Jos nainen ehdottaa suhteen aluksi testeissä käymistä
mitä kumppani siitä ajattelee?
Kommentit (32)
Käydäänpä testeissä,että voidaan jättää kondomi pois? Sitä ei kannata ehdottaa ennen kuin on 3kk suhdetta takana.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 11:22"]
Käydäänpä testeissä,että voidaan jättää kondomi pois? Sitä ei kannata ehdottaa ennen kuin on 3kk suhdetta takana.
[/quote]
Ovatko kaikki aina ottaneet kysymyksen asiallisesti?
No mä en ole ehdottanut asiaa kuin tälle nykyiselle miehelleni, koska on ensimmäinen jonka kanssa olen ollut vakaassa ja pitkässä suhteessa. Varmaan juurikin jossain parin-kolmen kuukauden suhteen jälkeen. Otti ihan asiallisesti, koska ollaan kolmekymppisiä ja vietetty aktiivista elämää. Hän kyllä sanoi aina huolehtineensa siitä että kondomia on käytetty, mutta itse en valitettavasti ole ollut näin fiksu. Yhdessä kuitenkin mentiin sinne testeihin, ei siinä mitään.
Tekisin kyllä omat johtopäätökseni, jos mies ei ottaisi tuota kysymystä asiallisesti...
Eikös tämä ole ihan normaali asia? Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää, testeissä käydään ennenkuin kortsu jätetään pois. Ei siinä mitään hienovaraisuutta tai asiallisuutta tarvita.
siis tuohan on ihan normaali asia kysyä ennen kuin jättää kumin pois. eikai kukaan hullu jätä kumia pois ennenkuin on sp-taudit selvitetty? huh, mitkä riskit. jos mies ei suostu testeihin/suuttuu asiasta niin sitten ei oo enää mun pillulle asiaa. en riskeeraa seksielämääni idioottejen takia.
[/quote]
Mutta sen kolmenkin kuukauden aikana toinen on voinut vedellä paljaalla ketä tahansa.....
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 14:13"]
[/quote]
Mutta sen kolmenkin kuukauden aikana toinen on voinut vedellä paljaalla ketä tahansa.....
[/quote]
totta, mutta jos ollaan parisuhteessa ja ollaan sovittu että ollaan uskollisia niin jokainen voi halutessaan sitten ottaa sen riskin että kumppani ei olekaan uskollinen. kyllähän parisuhteessakin taudit leviää jos ollaan uskottomia/ei olla käyty ensin testeissä.
Minä miehenä kävisin testeissä, näyttäisin puhtaat paperit ja laittaisin suhteen poikki.
Mun kokemus on sama kuin edellisillä, asiallisesti asiasta on voitu puhua, ja musta on vähän outoa ajatella, ettei muka voisi. Tietenkin se on käsiteltävä ja testit käytävä läpi, jos kumi aiotaan jättää pois, ja kyllähän mukavampaa on päästä kondomeista eroon. Onhan se yhteinen intressi, kuten sekin, että kumpikaan ei saa mitään tartuntoja.
Kympin "minä miehenä"-kommenttia en sitten ymmärtänytkään alkuunkaan.
Ihan perusjuttu. Mies tai nainen, joka ei siihen suostuisi ei ole luultavasti kykenevä parisuhteeseen muillakaan tasoilla. Menköön siis. 10 sinua tuskin jäisi yksikään nainen kaipaamaan joten siinä mielessä mielenosoituksesi olisi turha.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 15:50"]
Mun kokemus on sama kuin edellisillä, asiallisesti asiasta on voitu puhua, ja musta on vähän outoa ajatella, ettei muka voisi. Tietenkin se on käsiteltävä ja testit käytävä läpi, jos kumi aiotaan jättää pois, ja kyllähän mukavampaa on päästä kondomeista eroon. Onhan se yhteinen intressi, kuten sekin, että kumpikaan ei saa mitään tartuntoja.
Kympin "minä miehenä"-kommenttia en sitten ymmärtänytkään alkuunkaan.
[/quote]
Nämä testihöpinät on todellisuudelle vieraita. Ei noin ihan oikeasti vaan tehdä.
Testit on normijuttu ennen siirtymistä pois kumien käytöstä. Meillä tämä oli ihan selvä asia eli ei tarvinnut edes miettiä. Molemmat menivät testeihin, vaikka ennestään tiedettiin että tauteja todennäköisesti ei ole. Jos jommallakummalla olisi ollut tiedossa joku testeissä näkymätön vaiva eli lepovaiheessa oleva herpes tai HPV niin sekin pitää kumppanin kanssa keskustella läpi.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 14:46"]
Minä miehenä kävisin testeissä, näyttäisin puhtaat paperit ja laittaisin suhteen poikki.
[/quote]
Tiedätkö miksi Virossa leviää AIDS niin vauhdikkaasti?
Just siksi, että siellä on muotia " perustaa suhde luottamukselle". Ei siis testejä tai kondomeja, vaan sitä kivaa luottamusta. Ei siinä mitään, mutta kun siellä välissä ei tarvitse olla kuin yksi mätä omena, niin kivasti leviää taudit.
En minäkään vieraissa käy. Mutta mistä voin varmasti tietää, että miehenikään ei sitä ikinä tekisi? Joten jos joskus aloittaisin uuden suhteen, niin haluaisin todellakin varmistaa että vastakumppanilla ei ole tauteja, ja olisin täysin valmis antamaan saman todistuksen toiselle osapuolellekin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 15:58"]
Testit on normijuttu ennen siirtymistä pois kumien käytöstä.
[/quote]
Höpöhöpö.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 16:02"]
[/quote]
Just siksi, että siellä on muotia " perustaa suhde luottamukselle". Ei siis testejä tai kondomeja, vaan sitä kivaa luottamusta. Ei siinä mitään, mutta kun siellä välissä ei tarvitse olla kuin yksi mätä omena, niin kivasti leviää taudit.
En minäkään vieraissa käy. Mutta mistä voin varmasti tietää, että miehenikään ei sitä ikinä tekisi? Joten jos joskus aloittaisin uuden suhteen, niin haluaisin todellakin varmistaa että vastakumppanilla ei ole tauteja, ja olisin täysin valmis antamaan saman todistuksen toiselle osapuolellekin.
[/quote]
Korjaan nyt vielä HI-virus leviää vauhdilla.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 15:53"]
Ihan perusjuttu. Mies tai nainen, joka ei siihen suostuisi ei ole luultavasti kykenevä parisuhteeseen muillakaan tasoilla. Menköön siis. 10 sinua tuskin jäisi yksikään nainen kaipaamaan joten siinä mielessä mielenosoituksesi olisi turha.
[/quote]
Ihan parisuhteessa olen tällä hetkellä. Mutta joo, en kyllä voi sanoa, jäisikö naiseni minua kaipaamaan. Sen verran realistisia keski-ikäisiä tunnutaan olevan. Ei tuo mikään mielenosoitus ole, vaan olisin todellakin kummissani, että joku normaali olisi paranoidi. No, vauva-palsta...
Meillä mies oli matkustellut nuoruudessaan paljon, ja kertoi kerran saaneensa jossakin maassa jonkun rokotteen. Keltakuume tms. Itse mainitsi, että neula ei näyttänyt kovin puhtaalta ja on sen jälkeen miettinyt, että jos siitä saikin jonkun taudin.
Sanoin, että menet kyllä testeihin. Ja niin se meni. Ei siinä sen kummempaa.
Jos ei olisi ottanut puheeksi asiaa, niin en olisi varmaan sanonut mitään.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 16:02"]
[/quote]
[/quote]
Olen sen verran vanha, että muistan, kun "AIDS leviää"-juttuja on liikkunut jo 80-luvun alusta. Niin ne vaan normot mennä pullottaa. Suosittelen Fumenton The Myth of Heterosexual AIDS. Sattumalta osaan viroa, minulla on virolaisia ystäviä. Kyllä se yhteiskunta on normi-ihmisille aika lailla kuten Suomi. Voit jättää kauhujutut pois. Siis ei, ei tällaisia testeissäkäyntejä vaan tehdä normi-ihmisten välillä täällä Suomessakaan.
Varovaisuus seksitautien suhteen ei ole paranoidia suinkaan. Olen terveydenhoitaja suurehkon kaupungin terveysasemalla ja kyllä meille tulee niin sukupuolitautiepäilyjä kuin myös todettuja tapauksia tasaiseen tahtiin. Ja osa on sellaisilla ihmisillä, joista ei mitenkään voisi päältäpäin päätellä, että on vietetty holtitonta elämää - eikä välttämättä edes olekaan, Klamydiatartunta voi vaivata pienin oirein pitkään ja olla peräisin edellisestä suhteesta.
Omassa tuttavapiirissäni sikäli kuin tiedän, vähemmistönä ovat ihmiset jotka KEHTAISIVAT pyytää testeissä käymistä uudelta seurustelukumppanilta. Mutta osa on toden totta tehnyt niin jo monta kertaa, ja ovat niitä jotka muutenkin ovat fiksuimmasta ja itsevarmimmasta päästä.
Miten sitä voisi ehdottaa hienovaraisesti?