Mitä edullista tekemistä lomalle?
Aloitan loman Juhannuksen jälkeen. Pitäisi keksiä jotain suht edullista tekemistä 1 aik + 2 lasta. Auto on käytössä, mutta max 400km Helsingistä pitäisi riittää matkaksi.
Rahaa käytettävissä vaikka 200€ (ruokineen ja majoituksineen). Keksikää joku kiva lomajuttu mulle ja lapsille (4v & 8v). Sellanen, jossa yövyttäisiin vähintään 1 yö.
Kommentit (7)
Menkää Kaunissaareen telttailemaan! Tosi kiva paikka, vaikka on tavallaan lähellä kaupunkia. Venematka Vuosaaresta kestää jotain 50 min muistaakseni ja kuitenkin saaren jälkeen alkaa aava ulappa. Ulapan puolella saarta voi olla tosi mahtavia aaltoja (joihin tuon ikäiset lapset on kuitenkin liian pieniä), kaupungin puolella saarta on tosi suojaisa uimaranta joka on hyvä lapsille. Saaren ympäri menee kiva ulkoilupolku ja saaren läpi on kohtuu lyhyt kävelymatka.
Parasta saaressa on se, että siellä aika ikään kuin pysähtyy ja päivä menee tavallisissa askareissa. Lapset tykkäävät olla ulkosalla ja nukkua teltassa. Ruuanteko retkikeittimellä ja grillissä on jännää, samaten astioiden tiskaus ukona.
Jos ette taivu ihan yöpymään teltassa, niin Kaunissaareen voi tehdä päiväretkenkin. Samanlaisia retkiä suosittelen muihinkin Helsingin ulkoilusaariin. Harmittaa oikein kun ei itsekään ole tullut käytyä. Kaunissaaressa on käyty pari kertaa muutaman päivän reissuilla ja siihen kyllä lumoutuivat niin aikuiset kuin lapsikin!
Menkää Turkuun Kuparivuoren leirintäalueelle mökkiin jos on hyvät kelit. Olen itse siellä ollut yhden yön ja oli aivan ihana paikka, uitiin koko ilta ja grillailtiin makkaraa. Muutenkin lapsuudessa kivoimpia tekemisiä oli ne kun otettiin eväät ja mentiin äidin ja parin kaverin kanssa rantsuun koko päiväksi.
Telttaretki voisi kyllä olla kiva juttu :-) Mutta mielellään lähtisin sitten jonnekin vähän kauemmaksi kotoa. Mitäs muita kansallispuistoja olisi kuin Lahdessa Evo? Muista kun ei ole mitään kokemusta.
ap
Saako telttoja vuokralle jostain?
ap
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 16:50"]
Menkää Turkuun Kuparivuoren leirintäalueelle mökkiin jos on hyvät kelit. Olen itse siellä ollut yhden yön ja oli aivan ihana paikka, uitiin koko ilta ja grillailtiin makkaraa. Muutenkin lapsuudessa kivoimpia tekemisiä oli ne kun otettiin eväät ja mentiin äidin ja parin kaverin kanssa rantsuun koko päiväksi.
[/quote]
Turun leirintäalue on Ruissalossa, Kuparivuori on Naantalissa. Molemmat ihanalla seudulla.
Jos pieni jeesustelu ei hirvitä, katso onko seurakunnallanne mitään retkiä.
Tai maatilamatkailua yö/kaksi.
Bensojen ei tartte sisältyä tuohon summaan.