Jatkuva, tosi paha väsymys
Mikä minulla voi olla? Olen jatkuvasti todella väsynyt. Teen 2-vuorotyötä ja välillä nukun 6,5-7 tuntia (jos on esim. ilta-aamu yhdistelmä). Mutta tämä on silti ihan kohtalainen määrä unta ja siitä huolimatta olen jatkuvasti väsynyt. Eräänä vapaapäivänä olen nukkunut kahdet päikkärit ja seuraavana yönä vielä 8-9 tuntia. Ja siis iltavuorojen välissä ja vapailla nukun kyllä sen 8-9 t per yö, mutta se auttaa vain hetkellisesti. Riittää kaksi aamuvuoroa peräkkäin ja olen ihan zombie, rupean unohtelemaan asioita (esim. vaihdan roskapussit, sit vastaan puhelimeen ja puhelun jälkeen muistan et ai niin pitää vaihtaa roskapussit, vaikka olen just vaihtanut ne), en pysty keskittymään kunnolla. Aikaisemmin tein pelkkää aamuvuoroa ja se sopi minulle hyvin, joten en usko, että aamuvuoroissa on ongelma ja kun jotkut nukkuu jatkuvasti vain sen 7 tuntia per yö. Työterveydessä otettiin sit verikokeet ja kaikki oli kunnossa, mukaanlukien varastorauta ja hemoglobiini. Työterveyslääkäri tuumi siinä, että stressistä tuo johtuu, ja laittoi lähetteen psykologille. Töissä on kyllä ollut paljon stressiä mm. koronan takia, mutta elimistön reaktio tuntuu silti ihmeellisen voimakkaalta. Mikäköhän voi olla.
Kommentit (42)
On ihana nukkua, kun on väsynyt: antaa vaan unen tulla:-)
Kannattaa lukea ne tuoteselosteet loppuiän!
Tein testin, en oo :)