Laihdutusryhmässä vingutaan kun ei saa syötyä tarvittavia päivän kaloreita. Miten ihmeessä näistä on tullut läskejä ?
Mä en tajua. Tyypille on laskettu, että pitäisi syödä 1500 - 1600kcal/pvä, mut sit parkuu ettei saa syötyä sitä määrää ruokaa kun siinä on niin paljon ja paino jumittaa ym ym. Elopaino huitelee kuitenkin yli sadassa, eli ei luulis syömisen tuottavan tuskaa. Onko tää jotain esittämistä vai mitä? Ei se ainakaan vähemmällä määrällä ruokaa sitä läskiä ympärilleen ole kerännyt tai sit laihdutusryhmä on väärä paikka ja lääkärille pitäis mennä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta ruokaa saa/pitää syödä aika paljon, että saa riittävästi energiaa. Ehkä ne kilot on kerätty jollain muulla... Laihduttaessa niitä harvemmin saa syödä.
Nyt puhutaan kaloreista, ei ruuan laadusta.
No miten moni siellä nyt sitten vinkuu? Olisiko kyse siitä, etteivät saa syötyä kasviksia niin paljon kuin pitäisi.
Tai olisivatko nämä jotain siiderinlipittäjiä, jotka eivät ole oikeaa ruokaa pistäneet suuhunsa vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta ruokaa saa/pitää syödä aika paljon, että saa riittävästi energiaa. Ehkä ne kilot on kerätty jollain muulla... Laihduttaessa niitä harvemmin saa syödä.
Niistä minäkin puhun. Niitä kaloreita kun tulee huomattavasti helpommin energiatiheistä ruoista, joita laihduttaessa vältellään. On eri asia jaksaa syödä suklaalevy kuin kilo kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuan laatu vaikuttaa myös kaloreihin -eri
Mutta luulen, että kuka tahansa tuolla vinkuukaan on varmasti niitä tyyppejä, jotka ei koskaan oikeasti laihdu.
Ruokatottumusten muuttaminen voi väliaikaisesti nostaa tai seisauttaa painon putoamisen. Lihavuus voi johtua yksipuolisesta ravinnosta, napostelusta ja energiapitoisista mässyistä, joten sen kaiken vaihtaminen tavalliseen arkiruokaan voi ensi alkuun tuntua siltä, ettei vaan jaksa syödä.
Kannattaa arvioida tilannetta kokonaisvaltaisemmin kuin tuijottaa pelkkiä kaloreita. Koetahan ottaa tsemppaava asenne kuin arvostella ihmisiä., jotka yrittävät muuttaa elintapojaan. Se ei ole helppoa.
Mulla on 1361kcal/pvä tavoite ja näännyn nälkään. Olen kyllä laihtunutkin, mut ei tää oo mitään elämää...
Summa summarum, läskit ei pysty/kykene syömään terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, läskit ei pysty/kykene syömään terveellisesti.
Ei varmaan ei. Mutta miten perhe joista kaikki ovat läskejä, työttömänä ja ulosotossa pystyvät reissaamaan kaukomaille pari kertaa vuodessa.
Esittämistä tietenkin. Ne määrät, mitä lihavat syövät ovat jäätäviä.
Olen lihava. Syön ihan normaaleja annoksia ruokaa, ja vielä terveellisesti. Olen lihonut karkilla. 150 g karkkia pari kertaa viikossa, niin lihot pari kiloa vuodessa, kymmenessä vuodessa 20 kiloa. Ei sitä nuorena tajunnut.
Nyt laihdutan, eikä kyllä ole haasteita saada niitä normiruokia syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 1361kcal/pvä tavoite ja näännyn nälkään. Olen kyllä laihtunutkin, mut ei tää oo mitään elämää...
Ihmiset on niin erilaisia. Mä syön 1100 kcal/pvä, iltaisin vähän maha saattaa murista, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Ei ihminen kuole nälän tunteeseen ja koko ajan tulee vähemmällä toimeen kun tottuu pieniin määriin. Tohon, etteikö oikeasti läski muka pystyisi syömään 1500 kaloria päivässä en usko ollenkaan. Ja toisekseen, mitä sitten jos ei pysty? Syö vähemmän sitten niin laihtuupa nopeammin.
Olen tehnyt saman huomion.
Varmaan kyse on siitä että aletaan laihduttamaan ja siirrytään runsasenergisestä ruuasta erittäin energiaköyhään ruokaan, niin eihän niitä kaloreita pysty syömään, jos koko kalorimäärä pitäisi tulla tyyliin porkkanoista. 5kg porkkanoita on 1500kcal, on siinä syömistä. Jos yrittää syödä 35kg porkkanoita viikossa, niin varmasti alkaa tökkiä.
Kumpihan on pahempi vinkuja, laihdutusryhmäläinen ryhmässään vao ap. yleisellä keskustelupalstalla toisten asioista?
Samaa esittämistä kun lihavat jotka syö aina pienen annoksen salaattia työpaikan ruokalassa.. naurettavaa.
Kaikki sen pitäisi tietää että kun syö liian vähän niin se lihottaa. Keho menee säästöliekille.
Nooh, kyllä se mulle tuotti ongelmia.
Ensin pienensin lautaskokoa, vähensin ruuan määrää ja vatsa tottui siihen. Tulin täyteen pienemmästä määrästä ruokaa. Lopetin napostelut ja mässyt, saatoin vetästä yhdessä illassa suklaalevyn, jäätelöä ja sipsiä, suunnilleen joka ilta. Päiväruuat olivat olleet pääosin herkkuruokiani, pastaa ja paljon kermaisia kastikkeita, yhden "normaalin" aterian kalorit saattoivat olla noin 1000kcal. Tuollaiset ruuat tietysti jäivät laihduttaessa pois ja tilalle tuli kosolti kasviksia. Vaihdettuani vielä rasvaiset kaslerit vähärasvaiseen kanaan, väheni proteiininlähteen kalorit vähintäänkin puoleen. Aloin suosia parsaa ja kaalia, hyvin vähäkalorisia ruoka-aineita. Jossain kohtaa olo oli heikko ja kesähelteilläkin palelin peittojen alla. Vaikka söin neljä kertaa päivässä, laskurin mukaan päivän kalorit jäivät 500-800kcal tuntumaan kun söin "terveellistä ja vähärasvaista" ruokaa. En tietenkään halunnut napostella suklaata tai muutakaan epäterveellistä ja sokerista, sillä niihin minulla on vahva riippuvuus ja himo. Oli hankala keksiä millä kalorien määrän nostaisi fiksusti, söinhän kuitenkin sen neljä ateriaa päivässä. No ehkei tuolloin aivotkaan enää ihan täysillä käyneet :D.
Alkuun oli ihanaa, kun paino tippui reippaasti. Hups vaan, ja vaatekoko pieneni.
-20kg/3kk
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sen pitäisi tietää että kun syö liian vähän niin se lihottaa. Keho menee säästöliekille.
Kaikkien se pitäis tietää, että koko säästöliekki on p askapuhetta. Kukaan ei liho jos syö tyyliin 600 kaloria päivässä, käytä nyt jo aivojasi.