Naisellinen nainen?
Naisten omia mielipiteitä tästä kiitos!
Laasasen määritelmä:
Millainen on naisellinen nainen?
12.9.2010 12:09 Henry Laasanen 206 kommenttia
Naisellisuuden sisältö on oleellista useasta syystä:
Naisellisuus on ulkonäön jälkeen (ulkonäkö on myös osa naisellisuutta) toiseksi tärkein komponentti naisen markkina-arvossa.
Ihmisillä on paljon vääriä käsityksiä naisellisuuden sisällöstä ja nettikeskusteluissa esiintyy ihmeellisiä yrityksiä naisellisuuden uudelleenmäärittelemiseksi.
Naisellisuus ja miehen naista kohtaan tuntemat hellät ja rakastavat tunteet käyvät käsi kädessä. Jos naisellisuus katoaa, katoavat hellät tunteetkin (vastaava efekti on myös miehen miehekkyyden katoamisella).
Naisellisuuden sisältöä on pohdittu sadoissa nettikeskusteluissa ja artikkeleissa: City, Viivi Avellan, Demi, Kaksplus, Ellit, Eroperhe, Pakolaisapu, Suomi24. Seuraavassa muutamia poimintoja nettikeskusteluista:
Onko naisellinen nainen typerä heikkovoimainen bimbo?
90% naisellisuudesta tulee sisältä päin, sitä ei voi opettaa jos sitä ei ole.
Nainen voi olla naisellinen silloinkin kun on negatiivinen.
Naisellisuus on sitä, että suhtautuu peruspositiivisesti miehiin.
Osalle ihmisistä naisellisuus on negatiivinen termi, osa määrittelee sen tarkoittamaan jotakin yleispositiivista (eli ei juuri mitään).
Mitä naisellisuus oikeasti on?
Naisellisen naisen ominaisuudet: emotionaalinen, subjektiivinen, helposti vaikutettavissa, alistuva, ei pidä matematiikasta tai tieteestä, järkyttyy pikku kriiseistä, passiivinen, epälooginen, kotisuuntautunut, ovela, loukkaantuu helposti, vaikeuksia tehdä päätöksiä, itkee helposti, riippuvainen, puhelias, tahdikas, hellä, tietoinen muiden tunteista, uskonnollinen, kiinnostunut ulkonäöstään, siisti, voimakas turvallisuuden tarve, nauttii taiteesta ja kirjallisuudesta, ilmaisee helliä tunteita helposti, hoivaava.
Naisellisuus on maskuliinisten kykyjen ja piirteiden puutetta. Naisellisessa naisessa ei ole kilpailullisuutta, aggressiivisuutta, tehokkuutta, pelottomuutta ja voimaa. Naisellinen nainen suuntautuu naiseutta kohti ja on ylpeä ollessaan nainen. Naisellinen nainen tarvitsee miestä puolustamaan itseään.(1)
Naisellinen olemus: Naisellinen nainen käyttää pukeutumisessaan keveitä asusteita, kuten satiinia ja silkkiä. Sellaisia vaatteita, joita miehet eivät käytä. Värit ovat pehmeitä ja kirkkaita. Housut eivät ole erityisen naisellinen asuste. Naiselliset asut korostavat naisen vartaloa.
Naiselliset tavat: Pehmeät ja lempeät liikkeet. Älä taputtele ihmisiä selkään, kuten miehet tekevät, älä käytä voimakasta kädenpuristusta. Kävele hienostuneella tavalla, älä pitkin askelin kuten miehet. Älä puhu kovaan ääneen tai vulgaaristi. Älä mumise, narise tai puhu monotoonisella äänellä. Naurusi tulisi olla täynnä ilahduttavaa charmia. Miehelle puhuessa voit pehmentää ääntäsi ja käyttää samanlaisia ilmeitä kuin vauvalle puhuessasi - miehet pitävät siitä. Harjoittele hymyilemistä ja hellää suhtautumista ihmisiä kohtaan. Puheesi tulee olla täynnä sympatiaa. Älä osallistu kuumentuneisiin väittelyihin.
Vältä seuraavia piirteitä:
Älä käytä vulgaaria kieltä
Älä raavi itseäsi julkisella paikalla
Älä puhu sopimattomista aiheista
Älä ole koskaan epäkohtelias
Älä koskaa ole nenäkäs tai hermostunut
Naisellisuudesta ja miehekkyydestä
Ensimmäinen ero keskusteltaessa naisellisuudesta ja miehekkyydestä on se, että naiset suuttuvat, jos naisellisuus määritellään eri tavalla kuin mitä nainen itse on. Nörttimiehelle voi sanoa, että et kovin miehekäs ja nörtti vastaa: "Totta". Miehet tietävät mitä on miehekkyys ja jos he eivät ole kovin miehekkäitä, he ovat auliita tunnustamaan sen. Naiset puolestaan (kuten tavallista) ampuvat viestin tuojan: "Taas se Laasanen asettaa naisille vaatimuksia!" Eivät ne ole minun vaatimuksiani, vaan traditionaalisesti määritelty naisellisuuden sisältö, joka vaikuttaa joka tapauksessa naisen markkina-arvoon.
Naisellisuus on siinä mielessä siunauksellisempaa, että kuka tahansa nainen voi opetella itsensä naisellisemmaksi ja nostaa siten markkina-arvoaan. Miehekkyyden ydin on puolestaan enemmän siinä vaikeammin opeteltavassa piirteessä, että olet vahva voittaja. Pienen nössön on vaikeaa päästä voittajaksi. Jostain syystä naiset ovat kuitenkin haluttomampia muuttamaan itsesään naisellisemmiksi (kuin miehet itseään miehekkäämmiksi), vaikka se olisi helppo tie oman markkina-arvon kohottamiseksi.
Kommentit (98)
Evvk joku pelle Laasanen tai tämä jutut.
Mihinkähän laajaan tutkimustietoon tämä "traditionaalisesti määritelty naisellisuuden sisältö" pohjautuu?
Kommenttillani en tarkoita kritisoida tekstiä siksi, että en olisi naisellinen nainen. Hyvin menen tuohon kategoriaan. Mutta aivoton kana en sentään ole.
Pimee kaveri. Tarkemmin erittelemättä.
Olen mielestäni naisellinen, mutten heikko ja alistuva kukkamekkoinen kana kuitenkaan. Laasasen lätinät jostain syvältä 50-luvulta tai viktoriaaniselta kaudelta. Vähän liikaa fantasiaa tämän jutuissa nykyaikaan nähden. Eri asia lie se, mitä herra itse kaipailee. En tosiaan ala miksikään hilja maitotytöksi kikattamaan paksun sedän itsetunnon takia ja leikkimään typerämpää kuin olen jo.
Tervetuloa 1800-luvulle :D
Kyllä minäkin tunnen itseni naiselliseksi vaikken vingu joka asiasta, käytän housuja ja käteni ei toivon mukaan tunnu kuolleelta kalalta kätellessä.
En voi edes lukea tuota, on niin raivostuttavaa tekstiä.
Kyllähän Laasanen tietää mitä haluaa ainakin. Eri asia on se, jos puolet väestöstä yhtäkkiä taantuisi vajakin tasolle ja alkaisi käyttäytyä kuten Kidman Stepfordin naisissa. Säälittävää tälläinen aikuiselta mieheltä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 15:29"]
En voi edes lukea tuota, on niin raivostuttavaa tekstiä.
[/quote]
Et ole ainoa
Hah hah, tosiaan tervetuloa 1800-luvulle.
Minä ainakin pidän, ja miehenikin, itseäni naisellisena, vaikka olen teknisellä alalla, olen tehokas ja urasuuntautunut, enemmän järki- kuin tunneihminen, aktiivinen, rohkea. Naiseutta ja naisellisuutta voi ilmentää hyvin monilla eri tavoin, samoin kuin mieheyttäkin voi. Miksi takertua joihinkni muinaisiin stereotypioihin.
Miten tälläinen voi olla ns. aikuisen, akateemisen ja omasta mielestään fiksun ihmisen kynästä? Ei ihme että taukki on työtön. Vai ihan kukkamekko ja kiherrys pitäisi omaksua ollakseen naisellinen ja varmaan pyörtyä "pikku kriiseistä" aina tilaisuuden tullen. Riittääkö etana? Tuulen viemässä riitti, vaikkei Scarlettkaan oikein sitä jaksanut näytellä.
Ehkä syynä on se, että naisen ei tarvitse nostaa markkinaarvoaan saadakseen miehen. Saa olla hyvinkin epänaisellinen ja silti löytyy ottajia. Miehen saatta olla pakko taistella tosissaan saadakseen edes jonkin kumppanin.
Voi yök. En edes jaksanut lukea. Sössönsössönsössönsöö blaaaah. Voi vittu. Haluan helvettiin Suomesta. Tuollaiset pitäisi kieltää vihapuheena naisia kohtaan. Mitä tuo kyllä edustaakin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 15:45"]
Ehkä syynä on se, että naisen ei tarvitse nostaa markkinaarvoaan saadakseen miehen. Saa olla hyvinkin epänaisellinen ja silti löytyy ottajia. Miehen saatta olla pakko taistella tosissaan saadakseen edes jonkin kumppanin.
[/quote]
No ei tarvitse. Minä ainakin tiedän paljon miehiä, jotka eivät ole perinteisen mies-stereotyypin mukaisia ja ovat naimisissa. Varsinkin nörttityypit tuntuu olevan hyvinkin kysyttyjä sitten kun perhettä aletaan perustaa, semmoinen pertti perusinsinööri kun usein on hyvä ja luotettava isä ja aviomies, toisni kuin ne alfaurostyypit.
En jaksaisi nostella "markkina-arvoani" saadakseni Laasasen kaltaisen miehen. Olen mielelläni epänaisellinen. Sellainen, josta arvostamani miestyyppi kiinnostuu. Laasanen ei kuulu ko. miestyyppiin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 15:45"]
[/quote]
No ei tarvitse. Minä ainakin tiedän paljon miehiä, jotka eivät ole perinteisen mies-stereotyypin mukaisia ja ovat naimisissa. Varsinkin nörttityypit tuntuu olevan hyvinkin kysyttyjä sitten kun perhettä aletaan perustaa, semmoinen pertti perusinsinööri kun usein on hyvä ja luotettava isä ja aviomies, toisni kuin ne alfaurostyypit.
[/quote]
Laitoin tarkoituksella "saattaa olla pakko" en "on pakko". Tiedän hyvin, että läheskään kaikki eivät halua alfaurosta, en minäkään (olen hyvinkin ihastunut yhteen Pertti Perusinsinööriin). Pointtina oli, että naisen ei oikeastaan ikinä tarvitse olla huolissaan, etteikö nyt joku kumppani löytyisi, jos vaan omat kriteerit ovat tarpeeksi alhaalla. Mutta miehelle voi olla lähes mahdotonta löytää ketään, vaikka oikeastaan kuka tahansa kelpaisi. Tunnen sympatiaa niitä miehiä kohtaan, jotka ovat kunnollisia hissukoita, mutta eivät hartaasta toiveestaan huolimatta löydä itselleen elämänkumppania. Huom! en missään nimessä halua dissata miehiä tällä, koen asian vain tosiasiana.
Mun mies sanoi ihastuneensa muhun ensisilmäyksellä, koska tavatessamme olin kädet öljyssä korjaamassa teknistä vempainta. Oli kuulemma seksikkäintä ikinä, kun nainen ymmärtää jostain teknisestä asiasta enemmän kuin hän :)
Joku mutteri puuttuu tältä Laasaselta sieltä päästä. Kauheaa, että ihan maisteriksi moisella paskalla pääsee. Lienee ollut pitkä väsytystaisto yliopiston kanssa, jos tämä miesten väsymätön seksinnälkä on tehnyt nämä itse itsensä uhriksi, naisten ollessa välikappaleita moiselle kun se gradukin meni kai 3. kerralla läpi. Karseaa tekstiä. Ääliö pelkästään päässään elävä ukko kai. Loppuiskohan se lässytys tältä, jos kaikki naiset teatraalisesti alkaisivat toimimaan täten?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 15:54"]
Pointtina oli, että naisen ei oikeastaan ikinä tarvitse olla huolissaan, etteikö nyt joku kumppani löytyisi, jos vaan omat kriteerit ovat tarpeeksi alhaalla. Mutta miehelle voi olla lähes mahdotonta löytää ketään, vaikka oikeastaan kuka tahansa kelpaisi. Tunnen sympatiaa niitä miehiä kohtaan, jotka ovat kunnollisia hissukoita, mutta eivät hartaasta toiveestaan huolimatta löydä itselleen elämänkumppania. Huom! en missään nimessä halua dissata miehiä tällä, koen asian vain tosiasiana.
[/quote]
Täällä yksi hoikka, ihan ok näköinen nainen joka ei ole löytänyt puolisoa, vaikka ei ole ollut mitään hurjia kriteerejä jotka miehen pitäisi täyttää. Olen nimittäin sellainen kunnollinen vähän ujo hissukka, tällaisilla ei oikein ole nykyaikana vientiä, värikkäämmät ja menevämmät tyypit vie miehet. Tiedän monia muitakin ikäisiäni 35-40-vuotiaita naisia, jotka ovat jääneet sinkuiksi vasten tahtoan, oikeastaan enemmän kuin miehiä. Mutta taisi ollakin pääkaupunkiseudulla suuri naisylimäärä.
Karseeta paskaa. Oho, tulipas jo kiroiltua. Tapaus lienee kuitenkin ollut tosissaan, joten naisellinen jaxuhali tälle. Silti en tollaislle vanhanpojan fantasioille mitenkään lämpene, kun tuossa tuo todellisuuskin olemassa. Mieshän saisi olla lähinnä omaishoitaja vaimolleen, jos tämä jaksaisi olla naisellinen sillä lailla mitä Lassukka kaipailee: ei osaa mitään, ei kestä mitään, pelkkää ruusuista syliä ja lämpöä ja miehen palvontaa. Hyi ja yök.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 15:18"]
Tässä on helppo tutoriaali naisellisuuteen:
http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/06/nain-sinustakin-tulee-naisellinen-nainen.html
[/quote]
:D :D