kutsu hääparin vihkitilaisuuteen?
Onko miten tavallista että saa kutsun pelkästään hääparin vihkitilaisuuteen kirkkoon? varsinainen hääjuhla ystäväville myöhemmin toisella paikkakunnalla. miten toimin?
Kommentit (47)
No aika outoa, jos pelkkään vihkimiseen kutsutaan.
Olen ollut pelkässä vihkitilaisuudessa. Paluumatkalla poikkesin leivoskahville kahvilaan. Nykyään on erilaisia tapoja. Jos pelkkä vihkiminen järjestetään ja sinne kutsutaan, niin sinne sitten mennään.
Jollen kelpaa hääjuhlaan, en mene vihkimiseenkään.
Vastaat kutsuun joko "kiitos kutsusta, tulen mielelläni" tai "kiitos kutsusta, valitettavasti en pääse paikalle".
MIkäli kutsussa on häälahjatoive, niin toimit sen mukaan. Sopiva summa rahaa on 20 e.
Kai se sitten normaalia on, itse olin pelkässä vihkitilaisuudessa ja olen sentään morsiamen isä. Ymmärsin jäädä myös takapenkkiin, en tiedä huomasiko hääpari edes minua.
On tavallista. Omissa häissäni tein näin että jaoin porukat kirkko porukkaan ja jatkoporukkaan, jos joku siitä mielensä pahoitti niin sitten se on niin.m43
Vierailija kirjoitti:
Kai se sitten normaalia on, itse olin pelkässä vihkitilaisuudessa ja olen sentään morsiamen isä. Ymmärsin jäädä myös takapenkkiin, en tiedä huomasiko hääpari edes minua.
Kärsi, kärsi niin kirkkaimman kruunun saat!
No jos saisin moisen kutsun, ilmoittaisin, että en nyt pääse tulemaan. Ettäkö käyttäisin vapaapäiväni siihen, että matkustaisin katsomaan kirkonmenot, joissa vihitään ihmisiä, joille en ole ilmeisestikään mitenkään tärkeä? No en todellakaan.
En saata ymmärtää juhlavieraiden jaottelua kahteen kastiin. Se on todella epäkohteliasta. Sen sijaan on ihan ok pitää pienet häät, joihin voi sitten kutsua vain lähipiirin.
Pelkästään kirkkoon ei voi hääpari edes ketåän kutsua, sillä kirkon tila ja ovet ovat kaikille avoimet ja kuka tahansa, milloin tahansa voi kirkkoon tulla.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään kirkkoon ei voi hääpari edes ketåän kutsua, sillä kirkon tila ja ovet ovat kaikille avoimet ja kuka tahansa, milloin tahansa voi kirkkoon tulla.
Älä saivartelu. Mistä sen käytännössä tietää, että Sirpa ja Jorma vihitään Tuusulan vanhassa kirkossa heinäkuun ensimmäisenä lauantaina klo 14, jos ne ei siitä itse tiedota?
Kirkko ei ole mikään hollitupa tai vierasmaja, jossa ihmiset pitäisivät juhliaan, vaan se on avoinna kaikille ja kirkollisia toimituksia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vastaat kutsuun joko "kiitos kutsusta, tulen mielelläni" tai "kiitos kutsusta, valitettavasti en pääse paikalle".
MIkäli kutsussa on häälahjatoive, niin toimit sen mukaan. Sopiva summa rahaa on 20 e.
Miksi lahja, jos kutsuttu vain vihkimiseen? En ole muutenkaan ikinä kuullut tällaisesta kutsusta. Kirkkoonhan voi tulla kuka vaan, eihän sinne voi kutsua!
Kerrottiinko kutsussa siis tuo, että varsinainen hääjuhla on muulloin, ja että sinä et kuulu sinne kutsuttuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä saivartelu. Mistä sen käytännössä tietää, että Sirpa ja Jorma vihitään Tuusulan vanhassa kirkossa heinäkuun ensimmäisenä lauantaina klo 14, jos ne ei siitä itse tiedota?
Kirkon ovet nyt sattuvat olemaan auki ja ihmiset käyvät siellä hiljentymässä. Juuri heinäkuussa on paljon kävijöitä esim. turistit.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pelkässä vihkitilaisuudessa. Paluumatkalla poikkesin leivoskahville kahvilaan. Nykyään on erilaisia tapoja. Jos pelkkä vihkiminen järjestetään ja sinne kutsutaan, niin sinne sitten mennään.
Ei ole mikään pakko mennä mihinkään jos ei halua, tollo.
Nii jos ne vaan vihitään. Ja menevät siitä häämatkalle.
Voisin mennä pelkkään vihkitilaisuuteen, jos olisi samalla paikkakunnalla ja kulkeminen kätevää. Lahjaa tai lahjarahaa en tosin antaisi. Mistään tyhjästä ala maksamaan. Kortin voisin hankkia. Se saisi riittää, jos pelkkään vihkitilaisuuteen kutsuttaisiin.
Jos olisi samalla paikkakunnalla eikä muuta menoa silloin niin kiitos kutsusta , tulen mielelläni. Häälahjaa en tietysti veisi kun ei edes kahvitarjoilua saisi.
Tuo olisi mieleiseni kutsu, ei minua juhlat kiinnostaisi.
Tosin ei ole yhtään kutsua vielä 60 vuoteen tullut, enkä usko että tuleekaan.
Vastaan kutsuun, että mielelläni tulen vihkitilaisuuteen.