoja ja millaisien ideoiden ja systeeemien kauttta teet mahdollisimman hyvää tulosta. Se on firman toiminta logiiikka.

Sanoiin esiim edellisenä päivänä kuiin rekka ryäsyti sen kolarin etttä tekstinsyötösttäisi tehdä audio pohjaista.

Vierailija
32/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittajameininkiä taas. Kouluopintoihin kuuluu myös yhdysssanojen ja sanaliittojen osaaminen...itse asiassa jo peruskoulussa.

Sinullakin jäi välilyönti pois. Olet varmaan jäänyt lapsen tasolle sinun omalla logiikallasi.

Yksi ylimääräinen s jäi keskelle sanaa, mutta välilyöntiä ei unohtunut. Voisitko perustella seikkaperäisesti, miksi olisin jäänyt lapsen tasolle logiikkani puolesta? Olen itse läpäissyt Mensan pääsyrajan. Oletko entinen koulukiusaaja?

Fakta nyt vain on se, että yhdyssanojen hallinta opetellaan jo peruskoulussa ja tuon otsikon yhdyssanavirhe on erittäin karkea yhdyssanavirhe ja siitä tekee ironisen se, että koko aloituksesi yrittää syyllistää ja lytätä heitä, jotka eivät ole opiskelleet.

Vierailija
33/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska taso ja älykkyys ei riittänyt. Kaksi keskeytettyä korkeakoulututkintoa kertoo tästä.

Sitten meni aikaa ja nyt en enää jaksa kouluttautua millekään alalle, koska ei siitä ole hyötyä.

Vierailija
34/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vielä kertoa, mikä välilyönti muka jäi väliin? Kirjoitin epämuodollisen kommentin palstalle, mutta yhdyssanavirheitä en tehnyt. Nih.

Vierailija
35/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ylimääräinen s jäi keskelle sanaa, mutta välilyöntiä ei unohtunut. Voisitko perustella seikkaperäisesti, miksi olisin jäänyt lapsen tasolle logiikkani puolesta? Olen itse läpäissyt Mensan pääsyrajan. Oletko entinen koulukiusaaja?

Fakta nyt vain on se, että yhdyssanojen hallinta opetellaan jo peruskoulussa ja tuon otsikon yhdyssanavirhe on erittäin karkea yhdyssanavirhe ja siitä tekee ironisen se, että koko aloituksesi yrittää syyllistää ja lytätä heitä, jotka eivät ole opiskelleet.

Ensinnäkin "..." käyttäminen on sellaista mikä jää yleensä yläasteeseen mennessä pois. Toiseksi jos sitä haluaa käyttää niin sen jälkeen tulee välilyönti.

Vierailija
36/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan joku diagnosoimaton tarkkaavaisuushäiriö. Peruskoulussa ja lukiossa pärjäsin hyvin vaikka en tehnyt oikeastaan mitään, koska olin lahjakas ja opin nopeasti. Sitten kun yliopistossa olisi pitänyt ruveta oikeasti opiskelemaan niin en osannutkaan. Siis en osannut opiskella.

Olen myös rauhaton tyyppi, mulla pitää olla konkreettista tekemistä. En pystyisi istumaan näyttöpäätteellä koko päivää. Oon ihan tyytyväinen nykyisessä työssäni muuten paitsi palkka saisi olla suurempi.

Vierailija
37/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin "..." käyttäminen on sellaista mikä jää yleensä yläasteeseen mennessä pois. Toiseksi jos sitä haluaa käyttää niin sen jälkeen tulee välilyönti.

Eikä tule keskelle lausetta mitään välilyöntiä sen jälkeen! Mistä tiedät, etten ole yläasteella?

Vierailija
38/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstissäsi on runsaasti pilkkuvirheitä. En korjaa niitä. Etsi kielioppikirja ja opiskele ne asiat itse.

Vierailija
39/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät muiden opiskeluista ja miksi se sinua edes kiinnostaa?

Vierailija
40/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska taso ja älykkyys ei riittänyt. Kaksi keskeytettyä korkeakoulututkintoa kertoo tästä.

Sitten meni aikaa ja nyt en enää jaksa kouluttautua millekään alalle, koska ei siitä ole hyötyä.

Oliko tämä ap:n kommentti? Yrittää v*ttuilla muille vai?

Ei ollut vaan ihan oikea vastaus.