Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
601/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin älypuhelimeen maaliskuussa tänä vuonna. Lähinnä käytän shakin ja kielten opiskeluun.

Kello ranteessa hölkkää harrastaen, aikaa mittaillen.

Vierailija
602/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v****a se ap sulle kuuluu????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

känkkäränkkä kirjoitti:

Vanhoista tavosta ja tottumuksista on vaikea päästä eron. Helpommin ja nopsammin katson ajan rannekellosta, kun alan kaivamaan kännykkää repun pohjalta. Varsinkin fillaroidessa rannekello on kätevämpi. Minä en kulje ympäriinsä kännykkä kourassa.

Tiesitkö muuten, että rannekellot alkoivat yleistyä Ensimmäisen Maailmansodan aikana ja erityisesti lentäjillä?

Siihen asti oli joka miehellä ollut taskukello, mutta sellainen ei ole senaikaisen lentokoneen avo-ohjaamossa kovinkaan käytännöllinen. Kuitenkin tarkan ajan tietäminen oli oleellisen tärkeää mm. lentoajan, lentomatkan ja jäljellä olevan polttoaineen määrän arvioimiseksi!

Niinpä lentäjät alkoivat vierailla lomillaan kellosepänliikkeissä pyytämässä sinkilöiden juottamista taskukellojensa vastakkaisiin kylkiin, niin että ne saattoi kiinnittää ranteeseen.

Myöhemmin myös muut omaksuivat uuden, käytännöllisen tavan ja sodan jälkeen alkoivat yleistyä pienemmät kellot valmiilla hihnakiinnityksillä osittaain muoti-ilmiönä - "ihan kuin lentäjillä!"

Vierailija
604/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on varmaankin kelloista sanottu jo kaikki. Sanon nyt kuitenkin vielä oman mielipiteeni: Ilman rannekelloa olisin aivan hukassa. Katsoisin tyhjää rannettani minuutin välein enkä muistaisi, että taskussa on älypuhelin. 

Vierailija
605/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rannekellon patteri kestää noin vuoden. Joitakin voi vetää itse. Älypuhelin pimenee, jos sitä ei lataa joka päivä. Rannekellon viisareista voi myös määrittää ilmansuunnat, kun aurinko on näkyvillä, eikä sitä tarvitse kaivella esiin taskusta, laukusta tms.

Ei pidä tehdä itsestään liian riippuvaista näistä älyvempaimista noin muutenkaan.

Minulla on 15 vuotta vanha rannekello eikä ole kertaakaan tarvinnut paristoa vaihtaa.

Vierailija
606/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panen rannekellon ranteeseeni kellotaulu sisäänpäin aina lähtiessäni tapaamaan seksuaaliterapeuttiani. Siitä näen helposti, paljonko aikaa on vielä jäljellä ja osaan ajoittaa laukeamiseni tarkasti niin, ettei maksettua aikaa mene hukkaan. Kätevää!

Vierailija
607/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko statussymboli että varaa on. Tai ovat vaan tottuneet.

Vierailija
608/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on laukussa tai taskussa,enkä koe tarpeelliseksi tuijotella sitä kokoajan turhaan.

Vierailija
609/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin on laukussa tai taskussa,enkä koe tarpeelliseksi tuijotella sitä kokoajan turhaan.

Minulla taas on tapana asettaa taskukelloni eteeni ampumakilpailuissa, Se auttaa rytmityksessä ja estää hätäilyn ampumasuorituksessa parantaen tulosta.

Vierailija
610/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on minulla pitkälti asusteen jatkeena ja rannekoruna ja toki siitä on helpompi eri tilaisuuksissa vaivihkaa vilkaista ajan kuin kaivaa kännykkää naaman eteen..

Minulla on useita kelloja ja yksi älykello .

En pidä kelloja jatkuvasti ja pärjään hyvin myös ilman mutta jos arkissa vaatetuksessa haluaa hieman profiloitua ravintolassa niin roleksi kädessä kummasti saa ostat kohoamaan

.

Vierailija
611/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina tuon 10 000 euron Omegan ranteeseen kun. Menen ravintolaan...

Kummasti saa paremmin naisia Omega kädessä kuin ilman

Vierailija
612/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloni, siis älykelloni seuraa terveydentilaani. Siihen ei puhelin pysty. Se on myös hienon näköinen vähän korun tapaan. Lisäksi kellonajan näkee helposti vaikka olisi huonompi paikka. Työnantaja ei pidä siitä jos puhelin on liian paljon kädessä.

Vierailija
613/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kai aika tyhmää kysellä ohikulkijalta, että "hei, paljon puhelin on?"

-winner-

Vierailija
614/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kelloista. Etenkin laatukelloista. Se on huikeaa käsityötä ja omanlaistaan taidetta. Itsellä kaksi sveitsiläistä laatukelloa, mutta aina haaveilen uniikkikellosta. Kuka nyt sijoittaa mihinkin. 

Vierailija
615/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykellot kuitenkin muovikelloja jotka niin sovi pukeutumiseen.

Vierailija
616/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole se puhelin jatkuvasti kädessä kuten ehkä sinulla.

Vierailija
617/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei vieläkään ole älypuhelinta. Tosin kello löytyy kyllä peruskännykästäkin, mutta sellainenkin on yleensä liikenteessä olessa aina vaan laukussa tai kotona jossain pöydällä - eli EI kädessä. Joten aikaa ei näe puhelimesta ilman erillistä sen esiin kaivamista, rannekellosta ajan taas näkee heti.

Vierailija
618/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykello urheiluharrastusten seurantaan. Töissä kätevämpää vilkaista kellonaika ranteesta, puhelimen pitäminen taskussa ja sen vilkuilu olisi omassa työssäni noloa ja häiritsevää.

Vierailija
619/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puhelin on perstaskussa ja kello ranteessa.

Vierailija
620/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se puhelin on perstaskussa ja kello ranteessa.

Varo vain, ettei se putoa vessassa housuja nostellessa pönttöön, kuten kävi pomolleni!

Puhelin pers'taskussa on hankala myös autoon istaktaessa. Itse suosin siksi vyökoteloa.