Miksi sinä olet lihava?
Voin aloittaa. Olen lihava, koska:
- nautin ruuasta, eikä mulla ole elämässä tällä hetkellä juurikaan muita vastaavia mielihyvän lähteitä
- ei ole itsekuria kieltäytyä mielihyvästä
- inhoan liikuntaa ja hengästymistä
- en koe näyttäväni tälläisenä pulleronakaan kovin epäsopusuhtaiselta, en toisaalta kyllä pidäkään itsestäni
- energiajuomat, limsat, jäätelö, valmisruokavoileivät, spagetti ja jauhelihakastike, lasagne, tortillat, NAMI NAMI.
Kommentit (73)
Olen lihava, koska olen synnyttänyt 2 lasta kahden vuoden sisään ja vielä on raskauskiloja karistamatta. En ole pystynyt laihduttamaan imetyksen ohessa niin paljon kuin olisin toivonut. Onneksi on koko elämä aikaa päästä takaisin entisiin mittoihin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:11"]
Oon koukussa energiajuomiin. Tosin lihosin vasta e-pillereiden aloittamisen jälkeen ja energiajuomia olen juonut kymmenen vuotta päivittäin.
[/quote]
Suosittelisin lopettamaan, on aika helvetin epäterveellistä.
Lihoin, kun opiskelujen alettua päivittäinen liikkumiseni loppui ja jatkoin syömistä samalla tavalla kuin ennen. Minulla on ollut myös epätyypillinen masennus, joka aiheuttaa ruokahalun lisääntymistä (tyypillisessä masennuksessa ruokahalu vähenee). Masennuksen myötä tuli myös sellainen ihan sama-asenne, suunnilleen lihavuuteen kuolemisen mahdollisuus ei tuntunut miltään. Läskiyteen liittyy toisaalta häpeää, eikä mikään voima saisi minua esim. uimahalliin. Salille uskaltauduin vihdoinkin suurella ponnistelulla. Nyt menen painossa alaspäin, mutta paljon on tehtävää pään sisäisten vääristymien, jotka liittyvät syömiseen ja ruokaan, kanssa.
1. Syön epäterveellisesti
2. Minulla ei ole säännöllistä ruokarytmiä
3. En liiku tarpeeksi.
As simple as that :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:12"]Olen lihava, koska syön liian suuria määriä tavallista ruokaa. Kerran viikossa roskaruokaa, muuten hyvinkin terveellisesti. Mutta liikaa. Makea ei ole ongelma, ja liikun paljon. Silti olen aika lihava, tai ainakin ylipainoinen.
[/quote]
Mulla tää sama. Liikunta tekee mulle hyvän olon ja se vähentää perusruuan liiallista syömistä. Mikä mainiota. Paino on laskenut hitaasti 10kg, mutta vieläkin on painoa liikaa 15kg.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:11"]
Oon koukussa energiajuomiin. Tosin lihosin vasta e-pillereiden aloittamisen jälkeen ja energiajuomia olen juonut kymmenen vuotta päivittäin.
[/quote]
Suosittelisin lopettamaan, on aika helvetin epäterveellistä.
[/quote]
Ei se oo nii helppoo. Järkyttävä hedari jos ei saa energiajuomaa.
Koska sairastan syömoshäiriötä, joka toisinaan saa minut laihtumaan alipainoiseksi ja toisinaan syömään ylenpalttisesti ja toisinaan oksennan sen ruuan pois, toisinaan en.
Koska suu on isompi kuin persereikä.
olen ollut lihava lapsesta lähtien
Olen lihava koska
- tykkään syödä
- tykkään syödä television ääressä ruokaa
176/70-71
Entä jos söisitte terveellistä mutta herkullista ruokaa? Esim. vietnamilaisia riisipaperirullia ei jaksa syödä niin paljon että tulisi liikaa energiaa.
En ole enää lihava, mutta olin ennen ylipainoinen. En nyt niin kauhean lihava, mutta ylipainoinen. En ikinä ole ollut liikunnallinen tai aktiivinen ihminen, en edes lapsena, ja tykkään herkuista. Olin tyytyväisempi itseeni silloin kuin nykyään. Ei ylipaino haitannut minua erityisemmin. Laihduin sairauden seurauksena eikä painoa ole tullut takaisin. Mutta sairaus vei terveyden ja itsetunnon.
Kyllä minä olisin mielummin ylipainoinen ja tyytyväinen.