Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 12-vuotiaan siivota huoneensa?

Vierailija
16.07.2020 |

Imuroida, pyyhkiä pölyt, vaihtaa lakanat jne. Tehdä viikkosiivous säännöllisesti?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi hyvä oppia niin ei tule sotkussa eläjää kuten minusta.

Vierailija
2/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää.

Vuosien keppiä ja porkkanaa vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.

Vierailija
4/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää. Tuon ikäisen pitäisi huolehtia myös kodin muusta siisteydestä omalta osaltaan, ei vain omasta huoneestaa.

Vierailija
5/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vasta 12-vuotiaan? Korkea aika! Vanhemman tehtäväksi jää patistelu.

Mitä kotitöitä nuoren vastuulle on muuten laitettu?

Vierailija
6/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo 3 v siivoaa eli kerää lelut illalla

Vierailija
7/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, ja osallistua myös muihin kotitöihin. Jokainen asuu, jokainen osallistuu.

Vierailija
8/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla oli jo 10-v. lähtien viikkorahan ehtona oman huoneen siivous

Vierailija
9/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitää. Toinen meillä siivoaa itsenäisesti, toista saa patistaa, mutta kyllä siivoavat itse.

Vierailija
10/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kommentit on aina niin hauskoja. Kyllähän 3-vuotias mielellään osallistuu kaikkiin askareisiin, harvemmin enää on yhtä innokas kun ikää on enemmän.

Vierailija
11/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää patistaa 12-vuotiasta poikaa jatkuvasti! Äijästä on tullut teini-iän myötä kamala laiskiainen.

Vierailija
12/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias minä kihisisi kateudesta!

Omiin tehtäviini kuului huoneen viikoittaisen siivouksen, sängyn petauksen ym. lisäksi vuorollani päivällisen teko koko perheelle, vessan, kylppärin, olohuoneen, keittiön jne siivoukset, haravointi, roskien vienti, pikkuveljen hoito vaipan vaihtoineen ja kylvetyksineen, koiran ulkoilutus.

Kaikki tarkastettiin ja työn jäljen oli oltava viimeisen päälle. Matot tampattiin joka toinen viikko.

Tästä en saanut mitään rahaa tai muuta porkkanaa. Olin tuon ikäinen kylläkin 17 vuotta sitten.

Vierailija
13/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kommentit on aina niin hauskoja. Kyllähän 3-vuotias mielellään osallistuu kaikkiin askareisiin, harvemmin enää on yhtä innokas kun ikää on enemmän.

Sama se onko innokas vai ei, se on vain tehtävä. Meillä ei jaeta kotitöitä innokkuuden perusteella.

Vierailija
14/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata siivota, meillä tosin 11- ja 12-vuotiaat eivät sitä tee ilman huomautuksia. Yleensä komennan säännöllisesti siivoamaan, viemään roskat, tyhjentämään lattiat, pyyhkimään pölyt ja imuroimaan. Joskus siivotaan yhdessä ja lähes poikkeuksetta lakanat vaihdetaan yhteistyössä tai sitten minä vaihdan. 

Vierailija
15/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset imuroineet asunnon puoliksi kun nuorempi oli 7 ja isompi 9. Siivoavat omat huoneensa ja laittavat puhtaat pyykit kaappeihinsa. Petivaatteissa autan peiton pussilakanassa, mutta lapset muuten mukana. 

Vierailija
16/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä on opettaa kotitöiden tekemistä, ettei kasva mikään uusavuton, p_skan keskellä asuva uuno. Sellaista ei kukaan edes huoli puolisoksi.

Näin minä motivoin.

Vierailija
17/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä on opettaa kotitöiden tekemistä, ettei kasva mikään uusavuton, p_skan keskellä asuva uuno. Sellaista ei kukaan edes huoli puolisoksi.

Näin minä motivoin.

Typerästi motivoitu. Ei kaikkien pidä edes haluta kenenkään puolisoksi, saati siivoavaksi sellaiseksi. 

Vierailija
18/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen 18v tytärkään ei siivoa huonettaan. Syö huoneessaan, äitinsä kantaa likaiset astiat pois ja raivaa mm. suklaakäärepaperit lattialta.

Vierailija
19/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi, jos ei halua.

Sisällytä vaikka viikkorahapalkinto, jotta haluaa. Ainoa jota kiinnostaa, lienee vanhempi ja hänen asunnonarvon tai vuokravakuuden menetys pinttyneestä paskasta. Vanhempi siis siivoa tai lahjoaa lapsensa siivoomaan.

Vierailija
20/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä 18-vuotias oppii vielä että minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Harvinaisen nössö äiti, täytyy sanoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä