Vaatemerkkien herättämiä mielikuvia
Onko Guess jotenkin halpojen hutsujen merkki? Mulle tulee mieleen siitä tylsähkö muotibloggaaja, jolla on blondit, kiharretut hiukset.
Kommentit (21)
Ei se nyt kovin HALPOJEN hutsujen merkki voi olla, koska ei kai ne Guessin vaatteet nyt niin halpoja ole. Halpa hutsu ostaa vaatteensa todennäköisemmin jostain Fiorellasta.
guess on sellasten merkki, jotka yrittää näyttää varakkailta mutta ei todellakaan ole. mun mittapuun mukaan guess on halpismerkki
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:15"]
guess on sellasten merkki, jotka yrittää näyttää varakkailta mutta ei todellakaan ole. mun mittapuun mukaan guess on halpismerkki
[/quote]
Onko sit vaikka H&M sun mittapuulla ilmaismerkki?
Guess tulee ekana mieleen kopio vaikka tyyppi olisi tyylikäs. Ei voi mitään.
Burberry = konservatiivinen, suomenruotsalainen.
Guess on kauhea rättimerkki, joka maksaa paljon, mutta on täyttä shaibaa.. Halvan näköistä kamaa. Ihmiset luulee, että näyttää rikkaalta, jos on Guessia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:35"]
Burberry = konservatiivinen, suomenruotsalainen.
[/quote]
Pitää paikkansa jos on niitä jotka käytti sitä jo silloin ennen.
Gant
Kokoomus, lukion rehtori, koulutettu yrittäjä, maakuntakaupunkien ylempi keskiluokka, golf, Audi tai BMW
Ostan paljon vaatteita Seppälästä ja joka kerta hävettää. Onko aihetta? Mulla on jostain syystä itsellä todellä huono mielikuva Seppälästä, mutta täällä jumalan selän takana ei ole juuri muutakaan tarjolla, paitsi mummojen vaattteita ja jotain teinivermeitä jotka ei todellakaan mahdu.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:57"]
Ostan paljon vaatteita Seppälästä ja joka kerta hävettää. Onko aihetta? Mulla on jostain syystä itsellä todellä huono mielikuva Seppälästä, mutta täällä jumalan selän takana ei ole juuri muutakaan tarjolla, paitsi mummojen vaattteita ja jotain teinivermeitä jotka ei todellakaan mahdu.
[/quote]
Seppälässä on minusta monentasoisia vaatteita, kamalia rytkyjä ja ihan ok kamppeita. Mulla on yksi neule Seppälästä joka on jo 4-5 vuotta vanha muttei kulu millään.
Entä Esprit? Itse pidän sen merkin vaatteista. Olisi hauska kuulla mitä olen ;)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:57"]
[/quote]
Sama juttu! Tosin olen havainnut Seppälän vaatteet niin huonolaatuisiksi, että välttelen sieltä ostamista viimeiseen asti. Pikkuhousuja ostan sieltä kyllä, oon löytänyt hyvän mallin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:58"]
Entä Esprit? Itse pidän sen merkin vaatteista. Olisi hauska kuulla mitä olen ;)
[/quote]
Espritin imago on varmaankin tylsä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:36"]
Guess on kauhea rättimerkki, joka maksaa paljon, mutta on täyttä shaibaa.. Halvan näköistä kamaa. Ihmiset luulee, että näyttää rikkaalta, jos on Guessia.
[/quote]
käytän Guessia, koska tykkään niistä laukuista, kengistä ja vaatteista. Ja mun ei edes tarvitse yrittää näyttää rikkaalta,mielestäni ko. merkki ei ole mikään luksusmerkki, vaan ihan tavallinen vaatemerkki. Jenkkilässä vaatteet ja muut eivät ole edes kalliita, täällä ne ovat ylihinnoiteluja.
Näin miehenä suhtautumiseni vaatemerkkeihin on simppeli. Töissä käytän räätälin tekemiä pukuja, Hermès'n kravatteja jne, kun se kuuluu toimialan kulttuuriin. Muuten ostan laadukkaan oloisia, siistejä ja hyvin istuvia vaatteita. Merkillä ei ole mitään muuta väliä kuin että se ei näy, sillä en halua minusta tehtävän analyyseja sen perusteella.
[/quote]
Wow. Kiireessä olen ollut kauluspaitaostoksilla ja lähin kauppa josta sopivia löytyi oli Guess (by Marciano, en tiedä miten suuri ero tavalliseen Guessiin). Samoin kerran kiireessä ensimmäiset hyvinistuvat ja sopivat rennommat farkut löydettyäni merkiksi osoittautui Guess. Enpä ole päätäni vaivannut sillä, minkä mielikuvan herättävät!
Hellepaitana on edelleen Guess by Marcianon ohut silkkipaita. Toimii, on siis hihallinen. Mutta eihän ne kaikki mallit mitään käytännöllisimpiä ole, silti ihan silkkiä ja puuvillaa, sekä sopivan peittäviä on löytynyt.
Ei silti, ei ole lempikauppani. Vähän liian avoimia ja lyhyitä monet vaatekappaleista. Koot melkolailla kittanoita joissain tapauksissa, mallitkin usein hieman erikoisia omaan makuuni. No, samaa voi sanoa monista muistakin merkeistä nykyisin, vaikka etsivä edelleen löytää (halutessaan myös konservatiivisempaan sopivia).
Mutta mielikuvilla en sen enempää ole päätäni vaivannut. Mielenkiintoista.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 23:24"]
[/quote]
Wow. Kiireessä olen ollut kauluspaitaostoksilla ja lähin kauppa josta sopivia löytyi oli Guess (by Marciano, en tiedä miten suuri ero tavalliseen Guessiin). Samoin kerran kiireessä ensimmäiset hyvinistuvat ja sopivat rennommat farkut löydettyäni merkiksi osoittautui Guess. Enpä ole päätäni vaivannut sillä, minkä mielikuvan herättävät!
Hellepaitana on edelleen Guess by Marcianon ohut silkkipaita. Toimii, on siis hihallinen. Mutta eihän ne kaikki mallit mitään käytännöllisimpiä ole, silti ihan silkkiä ja puuvillaa, sekä sopivan peittäviä on löytynyt.
Ei silti, ei ole lempikauppani. Vähän liian avoimia ja lyhyitä monet vaatekappaleista. Koot melkolailla kittanoita joissain tapauksissa, mallitkin usein hieman erikoisia omaan makuuni. No, samaa voi sanoa monista muistakin merkeistä nykyisin, vaikka etsivä edelleen löytää (halutessaan myös konservatiivisempaan sopivia).
Mutta mielikuvilla en sen enempää ole päätäni vaivannut. Mielenkiintoista.
[/quote]
Jos vaatteet istuvat hyvin ja sopivat tyyliisi, niin ne ovat hyviä. Merkistä viis.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 23:08"]
Näin miehenä suhtautumiseni vaatemerkkeihin on simppeli. Töissä käytän räätälin tekemiä pukuja, Hermès'n kravatteja jne, kun se kuuluu toimialan kulttuuriin. Muuten ostan laadukkaan oloisia, siistejä ja hyvin istuvia vaatteita. Merkillä ei ole mitään muuta väliä kuin että se ei näy, sillä en halua minusta tehtävän analyyseja sen perusteella.
[/quote]
joo joo
Guess on huonolaatuista bling blingiä pissiksille, kaukana tyylikkäästä. Jotkut perusvaatteet ehkä ok, mutta laukut ja kaikki kimalletopit ym on aivan järkyttäviä.
Esprit on myös melko huonolaatuista, laatuunsa nähden usein kalliihkoa perusvaatemarkettikamaa. Joitain kivoja vaatteita tälläkin merkillä (Edc mukaan lukien) on, mutta monissa on huonot leikkaukset ja esim. tekonahkalaukut ovat jopa sellaisiksi täyttä sekundaa (aitoja nahkalaukkuja eivät taida edes valmistaa?) + usein myös todella rumia. Saman hintainen Mexx pesee Espritin erityisesti asusteissa mennen tullen.
on mun mielestä.