Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopiossa tänään auton alle jäänyt 3-vuotias lapsi on kuollut

Vierailija
14.07.2020 |

Surullista ja niin turhaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b96b8986-ecdc-45c6-87e2-e65cd3b022ef

Kuopion Puijonlaaksossa tapahtui liikenneonnettomuus tiistaina 14.7. iltapäivällä. Kerrostalon pihassa auton alle jäänyt 3-vuotias lapsi on kuollut.

Elvytystoimet aloitettiin heti paikalla ja niitä jatkettiin Kuopion yliopistollisessa sairaalassa, mutta lapsi menehtyi saamiinsa vammoihin.

Kaksi lasta oli hoitajansa kanssa ulkona lähestymässä kerrostalon piha-aluetta polkua pitkin, kun 3-vuotias lapsi juoksi edelle kerrostalon piha-alueelle.

Samaan aikaan keski-ikäinen mies oli peruuttamassa autoaan piha-alueella, jonne oli pysäköitynä myös muita ajoneuvoja. Lapsi juoksi pysäköityjen autojen välistä peruuttavan auton taakse jääden sen takarenkaan alle.

Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena. Tässä vaiheessa vaikuttaisi kuitenkin, että kyseessä on enemmänkin onnettomien yhteensattumien summa ja tapaturma.

Osallisille on järjestetty kriisiapua.

Kommentit (408)

Vierailija
101/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala, surullinen tapaus. Kurjaa kaikille asianosaisille, vanhemmille erityisesti tietenkin aivan järkyttävää, mutta sääli käy myös kuskia. Miten hirveälle mahtaa tuntua. On ikävää kun joskus ihmiset tuomitsevat toiset vahingoista / virheistä mutta itse ajavat esim. piittaamattomasti tai ylinopeutta ja heille ei vaan välttämättä satu kummempaa, tai aiheuttavat vaaratilanteita kun eivät välitä ja muiden toiminnan ansiosta vahingoilta vältytään. Itse kerran säikähdin peruuttaessa kun pieni lapsi pyöräili takaa, olen varovainen mutta jos huono tuuri olisi ollut niin kyllä tuollaisessa tilanteessa voisi vahinko sattua vaikka kuinka hissukseen ajaa ja katsoo ympärilleen. Tuo kuskikin varmasti kärsii asiasta ikänsä.

Toivoisin, että vanhemmat kiinnittäisivät enemmän huomiota lapsiinsa. Usein näkyy esim. leikkipaikoilla ja kauppakeskuksissa kun vanhemmilla nenä kiinni puhelimessa ja lapsi menee menojaan. Esim. kauppakeskuksessa työntekijät saavat viedä lapsia vanhemmilleen leikkipaikalle takaisin kun lapset lähtevät vaikka seuraamaan heitä (esim. vartija, siivooja). Huono tuuri kun olisi niin joku setä veisi mennessään. Vahtikaa niitä lapsia ja puhelimet pois.

Lapsi oli HOITAJAN kanssa.

Sen verran olen ollut lasten kanssa tekemisissä, että p*skasti kasvatetut lapset eivät tottele auktoriteettejä samalla tavalla kuin hyvinkasvatetut lapset tekee. Vastuu lapsen kasvattamisesta on VANHEMMILLA.

Hoitajissa on paljon huonoja jotka ei edes osaa hallita simppeleitäkään tialnteita. Ei ne vanhemmat kykene etänä sellaisia paikkaamaan.

Olen kaksi kertaa löytänyt Helsingin ydinkeskustassa kadulta yksin päiväkoti-ikäisen jonka hoitajat on hukanneet matkalla puistoon.

Miksi että sano nille lapsille, että päiväkodissa ollaan niin kauan kunnes vanhemmat tulee hakemaan? Taas merkki huonosta vanhemmuudesta.

Hoitajat hukanneet heidät kadulle matkalla päiväkodilta puistoon.

Minä, täydin ulkopuolinen ihminen, sitten neuvoin hoitajille että laskevat lapset lähtiessä ja saapuessa ja että hoitaja eteen ja hoitaja jonon päähän. Ei niin että aikuiswt vain taapertaa jonon kärjessä eikä katso pysyyko lapset mukana. Kaikki tämä uutta heille.

Oi. Sinäkö tosiaan olet tuon käytännön kaikkiiin päiväkoteihin opettanut? Oletko opettanut myös sen, että myös letkan keskellä on aikuinen? Saako sinua kiittää myös niistä huomioliiveistä joihin lapset on puettu? Entä parijonosta?

Se lukutaito...

Mites toi kyky ymmärtää sarkasmia? Ei taida löytyä. Lukea ehkä osaat, mutta ymmärrätkö lukemaasi?

Vierailija
102/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalopiha, jonne ei saa ajaa autolla. On portitkin, jotka saa toki auki, jos on hyvä syy. Lapsia pihalla on todella paljon. Mutta päivittäin tuolla ajaa joku, huoltoyhtiö, muuttoauto tai joku remonttireiska. 5v ei uskalla edes mennä yksin pihaan kun pelkää että joku iso auto ajaa päälle. Siis pihalla, jossa ei pitäsi olla autoliikennettä. Ja kyllä, meilläkin lapset juoksevat etukäteen pihaan.

Mulla on myös 3v, ja vaikka kuinka pitäisi kiinni niin sen ikäiset nyt sinkoilee sinne tänne.

En syyttäisi tästä yhtään ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihoilla kannattaisi peruuttaa kävelyvauhtia ja katsoa taaksepäin jos ei ole peruutuskameraa.

Aivan mahdotonta on kolmevuotiasta lasta havaita, jos jostain autojen välistä puikkelehtii auton alle.

Vierailija
104/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilleni voisi käydä juuri noin...kun ei täällä meidän kadulla kulje autoja, meidän lapset ei koskaan hukkuneet vaikkei niin vahdittukaan..ym ym...

Vierailija
105/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua porukkaa tällä palstalla. Ymmärtäisin syyttelyn ja haukkumisen jos kyseessä olisi oma lapsi jolle tuollaista sattui, mutta en tällä tavalla että tuikituntemattomista vedellään ties mitä johtopäätöksiä ja haukutaan kaikki muutkin siinä sivussa. Mikä teitä vaivaa?

Vahinkoja sattuu ja joskus niistä seuraa hirvein mahdollinen lopputulos. Jälkiviisastelu ei auta ketään, mutta onneksi näistä voi oppia.

Mä oon ainakin vähän katkeroitunut ja elämääni pettynyt, että se mua vaivaa. Mikä teitä muita?

Vierailija
106/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran pelastin sieppaamalla syliin, kun juoksi suoraan ajaoradalle. Pääsi livahtamaan äidiltä, kun olivat nousemassa autoon.

En jäänyt setvimään sen kummemmin vaan ojensin taaperon äidilleen.

Olisi siinä ollut kieliongelmakin, sillä olivat ns. ruskeita.

Vierailija
107/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle vain lapselle voi käydä noin. Päiväkodeissa, ainakin täällä Helsingissä, tehdään koko ajan retkiä, jossa mennään autojen vieressä ja luotetaan siihen, että lapset tottelevat. Parijonossa kulkevat autojen vieressä. Lisäksi kun ei ennenkään ole koskaan sattunut mitään vakakaa. ”Kyllä ne lapset tottelee”.

Vierailija
108/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä pointti tässä on se, että kyseessä ei ollut parkkipaikka! Jos kerros-, rivi, tai luhtitalojen PIHA-alueella lapsi jää auton alle, se on autoilijan kontolla.

Vierailija
109/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin viimeksi tänään tällaisen tilanteen, että pikkulapsi juoksee kauempana edellä ja joku, todennäköisesti mummo (kuitenkin nuorehko mummo) tulee kauempana perässä naureskellen. Minua ei naurattanut, että lapsi juoksi melkein minua päin. Niin ja tämä tapahtui missäs muuallakaan kuin autotiellä, vaikkakin hiljaisella sellaisella niin silti. Kyllä se mummo kokoajan lapsen perään katsoi, mutta kun se ei riitä jos lapsi menee selvästi edellä juoksien. Vaaran ainekset oli jo tuossakin tilanteessa.

Vierailija
110/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihoilla kannattaisi peruuttaa kävelyvauhtia ja katsoa taaksepäin jos ei ole peruutuskameraa.

Aivan mahdotonta on kolmevuotiasta lasta havaita, jos jostain autojen välistä puikkelehtii auton alle.

Nykyään on 360-peruuskamera mikä näkee enemmän kuin ihminen auton sisältä.

Vierailija
111/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja. Pitäis vähän ennakoida!

Vierailija
112/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä pointti tässä on se, että kyseessä ei ollut parkkipaikka! Jos kerros-, rivi, tai luhtitalojen PIHA-alueella lapsi jää auton alle, se on autoilijan kontolla.

Minä en haluaisi syyttää tästä ketään, mutta jos nyt oikeasti täytyy miettiä hoitaja vai autoilija, niin kyllä se hoitajan vastuulla oli. Autoilija kun ei voi metrin mittaista lasta mitenkään nähdä eikä autoilijat ole selvännäkijöitä. Lapsi oli hoitajan vastuulla, tosin en halua hoitajaakaan syyttää kun tarpeeksi iso taakka hänellä jo kannettavana, kuten toki myös kuskilla ja lapsen vanhemmilla.

Vierailija
113/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli pitkä ketju missä paheksuttiin sitä että ”isot lapset istuu rattaissa”.

Se on oikeasti turvallisempaa kuin tämä.

Vierailija
114/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kuski ei todellakaan ole automaattisesti syyllinen tällaisissa asioissa kun joku jää auton alle. Todella surullisia tapahtumia, mutta se on aina todella tilannekohtaista, että kuka on syyllinen vai onko ylipäänsä syyllistä olemassakaan. Poliisi hoitanee nuo asiat, meidän ei tarvitse tällä palstalla syyllisiä etsiä.

Vierailija
115/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajalle kuuluisi vankilatuomio törkeästä heitteillejätöstä. Missä tahansa missä on autoja niin 3-vuotiaan lapsen ei saisi antaa juoksennella vapaana metrien tai etenkään kymmenien metrien päässä.

Juu juu, eihän tuo autolla yli päräyttänyt setämies ole ollenkaan vastuussa.

Vierailija
116/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja olette kaikki. Ilmoitin poliisille kunnianloukkausketjun.

Vierailija
117/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua järkyttää miten ihmiset täällä kuvittelevat ettei heille itselleen voisi koskaan sattua mitään tällaista ja arvostelevat/haukkuvat noita asianosaisia. Oikeasti kenelle tahansa voi käydä jotain tällaista tai yhtä kamalaa jos tarpeeksi huono tuuri osuu kohdalle. Tämä on todella kamala juttu ja erittäin huonoa tuuria. Helppo se on kotisohvalta huudella ja arvostella muita. Toki se on asia erikseen jos tässä oikeasti olisikin jotain esim. Hoitaja keskittynyt enemmän puhelimen tuijotteluun tai muuta vastaavaa, mutta en usko niin.

Vierailija
118/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin viimeksi tänään tällaisen tilanteen, että pikkulapsi juoksee kauempana edellä ja joku, todennäköisesti mummo (kuitenkin nuorehko mummo) tulee kauempana perässä naureskellen. Minua ei naurattanut, että lapsi juoksi melkein minua päin. Niin ja tämä tapahtui missäs muuallakaan kuin autotiellä, vaikkakin hiljaisella sellaisella niin silti. Kyllä se mummo kokoajan lapsen perään katsoi, mutta kun se ei riitä jos lapsi menee selvästi edellä juoksien. Vaaran ainekset oli jo tuossakin tilanteessa.

Miksköhän mummoa nauratti - luulis, että olis itkettänyt, kun lapsi jyrää aikuisen auktoriteetin. Mummona olisin saanut raivarin.

Vierailija
119/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista. Itsekin pari lasta 3 vuoden rajapyykin ylittäneiksi kasvattaneena olen monta kertaa saanut huokaista helpotuksesta vaaratilanteen jälkeen. Toki aina yrittää ohjeistaa ja vaarallisissa tilanteissa pitää kiinni, mutta erityisesti jos useampi lapsi on, kiinni pitäminen ei ole aina mahdollista. Omilla lapsillani oli pienenä enkeleitä matkassa, uutisen lapsella tällä kertaa ei.

Kerran näin memen, jossa luki suunnilleen näin "3-vuotiaan kasvattaminen on kuin tekisi smoothien kansi auki". Ja sitä se on, vauhtia ja omaa tahtoa on valtavasti, mutta järkeä on. Eikä itse ehdi joka puoleen.

Vierailija
120/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala, surullinen tapaus. Kurjaa kaikille asianosaisille, vanhemmille erityisesti tietenkin aivan järkyttävää, mutta sääli käy myös kuskia. Miten hirveälle mahtaa tuntua. On ikävää kun joskus ihmiset tuomitsevat toiset vahingoista / virheistä mutta itse ajavat esim. piittaamattomasti tai ylinopeutta ja heille ei vaan välttämättä satu kummempaa, tai aiheuttavat vaaratilanteita kun eivät välitä ja muiden toiminnan ansiosta vahingoilta vältytään. Itse kerran säikähdin peruuttaessa kun pieni lapsi pyöräili takaa, olen varovainen mutta jos huono tuuri olisi ollut niin kyllä tuollaisessa tilanteessa voisi vahinko sattua vaikka kuinka hissukseen ajaa ja katsoo ympärilleen. Tuo kuskikin varmasti kärsii asiasta ikänsä.

Toivoisin, että vanhemmat kiinnittäisivät enemmän huomiota lapsiinsa. Usein näkyy esim. leikkipaikoilla ja kauppakeskuksissa kun vanhemmilla nenä kiinni puhelimessa ja lapsi menee menojaan. Esim. kauppakeskuksessa työntekijät saavat viedä lapsia vanhemmilleen leikkipaikalle takaisin kun lapset lähtevät vaikka seuraamaan heitä (esim. vartija, siivooja). Huono tuuri kun olisi niin joku setä veisi mennessään. Vahtikaa niitä lapsia ja puhelimet pois.

Lapsi oli HOITAJAN kanssa.

Sen verran olen ollut lasten kanssa tekemisissä, että p*skasti kasvatetut lapset eivät tottele auktoriteettejä samalla tavalla kuin hyvinkasvatetut lapset tekee. Vastuu lapsen kasvattamisesta on VANHEMMILLA.

Hoitajissa on paljon huonoja jotka ei edes osaa hallita simppeleitäkään tialnteita. Ei ne vanhemmat kykene etänä sellaisia paikkaamaan.

Olen kaksi kertaa löytänyt Helsingin ydinkeskustassa kadulta yksin päiväkoti-ikäisen jonka hoitajat on hukanneet matkalla puistoon.

Miksi että sano nille lapsille, että päiväkodissa ollaan niin kauan kunnes vanhemmat tulee hakemaan? Taas merkki huonosta vanhemmuudesta.

Hoitajat hukanneet heidät kadulle matkalla päiväkodilta puistoon.

Minä, täydin ulkopuolinen ihminen, sitten neuvoin hoitajille että laskevat lapset lähtiessä ja saapuessa ja että hoitaja eteen ja hoitaja jonon päähän. Ei niin että aikuiswt vain taapertaa jonon kärjessä eikä katso pysyyko lapset mukana. Kaikki tämä uutta heille.

Päiväkodissa 3 aikuista edesdä ja keskellä ja lopussa. Aikuiset ottaa käsiin 2 jotka tiedetään että tulee hankaluuksia.