Söin perheen äidin ruoat kun olin hoitamassa lapsia
Minulla on ahmimishäiriö, ja kun kohtaus iskee päälle, en kykene hillitsemään itseäni. Jos ollaan ravintolassa kavereiden kanssa, omat ruoat syötyäni otan varoittamatta ruokaa kaverini lautaselta. Kaverini tietävät tämän. Kotona ollessani voin helposti tyhjentää koko jääkaapin kerralla ja kuivakaapin heti perään. Olin hoitamassa eräässä tuttavaperheessä lapsia, kun vanhemmat olivat yön yli pois. Kun olin saanut lapset nukkumaan, levottomuus ja ahmimiskohtaus iskivät päälle. Söin jääkaapista mm.valmispatongin, sellaisen paremman tuoremehun, graavilohta, fetasalaattia, mansikkavaniljawienerin sekä kuivakaapista suolakeksejä ja pähkinäsekoitusta. Hävetys iski vasta myöhemmin. En tiedä pitäisikö tunnustaa, kyllähän he nyt varmasti ovat huomanneet ruokakadon. Hävettää vaan niin paljon, etten tiedä miten asian heille ilmaisisin.
Kommentit (46)
Mullakin on ahmimishäiriö, mutten nyt hyvänen aika ota ravintolassa muiden lautasilta ruokaa tai varasta toisten jääkaappien sisältöjä!
Hae apua. Ei tuo ole pelkkää ahmimishäiriötä, vaan jotain muuta myös. Onko sulla vaikeuksia hillitä itseäsi muissakin tilanteissa? Varastat kaupasta? Masturboit julkisilla paikoilla? Huudat tuntemattomille ihmisille totuuksia kadulla?
Onko sulla Prader Willi- syndrooma?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ahmimishäiriö, mutten nyt hyvänen aika ota ravintolassa muiden lautasilta ruokaa tai varasta toisten jääkaappien sisältöjä!
Hae apua. Ei tuo ole pelkkää ahmimishäiriötä, vaan jotain muuta myös. Onko sulla vaikeuksia hillitä itseäsi muissakin tilanteissa? Varastat kaupasta? Masturboit julkisilla paikoilla? Huudat tuntemattomille ihmisille totuuksia kadulla?
No ihan ahmimishäiriönä tämä on minulla diagnosoitu. Varmaan näitäkin on eri tasoisia, mutta aika loukkaavaa alkaa väittää että masturboin julkisesti ym. Tuskin sentään lääkäri olet.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan, mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ahmimishäiriönä tämä on minulla diagnosoitu. Varmaan näitäkin on eri tasoisia, mutta aika loukkaavaa alkaa väittää että masturboin julkisesti ym. Tuskin sentään lääkäri olet.
Ei ahmimishäiriöön kuulu tuollainen käytös, että pakonomaisesti varastaa RAVINTOLASSA muiden lautasilta ruokaa. Tuo kertoo jostain muusta hallinnan ongelmasta.
Minulla on diagnosoitu BED ja olen ollut 7 vuotta hoidossa, käynyt lukuisissa ryhmäterapioissa ja tavannut luonnollisesti valtavan määrän ahmimishäiriöisiä. KUKAAN ei varasta toisten lautasilta ruokaa tai tyhjennä toisten jääkaappeja/pakastimia/kuivakaappeja. Ennemmin se kiusaava ruoka (johon ei saa koskea) ahdistaa niin, että menee tilanteen jälkeen kauppaan ja ostaa itselleen hervottomat ahmimismätöt. Kuten minä ravintolaillallisten jälkeen joskus. Ei tulisi mieleenikään varastaa muilta.
Sulla on ahmimishäiriön lisäksi joku muukin ongelma. Tuollainen ei todellakaan kuulu tavanomaiseen ahmimishäiriöön.
Porvoossa ahmimishäiriökin on aivan erilainen kuin muualla maailmassa.
Kusipäisyys ap:ta vaivaa ja huonot käytöstavat.
No hyi. Toi on jo jonkinlaista mielisairautta. Kuka jättää lapsensa sairaalle ihmiselle hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ahmimishäiriöön kuulu tuollainen käytös, että pakonomaisesti varastaa RAVINTOLASSA muiden lautasilta ruokaa. Tuo kertoo jostain muusta hallinnan ongelmasta.
Minulla on diagnosoitu BED ja olen ollut 7 vuotta hoidossa, käynyt lukuisissa ryhmäterapioissa ja tavannut luonnollisesti valtavan määrän ahmimishäiriöisiä. KUKAAN ei varasta toisten lautasilta ruokaa tai tyhjennä toisten jääkaappeja/pakastimia/kuivakaappeja. Ennemmin se kiusaava ruoka (johon ei saa koskea) ahdistaa niin, että menee tilanteen jälkeen kauppaan ja ostaa itselleen hervottomat ahmimismätöt. Kuten minä ravintolaillallisten jälkeen joskus. Ei tulisi mieleenikään varastaa muilta.
Sulla on ahmimishäiriön lisäksi joku muukin ongelma. Tuollainen ei todellakaan kuulu tavanomaiseen ahmimishäiriöön.
No on se kumma kun olen saman lisäksi kertonut paljon muuta lääkärilleni, mitä täällä olen kertonut, eikä hän ole sanallakaan sanonut että minulla olisi jokin muu ongelma kuin ahmimishäiriö. Eihän kaikki ihmiset ole alunalkaenkaan samanlaisia. Sinulla ahmimishäiriö voi oireilla niin kuin se oireilee, ja tuntemillasi ahmimispotilailla kuten heillä oireilee. En usko sinua ollenkaan, koska et ole mikään lääkäri.
Voiko tuollainen olla totta? Mistä tuollainen voi alkaa vai voiko se olla synnynnäistä?
Kun sinulta kysytään ruokien katoamisesta, olet kuin et ymmärtäisikään. Hätätilanteessa kiistä kaikki ja juokse karkuun.
Kai kavereilla on lupa hak.ata sinua haarukalla kämmenselkään kun otat ruokaa heidän lautasiltaan? Tajuaisit itsekin että mitä olet touhuamassa etkä voi sanoa "en huomannut ollenkaan että otin sinun lautaseltasi ruokaa".
Ja toivottavasti ostit kaverillesi ahmimasi ruuat tilalle. Ei ole kovin kivaa, että lapsenlikka tyhjentää koko jääkaapin.
Vierailija kirjoitti:
No hyi. Toi on jo jonkinlaista mielisairautta. Kuka jättää lapsensa sairaalle ihmiselle hoitoon?
Joo, seuraavaksi otsikko loppuu siihen kuinka söi perheen äidin :( Tai ne lapset.
No voi vitjat nyt.
Jos olisi joku hoitamassa lapsia niin varaisin kyllä jääkaappiin jotain helposti syötäviä ruokia. Ja hemmetti että pitää olla köyhä jos niistä nillittäisi, minä olen köyhä mutta en niin köyhä että vinkuisin jos lapsenlikka syö!
Meillä ei nälissään ole vieraat, vaikka itse joskus olisinkin.
Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä hillitsemään itsensä niin, ettei VARASTA ruokaa, vaikka kuinka tekisi mieli syödä. Ei kavereilta, ei työpaikalta, ei mistään. Aivan hirvittävää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuollainen olla totta? Mistä tuollainen voi alkaa vai voiko se olla synnynnäistä?
Miksei olisi? Täällä mainittu syndroomakin on olemassa, jotkut kai syövät itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä hillitsemään itsensä niin, ettei VARASTA ruokaa, vaikka kuinka tekisi mieli syödä. Ei kavereilta, ei työpaikalta, ei mistään. Aivan hirvittävää käytöstä.
Jos on yli yön hoitamassa lapsia niin se nyt ei ole kuitenkaan varastamista jos jääkaapista syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan, mikä se on?
Se on sairaus joka aiheuttaa holtitonta ahmimista. Voit googlata siitä lisätietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yli yön hoitamassa lapsia niin se nyt ei ole kuitenkaan varastamista jos jääkaapista syö.
Ei toki olekaan. Jokin kohtuus tuossakin pitäisi silti säilyä, ei lastenhoitajan tarvitse ruveta mässyttämään kaikkia herkkuja, mitä kaapeista löytyy. Viittasin varastamisella kuitenkin noihin aloittajan viesteihin, joissa hän kertoi nappaavansa ruokaa kavereidensa lautasilta ja siihen, että hän on saanut potkut töistä syötyään myyntituotteita luvatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se kumma kun olen saman lisäksi kertonut paljon muuta lääkärilleni, mitä täällä olen kertonut, eikä hän ole sanallakaan sanonut että minulla olisi jokin muu ongelma kuin ahmimishäiriö. Eihän kaikki ihmiset ole alunalkaenkaan samanlaisia. Sinulla ahmimishäiriö voi oireilla niin kuin se oireilee, ja tuntemillasi ahmimispotilailla kuten heillä oireilee. En usko sinua ollenkaan, koska et ole mikään lääkäri.
No ei ole mitenkään tavanomainen oire BED-tyyppiselle ahmimishäiriölle tai vastaaville epätyypin syömishäiriöille tuollainen ruoan pölliminen toisen lautaselta. Ei ihme, että ei saada kuriin, jos sinulle ei ole muutakin diagnoosia lätkäisty. Vaihda lääkäriä ja terapeuttia.
T. Eri
Löisin kyllä näpeille, jos mun lautaselta otettaisiin ruokaa. Mikset tilaa lisää, jos ahmia haluat? Törkeää.
Aika törkeää kyllä. 😂 Kyllä minä olen varannut lastenhoitajalle ruokaa jos on vahtinut lastani yön yli. Pitäisikö sen muka tuoda omat ruuat? Jestas.