Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäaika vituttaa, kaikki rahat menee muiden lahjoihin ja juhliin :(

Vierailija
21.05.2013 |

Ottaa niin päähän tämä kevät- ja kesäaika kun tuntuu, että kaikki pakollisten laskujen ja ruokien jälkeen jäävä raha menee pelkästään toisten ihmisten juhliin ja lahjoihin. Kesällä olisi ihan omastakin takaa rahan menoa ja sitten kauheita summia menee lahjoihin, matkakuluihin ja omaan ja lasten juhlavaatetukseen :(

Meillä on taas ihan mahdoton kesä tulossa. On esim. kolmet häät. Pakko ostaa uusi mekko kun pyöristymään päin oleva raskausmaha tuskin mahtuu enää kesällä vanhoihin mekkoihin. Lapsille ei mene enää viime kesän juhlavaatteet, aika kallista tulee nekin taas uusia tähän samaan saumaan. Kolmet häät tarkoittaa myös kolmea suht kallista lahjaa. Samaten 3 polttarit mulle ja 3 miehelle. Aivan helvetillisen hintaista. Yhdet häät on vielä niin kaukana, että on pakko yöpyä hotellissa.

Sitten on kahdet lakkiaiset, lähipiirissä vielä, joten lahjoihinkin pitää pikkuisen enemmän panostaa. Oman siskon ja miehen kummipojan.

2 valmistujaiset, toisen siskoni ja parhaan ystäväni juhlat. Pakko jotain viedä sinnekin.

Ystävän kolmekymppiset. Sinne ollaan värväämässä yhteislahjaa.

Miehen äiti täyttää 60v. ja pitää isot juhlat. kai sekin on pakko noteerata ja ei sinne minkään kympin konvehtirasian kanssa voi mennä.

Pari läheistä ystävää saa (toivottavasti) vauvan ihan lähiviikkoina. Vauvoille haluan jotain viedä, tulemme olemaan toisen kummejakin, joten ihan jo siksi tuntuu kivalta muistaa. Niin joo, ristiäiset on varmaan sitten loppukesästä. Ei se kummilusikkakaan taas mikään ilmainen ole.

Yhdet rippijuhlatkin olisi vielä, mitähän sinnekin sitten veisi. Huoh. Onneksi on "vain" serkun, että ehkä ei niin kovin akllista tarvitse sentään ostaa.

Tässäpä nämä ihan pakolliset jutut. Sitten aina tulee vielä jotain yllättävää menoa :( Tuliaisia viemisinä kyläpaikkaan jne.

Muutenkin tuntuu, että valtaosan kesän viikonlopuista saa taas viettää näissä juhlissa. Onhan ne kivoja, ei siinä mitään. Ja oikeasti on mukava onnitella valmistuneita, iloita häissä jne. Mutta kyllähän se vähän harmittaa kun kesällä olisi kivaa olla myös ihan rauhassa oman perheen kesken, rentoutua ja hengähtää. Häät polttareineen jo vie aika siivun vapaista yhteisistä viikonlopuista miehen kanssa :( Mutta kun ovat läheisiä ystäväpariskuntia niin minkäs teet.

Olenko aino, jota ottaa tää päähän?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nyt ihan pakko joka juhliin osallistua, niin osta edes juhlavaatteet kirppikseltä. Hyllymetreittäin siellä notkuu kerran-pari käytettyä lasten juhlavaatetta ja -kenkiä, todella edulliset hinnat!

Vierailija
22/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks oon syrjäytynyt ja vailla ystäviä, ei tarvitse ostaa lahjoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todellakin kysellä josko mahdollisimman monen sukulaisen kanssa voisitte ostaa kimppalahjoja.Muillakin voi olla ihan samat fiilikset kuin sulla ja saattaisivat ilahtuakin kimppalahjaideasta.

Noi,30- 60v yms. synttärit ei mun mielstä kaipaa mitään kalliita tavaralahjoja, ellei teidän suvussa ole tapana niitä ostaa.Tuon ikäisillä ihmisillä on jo tavaraa omasta takaa liikaakin.Ruoka tai juomalahjat on aina hyviä aikuisille-ne yleensä tulee käytettyä.Esim.viini tai kuoharipullo/kimpassa ostettu lahjakortti ravintolaan tms. 

Vierailija
24/64 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö niitä juhlia vain ihan lahjojen toivossa?Itselleni riittää,että ihmiset saapuvat paikalle.

Vierailija
25/64 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin, niin kateellinen Ap:lle. Minulla ei ole tulossa yhtään juhlaa kesällä, kuten ei muinakaan kesinä. Olen 45 v ja elämäni aikana ollut 5 häissä, yksissä rippijuhlissa ja omien lasteni kastetilaisuuksissa. Pieni suku joka ei pidä yhteyttä ja kaverit susipareja. 

Vierailija
26/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa pitämässä pian 40-v synttärit. Pidämme ne lähinnä sukulaisille, joita haluamme nähdä ja jotka haluavat meitä juhlia. Lahjojen takia emme heitä kutsu, koska emme oikeastikaan tarvitse mitään sellaista, mihin kellään olisi varaa. Haluamme vain kutsua heidät kylään.

Ei aina juhlat tarkoita kalliita lahjoja.

Vierailija
27/64 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:17"]

Ottaa niin päähän tämä kevät- ja kesäaika kun tuntuu, että kaikki pakollisten laskujen ja ruokien jälkeen jäävä raha menee pelkästään toisten ihmisten juhliin ja lahjoihin. Kesällä olisi ihan omastakin takaa rahan menoa ja sitten kauheita summia menee lahjoihin, matkakuluihin ja omaan ja lasten juhlavaatetukseen :(

Meillä on taas ihan mahdoton kesä tulossa. On esim. kolmet häät. Pakko ostaa uusi mekko kun pyöristymään päin oleva raskausmaha tuskin mahtuu enää kesällä vanhoihin mekkoihin. Lapsille ei mene enää viime kesän juhlavaatteet, aika kallista tulee nekin taas uusia tähän samaan saumaan. Kolmet häät tarkoittaa myös kolmea suht kallista lahjaa. Samaten 3 polttarit mulle ja 3 miehelle. Aivan helvetillisen hintaista. Yhdet häät on vielä niin kaukana, että on pakko yöpyä hotellissa.

Sitten on kahdet lakkiaiset, lähipiirissä vielä, joten lahjoihinkin pitää pikkuisen enemmän panostaa. Oman siskon ja miehen kummipojan.

2 valmistujaiset, toisen siskoni ja parhaan ystäväni juhlat. Pakko jotain viedä sinnekin.

Miehen äiti täyttää 60v. ja pitää isot juhlat. kai sekin on pakko noteerata ja ei sinne minkään kympin konvehtirasian kanssa voi mennä.

Pari läheistä ystävää saa (toivottavasti) vauvan ihan lähiviikkoina. Vauvoille haluan jotain viedä, tulemme olemaan toisen kummejakin, joten ihan jo siksi tuntuu kivalta muistaa. Niin joo, ristiäiset on varmaan sitten loppukesästä. Ei se kummilusikkakaan taas mikään ilmainen ole.

Yhdet rippijuhlatkin olisi vielä, mitähän sinnekin sitten veisi. Huoh. Onneksi on "vain" serkun, että ehkä ei niin kovin akllista tarvitse sentään ostaa.

Tässäpä nämä ihan pakolliset jutut. Sitten aina tulee vielä jotain yllättävää menoa :( Tuliaisia viemisinä kyläpaikkaan jne.

Muutenkin tuntuu, että valtaosan kesän viikonlopuista saa taas viettää näissä juhlissa. Onhan ne kivoja, ei siinä mitään. Ja oikeasti on mukava onnitella valmistuneita, iloita häissä jne. Mutta kyllähän se vähän harmittaa kun kesällä olisi kivaa olla myös ihan rauhassa oman perheen kesken, rentoutua ja hengähtää. Häät polttareineen jo vie aika siivun vapaista yhteisistä viikonlopuista miehen kanssa :( Mutta kun ovat läheisiä ystäväpariskuntia niin minkäs teet.

[/quote]

Miten nuorena ootte oikein hankkineet lapsia? :O

Vierailija
28/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että harmittaa sinua ap siis. Meillä on onneksi aika vähän ystäviä ja sukulaiset on etäisiä. Tänä vuonna ei yksiäkään juhlia ja onneksi ei rahanmenoa.

Harmittaa jo painostus lapsen opettajan lahjasta toisten vanhempien osalta.

Vierailija
29/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas paljon menoa,potuttaa jo sun puolesta.Mulla ei onneksi tänä kesänä mitään juhlia,en edes laske omia synttäreitäni mukaan,en jaksa juhlia.Omat tuparit pitäisi järjestää,toiv. listalla rahaa,jotta saadaan panostettua tarvittaviin tavaroihin.Ruokaakaan en meinaa tehdä polttareille,ärsyttävän moni karppaa tai laihduttaa.Aina kun on joku käynyt kylässä  (sanotaanko vuoden sisällä),ei voi syödä pullaa ku siin on hiilareita ja voi voi tota makaroonia,hiilareita.Omat tuparit ei onneksi sitten vie rahaa kuin boolin verran,tuokoot hitto kaikki omat eväänsä. :) Ja tiedän jo,että kaikki tulee sellasen 20e tuparikassaan..eikös aika vakkari?

Vierailija
30/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:17"]

[/quote]

Ehkä sun kannattaisi opetella sanomaan ei.

Muuten kuulostaa höpö höpöltä.

Vierailija
31/64 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt IHAN off topic, mutta kirjoitan kuitenkin...

Joku tässä ketjussa kertoi, että on tuttavien/sukulaisten kanssa lainannut ja kierränyt lasten juhlavaatteita. Mikä loistava idea! Niin mekin olemme tehneet, myös lasten arkivaatteiden ja urheiluvälineiden kanssa. Mutta nyt mua on pahasti alkanut närästää se, että yksi sukulainen on vähän niinkuin vapaamatkustajana tässä mukana. Vaatteet kyllä kelpaa, samoin kaikki muukin. Ja kun ne käy pieniksi, he myyvät ne sitten eteenpäin... Koko ajan kysellään lapselle sitä sun tätä. Minä ehdotin, pari kalliimpaa harrastusvälinettä ja useamman talven ulkovaattetta myöhemmin, että jospa he joskus ostaisivat jotain uutena niin, että se ensin tulisi meidän kahden lapsemme käyttöön ja menisi sitten heille... Mikä jumalaton mekkala siit syntyi!!! Anoppia myöten minut on haukuttu ahneeksi paskaksi. Minusta nyt vaan olisi kohtuullista, että myös me joskus hyötyisimme tästä "diilistä". Taitaa mennä tästä edespäin meidän käyttökelpoiset kamat kierrätykseen kirpparin kautta...

Vierailija
32/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha vaan aika! Suomen kesä on lyhyt, mulla oli viime kesänä vieraan roolissa neljät häät ja siis neljät polttarit!!! Kaksi hyvää omaa kaveria, lapsuudesta läheisin serkkuni ja yksi hieman vieraampi daami, jonka miehen bestman mieheni oli. Rahaakin meni mutta meni myös 8 kesä viikonloppua, onneksi samalla koltulla menin kaikki ko. häät. Itse pidimme syyshäät..

Vierailija
33/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös paljon juhlia joka kesä, mutta ei se vaateiden puolesta oikeastaan harmita, koska lapsille joka tapauksessa ainakin näissä koissa on vielä useammatkin juhlavaatteet ja itse vedän "klassista linjaa"= samat muutamat vaatteet useissa juhlissa ja useitakin vuosia. Nämä on jonkun vuoden aleista kerättyjä sekä lapsille kirppareilta.

Polttareihin en osallistu millään lailla; kallista ja en viihdy. Mieheni osallistuu osaan. Kyllä välillä harmittaa, että on aina jotain sovittuna joka viikonlopuksi.

Annamme aika halpoja lahjoja, valmistujille ja rippilapsille 20 (AV:lla TOSI NOLOA JA KÖYHÄÄ). Häihin vaihtelevasti tilanteen mukaan, mutta noin 60 yleensä. En koe meidän olevan velvoitettuja maksamaan osallistumisesta. Oma valinta järjestää juhlat sekä kutsua meidät. Ei meillä riitä rahat kaikille  tukoittain jakaa. Yhdelle hääparille viime kesänä vein kassillisen itsetehtyjä hilloja (suurperhe ovat), mutta ne olivatkin sellaiset "yllätys/bile"-häät ja olin yksin. Itsekään en halua kalliita enkä isoja lahjoja.

Vierailija
34/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, neuvo sinulle: älä lisäänny enempää. Lapset ne vasta rahareikiä on vrt. kavereiden ja sukulaisten juhliin.

Vierailija
35/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset osaa sanoa ei? taas näitä, jotka ei osaa suutansa avata ja kieltäytyä

Vierailija
36/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:53"]

Kenelle se lahjan arvo on oleellista? 

[/quote]

Ahneelle av-mammalle? Ihan sama mitä paskaa antaa lahjaksi, kunhan se vain on tarpeeksi kallis. Ja tarpeeksi kallis on silloin, kun sen arvo kattaa juhlien järjestäjien kulut yhtä vierasta kohtaan.

Mutta tokihan nyt varmasti normaalit ihmiset ymmärtävät, että lahja annetaan oman taloustilanteen mukaan.

Vierailija
37/64 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 23:52"]

Tää on nyt IHAN off topic, mutta kirjoitan kuitenkin...

Joku tässä ketjussa kertoi, että on tuttavien/sukulaisten kanssa lainannut ja kierränyt lasten juhlavaatteita. Mikä loistava idea! Niin mekin olemme tehneet, myös lasten arkivaatteiden ja urheiluvälineiden kanssa. Mutta nyt mua on pahasti alkanut närästää se, että yksi sukulainen on vähän niinkuin vapaamatkustajana tässä mukana. Vaatteet kyllä kelpaa, samoin kaikki muukin. Ja kun ne käy pieniksi, he myyvät ne sitten eteenpäin... Koko ajan kysellään lapselle sitä sun tätä. Minä ehdotin, pari kalliimpaa harrastusvälinettä ja useamman talven ulkovaattetta myöhemmin, että jospa he joskus ostaisivat jotain uutena niin, että se ensin tulisi meidän kahden lapsemme käyttöön ja menisi sitten heille... Mikä jumalaton mekkala siit syntyi!!! Anoppia myöten minut on haukuttu ahneeksi paskaksi. Minusta nyt vaan olisi kohtuullista, että myös me joskus hyötyisimme tästä "diilistä". Taitaa mennä tästä edespäin meidän käyttökelpoiset kamat kierrätykseen kirpparin kautta...

[/quote]

me siis lainataan esim häihin. Mennään hyvissä ajoin kylään, ystävä on laittanut vaatteet valmiinsi esille, kokeillaan ja valitaan paras, juhlien jälkeen pestään vaatteet, palautetaan karkkipussin kera. Tämä on lainaamista. Pummaavalle sukulaiselle sanot että myyt itse teidän ostamat tai sitten sanot kaikkiin kyselyihin ettei teillä ole heille mitään, enää ikinä.

tuskin haukkumisen jälkeen edes kehtaavatkaan ja jos kehtaavat ilmoitat suoraan että olet todella loukkaantunut heidän pummailuu . Ota johdot omiin käsiin.

Vierailija
38/64 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 22:42"]

Olen niin, niin kateellinen Ap:lle. Minulla ei ole tulossa yhtään juhlaa kesällä, kuten ei muinakaan kesinä. Olen 45 v ja elämäni aikana ollut 5 häissä, yksissä rippijuhlissa ja omien lasteni kastetilaisuuksissa. Pieni suku joka ei pidä yhteyttä ja kaverit susipareja. 

[/quote]

Ymmärrän...Olen 30 vuotias ja olen ollut vain yksissä polttareissa,parissa häissä,yksissä lakkiaisissa.Useimmat kun menneet naimisiin,ei sitä kutsua mihinkään ole tullut,saatikka lapsen kastajaisiin taikka lapsenkaan 1 vuotis syntymäpäiville.Vaikka itsekkin olen samanikäisten äiti.

Harmittaa kun hyvät ystävät ovat kanssa tulleet äideiksi,niin minut on sysätty syrjään.Ehkä heillä on niin paljon ystäviä,ettei voi vain kaikkia kutsua.Itselläni on vain nämä pari hassua ystävää,jotka erkanevat.

Vierailija
39/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 20:07"]

Me olemme mieheni kanssa pitämässä pian 40-v synttärit. Pidämme ne lähinnä sukulaisille, joita haluamme nähdä ja jotka haluavat meitä juhlia. Lahjojen takia emme heitä kutsu, koska emme oikeastikaan tarvitse mitään sellaista, mihin kellään olisi varaa. Haluamme vain kutsua heidät kylään.

Ei aina juhlat tarkoita kalliita lahjoja.

[/quote]

Ihan oikeasti, haluaako joku juhlia 40v synttäreitä :D

Eikö mammat ole saaneet lapsena olla keskipisteenä tarpeeksi, kun pitää pitää 40v synttäreitäkin. Kohta varmaan pidätte 41v synttärit, 42v synttärit :D

Vierailija
40/64 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä kyllä paljon juhlia, en varmaan itsekään olisi ihan innoissani moisesta. Tai voisin ollakin jos esim. polttareissa olisi mukava ohjelma, kivat kaverit yms.

Lapsille kuitenkin varmaan löytyy myös edullista ja kaunista kierrätettyä juhlavaatetta, ehkä sinulle itsellesikin. Hotelliviikonloppu käy myös vähän kuin lomasta. Ehditte varmaan lähtöpäiväni muutakin kuin vain matkustaa. Lahjojakin löytyy myös edullisesti. Moni ei edes lahjoista nykyisin perusta älyttömästi. Vallanki jos tietää, että teillä on tiukkaa niin ei varmaan kaikkia lahjansaajia harmita jollette vie mitään tai vaikka vain jotain pientä lasten itsetekemää tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan