Eväsvinkkejä?
Pitää ruveta tekemään miehelle eväät töihin, joten vinkkejä kaivataan!
Kriteerit: säilyy tunnin automatkan ja on lämmitettävää. Teen aina edellisenä iltana valmiiksi. Jos sisältää kasviksia niin hyvä, koska ei kuulemma suostu erillistä salaattikippoa roudaamaan.
Kommentit (5)
Mikä ruoka tahansa kestää tunnin automatkan. Hyvin voit pakata edellisen päivän ruokaa, tai toissapäivän. Teet vaan sen verran isomman annoksen, että sitä jää sopivasti.
Näin on meillä menty jo 20 vuotta, ja aika usein pelkkä leipä + hedelmä ja jotain muuta sellaista pientä riittää, kun hän ei niin suuresti nauti mikrossa lämmitetyistä eväistä.
Pitäskö minun nyt tuntea itseni alistetuksi, kun tuollaiseen suostun vai olisinko ylpeä siitä, että olen onnistunut saamaan miehen, jolle minun kannattaa eväitä tehdä?
Kyllä, meillä on yhteiset rahat, ne kaikki vähäiset. Ja jos alistetuksi tuntisin, niin se johtuisi jostakin aivan muusta kuin siitä, että jotain pientä teen miehen hyväksi. Osaa myös tehdä ne itse tarvittaessa ja jos ei osaa, se on täysin hänen ongelmansa, eikä minun. Sen verran vanhanaikainen kun on, että arvostaa enemmän tällaista pientä päivittäistä palvelusta kuin vaikkapa parempaa palkkaani.
Mies syö edellisen päivän "jätteitä" eli nimenomaan mitä sitten onkaan ollut tarjolla, siitä vaan pakkaat mukaan. Ei mitään erillisiä ruokia tarvitse valmistaa. Voi olla keittoa tai paksua ruokaa. Leipä kaveriksi ja leivän väliin tomaatti, kurkku ja salaattia. Pikkuporkkanoita ja jotain dippiä menee kanssa vaikka välipalana.
Pieni kylmälaukku ja sisälle kylmäpakkaus, varmasti kestää kuljetuksen.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 16:57"]
Siis sinun pitää tehdä miehesi eväät? Neuvoni: ohjaa miehesi tekemään itse omat eväänsä!
[/quote]Ei minun pidä tehdä yhtään mitään vaan mieheni työpaikka vaihtui ja uudessa paikassa ei ole ruokapaikkaa lähellä. Sanoin miehelle, että voin tehdä hänelle lämmintä ruokaa, ettei tarvitse pelkällä leivällä elää. Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta parisuhteessa voi tehdä asioita myös miellyttääkseen toista, eikä aina tarvitse vain kyykyttää, käskyttää ja laskea kuka tekee ja mitä tekee.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 17:25"]
Mikä ruoka tahansa kestää tunnin automatkan. Hyvin voit pakata edellisen päivän ruokaa, tai toissapäivän. Teet vaan sen verran isomman annoksen, että sitä jää sopivasti.
Näin on meillä menty jo 20 vuotta, ja aika usein pelkkä leipä + hedelmä ja jotain muuta sellaista pientä riittää, kun hän ei niin suuresti nauti mikrossa lämmitetyistä eväistä.
[/quote]
No joo, tiedän että periaatteessa mikä tahansa käy, mutta haen kuitenkin vinkkejä sellaisiin mitkä toimivat hyvin lämmitettynä. Keitetyt perunat ovat esimerkiksi aika huonoja mikrotettuna.
ap
Siis sinun pitää tehdä miehesi eväät? Neuvoni: ohjaa miehesi tekemään itse omat eväänsä!