Tärkeä adressi kilpirauhashoidon puolesta!
Käykää allekirjoittamassa mahdollisimman moni!!
http://www.adressit.com/vastustamme_valviran_aikeita_puuttua_kilpirauhasongelmien_hoitoon
Kommentit (71)
Onneksi tällaisella adressilla ei ole mitään vaikutusta asioihin.
Lääketieteellinen hoito maailmalla pääosin on "evidence based". Saatte nauttia näistä hyödyistä esimerkiksi siinä, että todennäköisesti kun menette lääkärille (ellei hän ole vaikkapa joku homeopatiiaan "erikoistunut" psykiatrinen tapaus) saatte kaikkiin vaivoihinne -mitkä voidaan jotenkin todentaa- TOIMIVAA HOITOA. Huuhaa, kilpparihoitojen lisäksihän tulisi sallia kaikki muukin paskahoito mitä joku nyt keksisi vaan tarjota.
On pelkästään ihan helvetin oikein että valvovat tahot laittavat joillekin lääkäreille kapuloita rattaisiin. Saisivat laittaa enemmänkin.
Tiedän oman työni puolesta muutaman "funktionaalisen" lääkärin jotka ovat ihan sekopäisiä. Toinen niistä on seniili. Toisella on jotakin muuta vikaa päässä. Kummaltakin saisi ottaa oikeudet pois kokonaan.
Ja parasta on kun tyrkytetään näitä nettisivuja, että haa haa lueppa sieltä, kyllä mä oon oikeessa. Ja ketään ei kiinnosta kirjoittajan luotettavuus, nettiin kun kuka vaan voi kirjottaa mitä vaan. Ehkä jollekulle kyseinen hoito on auttanut, isolle osalle se kuitenkin aiheuttaisi sydänongelmia. Sitäpaitsi suuri osa näistä "diagnosoimattomista kilpirauhasongelmaisista" ei sairasta mitään kilpirauhaseen liittyvää. Se on vain helppo tekosyy jolla välttää peiliin katsominen.
Lääketiede on tiedettä jotta osattaisiin hoitaa sairauksia monin eri keinoin, monin eri lääkkein. Kautta lääketieteen historian on kehitetty lääkkeitä joskus on käynyt onni toisinaan vahinko. Kuten penisiliinin keksiminen, malaria lääkkeet jne.
on siis todettu ettei lääke toiminut sairauteen a mutta onkin varsin toimiva hoito sairauteen b.
mistähän lähtien av mamma ei pysty käsittämään tai saane ilmaista omaa kokemustaan tilanteesta jolloin on hyötynyt hoidosta. Jossa viimein lääke on saattanut jopa olla "oikea" / "sopiva"
Yleensä sairauden hoito on onnistunut kun potilaalle tulee tuntemus "musta tuntuu paremmalta"
kilpirauhassairauksien lääkkeiden korvaushoidossa ei voida puhua plasebo vaikutuksesta. Sitä joko on hereillä tai ei.
mutta avllahan ei mistään kukaan mtn tiedä......
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 01:48"]
Ja parasta on kun tyrkytetään näitä nettisivuja, että haa haa lueppa sieltä, kyllä mä oon oikeessa. Ja ketään ei kiinnosta kirjoittajan luotettavuus, nettiin kun kuka vaan voi kirjottaa mitä vaan. Ehkä jollekulle kyseinen hoito on auttanut, isolle osalle se kuitenkin aiheuttaisi sydänongelmia. Sitäpaitsi suuri osa näistä "diagnosoimattomista kilpirauhasongelmaisista" ei sairasta mitään kilpirauhaseen liittyvää. Se on vain helppo tekosyy jolla välttää peiliin katsominen.
[/quote]
Mikäs vittu sun mielenterveytes on vienyt????????????????????????????????????????
#66 mikähän ammatillinen taustasi on tämän evidenssin pohjalle?
#66#67
May the force be with you.
olet naivi ja nuori. Tulet vielä huomaamaan ihmisen erehtyväisyyden, sekä rajallisuuden. Lääkäritkin ovat vain ihmisiä. Jumaluus kompleksista kärsivä hoitava taho taasen vaarallinen.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/potilaat-taistelevat-laakityksensa-puolesta/1334644
Tässä tämän päivän Keski-Suomalaisessa ollut juttu tästä aiheesta, linkin kautta oleva juttu hyvin supistettu mutta itse lehdessä oli koko ison sivun kokoinen hyvin asiapitoinen kirjoitus.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:02"]
Mielenkiintoista nähdä tästä ketjusta, kuinka uskomushoidoista tuttu argumentaatio leviää jo tavallisen lääketieteenkin piiriin. Ei sinänsä yllätä, että näin käy kilppariasioihin liittyen, ottaen huomioon että yli-innokkaan potilasjärjestön ansiosta googlessa karkeasti arvioiden 95% mahdollisista lääketieteellisistä oireista selittyy kilpirauhasella.
[/quote]
Mikä puolestaan voi selittyä sillä, että kilpirauhashormonireseptoreja on joka ikisessä solussa, ja vajaatoiminta aiheuttaa kaikkien elinten oireita.
Olen samaa mieltä siitä, että monet ihmiset on fiksoituneita kilpirauhasen vajaatoimintaan, mutta sillä on syynsä, että se aiheuttaa niin monenlaisia oireita.
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show%2Fnews_
id%3D13600%2Ftype%3D1
Lääkärilehti uutisoi asiasta. Linkki on kahdella rivillä
Joo, mutta eipä se paljon asiaa auttaisi jos kaikki potilaat siirreettäisiin endogrinologien vastaanotolle, koska eivät valtaosa niistäkään tajua näitä asioita haha, sallikaa mun nauraa, Oulusta ei löydy yhtään lääkäriä jok hoitaisi mua pelkällä liothyronilla!
#62 tieteellinen perusta saadaan kalliilla tutkimuksella.
Miksi sille tielle lähteä sillä mielialalääkkeet menevät paremmin kaupaksi.
ikävää on että nykyään vain lääketehtailla on varoja tutkimukseen ja tuolloin tutkimuksen objektiivinen sisältö kärsii.
myös Suomessa endokrinologit ovat erimieltä asiasta.Valitettavasti.
Ihmisiltä ei tule kuitenkaan evätä hoitoa josta hyötyvät ja Suomessa tällähetkellä ihmiset maksavat juuri tämän monoterapia hoidon itse. Käytän edellä sanaa ihmiset enkä potilaat sillä tämä ihmisryhmä jotka hyötyvät monoterapiasta ovat ihmisiä eivätkä ole menettäneet ihmisarvoaan vaatiessaan itselle tehokasta hoitoa mutta heidän ihmisarvoaan loukataan jos mahdollisuus hoitoon evätään tai sitä vaikeutetaan tarpeettomasti.
en ollenkaan ole enää varma olemmeko sivistysvaltio. Ainakin niin kärkkäästi olettamuksia viljellään mutu-tuntumalla ja ollaan niin sudjektiivisen naiveja. Allah on ainoa jumala.
Eikö sitä vastarannankiiski veronmaksaja ole vielä tajunnut. Tämä viimeinen oli sarkasmia.
kilpirauhaspotilaat ovat yksilöitä jokaiselle on löydettävä sopiva hoito ja se voi olla joku näistä yhdistelmistä. Onhan kaikkien etu, myös yhteiskunnan ja tasavertaisen veronmaksajan että kilpirauhaspotilaat saadaan toimivaan kuntoon joloin työelämä on jälleen mahdollista.