Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan nainen ollut rautakaupassa töissä?

Vierailija
21.05.2013 |

Millasia kokemuksia? Itse oin siis 25-vuotias nainen, ei mitään kokemusta rakennus- tai remppatuotteista, mutta oon kesätöitä vailla ja tuttu tarjos paikkaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen :)

Vierailija
2/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy saatko perehdytystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan noissa rautakaupoissa on naisia töissä :) Kyllä ne sut perehdyttää siihen hommaan, ei kukaan oleta kesätyöntekijän olevan ns valmis työntekijä.

Vierailija
4/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Varaudu siihen että asiakkaista n. 50% on alemman sosiaaliluokan sovinistisia täysjuntteja jotka kohtelee sua alentuvasti, etenkin jos olet nuoren lisäksi myös hyvännäköinen. Toiset 50% yrittää sit iskeä.

Vierailija
5/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, lähinnä mietin että tuleeko paljon just alentavaa kommenttia joiltain raksamiehiltä jos en osaa johonkin vastata.

- ap

Vierailija
6/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksamiehet tuskin kyselee neuvoja, ne kysyy missä jotain tavaraa on tai onko sitä ollenkaan tai koska saa.

Vierailija
7/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:56"]

Raksamiehet tuskin kyselee neuvoja, ne kysyy missä jotain tavaraa on tai onko sitä ollenkaan tai koska saa.

[/quote]Edes hyllysaldo tai tuotteen sijainti ei ole uskottavaa nuoren naisen sanomana, vaan se pitää lisäksi varmistaa miespuoliselta työntekijältä. Tai mieluiten tietenkin asioida suoraan hänen kanssaan. Tai ehkä sittenkin käydä ensin vittuilemassa sille "tytölle". Koskee raksaäijien lisäksi myös niitä tympeitä 40+ matameja, jotka tulevat kysymään "Eikö täällä ole paikalla ketään MIEHIÄ jolta voisi kysyä missä hyllyssä on n?". Trust me, rautakaupan arkea Suomi-junttilassa.

Vierailija
8/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:49"]

Kiitos vastauksista, lähinnä mietin että tuleeko paljon just alentavaa kommenttia joiltain raksamiehiltä jos en osaa johonkin vastata.

- ap

[/quote]

No ei ammattirakentajat tule rautakauppaan mitään kyselemään.

Joku harrastelijapuuhastelija voi kysellä jotain ja oman kokemukseni  mukaan löydänt tiedot netistä vähäntään yhtä hyvin kuin vakituisesti rautakaupassa työskentelevät myyjät.

Älä estitä tietävää, jos et tiedä, ei ole häpeä mennä kysymään asiaa kokeneemmilta.

Vierailija
9/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ainakin treffi pyyntöjä!!! ;)  ennen sai paljon puhelinnumeroita kun piti allekirjoittaa kuitti, väänsivät numeron siihen oman allekirjoituksen sijaan.

Vierailija
10/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on ihan järkeviä, joten varmasti pärjäät. Kannattaa kysellä aluksi paljon ja varsinkin sellaisia asioita, joita ostetaan eniten. Ne muutama sovinisti-idootti asiakaskunnasta taatusti löytyy, mutta niitä idiootteja on missä tahansa asiakaspalvelussa, eikä siinä mielessä ole väliä, että huudetaanko sinulle naama punaisena rautakaupan vaiko vaatekaupan kassalla.

Vierailija
11/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miesvaltaisella alalla ja tosiaan tuohon törmään valitettavan usein, että minun sanomaani, etenkin mies asiakkat ei usko, vaan pitää saada vastaus mies collegalta. Olenkin ottanut tavakseni "kuitata" ystävällisesti, mutta tiukasti, että "enkö jo sanonut tuon saman asian". Menee asiakas ihan hiljaiseksi ja pyytelee anteeksi. Ei varmasti uudestaan epäile tietämystäni... :)

Vierailija
12/12 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä rautakaupassa, useallakin eri osastolla. Siitä on kyllä jo aikaa, mutta luulen että ihmisten käytös ei ole kauheasti muuttunut. Tosin minulla on rakennusalan koulutus, joten kompetenssia vastata kysymyksiin oli keskivertomyyjää enemmän.

Pääsääntöisesti asiakkaat ovat mukavia, jos siis hallitset perusasiat. Tällä tarkoitan että tiedät mistä tuotteet löytyvät, mistä löytää hinnan ja mistä löytää ohjeet ym. Ystävällisyys, asiakkaiden huomiointi ja hymy pelastavat paljon. Ja jos et tiedä vastausta, opasta asiakas toisen myyjän luo.

Rakennusalan ammattilaiset eivät juuri kysele, mutta tiukimpia saattavat olla tee-se-itse-miehet, jotka eivät "tyttöä" usko. Mutta naisasiakkaat suhtautuvat yleensä hyvin ja he mielellään kysyvät neuvoja naiselta.

Helppoa ei tule olemaan, koska vaatii paljon tietoa ja omaksumiskykyä. Harvaa tuotetta voi myydä ihan lonkalta, pitää tietää kiinnitysalustat, -tavat, vaihtoehtoiset tuotteet ym.

Mutta rohkeasti vain, se on mukavaa ja antaa paljon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan