Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kutsu hääparin vihkitilaisuuteen?

Vierailija
09.04.2026 |

Onko miten tavallista että saa kutsun pelkästään hääparin vihkitilaisuuteen kirkkoon? varsinainen hääjuhla ystäväville myöhemmin toisella paikkakunnalla. miten toimin?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kutsuun, että mielelläni tulen vihkitilaisuuteen. 

Vierailija
2/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika outoa, jos pelkkään vihkimiseen kutsutaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pelkässä vihkitilaisuudessa.  Paluumatkalla poikkesin leivoskahville kahvilaan.  Nykyään on erilaisia tapoja.   Jos pelkkä vihkiminen järjestetään ja sinne kutsutaan, niin sinne sitten mennään.

Vierailija
4/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollen kelpaa hääjuhlaan, en mene vihkimiseenkään. 

Vierailija
5/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat kutsuun joko "kiitos kutsusta, tulen mielelläni" tai "kiitos kutsusta, valitettavasti en pääse paikalle".

MIkäli kutsussa on häälahjatoive, niin toimit sen mukaan. Sopiva summa rahaa on 20 e.

Vierailija
6/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten normaalia on, itse olin pelkässä vihkitilaisuudessa ja olen sentään morsiamen isä. Ymmärsin jäädä myös takapenkkiin, en tiedä huomasiko hääpari edes minua.

Vierailija
7/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista. Omissa häissäni tein näin että jaoin porukat kirkko porukkaan ja jatkoporukkaan, jos joku siitä mielensä pahoitti niin sitten se on niin.m43

Vierailija
8/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se sitten normaalia on, itse olin pelkässä vihkitilaisuudessa ja olen sentään morsiamen isä. Ymmärsin jäädä myös takapenkkiin, en tiedä huomasiko hääpari edes minua.

Kärsi, kärsi niin kirkkaimman kruunun saat!

Vierailija
9/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos saisin moisen kutsun, ilmoittaisin, että en nyt pääse tulemaan. Ettäkö käyttäisin vapaapäiväni siihen, että matkustaisin katsomaan kirkonmenot, joissa vihitään ihmisiä, joille en ole ilmeisestikään mitenkään tärkeä? No en todellakaan. 

En saata ymmärtää juhlavieraiden jaottelua kahteen kastiin. Se on todella epäkohteliasta. Sen sijaan on ihan ok pitää pienet häät, joihin voi sitten kutsua vain lähipiirin.

Vierailija
10/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään kirkkoon ei voi hääpari  edes ketåän kutsua, sillä kirkon tila ja  ovet ovat kaikille avoimet ja kuka tahansa, milloin tahansa voi kirkkoon tulla. 

Vierailija
11/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään kirkkoon ei voi hääpari  edes ketåän kutsua, sillä kirkon tila ja  ovet ovat kaikille avoimet ja kuka tahansa, milloin tahansa voi kirkkoon tulla. 

Älä saivartelu. Mistä sen käytännössä tietää, että Sirpa ja Jorma vihitään Tuusulan vanhassa kirkossa heinäkuun ensimmäisenä lauantaina klo 14, jos ne ei siitä itse tiedota?

Vierailija
12/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ei ole mikään hollitupa tai vierasmaja, jossa ihmiset pitäisivät juhliaan, vaan se on avoinna kaikille ja kirkollisia toimituksia varten.

Vierailija
13/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaat kutsuun joko "kiitos kutsusta, tulen mielelläni" tai "kiitos kutsusta, valitettavasti en pääse paikalle".

MIkäli kutsussa on häälahjatoive, niin toimit sen mukaan. Sopiva summa rahaa on 20 e.

Miksi lahja, jos kutsuttu vain vihkimiseen? En ole muutenkaan ikinä kuullut tällaisesta kutsusta. Kirkkoonhan voi tulla kuka vaan, eihän sinne voi kutsua!

Vierailija
14/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottiinko kutsussa siis tuo, että varsinainen hääjuhla on muulloin, ja että sinä et kuulu sinne kutsuttuihin?

Vierailija
15/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä saivartelu. Mistä sen käytännössä tietää, että Sirpa ja Jorma vihitään Tuusulan vanhassa kirkossa heinäkuun ensimmäisenä lauantaina klo 14, jos ne ei siitä itse tiedota?

Kirkon ovet nyt sattuvat olemaan auki  ja ihmiset käyvät siellä hiljentymässä. Juuri heinäkuussa on paljon kävijöitä esim. turistit. 

Vierailija
16/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pelkässä vihkitilaisuudessa.  Paluumatkalla poikkesin leivoskahville kahvilaan.  Nykyään on erilaisia tapoja.   Jos pelkkä vihkiminen järjestetään ja sinne kutsutaan, niin sinne sitten mennään.

Ei ole mikään pakko mennä mihinkään jos ei halua, tollo.

Vierailija
17/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii jos ne vaan vihitään. Ja menevät siitä häämatkalle.

Vierailija
18/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä pelkkään vihkitilaisuuteen, jos olisi samalla paikkakunnalla ja kulkeminen kätevää. Lahjaa tai lahjarahaa en tosin antaisi. Mistään tyhjästä ala maksamaan. Kortin voisin hankkia. Se saisi riittää, jos pelkkään vihkitilaisuuteen kutsuttaisiin. 

Vierailija
19/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi samalla paikkakunnalla eikä muuta menoa silloin  niin kiitos kutsusta , tulen mielelläni. Häälahjaa en tietysti veisi kun ei edes kahvitarjoilua saisi.

Vierailija
20/47 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi mieleiseni kutsu, ei minua juhlat kiinnostaisi.

Tosin ei ole yhtään kutsua vielä 60 vuoteen tullut, enkä usko että tuleekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme