Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, 2 ihmisen ruoat kuukaudeksi 200 eurolla!

Vierailija
29.05.2013 |

Mitä ostan, mistä, mitä valmistan. Terveellistä pitäisi olla, ei mitään nugetteja. Juhannukseen varataan (4 päivää) 100 euroa. Muu kuu pitäisi tulla toimeen niin, että kahdelle aikuiselle on kummankin ruokaan 100 euroan käytössä. Pärjääkö?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pärjäätte

Vierailija
2/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää jostain tarjouslohta, (kilohinta tyyliin 6 €). Leikkelette annospaloiksi ja pakastatte. Sitten tietty jauhelihaa, pakasteseitä, tonnikalaa, munakkaita, kasvissosekeittoja... Esim. makaronilaatikko on edullista ja sitä voi muunnella myös muunnella tekemällä siihen vaikka tomaattisen tonnikalakastikkeen jauhellihan ja munamaidon sijaan. Porkkana on halpaa, sitä kannattaa suosia vihannesosastolla. Itse saa tehtyä tosi halvalla myös hyvää pizzaa, jos haluaa herkutella. Myös leivän ja sämpylöiden leipomista itse kannattaa harkita,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene varhain aamulla esim. Prismaan ja kerää kaikki tarjouslihat joita kuukaudessa tarvitsette.

Syökää paljon makaronia kesäkuussa, peruna on siihen verrattuna aika kallista.

Kaalilaatikko on halpaa, samoin puurot! Riisipuuroa ja soppaa lounaaksi, ei maksa juuri mitään.

Makaroni-jauheliha-laatikko

Makaroni-tonnikala-laatikko

Vehnäjauhoja 2kg - saat litran taikinasta jo monta leipää!

 

Porkkanaraastetta salaatiksi. Tomaatitkin on nyt suhteellisen halpoja, ainakin Lidlissä.

 

Juokaa vain minimimäärä maitoa päivässä. Sekin Lidlissä noin 30% halvempaa (tosin nyt halpaa Rainbow-maitoa prismassa!)

Vierailija
4/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uhrata yhteen viikonloppuun puolet kuukauden ruokabudjetista? :O

Vierailija
5/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka kannattaa ehdottomasti ostaa Lidlistä täi isoista marketeista (citymarket, prisma). Pienissä kaupoissa (Sale, siwa) hintataso on huomattavasti korkeampi.

Kolme vinkkiä:

Kilohinnat! Vaikka minitomaatit olisivat kuinka hyviä ja tarjouksessa niin katsopa kilohintaa: tavallisia tomaatteja saa usein normihinnalla paljon halvemmalla. Ja sama koskee kaikkea muutakin ostamista, -50% tarjouksessakin esim. naudan liha voi silti olla niin kallista, että kannattaa silti valita se sikanauta-jauheliha.

Herkkujen minimointi: kokis, sipsit, karkit, vanukkaat yms. ovat yllättävän kalliita. Jos meinaatte pärjätä tuolla budjetilla niin  nämä saa nyt kyllä unohtaa kuukaudeksi. Peruskotiruokaa, välipalaksi hedelmä ja herkuksi voi vaikka itse keittää sen suklaakiisselin.

Lihan/kalan käytön vähentäminen: nyt ei ruveta karppaamaan! Yleensä se lisuke: peruna, pasta tai riisi on huomattavasti edullisempaa kuin liha/kala. Eli nyt grillatessakin ei syödä pelkkää pihviä vaan pihvien määrä/ruokailija on rajoitettu ja lisukkeeksi keitetään ne perunat.

Onnistuu kyllä, kunhan ei lipsuta!

Vierailija
6/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttojen ohjeilla jää vielä rahaa säästöönkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdottaisin keittoja, ruokaisia, edullisia ja terveellisiä esim. kasvissossekeitto, jauhelihakeitto, kalakeitto... ja kaveriksi niille voi leipoa vaikka rieskoja

Lisäksi edullisimmista lihapaloista saa maukkaita ruokia pitkään hauduttamalla.

Proteiiniksi voi käyttää esim linssejä, papuja tai soijarouhetta lihan sijaan.

 

Tähteet kannattaa käyttää esim risottoihin, munakkaisiin ja pyttipannuihin.

Vierailija
8/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuolla kyllä terveellisesti syö millään. itse asun yksin ja menee n 350 e gee kuussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:04"]

ei tuolla kyllä terveellisesti syö millään. itse asun yksin ja menee n 350 e gee kuussa...

[/quote]

 

Miten paljon oikein syöt?

En edes keksisi miten saisin terveelliseen ruokaan kulumaan noin paljon rahaa, jos sen itse tekee :O

Vierailija
10/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:04"]

ei tuolla kyllä terveellisesti syö millään. itse asun yksin ja menee n 350 e gee kuussa...

[/quote]

 

Miten paljon oikein syöt?

En edes keksisi miten saisin terveelliseen ruokaan kulumaan noin paljon rahaa, jos sen itse tekee :O

[/quote]

 

en pajoa :) luomulihaa, kasviksia, filettä :) en todellakaan mitään sikanautaa ja makkarakastiketta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se tonnikala mitään halpaa ole nykyään. Kattokaapa sen kilohintaa huvikseen. Esim. nakkikeitto on hyvää ja halpaa. Hae suoraan tehtaanmyymälästä leipää, jos lähelläsi sattuu sellaista olemaan. Osta halvimpia lihoja, esim. Rainbou:ta. Prismasta ja s-marketista kannattaa ostaa ruoat, koska esim. K-citymarket on kalliimpi. Sinulle jää päivässä reilu 6 euroa käyttörahaa, eli sillä saa jo hyvällä säkällä 30 pussia makaronia :D

Vierailija
12/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötäisiin erittäin hyvin tuolla summalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:28"]

No ei se tonnikala mitään halpaa ole nykyään. Kattokaapa sen kilohintaa huvikseen. Esim. nakkikeitto on hyvää ja halpaa. Hae suoraan tehtaanmyymälästä leipää, jos lähelläsi sattuu sellaista olemaan. Osta halvimpia lihoja, esim. Rainbou:ta. Prismasta ja s-marketista kannattaa ostaa ruoat, koska esim. K-citymarket on kalliimpi. Sinulle jää päivässä reilu 6 euroa käyttörahaa, eli sillä saa jo hyvällä säkällä 30 pussia makaronia :D

[/quote]

 

nakkikeitto ei ole terveellistä...

Vierailija
14/14 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali on usein edullista, joten kaalilaatikkoa tms voitte syödä muutaman päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän