Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanpentujen ruokinta edullisesti mutta terveellisesti?

Milla
16.07.2020 |

Hankimme 2 kissanpentua pari kuukautta sitten. ovat n. 5 kk

Olen itse 17v ja asun vanhempieni kanssa. Ostamme kissoillemme Pentujen Whiskas, Latz kuiva- ja märkäruokaa.
Tuoteseloste sanoo että niissä on vain 4% sitä lihaa, ja ovat täynnä viljoja ja moskaa joka ei kuuluisi kissan ruokavalioon.
Haluaisin että kissan pysyväisit terveinä ja oon kuullu että näistä ruoista saattaa tulla jotain terveys ongelmia, kun ovat niin täynnä kaikkea viljaa yms...

Me ei olla mitään hirveen rikkaita, eli jotkun kauheen kalliit eläinkaupan ruoat joihin menee maltaita ei oikein kelpaisi.. mutta siis ihan semi normi hintaiset käy
Jotain Best Friend Bilanx:ia katselin tässä kun googlailin näitä juttuja, olisiko se vähän parempi valinta näistä markettiruoista?

Olen katsellut zooplus:sin ja Peten Koiratarvikkeen sivuja myös, sieltäkin olisi mahdollista ostaa.

Jos kaikki hyvät kissan ruoat tulevat maksavan maltaita, niin pystyykö esim. antamaan raakaa lihaa / sisäelimiä kissoille noitten markettiruokien kanssa? saano raakaa ostettua halvemmalla kuin esim. kaupan hyllystä? Ja mitä sitten kannattaisi ostaa jos raakaa lihaa / elimiä antaa.

Vaikka jotkun ruoat maksaisivatkin paljonkin enemmän kuin perus markettiruoat niin voi tietty suositella! Kiitos ^^

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kissa on nirso 😽 jos kokeilen vaikka jotaki applaws ruokaa, niin aluks se syö sitä ja tykkää, no sit ku tilaan netistä koko laatikon sitä samaa, niin eipä enää kelvannukkaan

Syökö sitten myöhemmin, kun on välillä saanut syödäkseen jotain muuta merkkiä. Kaipaatko vain vaihtelua ?

Vierailija
62/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle saa laadukasta viljatonta kuivaruokaa suhteellisen edullisesti, meillä syödään Applawsia. Kosteat ruuat ovat isolta osin viljattomia (esim Latz). Kissan ruokinta ei loppujen lopuksi ole edes kallista. Se myöskin on aivan väärä säästökohde sillä huonon ruoan syöttäminen tulee vastaan eläinlääkärikuluissa aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kissa on nirso 😽 jos kokeilen vaikka jotaki applaws ruokaa, niin aluks se syö sitä ja tykkää, no sit ku tilaan netistä koko laatikon sitä samaa, niin eipä enää kelvannukkaan

Syökö sitten myöhemmin, kun on välillä saanut syödäkseen jotain muuta merkkiä. Kaipaatko vain vaihtelua ?

Joo syö kyllä, muttei sit kumminkaan aina, vaikka olis taukoo, eri ruokamerkkien kans😽

Vierailija
64/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein meidän kissa, niin nuolee vaan ne hyytelöt tai kastikkeet, ja jättää muut

Vierailija
65/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti viedä tosi pian leikattavaksi! Naaraskissa voi tulla sukukypsäksi jo 3,5kk ikäisenä. Ette varmasti halua vahinkopentuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi