Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rangaistus syömättömyydestä?!

Vierailija
17.07.2013 |

Meillä on aivan automaattinen reaktio ruokailussa: puhumista laulua, tekosyitä ... ihan mitä vaan ettei 4 v:n tarvii syödä. Mihinkään tekosyihin (ovien ja ikkuinoiden sulkemiset ja avaamiset, vaatteiden vaihdot, lelujen hakemiset yms...) emme ole lähtenee mukaan, silti kokeilee ne joka helvetin ruokailukerta. Loppuajan puhuu, kyselee (emme vastaa) laulaa, loruilee. Mikään ei auta. Mitä tehdään?

Minulla on ollut nyt kello käytössä: tietty aika ruokailuun->ruoka pois, oli syöty tai ei.

Kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva keino alkaa rankaisemaan syömättömyydestä! Loistava keino aikaansaada anoreksia.

Kuinka nopeasti teillä pitää syödä? Onko syömättömyydestä joku ongelma? (lapsella huomattava alipaino)

Vierailija
2/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kysymykseni olikin tuo että annetaanko rangaistusta? tyyliin perutaan ulosmeno ja leikit? Mä en tiiä miten saan ton syömään...  Joka kerta samaa pälinöö ja pölinää, minä ja mies kielletään n. 10 kertaa ja sitten palaa pinna. Ei jaksa aina kuunnella kun pitäisi syödä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ruokapöydässä voisi keskustella? Meillä ainakin parhaat keskustelut saadaan aikaan ruokapöydässä. Ehkä syöminen onnistuisi paremmin, jos siihen ei kiinnitettäisi noin paljon huomiota... Ruokailusta kannattaa oikeasti tehdä koko perheen mukava tapahtuma.

Vierailija
4/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailu on muutakin kuin syömistä. Mä tekisin niin, että pöydässä pitää istua lautanen edessä, syödä ei ole pakko. Ruualla ei saa leikkiä. Ja ensin lautanen, sitten leipä.

Jos ei syö, niin sitten sanotaan kiitos, lautanen pois ja jälkiruokaa ei tule, eikä muutakaan.

Itsellä, äiti-ihmisellä, menee ruokahalu jos ruokailutilanteessa on jotain jännitteitä. Että relatkaa siellä, nelivuotiaan vanhemmat! Tuo kestää pari päivää syömättäkin.

Vierailija
5/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ainakaa ulosmenoa peruta! Ulkoa haetaan ruokahalua!

Ja jos se mukula nyt sattuu itse huomaamaan, että tulee nälkä niin sitä kannattaa myötäillä jotenkin, eikä todeta että mitäs et syönyt. Neljävuotiaalla voi olla aika kova tarve määrätä elämästään itte eikä niihin valtataisteluihin pidä lähteä.

No, itse kilahdin kyllä kymmenvuotiaalle, joka totesi että hitsi kun on nälkä kun en aamupalaa syönyt (oli tullut lounastauolle seurakseni). Mutta rauhoituin sitten, että tuo aamupala on iha oma valintasi, ei minun vika.

Siis lapsi on kesälomalla eikä se ole koskaan oikein tajunnut aamupalan päälle. Aikuisena se on varmaan niitä, jotka saa aamuisin alas vain kahvin ja syövät sitten vähän myöhemmin jotain.

Vierailija
6/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisestä tai syömättömyydestä annetut rangaistukset johtavat hyvin helposti syömishäiriöihin.

Lapsen voi ihan ystävällisesti palauttaa pöytään, ja sanoa että nyt syödään. Samoin voi suhtautua kaikkeen muuhun puuhailuun. Lapselle kerrotaan, että nyt syödään ja vasta kun on syöty tehdään muuta kivaa.  ..ja jos syö nopsaa niin pääsee nopeammin tekemään muuta kivaa.

Vierailija
7/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alatte rankaista lasta syömiseen liittyvistä asioista, ennusta pitkää ja kivistä taivalta ruokailun suhteen. Kerrohan, onko teillä muuten ankara ilmapiiri kotona? Tai saako lapsi jostain syystä vähän huomiota? Syöminen on sellainen asia, jolla lapsi helposti oireilee, koska se on vessatoimintojen lisäksi yksi osa-alue, jota lapsi pystyy kontrolloimaan.

Vierailija
8/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa saa pakottaa! Enemmän liikuntaa ja ulkoilua. Pienet lautaset ja pienet annokset. Ja iloa ruokapöytään!!!

Vierailija
9/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista.

Kun muksu oli 8v keksimme, että sillä on laktoosi-intoleranssi.

Voi olla myös keliakia ap:n lapsella, menkää lääkäriin.

Vierailija
10/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten olisi lapsen sulkeminen pimeään koppiin tai kellariin? Jalkapuu pihassa? Lapsen lempilelun silppuaminen hänen silmiensä edessä? Jalkojen upottaminen jääkylmään veteen?

Kyse ei ole syömisestä lainkaan vaan siitä, että äiti haluaa käyttää valtaansa ja hakee sille nyt rajoja. Monessa perheessä apuna on ollut se, että lapsi sijoitetaan toiseen perheeseen, koska ongelmat ovat isompia kuin joku ruokailuhetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän