huvittavaa kun ihmiset eivät tunnista provoja
Nytkin fb:ssä yksi jos toinenkin levittää kaksplussan sivuilta poimittua aloitusta, jossa äiti on aivan järkyttynyt kun isä on ollut lapsen kanssa kalassa ja opettanut kalan perkaamisen ja tappamisen. Ja siis mitä ilmeisimmin aivan tosissaan sitä levittävät, kun kommentit ovat osastoa "ei juma....", "voi hyvää päivää", "ei voi olla todellista?!?!", "mihin tää maailma on menossa..." jne.
Kommentit (43)
On muuten hiukkasen ärsyttävää kun joka aloitukseen huudellaan provoa.
Pitäisköhän tähänkin, ihan vain varmuuden vuoksi, kun ei kuitenkaan tiedetä onko ap tosissaan vai ei? Provoo!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:07"]
On muuten hiukkasen ärsyttävää kun joka aloitukseen huudellaan provoa.
Pitäisköhän tähänkin, ihan vain varmuuden vuoksi, kun ei kuitenkaan tiedetä onko ap tosissaan vai ei? Provoo!
[/quote]
Vain Porvoossa levitetään FB:ssä linkkejä johonkin kaksplussalle!!
Ihan mielenkiinnosta: moniko teistä luki koko viestin (tai jopa ketjun) ja moniko pelkän otsikon?
ap
Huvittavaa sekin, että jonkun mielestä provojen tunnistaminen on itse tarkoitus, eikä kyseisessä ketjussa saisi keskustella sen aiheesta ollenkaan, jos aloitus on ollut provo.
Minä en käsitä, mitä väliä sillä on, onko joku aloitus tai kommentti provo. Aina voi keskustella, jos on aiheeseen jotakin sanottavaa. Täällähän voi kaikki olla provoa, ei sitä varmasti tiedä kukaan muu kuin kommentin tai aloituksen kirjoittaja. Minusta sekä provojen kirjoittajat, ja niistä sitten itsekseen hihittäjät ovat vähän yksinkertaisia, ja ihan yhtä yksinkertaisia ovat ne provo-huutelijat, jotka kuvittelevat voittaneensa jotakin, kun luulevat tunnistavansa provon.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:42"]
Huvittavaa sekin, että jonkun mielestä provojen tunnistaminen on itse tarkoitus, eikä kyseisessä ketjussa saisi keskustella sen aiheesta ollenkaan, jos aloitus on ollut provo.
Minä en käsitä, mitä väliä sillä on, onko joku aloitus tai kommentti provo. Aina voi keskustella, jos on aiheeseen jotakin sanottavaa. Täällähän voi kaikki olla provoa, ei sitä varmasti tiedä kukaan muu kuin kommentin tai aloituksen kirjoittaja. Minusta sekä provojen kirjoittajat, ja niistä sitten itsekseen hihittäjät ovat vähän yksinkertaisia, ja ihan yhtä yksinkertaisia ovat ne provo-huutelijat, jotka kuvittelevat voittaneensa jotakin, kun luulevat tunnistavansa provon.
[/quote]
JUURI NÄIN.
Minä ainakin lähtökohtaisesti uskon, että mikään vakava aloitus ei ole provo, vaan keskustelen aiheesta aiheena. Provoksi haukkuminen tukahduttaa keskustelua ja vähättelee itse aihetta: vaikkei aloittaja itse puhuisikaan totta, keskustelu voi auttaa muita samassa tilanteessa olevia.
Minä en koe tulleeni huijatuksi jos suhtaudun "provoon" vakavasti. Minulle ei ole mikään kunniakysymys tunnistaa feikkikirjoituksia. Jos joku provoilee vakavilla asioilla, se on ihan sen provoilijan oma häpeä, ei lukijoiden.
Provokaatio onkin oivallinen tapa testata mielipiteitään muihin. Myötäily harvemin synnyttää keskustelua, pitää osata provosoida ja provosoitua.
Lukuataito on otsake tasolla...joten sitä kannattaa miettiä tarkkaan, mihin suuntan keskustelua halutaan viedä.
Ap. riitely halukkuus on yleensä se mikä saa keskustelun rönsyilemään...(luin ketjun)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:29"]
Ihan mielenkiinnosta: moniko teistä luki koko viestin (tai jopa ketjun) ja moniko pelkän otsikon?
ap
[/quote]
23 luki ainakin
[/quote]
Jep totta, tämä vaan koskee nyt eri asiaa kuin mun aloitus.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:58"]
[/quote]
ap
[/quote]
No ei oikeastaan. Mitä väliä siinäkään on, onko alkuperäinen juttu totta, kun kerrotaan omia käsityksiä kalan tappamisesta ja perkaamisesta? Sama asiahan se on.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:58"]
[/quote]
ap
[/quote]
No ei oikeastaan. Mitä väliä siinäkään on, onko alkuperäinen juttu totta, kun kerrotaan omia käsityksiä kalan tappamisesta ja perkaamisesta? Sama asiahan se on.
[/quote]
Samaa mieltä, ei ollenkaan eri asia. Kyllä mun FB-kaverit linkittää välillä niitä selviä provojakin, ihan huumorin takia.
Ei kun sinä et erota provolla ruokittua provoa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 11:26"]
Huvittavaa on se, että kaikista eniten provo-huutoja olen saanut kun olen tehnyt aloituksia ihan oikeista ongelmista. Kaipa se totuus on sitten tarua trollimaisempaa.
[/quote]
Mulla on ihan sama. :DD Naurattaa, en aio tehä siksi enää mitään aloituksia yhtään mistään, kun ei täällä palstalla käyviä oikeasti ketään tunnu edes kiinnostavan muu kuin toisten mollaaminen ja itsensä kehuminen. Ja ne ketkä erehtyy kirjoittamaan "uskon tätä en ajattele tämän olevan provo" joku kommaa siihen että hei lopeta jo ap toi provoilu. :D Missähän nettikuplassa ihmiset täällä elää kun kuvittelee, ettei oikeassa elämässä tapahdu samoja asioita monesti, ja että jotkut tarinat voivat ihan oikeasti olla totta vaikka ne kuulostaa käsittämättömiltä, sen takiahan niitä netissä anonyyminä voi kertoakin kun ei tarvitse antaa kasvoja häpeälliselle tai oudolle asialle. :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 11:41"]
Siinä ei ole mitään huvittavaa.
Mä olen kaksi kertaa kirjoittanut tänne sataprosenttisen totuuden silloin tapahtuneesta, silloisesta elämän tilanteesta eikä "kukaan" uskonut.
Pari hassua kirjoitti et siltä varalta et tää onkin totta tai voishan tällästä tapahtua.
=)
[/quote]
Joo ja jos minä kertoisin oikeasti mulle tapahtuneista asioista, niin 100% varmasti joku pullossa elämänsä viettänyt sinisilmä vittuilisi että joo niin varmaan älä provoa. :D Siksi jätänkin parhaimmat(=pahimmat) jutut psykiatrille. :D
Minä tein pari päivää sitten provoaloituksen ja siihen on kertynyt kommentteja jo sivukaupalla, taisi olla tänä aamunakin vielä etusivulla. Eikä kukaan ole väittänyt provoksi! Ehkä joku teistäkin kävi siellä tosissaan vastailemassa :D
Täytyykin keksiä joutessaan seuraava provo, niin saa mammat taas keskusteltavaa ja riideltävää.
Ja esim. tämä Kolmas pyörä-blogin kirjoittajahan oli loistava esimerkki provoilusta, ei se tarkoita että läppärin takana on "elämäänsä kyllästynyt väsynyt yh-äiti" mikä tuntuu olevan joka toisen mielestä juuri se joka provoaa. Senkin blogin kirjoittaja ilmoitti kirjoittavansa tekemisen puutteesta (oli opiskelija) ja kun sitten ei kirjoittanut aikapulasta johtuen pidempään, niin syytettiin siitäkin. Eli jos kirjoitat provosoivia (jopa keksittyjä) juttuja olet elämääsi kyllästynyt reppana ja jos et jaksa enää kirjoittaa, olet vain väsynyt provo jolla ei ole elämää ja joka siirtyy heti seuraavan provoblogin pariin. :D
Ei minusta ole mitään pahaa vaikka puolet tämän palstan tarinoista olisi keksittyä provoa, en vietä täällä elämääni pohtien kirjoittaako tuo minusta, onko tuo totta yms. vaan ylipäänsä internetiin suhtaudun viihdearvollisesti. Täälläkin palstalla on kiva käydä lukemassa mutta päähän täällä hajois jos alkaisi kuvitella että TÄÄLLÄ on koko äitiyden ja naisten ja opiskelijamiesten ja tekemisen puutteessa kirjoittavien teekkareitten kirjo! Koneet kiinni välillä jos niin kiihkeästi tekee mieli hermostua mokomasta. :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:34"]
Minä tein pari päivää sitten provoaloituksen ja siihen on kertynyt kommentteja jo sivukaupalla, taisi olla tänä aamunakin vielä etusivulla. Eikä kukaan ole väittänyt provoksi! Ehkä joku teistäkin kävi siellä tosissaan vastailemassa :D
Täytyykin keksiä joutessaan seuraava provo, niin saa mammat taas keskusteltavaa ja riideltävää.
[/quote]
Joo mä tiiän, tunnistin heti en vain viitsinyt sanoa. Se on tuo IA-loppuisia nimiä -aloitus eikö olekin on. Tiesin.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:37"]
[/quote]
Joo mä tiiän, tunnistin heti en vain viitsinyt sanoa. Se on tuo IA-loppuisia nimiä -aloitus eikö olekin on. Tiesin.
[/quote]
Ei ole minun provoni, joten väärin arvasit.
[/quote]
Minusta on kiva, että täällä on jotain tekemistä. Joten aivan sama onko provo vai ei, jos se voi olla tottakin eli sellainen aloitus. Tekemisen puutteesta vastailen joskus vähän tylsiinkin aiheisiin, joten kivaa on jos on vähemmän tylsiä, vaikkakin sitten provoja.
Olen käynyt täällä silloin tällöin vasta vähän aikaa ja huomaan kyllä että nämä provojen huutelijat elävät elämäänsä aivan liikaa tai pelkästään foorumeilla. Harvemmin käyvistä kukaan ei jaksa edes miettiä sellaisia ollenkaan. Ulkomaailma on sellainen paikka jossa sattuu ja tapahtuu yhtä sun toista ja voi joutua tapaamaan hyvinkin erilaisia ihmisiä ja heillä näkemyksiä. Jos joku olisi kirjoittanut että lapseni tipahti juuri viidennestä kerroksesta asfaltille täällä elämänsä elävät olisivat huutelemassa provoja. Minulle tämä forum on äitien mahdollisuus keskustella keskenään niitä näitä mutta luonnollisesti täällä pitäisi olla pääosin vanhemmuutta koskevia aiheita. Paljon hyviä vastauksia joihinkin tuotteisiin liittyviin tai asuntoihin yms. täältä saa. Huomaan myös että aikaa menee välillä ihan liikaa kirjoitteluun ja päivän ohjelma lähestulkoon menee sekaisin. Aivan kuten facebookissakin yms. pitää pystyä säilyttämään rajansa sen käyttämiseen. Paljon positiivisempia ketjuja saisi olla enemmän ja kun sellaisia on ne usein loppuvat lyhyeen mikä on valitettavaa ja harmillista.
Tulipas pitkä...:DD
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 11:40"]
Eikö olekin...äärest huvittavaa on vastata provoon provolla eikä sitäkään tunnisteta. Kiva aikuisten ämpärilapio-leikki hiekkalaatikolla.
[/quote]
Joo, tämä on provoilijalle erityisen kipeä paikka, sillä provoilijahan saa yleensä tyydytyksensä siitä että onnistuu (tai luulee onnistuvansa) huijaamaan ihmisiä (poislukien tietenkin huumoriprovot joissa on oletuksenakin, että ihmiset tajuavat että aloitus on vain huumoria). Miten usein on saanut täältäkin lukea kuluneen "haenpa popcornia, miten huvittavaa seurata kun mammoille menee täydestä". Eipä provoilija itse kuitenkaan tajua, että hänelle provoillaan takaisin. Se on se, mitä provoilijan mieli ei tahdo sulattaa -että joku muukin olisi niin "nokkela" että osaisi puolestaa huijata häntä.
Tässähän mä viittasin facebookiin (kerron siltä varalta, jos ketjussa on niitä reippaita jotka eivät jaksa lukea kuin otsikot), en usko kovin monen siellä provoavan muka tosissaan jostakin viestistä, vaan jos fb:ssä päivitellään että "ei hyvää päivää" niin luultavasti ollaan tosissaan.