Minkälaiset palkat on kaupan alalla?
Onko käsitystä minkälaisia palkkoja on näissä tehtävissä toimivilla:
- kassamyyjä
- palkanlaskija
- talouspäällikkö
Nimenomaisesti kaupan alan puolella näissä tehtävissä toimivien palkat kiinnostavat. Tarvitsisin tietoja esimerkeiksi oppimateriaaliin, mutta mielellään ihan totuuteen pohjautuvia tietoja eikä arvauksia.
Kommentit (13)
Kaupanala on matalapalkkaista, joten kannattaa unohtaa se ja tehdä oppari jostain millä on merkitystä.
Mulla on osastovastaavana palkka keskimäärin ehkä 2500e/kk. Teen 37,5h viikkoa, kielilisät (5%) ja yölisiä (vajaa 6e) tulee 10-20h/vko.
Kassoilla nyt yleensä on peinempi palkka koska ikälisiä ei ole, vastaava-lisiä ei ole eikä tietenkään yötöitä.
Mun tuntipalkka myyjänä täysillä ikälisillä on 11,52 + lisät. Kannattaa myyjän palkkaa miettiessä ottaa huomioon että harva myyjä saa täydet tunnit eli 37,5 viikossa, vaan yleensä teekee töitä 25-30 h viikossa jos sitäkään.
Mulla palkka 10,46/h ja tavan rividuunarina olen. Kaupan-alalla on TES:sin mukainen palkkaus, käy kattomassa esim pamin sivuilta.
Osastovastaava täälläkin palkka 2300e/kk (37,5h/vko) plus lisät, yleensä kyllä teen arkiaamua
Kiitos!!
TES:stä saa kassatyöntekijöiden liksat kyllä selville, mutta toimiston puolelta en niitä löytänyt. Vieläkin hakusessa kaupan alan palkanlaskijan ja talouspäällikön palkka.
Otan yhdeksi esimerkiksi myös tuon osastonvastaavan - kiitos !!
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:54"]
Kaupanala on matalapalkkaista, joten kannattaa unohtaa se ja tehdä oppari jostain millä on merkitystä.
[/quote]
Kyllä kaupan alalla voi tienata hyvinkin, varsinkin meillä arvopaperikaupassa. Täällä 7500 e/kk + Audi on vielä kevyttä sarjaa.
Justhan oli puhe, että EI arvauksia!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:46"]
8e/h
[/quote]
10,46€/tunti. Pian saan ensimmäisen palkankorotuksen. Lisäksi tulee vuorolisät. Työskentelen paikassa joka on avoinna 24/7.
Kaupan myyjällä palkka riippuu myös siitä, millainen tuntisopimus hänellä on. Rivimyyjille ei enää tehdä 37,5 tunnin sopimuksia. Toisekseen palkka riippuu siitä, tekeekö päivää, iltaa vai viikonloppua (ja onko noita edes tarjolla). 25 tuntia viikossa iltaa ja viikonloppuja tekevä tienaa paremmin kuin pelkkiä päivävuoroja 30 tuntia viikossa tekevä.
Jos on tuntisopimuksella, palkka kuitenkin vaihtelee kuukausittain juuri lisien takia.
8e/h