Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopiossa tänään auton alle jäänyt 3-vuotias lapsi on kuollut

Vierailija
14.07.2020 |

Surullista ja niin turhaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b96b8986-ecdc-45c6-87e2-e65cd3b022ef

Kuopion Puijonlaaksossa tapahtui liikenneonnettomuus tiistaina 14.7. iltapäivällä. Kerrostalon pihassa auton alle jäänyt 3-vuotias lapsi on kuollut.

Elvytystoimet aloitettiin heti paikalla ja niitä jatkettiin Kuopion yliopistollisessa sairaalassa, mutta lapsi menehtyi saamiinsa vammoihin.

Kaksi lasta oli hoitajansa kanssa ulkona lähestymässä kerrostalon piha-aluetta polkua pitkin, kun 3-vuotias lapsi juoksi edelle kerrostalon piha-alueelle.

Samaan aikaan keski-ikäinen mies oli peruuttamassa autoaan piha-alueella, jonne oli pysäköitynä myös muita ajoneuvoja. Lapsi juoksi pysäköityjen autojen välistä peruuttavan auton taakse jääden sen takarenkaan alle.

Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena. Tässä vaiheessa vaikuttaisi kuitenkin, että kyseessä on enemmänkin onnettomien yhteensattumien summa ja tapaturma.

Osallisille on järjestetty kriisiapua.

Kommentit (408)

Vierailija
141/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala, surullinen tapaus. Kurjaa kaikille asianosaisille, vanhemmille erityisesti tietenkin aivan järkyttävää, mutta sääli käy myös kuskia. Miten hirveälle mahtaa tuntua. On ikävää kun joskus ihmiset tuomitsevat toiset vahingoista / virheistä mutta itse ajavat esim. piittaamattomasti tai ylinopeutta ja heille ei vaan välttämättä satu kummempaa, tai aiheuttavat vaaratilanteita kun eivät välitä ja muiden toiminnan ansiosta vahingoilta vältytään. Itse kerran säikähdin peruuttaessa kun pieni lapsi pyöräili takaa, olen varovainen mutta jos huono tuuri olisi ollut niin kyllä tuollaisessa tilanteessa voisi vahinko sattua vaikka kuinka hissukseen ajaa ja katsoo ympärilleen. Tuo kuskikin varmasti kärsii asiasta ikänsä.

Toivoisin, että vanhemmat kiinnittäisivät enemmän huomiota lapsiinsa. Usein näkyy esim. leikkipaikoilla ja kauppakeskuksissa kun vanhemmilla nenä kiinni puhelimessa ja lapsi menee menojaan. Esim. kauppakeskuksessa työntekijät saavat viedä lapsia vanhemmilleen leikkipaikalle takaisin kun lapset lähtevät vaikka seuraamaan heitä (esim. vartija, siivooja). Huono tuuri kun olisi niin joku setä veisi mennessään. Vahtikaa niitä lapsia ja puhelimet pois.

Lapsi oli HOITAJAN kanssa.

Sen verran olen ollut lasten kanssa tekemisissä, että p*skasti kasvatetut lapset eivät tottele auktoriteettejä samalla tavalla kuin hyvinkasvatetut lapset tekee. Vastuu lapsen kasvattamisesta on VANHEMMILLA.

Hoitajissa on paljon huonoja jotka ei edes osaa hallita simppeleitäkään tialnteita. Ei ne vanhemmat kykene etänä sellaisia paikkaamaan.

Olen kaksi kertaa löytänyt Helsingin ydinkeskustassa kadulta yksin päiväkoti-ikäisen jonka hoitajat on hukanneet matkalla puistoon.

Miksi että sano nille lapsille, että päiväkodissa ollaan niin kauan kunnes vanhemmat tulee hakemaan? Taas merkki huonosta vanhemmuudesta.

Hoitajat hukanneet heidät kadulle matkalla päiväkodilta puistoon.

Minä, täydin ulkopuolinen ihminen, sitten neuvoin hoitajille että laskevat lapset lähtiessä ja saapuessa ja että hoitaja eteen ja hoitaja jonon päähän. Ei niin että aikuiswt vain taapertaa jonon kärjessä eikä katso pysyyko lapset mukana. Kaikki tämä uutta heille.

Jokaisessa päiväkodissa noudatetaan tuota aikuinen edessä ja takana juttua.

Vierailija
142/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalon piha-alue! Ei siellä kuulu ajella!

Kerrostalon piha, jossa parkkipaikka. Ei siellä kuulu juoksennella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tapaus :(  Mä olen ottanut  alle kouluikäisiä sukulaislapsia yleensä vain yhden kerrallaan hoitooni. Jos otan kaksi, sitten ollaan koko aika sisällä eikä  mennä ollenkaan ulos. Kolme voin ottaa sitten, kun kaikki ovat yli 10 v. 

Vierailija
144/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin ajaa viime viikolla n. 4-5 v. lapsen päälle. Ajoin 30 km/h vauhtia, se on rajoitus ja asuinalue muutenkin lapsirikas. Aivan yhtäkkiä vieressä kulkevalta pyörätieltä juoksi tuollainen pikkutenava suoraan autotielle eteeni. Ei siis ollut suojtatietä siinä. Lukkojarrutus ja melkein sydärinkin sain. Tämä lapsi oli ihan perheensä kanssa kävelyllä, ainakin siinä oli äiti ja isä vaunujen kanssa ja tämä vikkelä vintiö. Ilmeisesti tämä huomasi jotain mielenkiintoista tai toisaalta, lasten mielikuvituksesta ei tiedä. 

Pienten lasten kanssa saa olla silmät selässäkin ja vanhemmilla/hoitajilla ei missään nimessä saisi olla puhelinta kourassaan.

Rajoitus ei tarkoita sitä, että juuri sitä nopeutta pitää ajaa! Tilannenopeus voi olla huomattavasti alhaisempi kuten tuossa sinun tapauksessasi vaikuttaa.

Vierailija
145/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa kirjoitti:

Olisko vaikka perhepäivähoitaja tai joku sukulaisnuori. Nyt kun on heinäkuu ja sen suhteen poikkeustila monien lasten hoitokuvioissa.

Joku tiesi ketjussa, että lapset olivat äitinsä kanssa. Voi olla noin ja tiedoksi annettu et olivat hoitajan kanssa.

Vierailija
146/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala, surullinen tapaus. Kurjaa kaikille asianosaisille, vanhemmille erityisesti tietenkin aivan järkyttävää, mutta sääli käy myös kuskia. Miten hirveälle mahtaa tuntua. On ikävää kun joskus ihmiset tuomitsevat toiset vahingoista / virheistä mutta itse ajavat esim. piittaamattomasti tai ylinopeutta ja heille ei vaan välttämättä satu kummempaa, tai aiheuttavat vaaratilanteita kun eivät välitä ja muiden toiminnan ansiosta vahingoilta vältytään. Itse kerran säikähdin peruuttaessa kun pieni lapsi pyöräili takaa, olen varovainen mutta jos huono tuuri olisi ollut niin kyllä tuollaisessa tilanteessa voisi vahinko sattua vaikka kuinka hissukseen ajaa ja katsoo ympärilleen. Tuo kuskikin varmasti kärsii asiasta ikänsä.

Toivoisin, että vanhemmat kiinnittäisivät enemmän huomiota lapsiinsa. Usein näkyy esim. leikkipaikoilla ja kauppakeskuksissa kun vanhemmilla nenä kiinni puhelimessa ja lapsi menee menojaan. Esim. kauppakeskuksessa työntekijät saavat viedä lapsia vanhemmilleen leikkipaikalle takaisin kun lapset lähtevät vaikka seuraamaan heitä (esim. vartija, siivooja). Huono tuuri kun olisi niin joku setä veisi mennessään. Vahtikaa niitä lapsia ja puhelimet pois.

Lapsi oli HOITAJAN kanssa.

Sen verran olen ollut lasten kanssa tekemisissä, että p*skasti kasvatetut lapset eivät tottele auktoriteettejä samalla tavalla kuin hyvinkasvatetut lapset tekee. Vastuu lapsen kasvattamisesta on VANHEMMILLA.

Hoitajissa on paljon huonoja jotka ei edes osaa hallita simppeleitäkään tialnteita. Ei ne vanhemmat kykene etänä sellaisia paikkaamaan.

Olen kaksi kertaa löytänyt Helsingin ydinkeskustassa kadulta yksin päiväkoti-ikäisen jonka hoitajat on hukanneet matkalla puistoon.

Miksi että sano nille lapsille, että päiväkodissa ollaan niin kauan kunnes vanhemmat tulee hakemaan? Taas merkki huonosta vanhemmuudesta.

Hoitajat hukanneet heidät kadulle matkalla päiväkodilta puistoon.

Minä, täydin ulkopuolinen ihminen, sitten neuvoin hoitajille että laskevat lapset lähtiessä ja saapuessa ja että hoitaja eteen ja hoitaja jonon päähän. Ei niin että aikuiswt vain taapertaa jonon kärjessä eikä katso pysyyko lapset mukana. Kaikki tämä uutta heille.

Jokaisessa päiväkodissa noudatetaan tuota aikuinen edessä ja takana juttua.

Kun ei noudatettu. Mistäkö tiedän? Istun työpaikalla niin että näen aina ne ryhmien lähdöt ja saapumiset koska ikkunani antaa suoraan sinne päiväkodin ovelle, pihalle ja portille.

Eikä muuten noudattanut esim sekään hoitaja joka karjui lapsille yksinään siinä videolla joka vuodettiin taannoin lehtiin.

Vierailija
147/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kovaa ihmiset peruuttavat? Voisin luultavasti kaataa, jos joku oikein juoksisi alle kun peruutan mutta ei se yli enää menisi.

Vierailija
148/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jumalan tahto<3 Halusi pikkuisen taivaaseen<3

Vierailija
149/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta elämää meni pilalle tässä. Kuskin syy tämä ei ole.

Vierailija
150/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin nimenomaan kerrostalon piha-alueella olevalla parkkipaikalla ON parkkiruudut. Vaarallinen paikka muuten on, lapsia ei löydy, mutta koiran kanssa ja ihan itsekseenkin saa aina varuilla olla.

Vierailija
151/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli jumalan tahto<3 Halusi pikkuisen taivaaseen<3

Kuvottava mies tämä jumala.

Vierailija
152/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi näitä pahanolon kommentteja!!

Osanotto lapsen menettäneille. Pahinta mitä voi kohdalle sattua :(

Vierailija
153/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tästä aiheesta keskustellaan, koska se on järkyttävä tapaus ja keskustelu myös auttaa ulkopuolisia pohtimaan, kuinka ennaltaehkäistä vastaavia jatkossa. Moni varmasti pohtii omaa juoksentelevaa lastaan, vaaranpaikkoja pihaparkeissa ja myös sitä, kuinka hankalaa on vaikka markettien parkkipaikoilla, jos lapsia pääsee vahingossa tai vahtimisen puutteesta puikkelehtimaan autojen välistä.

Uutisoinnissa käytetään sanaa hoitaja, mutta se ei kerro sitä, että oliko hoitaja oma vanhempi vai joku muu. Sanalla varmasti suojataan yksityisyyttä. Mopo keulii arvailuissa. Mopo keulii myös siinä, että oliko auto luvallisella paikalla vai luvatta pihassa. Nämä arvailut eivät ole asiallisia ja ne voisi jättää omaan arvoonsa.

Olen 70-luvun lapsi ja veljeäni kuljetettiin valjaissa. Äitini kertoo kuinka kätevää se oli, koska oli pari muutakin lasta. Tänä päivänä valjaita katsotaan pahalla, en käsitä miksi. Ne ovat tosi hyvät.

Vierailija
154/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se hoitaja joka karjui videolla ei noudattanut neuvoa (yksin ollessaan) että kävelee sekä ensimmäisenä että viimeisenä lapsiryhmän kanssa? Kas kummaa. Pitäshän nyt hoitajan osata jakautua moneksi

Vierailija
155/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilija TAPPOI TAAS! Silti pyöräilijöitä vai haukutaan joka mediassa..

Autoissakin on ne nollapisteet, ettei vaan voi nähdä. 3-vuotiaskin on niin pieni nähtäväksi, että jopa minä olen melkein törmännyt sellaiseen kävellen. Kommenttisi provo on osunut täysin väärään aiheeseen.

Vierailija
156/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä puhuttaisiin hoitajasta jos se ei ollut hoitaja???

Aina on sanottu onko vanhempi jos on.

Vierailija
157/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne eläkkeenmaksajat vähenee, huoltosuhde vinoutuu kunnes kaatuu kokonaan. Sitten naimattomat kissankasvattajat taas raivoavat kun otetaan niitä paköläisia.

Vierailija
158/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämmöiseen tilanteeseen soveltaa nyt sitä uuden tieliikennelain ennakointivelvollisuus pykälää?

Olen monesti miettinyt, miten ihmiset uskaltavat ajaa niin kovaa esim. parkkihalleissa, koskaan ei tiedä mistä joku juoksee eteen. Ennakointia pitäisi suorittaa kokoajan, ei vain tilanteissa joissa itse kokee sen tärkeäksi.

On tietenkin sitten tilanteita joissa ennakoimallakaan ei ehdi mitään tehdä, mutta kuitenkin. Tässä ei kuskilla ole ollut mahdollisuutta näköhavaintoon kun sekunnin murto-osa.

Vierailija
159/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se hoitaja joka karjui videolla ei noudattanut neuvoa (yksin ollessaan) että kävelee sekä ensimmäisenä että viimeisenä lapsiryhmän kanssa? Kas kummaa. Pitäshän nyt hoitajan osata jakautua moneksi

Niin. Siinä oli jälleen esimerkki siitä että kaikissa päiväkodeissa ei noudateta samoja käytäntöjä kuten väitit.

Ei osata edes laskea lapsia, ei osata valvoa eikä edes ole tarpeelsi niitä aikuisia.

Tiedän yksityisen päiväkodin joka jätti 5-6-vuotiaat tarkoituksella yksin kadulle odottamaan eskarin alkua idealla että paikalla olevat äidit sittn vahtii heidätkin. Äideille ei kerrottu tästä ideasta...

Vierailija
160/408 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä puhuttaisiin hoitajasta jos se ei ollut hoitaja???

Aina on sanottu onko vanhempi jos on.

Poliisin tiedottaminen nyt on mitä on ja nyt kyse vielä savolaisesta niin arvailla soppii.