Kesäaika vituttaa, kaikki rahat menee muiden lahjoihin ja juhliin :(
Ottaa niin päähän tämä kevät- ja kesäaika kun tuntuu, että kaikki pakollisten laskujen ja ruokien jälkeen jäävä raha menee pelkästään toisten ihmisten juhliin ja lahjoihin. Kesällä olisi ihan omastakin takaa rahan menoa ja sitten kauheita summia menee lahjoihin, matkakuluihin ja omaan ja lasten juhlavaatetukseen :(
Meillä on taas ihan mahdoton kesä tulossa. On esim. kolmet häät. Pakko ostaa uusi mekko kun pyöristymään päin oleva raskausmaha tuskin mahtuu enää kesällä vanhoihin mekkoihin. Lapsille ei mene enää viime kesän juhlavaatteet, aika kallista tulee nekin taas uusia tähän samaan saumaan. Kolmet häät tarkoittaa myös kolmea suht kallista lahjaa. Samaten 3 polttarit mulle ja 3 miehelle. Aivan helvetillisen hintaista. Yhdet häät on vielä niin kaukana, että on pakko yöpyä hotellissa.
Sitten on kahdet lakkiaiset, lähipiirissä vielä, joten lahjoihinkin pitää pikkuisen enemmän panostaa. Oman siskon ja miehen kummipojan.
2 valmistujaiset, toisen siskoni ja parhaan ystäväni juhlat. Pakko jotain viedä sinnekin.
Ystävän kolmekymppiset. Sinne ollaan värväämässä yhteislahjaa.
Miehen äiti täyttää 60v. ja pitää isot juhlat. kai sekin on pakko noteerata ja ei sinne minkään kympin konvehtirasian kanssa voi mennä.
Pari läheistä ystävää saa (toivottavasti) vauvan ihan lähiviikkoina. Vauvoille haluan jotain viedä, tulemme olemaan toisen kummejakin, joten ihan jo siksi tuntuu kivalta muistaa. Niin joo, ristiäiset on varmaan sitten loppukesästä. Ei se kummilusikkakaan taas mikään ilmainen ole.
Yhdet rippijuhlatkin olisi vielä, mitähän sinnekin sitten veisi. Huoh. Onneksi on "vain" serkun, että ehkä ei niin kovin akllista tarvitse sentään ostaa.
Tässäpä nämä ihan pakolliset jutut. Sitten aina tulee vielä jotain yllättävää menoa :( Tuliaisia viemisinä kyläpaikkaan jne.
Muutenkin tuntuu, että valtaosan kesän viikonlopuista saa taas viettää näissä juhlissa. Onhan ne kivoja, ei siinä mitään. Ja oikeasti on mukava onnitella valmistuneita, iloita häissä jne. Mutta kyllähän se vähän harmittaa kun kesällä olisi kivaa olla myös ihan rauhassa oman perheen kesken, rentoutua ja hengähtää. Häät polttareineen jo vie aika siivun vapaista yhteisistä viikonlopuista miehen kanssa :( Mutta kun ovat läheisiä ystäväpariskuntia niin minkäs teet.
Olenko aino, jota ottaa tää päähän?
Kommentit (64)
onneks on vuorotyö, niin aina voi vedota siihen, että on kyseisen viikonlopun töissä.
Sinulle on kyllä siunaantunut melkoinen määrä juhlia samaan suveen! :o Ottaisi minuakin päähän. Nuo ovat vieläpä kaikki sellaisia, joihin ei voi jättää menemättä - paitsi ehkä ne rippijuhlat. Jättäisin osallistumatta myöskin polttareihin. Ne voivat olla melkoinen rahareikä taikka sitten unohtumattomimmat juhlat ikinä! Vaikeita valintoja...
Iloitse kuitenkin jokaisesta juhlasta, ja rahanmenoa harmitellessasi ajattele, että tämän kesän jälkeen ei välttämättä tule minkäännäköisiä juhlia moneen vuoteen!
Toihan on ihan ohimenevä. Tollainen kesä tulee varmaan kerran elämässä.
Eihän niitä häitä nyt niin paljon elämän aikana tule. Minä olen 42 ja olen ollut elämäni aikana yksissä sukulaisen häissä (enoni häät kun olin 6), ja ehkä noin 4-5 muissa häissä. Yhdet niistä omat.
Pyöreillä olen käynyt pari kertaa, rippijuhlilla en kertaakaan. Polttareissa olen käynyt kerran, kustannukset taisi olla 50 euroa.
En tajua miten jollekin voi tulla noin paljon kutsuja? Meillä on täksi kesäksi yhdet häät tulossa. Mulla on ollut useita kesiä peräkkäin että ei ole ollut yhtään mitään.