Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vtuttaa kun mies nukkuisi aina vähintään kymmeneen. Kaikki parhaat aamut menee,kun mitään ei voi tehdä yhdesså aamulla.

Vierailija
17.07.2020 |

Esim lähteä kirkonkylån rantakahvilaan haistelemaan aamua.

Kai pitää etsiä aamuvirkku mies.
Olen esittänyt ratkaisuksi, että ottas sitten päivätorkut.

Aamuvarhainen on päivän paras hetki.

Kommentit (355)

Vierailija
161/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tämä vtutta

a lomamatkoilla. Minä ja lapsi valmiita aamupalalle, mutta pitää odotaa herraa. On myös nauttinut hienostuneesti viiniä illalla, joten siksikin nukuttaa.

Viimeiset pari vuotta olen mennyt kaksin lapsen kanssa - mies tullut perässä.

Päivä valui hukkaan viimeksi kaksin lomaillessamme. Pääsimme lähtemään asunnolta vasta klo 11-12 ja tästä syystä päivät venyivät pitkiksi ja valuivat "hukkaan". Hääpäivämatka viime syksynä oli viimeinen niitti. No - korona niittasi vielä puolestani matkailun...

Sama homma mökillä (saadan käyttää anopin mökkiä noin viikko kesässä). Ensin venytetään nousemista (minä ja lapsi ollaan jalkeilla paaaaljon aikaisemmin), sitten luetaan sähköposti ja tutkaillaa sääennustetta noin tunti. Klo onkin jo 12-13, eikä silloin enää minnekään retkelle lähdetä. No, yleensä lähdetään. Sitten ollaan takas klo 17-18 ja sauna pitää lämmittää ja saunoa. Sitten vasta grillataan. Klo onkin jo 20-21 ja miehellä vastassa kaksi kiukkuista (minä ja lapsi).

Tämä iltavirkku tyyppi myös myöhästelee joka paikasta. Tuntuu, ettei tunne kelloa. Jos sovitaan klo 16, niin käytännössä se on 16.30. Näin monella iltavirkulla ja se on a) epäkohteliasta ja b) raivostuttavaa.

Mitä tulee sisäisen kellon kääntämiseen: onnistuu kyllä. Olen nähnyt vierestä lanko ja ystävä, miten se onnistui. Entinen iltavirkku menee nukkumaan klo 21, että jaksaa herätä joka aamu punttisalille klo 6 miehensä kanssa. Eli sisäistä kelloa voi kyllä muuttaa, jos halua piisaa.

Kuulostaa hirveältä! Siis miehesi kannalta. Klo 20-21 vastassa kiukkuinen akka. MIKSI?? Tuohon aikaanhan iltavirkut ovat parhaimmillaan. Tuossahan ehtii tehdä vielä vaikka työpäivä. Minkä ihmeen takia ette voi liikkua iteksenne? Tai odottaa _lomalla_ että toinen herää rauhassa? Tähän kommenttiin kiteytyy aika hyvin se mikä aamuvirkuissa on hirveää. Käykö mielessänne, että yhtä lailla sitä iltavirkkua voi v#tuttaa suunnattomasti, kun puolisosta ei ole iltaisin mihinkään, kun maataan jo sängyssä ysin, kymmenen aikaan?

Vierailija
162/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ottaa aivoon aamumafian hokema "menee päivä ihan pilalle/hukkaan" jos nukkuu liian pitkään.

Mitä helvettiä?!? Itselläni menee päivä pilalle jos täytyy väkisin yrittää herätä liian aikaisin, täysin oman luontaisin unirytmin vastaisesti. Mikä siinä on että aamuvirkkuus on joku hyve, ja iltavirkkuus taas pahe?

Ei me eletä enää missään kivikaudella jossa päivän työt on noustava hoitamaan silloin kun niitä näkee vielä luonnonvalossa tehdä. Meillä on nähkääs sähköt. Ja pankkiasiat, kauppa-asiat ja kaikki muutkin tarvittavat hommat voi nykyään hoitaa vaikka keskellä yötä jos siltä tuntuu. 

Herätkää te aamuvirkut vaikka 05 mutta antakaa meidän muiden nukkua. Ei mekään tulla repimään teitä keskellä yötä sängystä seurustelemaan meidän kanssa, kun on niin tylsää valvoa yksin. Ja ennen kaikkea me ei kuvitella olevamme jotenkin parempia ihmisiä unirytmimme takia, niin kuin te aamuihmiset tunnutte lähes poikkeuksetta tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisen on pitkässä parisuhteessa sen verran satsattava, että kykenee kerran kuussa ja loma-aikoina vähän useammin siirtämään omaa heräämistään tai nukkumaanmenoaan yhteisen ajan tähden.

Jos ei muka pysty edes yhtä kertaa kesässä nousemaan aikaisin rakkaimpansa kanssa vietetyn mukavan menon vuoksi, ei oikeasti arvosta suhdetta eikä kumppaniaan.

- M42, joka nukahtamista vastaan taistellen valvoo ihan mielellään koko yön, jotta voisi joka vuosi kokea yhden auringonnousun vaimonsa kanssa

Vaikutat ihanalta! 💖Onnekas vaimo sulla! Minunkin mies oli ennen tuollainen, mutta ei enää nykyään.

Vierailija
164/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mieheni kanssa yöpöllöjä ja lomalla nukutaan kolmeen iltapäivällä.. 🤣 on muuten aina maailman ärsyttävintä jos joku koittaa saada heräämään aamuvarhaisella jos haluaa nukkua... jos mä en mäkätä sille aamuihmiselle niin sen ei tarvi mäkättää mulle!

Vierailija
165/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisinpäin, mies herää luontaisesti 5-6 aikaan, itse viikonloppuna 9-10. Mies menee touhuamaan omiaan ja antaa minun nukkua. Joskus miehellä tosin siinä kolmannen tunnin kohdalla alkaa olla jo niin tylsää että tekee aamupalan ja tuo minulle sänkyyn sen, keksinyt hyvän tavan herättää ilman että voin olla vihainen prkl :D

Vierailija
166/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuo aamulla kirkonkylällä kahville meneminen aloittajalle on nyt sitä parisuhteen parannusyritystä niin sitä paremmalla syyllä sen aika pitäisi yhdessä sopia.

Etukäteen, eikä niin, että aamulla alkaa herätellä nukkuvaa miestä.

Kun tietää, että mies ei ole aamuihminen niin menette sitten hiukan myöhemmin. Teette kompromissin.

Jos aloittaja on pirteä aamulla, niin eihän se ole silloin kompromissi vaan toisen mieltymyksen mukaisesti silloin mennään.

Tämä olisi sama jos aloittaja olisi illalla jo valmis nukkumaan ja iltavirkku mies ehdottaisi tai pyytäisi sinne kahville.

Silloin taas mies ei tekisi kompromissia.

En sano, etteikö kummankaan pitäisi myös joskus astua mukavuusalueensa ulkopuolelle toista ajatellen.

Vierailija
167/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisen on pitkässä parisuhteessa sen verran satsattava, että kykenee kerran kuussa ja loma-aikoina vähän useammin siirtämään omaa heräämistään tai nukkumaanmenoaan yhteisen ajan tähden.

Jos ei muka pysty edes yhtä kertaa kesässä nousemaan aikaisin rakkaimpansa kanssa vietetyn mukavan menon vuoksi, ei oikeasti arvosta suhdetta eikä kumppaniaan.

- M42, joka nukahtamista vastaan taistellen valvoo ihan mielellään koko yön, jotta voisi joka vuosi kokea yhden auringonnousun vaimonsa kanssa

Tässä nyt unohtuu se, että joillakin nämä "siirtelyt" sotkee sen oman rytmin ja osa haluaa kerrankin lomalla nukkua riittävästi ja nukkua arjen univelkoja pois! Musta ei todellakaan ole rakastavaa unikiduttaa kumppania, varsinkaan lomalla.

Eikö niitä joustamisia ja rakkauden tekoja voi tehdä joissain muissa asioissa kuin ihmisen perustarpeissa, joihin uni ehdottomasti kuuluu?

Vierailija
168/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä piristyn iltaa kohden ja saan silloin inspiraation järjestellä kaappeja tai leipoa. Rakastan myös öisiä kävelylenkkejä hiljaisuudessa, siinä klo 23-01 on paras  hetki rauhalliseen lenkkeilyyn autioilla kaduilla. Olen ehdottmasti yöihminen. Mies  ja teini ovat tottuneet siihen, että äiti häviää keskellä yötä ovesta ulos :D

Vierailija
169/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää kun aikuiset ihmiset makaa vaan rähmäisenä sotkuisessa pedissä p*rse homeessa keskellä päivää tunkkaisen hajuisessa huoneessa.

Vierailija
170/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan miehen kanssa molemmat iltavirkkuja (yleensä aikaisintaan kahdelta mennään nukkumaan), mutta miehellä unta riittää, riittää ja riittää, joten nukkuisi helposti aina joku 12 tuntia putkeen. Mä herään itse automaattisesti jonkun 8-9 tunnin jälkeen, joten saan silti aina touhuta herättyäni monta tuntia yksin.

Täällä taas sama. Mies nukkuu helposti 12-16 tuntia vuorokaudessa (alkaen aikaisintaan klo 02), jos sen antaa nukkua. Eikä muuten ole masentunut.

Sillä on diabetes.

Ei ole, on tutkittu. Terve kuin pukki.

Vierailija
171/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää kun aikuiset ihmiset makaa vaan rähmäisenä sotkuisessa pedissä p*rse homeessa keskellä päivää tunkkaisen hajuisessa huoneessa.

Vierailija
172/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sustakin varmaan kiva, jos miehesi valittaisi kun ette voi koskaan käydä puolenyön jälkeen kuutamokävelyllä? Tai vielä parempi, olisi raahamassa sinua sinne vaikka haluaisit nukkua? Samaltahan se miehestä tuntuisi aamulla. 10 ei ole edes myöhä.

Vierailija
173/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tämä vtutta

a lomamatkoilla. Minä ja lapsi valmiita aamupalalle, mutta pitää odotaa herraa. On myös nauttinut hienostuneesti viiniä illalla, joten siksikin nukuttaa.

Päivä valui hukkaan viimeksi kaksin lomaillessamme. Pääsimme lähtemään asunnolta vasta klo 11-12 ja tästä syystä päivät venyivät pitkiksi ja valuivat "hukkaan". Hääpäivämatka viime syksynä oli viimeinen niitti. No - korona niittasi vielä puolestani matkailun...

Sama homma mökillä (saadan käyttää anopin mökkiä noin viikko kesässä). Ensin venytetään nousemista (minä ja lapsi ollaan jalkeilla paaaaljon aikaisemmin), sitten luetaan sähköposti ja tutkaillaa sääennustetta noin tunti. Klo onkin jo 12-13, eikä silloin enää minnekään retkelle lähdetä. No, yleensä lähdetään. Sitten ollaan takas klo 17-18 ja sauna pitää lämmittää ja saunoa. Sitten vasta grillataan. Klo onkin jo 20-21 ja miehellä vastassa kaksi kiukkuista (minä ja lapsi).

Tämä iltavirkku tyyppi myös myöhästelee joka paikasta. Tuntuu, ettei tunne kelloa. Jos sovitaan klo 16, niin käytännössä se on 16.30. Näin monella iltavirkulla ja se on a) epäkohteliasta ja b) raivostuttavaa.

Mitä tulee sisäisen kellon kääntämiseen: onnistuu kyllä. Olen nähnyt vierestä lanko ja ystävä, miten se onnistui. Entinen iltavirkku menee nukkumaan klo 21, että jaksaa herätä joka aamu punttisalille klo 6 miehensä kanssa. Eli sisäistä kelloa voi kyllä muuttaa, jos halua piisaa.

Kuulostaa hirveältä! Siis miehesi kannalta. Klo 20-21 vastassa kiukkuinen akka. MIKSI?? Tuohon aikaanhan iltavirkut ovat parhaimmillaan. Tuossahan ehtii tehdä vielä vaikka työpäivä. Minkä ihmeen takia ette voi liikkua iteksenne? Tai odottaa _lomalla_ että toinen herää rauhassa? Tähän kommenttiin kiteytyy aika hyvin se mikä aamuvirkuissa on hirveää. Käykö mielessänne, että yhtä lailla sitä iltavirkkua voi v#tuttaa suunnattomasti, kun puolisosta ei ole iltaisin mihinkään, kun maataan jo sängyssä ysin, kymmenen aikaan?

Samaa mieltä. Miksi se päivä on aamulla niin arvokasta aikaa? Ihan samaa aikaa se on illalla 20.00 - puoleenyöhön. Ja arvokasta ehkä miehellesi. Ja monelle muulle.

Varsinkin kesällä kun on valoisaa pitkälle olisi kamalaa mennä sänkyyn hikisenä kieriskelemään. Enkä tarkoita nyt seksiä.

Ihan samoin kyllä ottaa päähän iltavirkuille nämä aamuköppelehtijät.

Mutta usein eivät sano mitään.

Varsinkin lomalla kun olisi kiva istuskella ja ihailla kaunista kesäiltaa tai -yötä. Se on senverran harvinaista herkkua kuitenkin. Meneehän se hukkaan nukkuessa.

Talvella pimeässä sitten ollaan taas kuin karhut pesässä.

Vierailija
174/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo tuo aamulla kirkonkylällä kahville meneminen aloittajalle on nyt sitä parisuhteen parannusyritystä niin sitä paremmalla syyllä sen aika pitäisi yhdessä sopia.

Etukäteen, eikä niin, että aamulla alkaa herätellä nukkuvaa miestä.

Kun tietää, että mies ei ole aamuihminen niin menette sitten hiukan myöhemmin. Teette kompromissin.

Jos aloittaja on pirteä aamulla, niin eihän se ole silloin kompromissi vaan toisen mieltymyksen mukaisesti silloin mennään.

Tämä olisi sama jos aloittaja olisi illalla jo valmis nukkumaan ja iltavirkku mies ehdottaisi tai pyytäisi sinne kahville.

Silloin taas mies ei tekisi kompromissia.

En sano, etteikö kummankaan pitäisi myös joskus astua mukavuusalueensa ulkopuolelle toista ajatellen.

Ja siis onko kukaan edes vaivautunut kysymään mieheltä, haluaako hän aamuvarhaisella kirkonkylälle mummojen sekaan kahvittelemaan? Parantaisiko se hänestäkin parisuhdetta?

Ehkä ongelma ei ole, ettei mies pysty heräämään, vaan ettei se halua viettää tuollaista parisuhdeaikaa. Kyllä mäkin pakottaisin ja olen pakottanut itseni heräämään, jos on joku itseänikin kiinnostava meno tai reissu tiedossa.

Vierailija
175/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että ottaa aivoon aamumafian hokema "menee päivä ihan pilalle/hukkaan" jos nukkuu liian pitkään.

Mitä helvettiä?!? Itselläni menee päivä pilalle jos täytyy väkisin yrittää herätä liian aikaisin, täysin oman luontaisin unirytmin vastaisesti. Mikä siinä on että aamuvirkkuus on joku hyve, ja iltavirkkuus taas pahe?

Ei me eletä enää missään kivikaudella jossa päivän työt on noustava hoitamaan silloin kun niitä näkee vielä luonnonvalossa tehdä. Meillä on nähkääs sähköt. Ja pankkiasiat, kauppa-asiat ja kaikki muutkin tarvittavat hommat voi nykyään hoitaa vaikka keskellä yötä jos siltä tuntuu. 

Herätkää te aamuvirkut vaikka 05 mutta antakaa meidän muiden nukkua. Ei mekään tulla repimään teitä keskellä yötä sängystä seurustelemaan meidän kanssa, kun on niin tylsää valvoa yksin. Ja ennen kaikkea me ei kuvitella olevamme jotenkin parempia ihmisiä unirytmimme takia, niin kuin te aamuihmiset tunnutte lähes poikkeuksetta tekevän.

Ihan oikeasti kun kaikkea ei voi hoitaa keskellä yötä jos siltä tuntuu. Sitä sirkkeliä ja moottorisahaa ja ruohonleikkuria ei voi laulattaa keskellä yötä. Eikä K-rauta tai monet muutkaan vastaavat ole keskellä yötä auki.

Vierailija
176/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää kun aikuiset ihmiset makaa vaan rähmäisenä sotkuisessa pedissä p*rse homeessa jo aikaisin illalla tunkkaisen hajuisessa huoneessa.

Toim. huom. suihku, lakanoiden vaihto ja makkarin ilmanvaihdon korjaus auttavat noissa ongelmissasi.

/63

Vierailija
177/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti kun kaikkea ei voi hoitaa keskellä yötä jos siltä tuntuu. Sitä sirkkeliä ja moottorisahaa ja ruohonleikkuria ei voi laulattaa keskellä yötä. Eikä K-rauta tai monet muutkaan vastaavat ole keskellä yötä auki.

Veikkaan että meistä aika harva käyttää sirkkeliä tai moottorisahaa. Eikä ne iltavirkut nyt meinaa iltaan saakka nukkua, tunteja on ihan hyvin päiväsaikaankin sirkkelöinnille. En ymmärrä tätä tarvetta vastakkain asetteluun, miksi pitää ajatella siten että on vain yksi oikea tapa toimia? Ja joo, minä olen aamuvirkku enkä silti tajua tuota.

Vierailija
178/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihana mieheni onneksi antaa mun nukkua vapaapäivän aamuina pitkään. Itse hän laittelee jo aamupalaa, (yleensä minullekin valmiiksi jääkaappiin), lueskelee, käy lenkillä jne. Ei todellakaan syyllistä minua nukkumisesta. Jos joku aamu haluaisi lähteä jonnekin yhdessä, niin tottakai voitais lähteä. Heräisin silloin aikaisemmin. Mutta muuten en todellakaan herää, jos ei ole pakko. Ja jos aikuinen ihminen ei keksi itselleen tekemistä toisen nukkuessa, niin en kyllä ymmärrä...

Vierailija
179/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tämä vtuttaa lomamatkoilla. Minä ja lapsi valmiita aamupalalle, mutta pitää odotaa herraa. On myös nauttinut hienostuneesti viiniä illalla, joten siksikin nukuttaa.

Kuulostaapa järkyttävältä, toivottavasti mies ymmärtää häippäistä jos tuollaista joutuu kestämään. Oletteko oikeasti niin avuttomia, ettette voi käydä aamulla lapsen kanssa kahdestaan omaa reissua ja sitten päivällä miehen kanssa? Kamalinta on juuri tuo, että istutaan ja odotetaan kun ei muka itse voi tehdä mitään ja kun toinen herää on jo täys marina päällä = heräät siihen, että muut ovat kiukkuisia. Todella kiva aloitus päivälle, varsinkin teidän kohdalla illalla toistuu vielä sama! Katselehan sinne peiliin ja mieti, olisko susta kiva jos miehesi kiukkuaa 20-21 aikaan että nyt pitää lähteä souteleen järvelle ja tullaan takaisin puolenyön jälkeen, jolloin kiukutaan taas kun olette nukahtaneet jo neljä kertaa veneeseen. Ja tottakai syyllistää asiaankuuluvasti teitä väärästä rytmistä ja mielipahasta, mitä hänelle sillä aiheutatte.

Kerta sisäisen kellon kääntäminen onnistuu noin hyvin, voit varmaankin miehesi kanssa kokeilla hänen rytmiään kerta se on vain tahdosta kiinni. Omituista vaatia muilta asioita, mihin itse ei kykene, ja jos kykenet teillähän ei ongelmaa olekaan sitten. Sitä paitsi, päivän aloitus 11-12 ei todellakaan ole edes myöhä. Kumma kun aamuvirkuilla on taipumus olla taipumattomia tyranneja, pätevät toisille eivätkä itse muuta mitään.

Vierailija
180/355 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi sustakin varmaan kiva, jos miehesi valittaisi kun ette voi koskaan käydä puolenyön jälkeen kuutamokävelyllä? Tai vielä parempi, olisi raahamassa sinua sinne vaikka haluaisit nukkua? Samaltahan se miehestä tuntuisi aamulla. 10 ei ole edes myöhä.

Kyllä mä lähden miehen kanssa öisinkin (vapaalla toki, en arkisin) liikkeelle. Teen paljonkin asioita joita ei nyt niin huvittaisi, ihan sen takia että pitää lähteä omalta mukavuusalueelta ja tehdä välillä niitä toiselle tärkeitä juttuja. Jostain syystä tämä vaan toimii tosi nihkeästi toiseen suuntaan. Muutenkin välillä harmittaa, jos ollaan lähdössä vaikka kyläilemään esim. jonnekin kylään lauantaina ja sunnuntaina takaisin kotiin, ja siinä kyläpaikan lähellä on joku kiva vierailukohde missä haluaisi käydä. Sinne vaan ei koskaan pääse, kun perillä ollaan lauantaina liian myöhään ja sunnuntaina kohde on kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi