Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy Jumalalta? Tietävätkö palstan teologit ja uskovat, kreationistit, miksi

Vierailija
23.05.2013 |

maailmankaikkeus on olemassa?

Vai olenko väärässä kun väitän että Raamattu ei tarkalleen ottaen kerro miksi maailmankaikkeus on olemassa, eikä kirkko pohdiskele sitä? Eli siis Jumala ei kerro mitään syytä, miksi yhtäkkiä kreationistien mukaan olisi käyttänyt sen seitsemän päiväänsä luodakseen maan ja muut tsydeemit.

No eipä se kerro sitäkään, että mitä Jumala oli siihen asti puuhaillut, mutta se onkin ihan toinen juttu. Oli varmaan bingossa.

Tuli vaan mieleen tuosta tatuointiketjusta.

Tero

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:36"]

Mulla oli helvetillinen lapsuus. Perheessä väkivaltaa, yh-äiti alkoholisti. Muutettiin jatkuvasti, ja elämässä ei ollut minkäänlaista turvaa tai pysyvyyttä. Lopuksi äiti murhattiin. Olen viettänyt aikuisvuoteni (18v eteenpäin) terapiassa, ja eri lääkityksillä, jotta selviäisin tunteistani ja ajatuksistani päivittäin. Ja tähän kaiken päälle vielä, olen homoseksuaali. Silti ei tulisi mieleenkäään syyttää Jumalaa näistä asioista, tai pitää häntä vastuussa tapahtumista. Mielestäni on todella alkeellista ajattelutapaa kuvitella, että Jumala on jokin henkilö pilvissä joka vaatii palvontaa ja käskyttää meitä. Joku varmasti nyt ajattelee, että olen uskovainen koska minulla on mielenterveysongelmia. Minä taas ajattelen, että olen uskovainen siitä huolimatta.

[/quote] Niin ja mitä tulee sun lapsuuteen tai elämän sisältöön, siinä kyse on vain tietämättömyydestä. Kun Valo poistaa tietämättömyyden, kun sokeiden silmät aukeavat, se on kuin painajaisuni joka päättyy. Ei kukaan herättyään jää pelkäämään unta, joka jo on haihtumassa pois. Sen takia ei pidä edes elää katkeruudessa. Elämän sisältö on kuin evoluutio, sen on tarkoitus viedä asiaansa eteenpäin, eikä se ole niin hyvä kuin pahakaan.

Vierailija
62/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma näköjään kehittyy, mutta niin kuin aina ennenkin aihe alkaa pyöriä väittelyssä itse luomiskertomuksesta ja sen paikansapitävyydestä/-pitämättömyydesstä.

Kuitenkin nyt oli kyse alunperin siitä, että MIKSI Jumala loi/ halusi luoda maan, maailmankaikkeuden, ihmiset. Sitä ei kirkko ole oikein halukas ollut käsittelemään, eikä Jumalan sanasta eli Raamatusta ja muista kirjoituksista oikein ilmene.

Sama juttu on vähän muidenkin uskontojen ja uskomusten kanssa, kukaan ei oikein osaa selittää, miksi se sotkan muna piti ilmestyä ja siitä syntyä maailman kansi ja maan pinta..

Eli sitä perimmäistä tarkoitusta tässä haetaan..

Tero

Btw. maailmankaikkeuden ja äärettömyyden ymmärtäminen on fiksulle ihmiselle ehkä helpointa ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 19:17"]

Kuitenkin nyt oli kyse alunperin siitä, että MIKSI Jumala loi/ halusi luoda maan, maailmankaikkeuden, ihmiset. Sitä ei kirkko ole oikein halukas ollut käsittelemään, eikä Jumalan sanasta eli Raamatusta ja muista kirjoituksista oikein ilmene.

[/quote]

Kirkon ei ole tarve selitellä kantojaan, koska se olisi mitään selitellyt? Ja vain kirkko opettaa Jumalan luoneen maailman, joten tuo sun koko alkuperäinen asetelma on todella rajattu koskemaan tahoa joka ei selittele muutenkaan. Tuosta syystä siihen ei voi vastata.

Vierailija
64/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma näköjään kehittyy, mutta niin kuin aina ennenkin aihe alkaa pyöriä väittelyssä itse luomiskertomuksesta ja sen paikansapitävyydestä/-pitämättömyydesstä.

Sama juttu on vähän muidenkin uskontojen ja uskomusten kanssa, kukaan ei oikein osaa selittää, miksi se sotkan muna piti ilmestyä ja siitä syntyä maailman kansi ja maan pinta..

Eli sitä perimmäistä tarkoitusta tässä haetaan..

Tero

Btw. maailmankaikkeuden ja äärettömyyden ymmärtäminen on fiksulle ihmiselle ehkä helpointa ikinä.

[/quote]

Hyvä kysymys. Täysin oikeaa vastausta tuohon ei varmasti tiedä kukaan. Jos Raamatusta vastausta haetaan, se on luovuuden ja rakkauden tulos. Meidän tarkoitus maan päällä on johdattaa muutkin Jumalan rakkauden luokse. Tietenkin tän voi nähdä ihan miten itse haluaa. Enemmän löytyy vastauksia siitä, miksi meitä EI luotu.

Vierailija
65/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, Onesimpleprinciple malli on yksinkertainen ymmärtää. onesimpleprinciple.com

Vierailija
66/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvanttifysiikassa muuten voi luoda tyhjästä vaikka maailmankaikkeuksia, jos tekee sen fiksusti.

Ja toinen huomautus, evoluutio ei ole selitys elämän syntymisestä, eikä elämän syntyminen jossakin "omin päin" tai Jumalan luomana todista evoluution puolesta tai evoluutiota vastaan.

Vierailija
67/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:07"]

Vielä tiede ei ole mitenkään romuttanut luomiskertomusta. [/quote]

Ai kasvit luotiin ennen aurinkoa ja tähtiä vai? Missä vaiheessa tiede on tähän käsitykseen päätynyt?

Vierailija
68/73 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 19:50"]

Kvanttifysiikassa muuten voi luoda tyhjästä vaikka maailmankaikkeuksia, jos tekee sen fiksusti.

[/quote] Mikä on se tyhjä mistä luodaan ja mikä on se joka luo?

Vierailija
69/73 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 07:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 19:50"]

[/quote] Mikä on se tyhjä mistä luodaan ja mikä on se joka luo?

[/quote]

Tyhjä on tyhjä, luoja on kuka lie, ei taida meille "luoduille" selvitä ikinä.

Vierailija
70/73 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 08:18"]

Tyhjä on tyhjä, luoja on kuka lie, ei taida meille "luoduille" selvitä ikinä.

[/quote] Mutta jos sen aattelee fiksusti, tiiäksä?

Vierailija
71/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole oikealle uskovalle mitenkään oleellinen tieto.

Vierailija
72/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että se seitsemän päivän tarina on symboliikkaa ja sen tarkoitus taisi olla lähinnä seitsemän päivän viikkosysteemin luominen? Kai tajuat myös sen, että jos Jumala on olemassa, hän tuskin on ihmiseen verrattava ukkeli jossain taivaassa, vaan saattaa olla esim. tajunta jossakin universumissa, toisessa ulottovuudessa tai koko universumi. 

Vierailija
73/73 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankaikkeus on asia, jonka ihmisaivot ymmärtävät täydellisesti siinä vaiheessa, kun kissa oppii kertolaskun. Ei riitä kapasiteetti. Siksi asioita on aikojen alusta saakka yritetty ulkoistaa erilaisille jumalille. Helpointa on hyväksyä rajallisuutensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi