Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään lapseni kaverin (6v.) suusta kuultua:

Vierailija
29.05.2013 |

"Mun äiti pitää mua pelkkänä orjana. Mun pitää siivota aina kaikki äidin jäljet pois, eikä äiti tee mitään. Haluaisin jonain päivänä sulkea äidin kellariin kahdeksi päiväksi ja antaa olla juomatta ja syömättä!".

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Lapsi on perheen ainoa lapsi ja hänellä vaikuttaa ainakin ulkoisesti  olevan ihan turvalliset kotiolot.

Omalle lapselleni ei (luultavasti) tulisi mieleenkään puhua moisia...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sanavalmis 6v. Miten lie edes osaa kertoa tuollaista? 

Jotenkin tuntuu, ettei 6v osaisi noin sanoa, mutta voisin kuvitella, että lapselle olisi joku noin sanonut, siis sille olisi sanottu noin, eli uhattu sulkea kellariin jne. tai kuullut jollekin toiselle noin sanottavan?

Vierailija
2/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin aivan samaa. Toisaalta tunnen vanhempia sen verran, etten osaisi edes kuvitella heidän puhuvan mitään noin julmaa...Toisaalta tulee myös mieleen, että lapsi on saattanut nähdä filmin tai kuulla sanoja kirjasta, isommilta lapsilta tms.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tuosta vielä hätkähtäisi. Lapsi on voinut kuulla kellariinsulkemisuhkailuja vaikka päiväkotikaverilta. Oma poikani (5v) tuli kerran päiväkodista ja kotimatkalla totesi, että äiti, mä ammun sua pyssyllä ja sä meet ihan palasiksi ja sitten mä hautaan sut takapihalle. Oli kuulemma leikkinyt eskareiden kanssa pyssyleikkejä päiväkodin ulkoilussa!

Vierailija
4/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkas mielikuvitus vesselillä. 

Vierailija
5/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kuullut, kun äiti on sanonut noin lapsen isälle ja vähän värittänyt sitä jostain sadusta kuultuna. Eräs tutun lapsi, kun ei ollut saanut kotona makaronilaatikkoa, oli sanonut mummolleen, että meillä ei ole ollut moneen viikkoon mitään ruokaa kotona. Melkoinen hässäkkähän siitä oli tullut...

Vierailija
6/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kertoi päiväkodissa, että kerää pikkuveljen kanssa pulloja ja saa siitä rahaa. No, tädit siitä hermostumaan. Jouduin kertomaan heille, että emme suinkaan laita lapsiamme nuohoamaan kadunvarsia pulloja kerätäkseen vaan he laittavat kotona tyhjät limsapullot muovikassiin ja kauppareissulla he saavat pullonpalautusrahat säästöpossuun. 

Vierailija
7/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 20:08"]

Lapseni kertoi päiväkodissa, että kerää pikkuveljen kanssa pulloja ja saa siitä rahaa. No, tädit siitä hermostumaan. Jouduin kertomaan heille, että emme suinkaan laita lapsiamme nuohoamaan kadunvarsia pulloja kerätäkseen vaan he laittavat kotona tyhjät limsapullot muovikassiin ja kauppareissulla he saavat pullonpalautusrahat säästöpossuun. 

[/quote]

Heh :D Tässä taas näitä hauskoja väärinymmärryksiä, mitä lapsen sanomiset saa aikaan :D Hyvä ettei sossuja teille jo hätyyttänyt.

Vierailija
8/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, en todellakaan ottaisi tosissaan :D. Toisilla lapsilla on vilkas mielikuvitus ja muutenkin sananvalmiita.

t.monen äiti

Vierailija
9/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kuusivuotias on jo melko ajatteleva ihminen. Olen nähnyt vanhempien juoksuttavan ja passauttavan itseään tuonikäisillä, melko läheltäkin. Ei siis mitenkään mahdoton yhtälö, kannattaisi ehkä seurata tilannetta. Koteja on niin monenlaisia, ettei voi sanoa, ettei kukaan koskaan voisi noin tehdä...

Vierailija
10/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noin ne minunkin lapset valittaa. Heti jos joku pikkuhomma pitää tehdä niin valittavat ja ruikuttavat. He kun joutuvat AINA tekemään kaiken, lasten kertoman mukaan äiti makaa sohvalla ja orjuuttaa heitä. Pienemmät oppii isompien mukana saman ruikutuksen. "Miksi meidän pitää kerätä aina kaikki lelut, mikset sä koskaan kerää niitä?" "Miksi me aina tehdään kaikki, sä et ikinä mitän?" Joopa joo :)))

Joten mä ajattelisin, että isommiltaan on kuullut ja matkii niitä, tyypillinen laiska kakara. Se "raukka" on joutunut siivoamaan lelunsa pois ja on siitä vieläkin katkera. Kyllä 6v. jo osaa ne temput ja yrittää manipuloida ympäristöään mm. liioittelemalla.

Voihan sitä varuilta seurata tilannetta, mutt tuskin se lapsi oikeasti mikään orja on :)

Vierailija
11/11 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh.

Mun pitkäaikaisen lapsuuden ystävän tytär sanoi mulle suoraan "äiti ei tykkää musta enää yhtään, se tykkää vain siskoista ja toivois ettei mua olis"

Arvatkaa uskoinko? 

Joillakin on draamantaju veressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi